Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 1.9 TD 100s gdzie jest w nim EGR?
Witam was non stop wyczytuje tu że zaślepiacie zawór egr czy coś takiego.Mam do was pytanie czy może mi ktoś na zdjęciu pokazać gdzie to się znajduje i czy dam rade to sam zrobić?Czy to jest dużo roboty?
a czy kopci Ci mocno? masz jakieś problemy z mocą, bo jeśli nie to nie warto zaślepiać lepiej wyczyścić
Oj i to bardzo jak spokojnie się rozpędzam to tach słabo kopci ale jak mu depne to nic z tyłu nie widać, jak by ktoś jechał zamną to by nic nie widział a kopci mi na czarno.
spróbuj na początek wyczyścić egr'a, jeśli to nie pomoże pomyśl o zaślepieniu
Z miłą chęcią bym to zrobił ale nie jestem mechanikiem i laikiem, i nie wiem jak się wogóle za to zabrać.Najlepiej by było jak by ktos mi pokazał co odkręcić co odczepić żeby to zrobić, no chyba że mnie czeka wizyta z tym u mechanika.
zawór wygląda tak z wężem:
http://img94.imageshack.us/img94/3545/1170121761.jpg
a bez węża tak:
http://img138.imageshack.us/img138/3162/imgarchiwumallegropl.jpg
A gdzie on sie znajduje gdzieś na wieszchu?
od strony turbiny czyli tam gdzie aku, musisz wyjać aku i podstawkę od aku.
A jak się to czyści i czym najlepiej.Czy ten zawór jakoś się rozkręca?
[ Dodano: 2010-09-05, 14:16 ]
Więc sprawa wygląda tak, wyciągnełem akumulator, odkręciłem i wyciągnełem tą podstawke a i tak nie moge tego nie moge znaleść, to jest zdjęcie jak to wygląda może wam się uda to znaleść.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000949.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000949.jpg)
nr 41 na zdjęciu ;-)
http://img838.imageshack.us/img838/7793/egrz.jpg
Dzięki ale powiem ci tak że nie mam tam tego zaworka ale za to jest na samym wieszchu silnika pod osłoną tą plastikową.
no tak ale aku musisz wyjąc, żeby lepiej dojsc ;-)
A ja wiem czy trzeba wyciągać bo umnie znajduje się tu:
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000958.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000958.jpg)
to troszkę inaczej, a pytanie wyjąłeś czyściłeś?
Tak wyczyszczony błyszczy jak nowy ale nie moge sprawdzić bo 5 piwek poszło i musi poczekac do jutra a jeżeli o bieg jałowy to widać poprawe.
myślę, że będziesz widział poprawę i mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam.
Powiem ci że nie miałem okazji go przegonić mocniej bo do pracy kobiety ze mną jeżdżą i może by im się to nie spodobało ale jak go tak kręciłem do 3tyś obrotów to zero dymu nie wiem jak by było jak bym go dalej podkręcił.
wiesz, po jakimś czasie jeśli będziesz dużo jeździł po mieście znowu zajdzie syfem, jeśli będziesz go trochę przeganiał na trasie to będzie spoko, a to, że puści małego dymka to raczej norma w końcu to Diesel ;-)
I znów klapa bo zaczął spowrotem kopcić jak lokomotywa, teraz mam zamiar zaslepić ten egr ale mam takie pytanie z jakiej strony go zaślepić? Czy zaślepić mu otwór który idzie do kolektora?A może ten co jest od tej rury sztywnej? Bo jeden mi powiedział że nie ma znaczenia a drugi że mam tak zaślepić żeby spaliny nie dochodziły do egr, to czyli by wyszło że zaślepić ten otwór co idzie do niego ta rura sztywna.
ja też słyszałem o sztywnej rurze, znaczy że z jej strony.
p.s szybko mu wróciło to kopcenie, dużo jeździsz po mieście i na krótkich trasach? no i "przegonisz" raz na jakiś czas samochód?
Mało więcej to jest trasa, dojazd do pracy wyjeżdżam od siebie jade 25km do pracy i spowrotem i tak cały tydzień, a prędkość z jaką jeżdże to 100-110km/h.
[ Dodano: 2010-09-16, 12:32 ]
A czym to można zaślepić? Jeden mi gada że nawet można wyciąć z puszki od piwa, drugi że z jakieś blachy to wyciąć.
A czym to można zaślepić? Jeden mi gada że nawet można wyciąć z puszki od piwa, drugi że z jakieś blachy to wyciąć. na allegro np na za niewielkie pieniądze możesz zakupić, w żadne wycinanie z puszki bym się nie bawił, nie można robić żadnych rzeczy na sztukę byle były, jak już robić to niech to ma ręce i nogi.
P.s jeśli już zaślepisz możesz spodziewać się troszeczkę większego konsumowania ON przez samochód, tak piszą użytkownicy którzy sobie zaślepili EGR'a.
KrisBravo
21-03-2014, 10:32
Witam odnośnie zaworu EGR w moim BrawoTD 100s
Autko słabo jechało i nie miało ciągu. Po jakimś czasie urzywania żona przywaliła w misę olejową i z braku oleju przytarła się turbina. Wymieniłem na nową a auto zaczyna ciągnąć dopiero od 3tyś..:( ale jak przeszła wskazówka przez 3tyś to dostawał kopa ostrego. Po przeczytaniu kilku postów spróbowałem zaślepić zawór EGR i ... pomogłoauto zbiera sie teraz od niskich obrotów. Wstawiłem blaszkę od piwa:):) międzi zawór a kolektor dolotowy do tego komplet uszczelek z podręcznego brystolu:)
Blaszkę po piwie radzę wywalić i zrobić zaślepkę z jakiejś blachy mosiężnej,nierdzewnej lub ocynkowanej.Trochę pośmigasz i nawet nie będziesz wiedział kiedy jej fragmenty wessie do silnika.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.