PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Doblo 1.9D Problem z odpalaniem



blasterlws
02-09-2010, 01:17
Witajcie potrzebuje porady. Doblo z rana nie odpala jak powinien. Nie gaśnie czerwona lampka i zapala pracując na 900obr bez możliwości dodania gazu. Pompa Epic Lukas DCU3f.
Kupiłem interfejs kkl i program fiatecuscan który w nowszej wersji obsługuje moją pompę i co się okazuje błąd P0510 czyli Przełącznik położenia zamkniętej przepustnicy. Proszę o radę gdzie ten czujnik się znajduje w samochodzie i mniej więcej za co odpowiada. Podejrzewam że w pompie.

Samochód po kilkukrotnej próbie zapali i cały dzień jeździ dobrze.
W sieci jest bardzo mało informacji o tym silniku i brak literatury z serii sam naprawiam.

[ Dodano: 2010-09-02, 13:53 ]
witajcie raz jeszcze po porannych pomiarach bez odpalania silnika wchodzi że jednak błąd P0254 uniemożliwia poprawny rozruch. Czyli Czujnik pozycji wirnika obciążenie maksymalne niski sygnał lampka się świeci. Czy ktoś wie coś na temat tego czujnika

zenek
16-09-2010, 08:53
Tej pompy nikt tak na prawdę jeszcze nie rozgryzł, nawet w ASO w Bielsku Białej gdzież mieści się fabryka tych to cudów nie potrafią tego poprawnie zdiagnozować. Programy diagnostyczne wypisują czasami takie bzdury. Miałem coś podobnego, oddałem pompę do regeneracji(jakieś drobne koszty 3800 zł) a okazało się że walnięty jest sterownik. Założyłem pompę od brawki i mam spokój ;-)

pozdrawiam

PS
Owocnych poszukiwań........

blasterlws
21-09-2010, 18:43
witaj
Dzięki za odpowiedz napisz mi jaką pompę od bravy założyłeś i na czym to polega co ze sterownikiem.

Ja zdiagnozowałem sam że to wina czujnika który się zwie rotor position sensor.
W zimne wilgotne poranki zmienia się jego rezystancja i występuje błąd p0254. Ogrzewam go suszarką i chwila wystarczy aby błąd ustąpił.
Jest on zlokalizowany między wyjściami wtrysków i zaklejony czymś niebieskim

Znalazłem schematy instalacji i pompy oraz sposób naprawy który zaproponował serwis renault ponieważ występują prawie takie same pompy u nich w kangoo

schemat połączeń pompa =>ecu
http://img245.imageshack.us/img245/5827/schematpompaecuy.jpg (http://img245.imageshack.us/i/schematpompaecuy.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

schemat pompy i złącze

http://img529.imageshack.us/img529/8420/dcu3f.jpg (http://img529.imageshack.us/i/dcu3f.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Noto serwisowa która opisuje jak usunąć tą usterkę za pomocą zestawu naprawczego czyli specjalnej podkładki oraz klucza
http://www.sendspace.com/file/5d183q

Jak pompa wysiądzie całkiem to może pokuszę się naprawę

zenek
22-09-2010, 20:57
założyłem pompę od Bravo 1.9 TD, przeróbka polegała na frezowaniu podstawy pompy( potrzebna do zawieszenia silnika) zrobieniu otworów do możliwości ustawienia kąta wyprzedzenia wtrysku. Wyrzuceniu pedału gazu i zastosowaniu pedału od pandy. Koszt wraz z częściami i robocizną powinien się zamknąć w okolicach 2000-2500. Odwiedź również temat: http://fiatforum.com.pl/topics28/osprzet-silnika-doblo-19d-a-pompa-wtryskowa-vt3273.htm

marcin91233
03-10-2010, 14:26
Mam podobny problem z pompa. Sprobuj odpalic samochod po przez : grzaniu swiec wylaczeniu, ponownym rozgrzaniu wylaczeniu, a za trzecim razem nie rozgrzewaj tylko od razu odpalaj samochodzik(nie czekajac az pogasna kontrolki), przy takim odpalaniu normalnie pracuje :).
Na poczatku myslalem ze to wina swiec ale na to wychodzi ze sie mylilem, zaraz sprobuje z suszarka;)

