Zobacz pełną wersję : Jak zrobić klasyczne 115 KM ze słabszej 80-tki ?
Witam,
jak już kiedyś pisałem mam Stilo z 80 konnym silnikiem i nie ukrywam że coraz bardziej brakuje mi kucyków, normalne sytuacje na drodze czy autostradzie typu wyprzedzanie, naprawde przydałoby sie więcej pod maską... a jeszcze spontaniczna jazda jakąś 115-tką któregoś z kolegów, przygnębia i powoduje że parcie na zwiększenie mocy do klasycznych 115 KM jest coraz większe, chodzi mi o to że nie chce robić chiptuningu czy żyłować silnik ile się tylko da, chce mieć tylko seryjne 115 KM.
Czy ktoś miał już takie marzenie i zrealizował je ?? :arrow:
Z góry dzięki, pozdro...
chodzi mi o to że nie chce robić chiptuningu czy żyłować silnik ile się tylko da, chce mieć tylko seryjne 115 KM eee nowy silnik wstawić?
pamiętam dowcip żydowski w którym radzono iż jak się ma mało miejsca w mieszkaniu to należy zadekować doń kozę, po kilku tygodniach wyeksmitować i od razu okaże się iż jest full miejsca. tutaj pasowało by się na miesiąc przesiąść do maluszka.
Rafi NS, bez chip tuningu wiele nie zdziałasz ... podobno 80KM w stilo jest najbardziej elastycznym silnikiem i 115KM z niego wycisnąć to żaden problem i silnik aż tak nie cierpi :) koło 1000zł i masz 115 albo i ze 130 KM :)
z tego co wiem to podstawowa różnica między 80 km a 115 km to turbina w 80 jest o stałej geometri łopatek, a w 115 o zmiennej geometri plus pewnie ciśnienie wtrysku na listwie zasilającej i oprogramowanie silnika.
kosztowna sprawa:]
turbina tak jak kolega wyżej powiedział,nastepna rzecz wtryski-rowniez do tanich nie nalezą. jakbys szrpnal sie na turbo to nie wiem jak z intelcoolerem. pozniej oprogramowanie silnika, w skrocie w.g mnie gra nie warta swieczki.
samym programem zrobiłbyś maksymalnie 110KM,w zaleznosci od kondycji silnika.
wiec jak chcesz wiecej kuni to albo drugi silnik,albo program,albo powolna modyfikacja silnika :]
wszytsko kasojebne-virus najtańszy,bo tak jak BS napisał do 1000zł zrobisz :)
Podstawowa rzecz różniąca 80KM od 115KM, to brak zamontowanego intercoolera. Do tego mała turbinka o stałej geometrii łopatek...
Najprościej zmienic całe auto na wersje 115KM. No chyba, że się dysponuje odpowiednim zastrzykiem gotówki, to wówczas zaadoptowac odpowiednie podzespoły z mocniejszej wersj, porządnie wystroic i będzie się miec dużo więcej, niż te 115 koni ;D
Różnice 80 vs. 115:
- turbo z zaworem westgate
- brak intercoolera
- niskie ciśnienie wtrysku
- słabe sprzęgło i skrzynia biegów
To tak tylko z grubszych częsci bo jeszcze cała masa innych rzeczy.
Prosta recepta, sprzedać 80 i kupić 115.
Prosta recepta, sprzedać 80 i kupić 115. najbardziej rozsądne rozwiązanie
Myślałem żeby właśnie tak zrobić, ale kurcze to Stilo to igiełka, przywiozłem go z Niemiec sam od kobitki więc ma bardzo mały przebieg (no w sumie teraz to już aż 99 000 km) sprawdzony na kompie we Fiacie... babeczka zajechała sprzęgło, ale już zamontowałem nowe, wieć kleji jak trzeba 8) ten o koszt 1000 zł to tylko chip tuning prawda? Silnik jest w doskonałej kondycji ale mimo wszystko boje sie że jak zaczne grzebać to się zacznie coś sypać... dzieki za odpowiedzi :arrow:
Można grzebać ale ze wzgędu na turbo bez zmiennej geo i słaby układ przeniesienia napędu zapomnij o spektakularnym przyroscie mocy. Dobijesz może do poziomu seryjnej 115 i na tym koniec a zdrową 115 programem się spokojnie traktuje na 150/300 i to dopiero ma kopa.
