Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] Wtryski cacy a i tak kopci ;-/
miki1406
11-08-2010, 13:53
Wyczyściłem dzisiaj wtryskiwacze... Hmm... Poprawy dużej nie odnotowałem... Samochód dobrze śmiga od 4,5tyś obr do końca... Poniżej się muli. Przy cofaniu w ogóle jest jakaś masakra... Zero reakcji na gaz... Kopci dość mocno...
Silnik był ciepły, wpiąłem się multimetrem w kabel sygnałowy sondy lambda... Pokazuje 0,36-0,43Volt'a... A kopci i czuć z wydechu paliwem... Nie powinna się palić marchewa jeśli sonda była by kaput?? A może jest podwieszona w przedziale standardowej pracy i komp nie rozpoznaje tego jako błąd??
Gaz mam I generacja i na nim autko chodzi super... Jedyne co jest gorsze to wolniej od paliwka spada z obrotów... Poza tym mega...
Wtryski mam 4dziurkowe, ale dość dziwne jest to, że rozpylane są dwa strumienie?!? Może jeden zachodzi za drugi?? W każdym razie wszystkie pylą równo i myślę, że to nie ich wina...
Auto na gazie nie kopci... Na paliwie potrafi puścić na prawdę dobrą chmurę czarnoniebieską... (na dużych obrotach)...
Jak myślicie co podmieniać?? Lambdę, czujnik temperatury cieczy dla ECU, czujnik temp. powietrza, czujnik położenia przepustnicy (TPS), a może MapSensor???
Pomóżcie bo już nie wiem co jej zrobić... Lubie jak auto chodzi tipestopes na obu paliwach... Głównie śmigam na LPG, ale czasem trzeba dolecieć na stacje paliw na Pb i chce to robić z gracją :razz:
------------
Nie mam emulatora sondy lambda bo w tym typie sterownika jest on nie zalecany... Bardzo mota w mapach i jest kicha... Ale jak napisałem mam gaz I gen (śruba), więc po części masz chyba racje z tą lambdą... Narazie wertuje net...
Pisać co myślicie... Każda rada na wagę złota :-P
------------
Silnik mam przed liftem (rocznik 96). Dziś zauważyłem ciekawy temat... Na gazie lambda daje 0,58-0,65V, a na paliwie... 1,38-1,46V...
Fakt z tłumika aż leje się paliwo (kapie w ekstremalnych przypadkach), ale lambda jest chyba do licha 1 voltowa, więc napięcie nie powinno przekraczać tego napięcia... hmm...
I teraz rodzi się pytanie!!! Skoro sonda ewidentnie pokazuje, że paliwa daje od pyty, dlaczego nic nie robi z tym komp?? Powinien dążyć do zmniejszenia ilości paliwa??
To znaczy co?? Uszkodzony sterownik?? A może trzeba go zresetować?? Zrobiłem to tak jak robiłem to w oplach i bmw... Odpiąłem aku, połączyłem klemy razem, przekręciłem stacyjkę (w celu rozładowania wewnętrzych kondensatorów IAW). Poczekałem 2 godziny... Brak zmiany...
Auto kopci niesamowicie, ma muła ale tak do 3 tyś obr. Powyżej szatan. Czasem ma problem z wejściem ponad obroty biegu jałowego. Na wstecznym to już w ogóle jedzie tylko na jałowym. Pływa na obrotach i potrafi spadać do 0 i gasnąć...
Na LPG jest igła!!! Gumy grają - auto szatan.
Niby napięcia sondy się zmieniają, ale nie powinny pływać od 0,1 do 1,0V?? Czy powinny pływać na wolnych obr, czy przy zmianie obrotów??
Na szrocie lambda to 30zł - stan nieznany, do sprawdzenia i jak szrot to mi zamieni...
Jak zresetować IAW?? Czy mój sposób jest oki, czy powinienem to robić pod kompem (Euroscan + Visa 1.38)??
Jestem głupi, a to największa bolonczka mojej bravusi...
Aha mam emulator wtrysków do LPG... Może to on coś miesza?? Podpinałem bez niego i jest bez zmian... Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy(TPS) jest raczej oki... ZMienia opory w zależności od przekręcenia, sprawdziłem opór czujnika temp. cieczy dla IAW - zmienia opór, sprawdziłem czujnik temp zasysanego powietrza - zmienia opór, jak na niego dmucham. Wyczyściłem krokowiec, chodzi ok. Wyczyściłem dolot, mikser gazu, przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem wtryski. Nie ma nieszczelności na dolocie. uszczelki kolektora oki. Błedu nie wyświetla - marchewa gaśnie normalnie.