blasterlws
03-10-2010, 17:49
witaj Marcin mój doblo odpala narazie po 1 minutowym pracy na tym trybie awaryjnym kiedy nie działa pedał gazu. Później cały dzień jeździ dobrze. Zczytaj błędy z kompa najlepiej rano jak nie chce zapalić

marcin91233
03-10-2010, 23:50
Posiadam taki sam bład, juz od dluzszego czasu, nie wiem jak zabrac sie do naprawy bo podobno bardzo kosztowna. Odpalam wg wyzej opisanej procedury,wtedy samochod nie wpada w tryb awaryjny, tylko nrmalnie pali i mozna jezdzic caly dzien i sie cieszyc.
Jak dlugo grzejesz czujnik suszarka?

blasterlws
04-10-2010, 01:10
U mnie rano kontrolka zawsze się świeci I muszę tak odpalić później zgasić aby jeździć.
Za pomocą fiatecuscan widzę błąd p0254 czyli ten rotor. Ogrzewam go 30sek i kontrolka po ponownym przekręceniu kluczykiem gaśnie

marcin91233
10-10-2010, 11:39
Czujnik odpowiadajacy za ten bląd wymienny jest?(czujnik mozna kupic,ale jak z wymiana, podobno pompa jest nierozbieralna czescia), nie ma jakiegos sposobu na usuniecie 'sposobami domowymi' tego problemu ?

blasterlws
10-10-2010, 20:23
Marcin czujnik jest do wymiany zobacz tu renault opisuje jak się to robi stosując podkładkę pod ten czujnik co pomaga na tą usterkę tylko kwestia specjalisty od pomp który umie to robić albo trzeba by dostać nowy czujnik

Nota serwisowa która opisuje jak usunąć tą usterkę za pomocą zestawu naprawczego czyli specjalnej podkładki oraz klucza
http://www.sendspace.com/file/5d183q

ravto
27-12-2010, 16:24
Witam.

Z tego co się orientuję to w diablosach występowały dwie pompy LUCAS'a i BOSCH'a...
Ktoś próbował zamiany z lucasa na boscha??

blasterlws
27-12-2010, 23:32
Wymieniają pompy ale trzeba specjalisty mechanizatora bo i komputer będzie fiksował

LUKI20004
14-12-2011, 19:45
Witam. jesli Ja moge pomóc to tyle ze wiem kto szybko i dobrze przełozy pompe z elektronicznej na zwykła w doblo 1,9 D. bo sam borykła sie z tym problemem długo i nawet kupił 2 pąpe i pojezdził 2 dni. Nie odpuscił i przerobił doblo na zwykła pąpe. Koszt takiego zabiegu to jakies 1100-1200 zł za wszystko , i daje gwarancje. Podam numer tel. 790 595 800 Wiesław ,gośc jest z okolic kielc. jesli ktos ma dosyc juz nerwów z elektroniczna pąpą, to zadzwonic. pozdrawiam.

lukasso212
04-06-2012, 11:21
Witam mogę rozwiązać wszystkie wasze problemy zajmuje się przeróbką pompy wtryskowej elektronicznej (epic) standardowej w silniku 1.9d na pompę wtryskowa starszego typu na linkę gazu po takiej przeróbce wszystkie problemy znikają z elektronika silnika auto chodzi jak nowe zainteresowanych proszę o kontakt 693176996
NAPRAWA POMP WTRYSKOWYCH

tato
23-06-2012, 23:32
Witajcie!
A ja mam w Doblo 1,9 JTD 2008 roblem z odpalaniem. Gdy jest silnik zimny to odpala niechętnie, gdy jest ciepły w miarę dobrze ale nie od "styku". Wymieniłem filtr paliwa i żadnej zmiany na lepsze.
Samochód ma dopiero 65000km. Więc co to może być za przyczyna. Słyszałem, że jest jakiś czujnik położenia wału ale gdzie to jest i jak to czyścić ?
Może ktoś zna temat ?