Ja proponuję zrobić chipa do Twojej 80-tki. Nawet jeśli masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek to niczemu nie przeszkadza.
Ja w swoim 115 konnym też mam stałą geometrię łopatek turbiny i proszę co wyszło:
http://img84.imageshack.us/img84/6302/stilo19jtd115kmchipxps1.jpg.
Auto ma przejechane 200 tysięcy :)
Jak masz wersje 115 koni to masz zmienną geometrię. Ile kosztuje taka zmiana??
Wersja 120 KM lub 140 KM może i ma zmienną geometrię.
Ja mam turbinę ze stałą geometrią łopatek. To nie wersja multijet. To zwykły 8 zaworowy silnik z jednym wałkiem i zwykłą turbiną, rok produkcji 2005. W serii ma mieć 115 KM i 255 Nm.
Ile kosztuje taki chip? Proponuję zadzwonić do G-Car Solution i się dogadać. Każdy jest traktowany indywidualnie :) Tel ze strony 511 506 806 - Grzegorz.
kolego jak masz 115 km oryginalnie to turbinę powinieneś mieć ze zmienną geometrią łopatek
chyba że kolega nie oriętuje się co pod maską posiada :roll:
najlepiej wrzuć fotę tej turbinki 8) ,
A ile taki chip kosztował akurat Ciebie bym miał rozeznanie?
chyba że kolega nie oriętuje się co pod maską posiada
Na to wygląda, a mimo to brnie w zaparte .... :?
Każde Stilo z dieslem oprócz wersji 80KM ma turbinę ze zmienną geometrią.
chyba że kolega nie oriętuje się co pod maską posiadaMasz rację kolego. :)
Na to wygląda, a mimo to brnie w zaparteA Ty kolego się mylisz ;)
Nie do końca Wam wierzyłem, ale zwracam honor. Rzeczywiście okazuje się, że mam zmienną geometrię, a żyłem w przekonaniu, że stałą :) Jak to miło dowiedzieć się takiego "niusa" :) Dzięki za uświadomienie. http://www.grupa-poludnie.info/phpBB3/images/smilies/respekt.gif
A ile taki chip kosztował akurat Ciebie bym miał rozeznanie?PW ;)
[ Dodano: 2010-09-29, 00:52 ]
No i proszę, po chipie padł rekord małego spalania, trasa z Sosnowca do Krakowa, komputer pokazał 4,9 l/100 km :) a mogło być niższe ;)
No i proszę, po chipie padł rekord małego spalania, trasa z Sosnowca do Krakowa, komputer pokazał 4,9 l/100 km :) a mogło być niższe ;)
..no i taki był plan chipsa....oprócz oczywiście zwiększenia dynamiki i radochy z jazdy :lol:
Ja proponuję zrobić chipa do Twojej 80-tki. Nawet jeśli masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek to niczemu nie przeszkadza.
Ja w swoim 115 konnym też mam stałą geometrię łopatek turbiny i proszę co wyszło:
Obrazek (http://img84.imageshack.us/img84/6302/stilo19jtd115kmchipxps1.jpg).
Auto ma przejechane 200 tysięcy :)
Ile zapałciłeś za całą operację?
No minęło troszkę czasu od założenia przeze mnie tego tematu, i dzięki wielkie za wszystkie Wasze posty. Dziś byłem w Kraku w V-techu i chłopaki zrobili fajną robotę:) Stilaczek seryjnie miał 80 KM i chyba 195 nM, tydzień temu założyłem InterCooler ze 115-tki i po pierwszym teście na hamowni Autko miało już 90 KM i aż 240 nM. Gość z V-techu powiedział że to bardzo fajny wynik i że postarają się coś fajnego z tego zrobić :lol: 2 godziny później moje Stilo miało już 118 KM i 279 nM. Różnica jest odczuwalna i mogę polecić każdemu kto ma seryjną 80-tkę, pod warunkiem założenia przed chipem IC :lol:
Nawet nie chcę myśleć co by było jak miałbym w serii 115 KM, bo z tej wyciągają ok 150 KM. POZDRAWIAM :smile:
a ile zapłaciłeś za całość tan IC + Chiptuning?