Nie sprawdziłem tylko map sensora... Jakie są objawy jego awarii?? Chyba waliłby błędem?? Jedyne co ponoć nie wyświetla błędu to właśnie lambda.
Pomocy bo mi ręce opadają
Mój miernik to prosty UNIT za ok 20-30zł - ponoć nie ma stabilizacji więc do lambdy oki
http://mikrokoszalin.pl/images/7400357.jpg
Taki :-P
Nie wierze, że nikt z was nie miał takiego problemu!!! Przeczytałem miliard odpowiedzi na pytanie "Na Pb kopci, na LPG nie" - google... Wszyscy stawiają na lambdę...
Jutro ją zmienie... Mam dwie ze szrotu. Jedna oryginał z Brava - Bosch... Tylko ma dziwnie krótki kabelek... Druga to NGK/NTN. Wygląda lepiej na oko niż bosch, ale zakładam na loterię... Którą proponujecie na początek?? Jak będzie oki na używanej i to wyeliminuje kopcenie to kupie nową... Ale nie chce pakować kasy w nowe czujniki na głupiego... Na szrocie kupiłem 2 sondy po 12,5zł :-P
Sorki za możliwe rozjechanie, ale skopiowałem mój problem z bbtp.pl. Tam na razie nie potrafią mi pomóc :(
Nie powinna się palić marchewa jeśli sonda była by kaput???? powinna.
Jedna oryginał z Brava - Bosch stawiam na tą, no i chyba tak jak większość zacząłbym właśnie od wymiany lambdy
luknij tu, może też dorwiesz lambdę No i nie poklika (http://fiatforum.com.pl/topics6/osprzet-silnika-wtryski-cacy-a-i-tak-kopci-vt4949.htm#39777)
[kom:bc00fa0edd]Link naprawiłem ;) [/kom:bc00fa0edd]
miki1406
11-08-2010, 16:14
No widzisz jak podaje wujek google - marchewa nie zawsze zapali się przy awarii lambdy... Choć przy wyjechaniu poza zakres powinno wywalić błąd... Jestem głupi, boje się, że sterownik padł... :sciana:
Ma ktoś euroscan'a z okolic Łodzi - Warszawy
miki1406,
Głównym problemem jest to, że masz LPG I-gen. Cały oryginalny osprzęt jest sprawny i tu nie ma czego się póki co czepiać.
Fiaty Bravo i Brava, które mają silniki z metalowymi kolektorami ssącymi, mogą pracować z tradycyjną instalacją gazową. Trzeba jednak pamiętać o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału z sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwałą zmianę autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca silnika na benzynie. Kończy się to wizytą w serwisie autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten nie występuje.
Jednak jeśli uprzemy się na instalacji II-gen, to rozwiązaniem będzie montaż sterownika AL700 i ustawienie emulacji sondy lambda tak, aby przez 620ms mieszanka była uboga, a bogata natomiast przez około 670ms.
Zaczerpnięta wiedza pochodzi z:
http://moto.pl/MotoPL/1,98754,3312540.html oraz lpg-forum - konkretny link przez PW.
Jako, że odłączanie akumulatora nic nie daje należy:
1. Poprawić instalację gazową.
2. Skasować nastawy autoadapcyjne silnika tj. wgrać "czyste" mapy wtrysków do ECU.
A propos wtryskiwaczy:
http://www.youtube.com/watch?v=OM7IJrxsf2o
ja miałem taki sam problem w tym silniku, muł do 3,5k obr, powyżej latał jak bombowiec :) tylko ten zapach z rury w moim przypadku nie było mowy o dymkach a rózne zapachy wydobywały sie z rury, tez mam instalacje 1 gen tzn teraz mam blosa ale emulator pozostał ten sam :) no i wracając do tematu okazało sie ze rozjechały sie mapy wtrysków w ECU - pojechałem do Tychów do znanej firmy gdzie naprawiają komputerki - zapłaciłem odpowiednią kwote wgrali nowy soft i wgrał mi pan za dopłatą soft zwiekszający momenty obrotowe :) problem z zanikiem mocy znikneły - po wgraniu softu spalanie zmalało, ale nie jeździłem na gazie w tamtym czasie - to on psuje komputer ECU, ale nadal śmigam na gazie :P pozdrawiam
miki1406
12-08-2010, 23:33
Panowie, a da rade to robić w domowym zaciszu?? Jeśli tak to czy?? Euroscan + Visa styknie?? Da się jeździć na LPG tak żeby się mapy nie rozjeżdzały?? Jeśli nie zrobie tego sam to zrobi to serwis Fiat'a?? Jakie koszta?? Poprosze o ten link na PW... Musze zgłębić tą wiedzę :D
No i czy wystarczy dorobić przekaźnik, który na LPG odłączy mi sonde?? Natenczas?? Do momentu zakupu tego AL700 i kabli do tego??
Czy kasowanie map to to samo co kasowanie adaptacji??
Euroscan + Visa zagada, nie da się jeździć na LPG tak żeby się mapy nie rozjeżdżały, tzn da się ale nie z Twoją instalacją gazową.
Serwis fiata mapy zrobi bez problemu, koszt był kiedyś tu podawany zdaje się, że coś koło 150zł.
miki1406
12-08-2010, 23:43
Ktoś to robił Visą?? Bo muszę wywalić na Euroscan'a 249zł + skręcić starego kompa i zainstalować to w garażu ;D I wolałbym wiedzieć na 300%
No i przypomne z góry
Czy wystarczy dorobić przekaźnik, który na LPG odłączy mi sonde?? Natenczas?? Do momentu zakupu tego AL700 i kabli do tego??
Czy kasowanie map to to samo co kasowanie adaptacji??
miki1406 do aut przed liftem tylko EUROSCAN.
Czy wystarczy dorobić przekaźnik, który na LPG odłączy mi sonde??
To nic nie da, efektem odpięcia lambdy będzie to, że pokaże się "marchewka" na budzikach.
Czy kasowanie map to to samo co kasowanie adaptacji?
Wg mojej wiedzy w tym zakresie - tak.
Adaptacja, a raczej autoadaptacja to przystosowywanie map wtrysków do panujących warunków, stylu jazdy, etc.
miki1406
13-08-2010, 00:56
"Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału z sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwałą zmianę autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny."
No ale z tego wynika ewidentnie, aby sygnał z lambdy odpiąć :roll: Hmm...
Wiem wiem że to tylko stary Euroscan na PIC'u i program Visa 1.38PL... Jak tam się kasuje tą samoadaptacje?? Resetuje??
Odpięcie sygnału lambdy jest realizowane na kilka sposobów, np.: częściową emulację, zwarcie do masy, a Twój pomysł nie występuje w żadnej z mądrych książek ;)
Jak się kasuje adaptację tego Ci nie powiem bo nigdy tego nie robiłem, ale grzebiąc tam w opcjach powinieneś coś znaleźć.
miki1406
13-08-2010, 01:34
A idzie zrobić inaczej emulacje niż zakup AL700?? Bo teraz 200 na fejs + 250 na sterownik LPG + 35 na kabel do LPG i robi się 485zł + koszty przesyłki... 500 pęknie :( Są emulatory lambdy, które działają z 1.6 16v, a są tańsze??
Nie znam takowych rozwiązań.
[ Dodano: 2010-08-13, 00:40 ]
Póki co zaopatrz się w Fejs do auta i sprawdź co mu dolega, wykasuj autoadaptację i poćwicz auto trochę na benzynie. W międzyczasie gdy będziesz jeździł dalej na LPG pozbieraj pieniążków na AL700, a gdy znowu zacznie się mapa rozjeżdżać to znowu ją skasujesz i tak aż do usr..ej śmierci, albo do momentu gdy nazbierasz na dobrą centralkę LPG.
miki1406
13-08-2010, 01:48
Hmm zerknij i powiec co myślisz?? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic524194.html#2698380
Już mam taką siekę w bani, że szok... Czyli Euroskan mi nie skasuje adpatacji?? To wystarczy odpiąć, czy zrobić emulacje na masę... Czy wywalić 500zł i potem jeszcze 150zł na fiat'a bo się może okaże, że tylko examiner to wyczyści... A na końcu okaże się, że winny był pasek?!? :lol:
Szok... Co myślisz?? Co byś zrobił na moim miejscu??
