Zobacz pełną wersję : [ukł. klimatyzacji] Parowanie szyb - wymiana filtra pyłkoweg
witam
to moj pierwszy post na tym forum, wiec witam wszystkich serdecznie. tydzien temu zostalem szczesliwym posiadaczem Bravo I rocznik 1996, wiec mialem kilka dni na opczajenie slabych stron auta. na razie najbardziej irytujaca rzecza jest parowanie przedniej szyby zwlaszcza w takie deszczowe dni jak dzisiaj. jedyne co pomaga, to wlaczenie klimatyzacji. przekopujac google dowiedzialem sie o wymianie filtra pylkowego/kabinowego. jak to zrobic w przypadku Bravo I? no i jaki filtr kupic?
pozdrawiam
boch
Stojac przed autem pod lewa wycieraczka bedziesz mial klapke (na srubkach). Pod nia bedzie filtr, wmiana jest banalna. Co do filtra, to zawsze prosze o filtr do Bravy i taki dostaje.
Jesli nie jestes pewny jak auto bylo konserwowane, to powymieniaj sobie rozrzad, pasek klinowy olej i reszte filtrow dla swietego spokoju.
boch, jak udasz się do sklepu motoryzacyjnego i trafisz na rozgarniętego sprzedawcę, który będzie wiedział i/lub potrafił sprawdzić jaki filtr przeciw pyłkowy idzie do Bravolota, to na opakowaniu jest manual jak wymienić takowy filterek. Jak będziesz miał problemy, choć wątpię, to pisz tutaj, lub wyślij mi PW, wyślę Ci instrukcję jak go wymienić.
taki jest urok bravo po prostu ten typa tak ma problem znika po włączeniu klimy bo klima osusza powietrze już to przerabiałem a filtr pylkowy jest jak koledzy pisali
a może masz gdzieś wilgoć w samochodzie i taki może też być efekt
na wymianie filtra zaczęło się na na poszukiwaniu wilgoci pod dywanikami zakończyłem i nie znalazłem wilgoci
to dziwne, ja nie mam takich problemów, a wiem, że właśnie często jest to spowodowane jak ktoś ma np dywaniki te takie materiałowe.
mam gumowe dywaniki ja mam bravo ty marea ty masz więcej "powietrza" w aucie
ale miałeś kiedyś breve, ale tam nie miałem tego problemu.
a próbowaliście zamkniętego obiegu do odparowania szyb??
mietek882
10-09-2010, 18:29
jesli chodzi o zamkniety a otwarty obieg to lepiej sprawuje sie obieg otwarty
dzieki za odpowiedz. probowalem juz wszelkich kombinacji, ale jak narazie na zaparowana przednia szybe pomaga jedynie wlaczenie klimy. zobaczymy jak bedzie po wymianie filtra. ale to za jakis czas, bo mam na razie kupe innych problemow i wydatkow zwiazanych z autem. ale to juz temat na inny topic :) aha, wycieraczki posiadam gumowe.
mamut-tme
11-09-2010, 20:29
Ja kiedyś spotkałem się z nietypowym sposobem na wykrycie/usunięcie wilgoci. Należy wysypać nieco żwirku dla kotów, żwirek ten bardzo dobrze pochłania wilgoć i zbryla się gdy "złapie" wodę".
Sam tego nie stosowałem, ale podobno działa:)
tez mam bravo 1600 ale bez klimy, też strasznie mi parują szyby. Okazało się że nie miałem wcale filtra pyłkowego, myślałem że to to, kupiłem ramkę, filtr, wstawiłem a szyby jak parują tak parują :sciana: . Jedyne w czym to pomogło to w zapachu wydobywającym się z wylotów wentylacji. Choć i tak przepuszcza jakby spalenizne. Wydaje mi się ze ubywa płynu w chłodnicy, dolałem wczoraj litr (chłodnica nowa ma ze 3 mc) patrze dzisiaj i z tego co moge dostrzec to go tam nie ma tyle. Na szybach osadza się jakby jakaś maź, czytałem ze to może być oznaka uszkodzonej nagrzewnicy. Ma ktoś wiedze czy można sprawdzić czy to jej wina?
pozdrawiam
tłusty osad na przedniej szybie jest przy uszkodzonej nagrzewnicy
jedną z oznak cieknącej nagrzewnicy jest nieprzyjemny zapach po włączeniu ogrzewania
lucas7911
14-10-2010, 20:32
U mnie już tak śmierdzi że nie da się jeździć, ale w środę będzie wymieniona nagrzewnica, u mnie też bardzo paruje szyba ( pomaga tylko klima w trybie deepfrost ( lub coś takiego ), tylko że u mnie jest nieszczelny górny prawy róg szyby i muszę go podkleić
Też już myśle że to nagrzewnica. Dzwoniłem koleś mi zaspiewał 400 zł za wymiane, że to trzeba cały kokpit rozbierać. Przeczytałem na forum że mozna przes schowek i mowie mu to, to on że 90 zł r/h, tak czy siak troche kasy a sama nagrzewnica ze 140 zł? ma ktoś dobry namiar na dobry sklep z częściami? a może kombinować z rozbitego?
sulex, ja to bym przede wszystkim sam wymienił zaoszczędzisz sporo kasy lub znajdź dobrego mechanika który nie zedrze
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-kompletna-fiat-bravo-brava-1-6-16v-i1257327969.html
ta wygląda dobrze trzeba się zapytać czy nie cieknie nie jest w pleśni itp. a po wymianie swój tunel i silnik dmuchawy będziesz mógł puścić na allegro
ja znalazlem taka:
http://moto.allegro.pl/fiat-bravo-brava-marea-multipla-nagrzewnica-nowa-i1249418172.html
sama nagrzewnica, nowy zamiennik. ktos taka zakladal?
sprawdź wcześniej czy na pewno będzie pasował do twojego autka po przez podanie facetowi numeru nadwozia
najpierw sprawdze, czy w moim przypadku to faktycznie nagrzewnica. tlustego osadu na szybach nie ma. kaluz pod wycieraczkiami tez. poprzedni wlasciciel mowil zeby odgrzybic uklad.
jakby cos, tutorial jak wyjac i zamontowac nowa jest calkiem niezly. powinienem dac rade :) niech sie tylko zrobi cieplej...
seth67 dzięki za linka, dzwoniłem po warsztatach, w specializującym sie w fiatach koles powiedział żebym przyjechał to popatrzy jaki mam model i czy się go da wyjąć przez schowek, bo podobno są też takie wstawione w których trzeba cały przód rozbierać :| bo nie wyjdzie przez niego.
co do samodzielnej wymiany to nigdy nie bawiłem sie w takie wymiany, nie mowiąc o narzędziach, chciałem sciągnąc link który nawet chyba Ty posadziłes o wymianie ale niestety nie mam do niego dostępu :|, bo moze lepiej warto w klucze zainwestowac i sprobowac samemu?
w sumie jak masz śrubokręty i podstawowe klucze to samemu można zrobić większość napraw w aucie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.