IC 350 zł za komplet na Allegro + robocizna 150 zł, a sam chip w promocji "chipowanie na śniadanie" 1035 zł :) pozdro
a możesz powiedziueć jak wygląda spalanie po chipie? slyszalem ze jest lepiej, jak tak to o ile i tak wogole to chptuning mozna zrobić na zagazowanym silniku?
Ja mam stilona 1,2 i też myśle nad chipem bo nie dosc ze spala mi kolo 7,5-8l benki to jeszcze dośc zamulony :P
Ja mam stilona 1,2 i też myśle nad chipem bo nie dosc ze spala mi kolo 7,5-8l benki to jeszcze dośc zamulony
Kolego chyba nie wiesz o czym piszesz.. W wolnossącej benzynie to sobie możesz zrobić inny dolot, inny wydech i właściwie z prostszych rzeczy to tylko tyle..
Powracam Panowie do tematu mojego Stilaka. Po Chipie z seryjnych 80KM na 118 KM i momencie 279 NM autko naprawdę fajnie jedzie, ale jeszcze nie minął miesiąc odkąd ma 118 KM a zauważam że czasem mi ślizgnie sprzęgło gdy np. nagle depnę mu na jakimkolwiek biegu i słyszę że obroty rosną a autko nie ciągnie bo sprzęgło ślizga. Doradźcie mi co z tym fantem zrobić, bo jak już kiedyś pisałem sprzęgło wymieniałem zaraz po kupnie samochodu przy przebiegu 94 tyś km, teraz mam 124 tyś km i już by padło po 30 tyś km? Jeśli będzie coraz gorzej to będę musiał je wymienić (choć wolałbym zrobić to dopiero po zimie) tylko na jakie? Czy można założyć do niego teraz sprzęgło od seryjnej 115-tki czy to też będzie za słabe i czy w ogóle spasuje i czy różni się wytrzymałością od 80-tki ? Czy mogę wymienić tylko np. docisk i tarczę jak ostatnio (tzn. 30 tyś km temu) ? Czy dwumasę również, o ile ją mam bo w sumie to nie wiem. Proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów. Pozdrawiam
Jestem pod wrażeniem, że z 80 KM można wycisnąć 118. Posiadam też STILO z takim silnikiem i coraz bardziej skłaniam się do takiego moda. Co do dwumasy to w wersji 80 KM też jest bo po zakupie swojego STILO wymieniałem sprzęgło i dwumas. Co do reszty pewnie starsi wyjadacze forum Ci pomogą. Może po prostu tak jak piszesz będziesz musiał wymienić sprzęgło na takie z wersji 115 konnej.
Przez ostatnie dni intensywnie testuje sprzęgiełko w Stilaku i zauważam że zaczyna ślizgać na niskich obrotach i na wyższym biegu jak wcisnę naglę pedał gazu, czyli np. mam 1500 obr na trójce nagle deptam i w momencie jak już zaczyna silnik "ciągnąć" i powinien super przyspieszać to wtedy ślizga :( Przy okazji ponawiam pytanie odnośnie spasowania sprzęgła ze 115 tki do mojej już pseudo 80 tki ? pozdro
Rzuciłem okiem an allegro i z tego co widze to 115 ma średnicę tarczy 235 mm, a 80 228,6 musisz dokłądnie porównać średnicę i ilość zębów niby do 80 pasuję ze 100 konnego SPRZĘGŁO ALFA ROMEO 147 DOBLO STILO 1.9JTD VALEO (3574936552) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/sprzeglo-alfa-romeo-147-doblo-stilo-1-9jtd-valeo-i3574936552.html) SPRZĘGŁO FIAT STILO '01- 1.9 D MULTIJET JTD VALEO (3557026216) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/sprzeglo-fiat-stilo-01-1-9-d-multijet-jtd-valeo-i3557026216.html) Widzę że nawet ze 120 multijeta niby pasuję. posprawdzaj parametry i zobaczysz.
11467
Tak to mniej więcej wygląda na wykresach :)
W necie dużo pisze na temat Cinka (CINSOFT) i Widziałem na jego stronce że już robił taki re-map w Stilo 1.9 JTD 80KM.......
CINEK JEŚLI TAM JESTEŚ, PROSZĘ NAPISZ MI JAKIE SPRZĘGŁO PRZY OBECNYCH PARAMETRACH MOGĘ ZAMONTOWAĆ W MOIM STILAKU :) ???
Napisz do niego na Klub Fiat Stilo bądź skontaktuj sie wg stry internetowej jego.
Napisz do niego na Klub Fiat Stilo bądź skontaktuj sie wg stry internetowej jego.
Dzięki wielkie za info :) pozdro
ramzes91
31-10-2016, 20:22
Przepraszam ze odświeżam tak stary temat ale chyba lepiej to niże zakładać nowy. Otóż - posiadam Stilo 1,9 JTD wersja 80 KM,, wgrałem nową mapę, autko dostało przyrostu mocy o jakieś 25%, po przejechaniu 2 tys km pojawił sie problem ze ślizganiem sprzęgła. Chce wiedzieć jak uporał sie poprzedni kolega który to przerabiał? Czy podchodzi jakieś konketne sprzęgło które przeniesie wyższy moment obrotowy? Niby sprzęgło i dwumasa mają 40 tysięcy przebiegu od wymiany (potwierdzone), jednak nie wiem jakiej jest firmy.
W ePer możesz sprawdzić czy jest różnica w sprzęgłach. Wpisz swój VIN i wyklikaj. W sekcji od sprzęgła zobacz w opisach czy sprzęgło jest takie samo czy inne.
Jednak moim zdaniem to chyba wina docisku, po 40 tys. km tarcza nie powinna być na tyle zużyta.
ramzes91
31-10-2016, 21:27
Tylko problem pojawił się dopiero po wgraniu nowej mapy.... Docisk tez był wymieniany razem z siłownikiem sprzęgła wtedy....
cenioormo
07-11-2016, 16:11
no to dowalili ci za dużo koksu z dołu i nie trzymie ci to, ale to musiałoby być jakieś 350 niuta przy 1800obr co na ten silnik dawałoby jakieś 150/160 kucy. Sprzęgło i docisk do wymiany. Ew masz lewe faktury na niewykonaną usługę.
Kolego masz jakis wykres? Kto robil tego chipa?
Wyglada na to, ze masz za duzo momentu od dolu, dlatego slizga Ci sie sprzeglo i niestety je wykonczyles.
Mam oryginalnie 115 konne Stilo, chipowane na 148 koni i 356 nm. Cala operacja trwala jakies 2 godziny tak by wszystko bylo okej. Max moment mam ustawiony gdzies okolo 2300 obr/min. Jezdze juz tak ponad 2 lata i wszystko jest w porzadku.
W Twoim przypadku ( nie jestem pewny ) ale brakuje zapewne intercoolera, jak mialo to miejsce w Punto II z tym silnikiem, wiec musialbys go dolozyc. Jedz do dobrego tunera, niech zmieni program na turbinie bo jak wymienisz nowe czesci to za pol roku znowu padnie sprzeglo... Chcesz to podam Ci namiar.
kspajaczek
14-11-2016, 10:48
Witam. Jeśli możesz podaj mi namiary na dobrego Tunera. Chce z mojego stilo rok 2003 115 km cos wiecej wycisnac. Ile moge tak żeby silnika nie zajeździć. Pozdrawiam
cenioormo
14-11-2016, 15:31
wszystko zależne od kondycji silnika. Czasem 115 wypluje 130 w zdrowej serii, pytanie w jakim stanie oczujnikowanie, turbina, sprzęgło etc etc....ogolnie bezpiecznie dla 115 to 150kucy i 350 niuta, ale z momentem to bym nie przesadzał od dołu...im wyżej np.2300obr tym lepiej bo sprzęgło i dwumasa nie dostaje po dupie. Z tunerami różnie jest...najlepsza opcja to pisanie pod dane auto i preferencje użytkownika, ale 3/4 tunerów klepie gotowe mapy i masz wtedy chocki klocki bo walnięcie z dołu masz kozak ale potem spada, co dobre to to nie jest na dłuższą metę. Na dzień dzisiejszy najlepszy fachowiec od JTD, JTDm, MJTD i wszystko co fiatowskie w ropie to firma CINSOFT w gliwicach. Możesz poczytać na forum alfaholików tam jest dużo na temat 1.9 115, poluzuj wydech, dołóż FMIC i można celować nawet w 180Kucy bo na tyle paliwka starczy ale trzeba uważać na sprzęgło :) widziałem takie stilo i rakieta...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.