A tutaj sugerują robić emulację na masę
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1101062.html#5549908
Tu teżna masę
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=166973&highlight=
Tu podobnie... hmm...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic166973-30.html
Czy przez emulację na masę, mam rozumieć mostkowanie kabla idącego od IAW w stronę lambdy z masą??
-------------------------------
Już 3 godzinę gmeram z wujkiem google :lol:
Emulacja na masę może być realizowana przekaźnikiem!!!
http://www.audi80.pl/b4-abt-lpg-emulator-sondy-labda-vt41152.htm
Jest to nic innego jak emulacja... awarii! Dokładnie komputer tworzy sobie błąd, że sonda się "zmasowała" i przestaje motać z mapami!
Pytanie jest inne - czy po przejściu na paliwo, wróci on z powrotem do pracy, czy "przetrzyma" błąd do czasu resetu??
Czyli Euroskan mi nie skasuje adpatacji?? Skasuje, słowo jakiego użyłem to slangowe Interface czyli np Euroscan.
Na elektrodzie mądrze piszą, nawet gdzieś tam mi się rzuciło, że jest możliwość odcięcia lambdy przy Ecu Magnetti-Marelli, ale tak jak pisałem, może to owocować pojawieniem się marchewki na zegarach.
Ale tak czy siak skasuj autoadaptację, a później będziesz testował, odcinał lambdę, a najlepiej zwierał ją do masy.
[ Dodano: 2010-08-13, 01:18 ]
czy po przejściu na paliwo, wróci on z powrotem do pracy,
Tak. Jednak będzie błąd nietrwały w liście błędów, komunikat typu "sonda lambda - zwarcie do masy" sprawę olewasz i jeździsz dalej.
miki1406
13-08-2010, 02:25
Czyli kupić mam - Np. od viaken'a (sąsiad ma do VAG/OPEL/BMW fejsy od niego i są oki) Euroscan'a na PIC'u. Vise już mam. Adaptacje tym skasuje (dowód - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1044260.html#5283286).
A jak już mogę to robić to woli, to najpierw sprawdzić odpinanie lambdy na LPG. (bezpieczniejsze). Jeśli się rozjedzie to sprawdzić patent przekaźnik na masę tak?? Czy najpierw na masę??
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic318560.html - finalnie siena dobrze chodziła przy emulacji na masę :)
I z 650zł + pasek 70zł = 720zł zrobiło się 199zł na fejs :D Przekaźniksa mam z podstawką ;D
P.S. Kocham google - wyślę im 4pak :badgrin: ;D
Przekaźnik na masę zamontuj, powinno być ok. Bo wyczytałem, że wtedy lambda przechodzi w tryb open-loop i nie zmienia map.
Tyle, że po kasowaniu map przejedź z 50km tylko na benzynie i dopiero po takim odcinku zacznij jeździć na gazie.
Czyli da się taniej ;)
Teraz pytanie czy faktycznie to pomoże, ale trzymam wszystkie dostępne kciuki żeby było na +
miki1406
13-08-2010, 02:36
Jak skręce kasę na euroskana to oczywiście przechodzę do bojów!!! Już 100zł lewizny przed babą mam ;D
Przekaźnik zastosuje już jutro
Dzięki za radę... Wiszę ci browara wielkiego!!!
P.S. Szkoda, że nie podpisałem dalszej umowy na neo... Jadę na modemie (bo w pracy mam niby...) 3h - 10zeta :sciana:
za wgranie nowych map w fiacie chcieli odemnie 700 zł - wiec im podziekowałem, fima z Tychów zrobiła mi to za 350zł+150 zł za poprawienie momentów obrotowych i trwało to 1h z wyciągnieciem kmputera i wsadzeniem co wymagało gimnastyki artystycznej, po tej operacji jexdziłem na benzynce( fajne jeździł) i spalanie na trasie wyszło 6,5l/100km, teraz jak jeźdze na gazie to moze sie troche mapki rojechały ale jak przejeźdze poł baku to wraca do normy spalanie ;)
firma to Ko-Car Tychy http://www.kocar.com.pl/
miki1406
14-08-2010, 02:03
Pytanie dla mających euroscan'a. - Czy na 100% skaskuje tą adaptację Visą?? Jeśli ktoś ma to proszę niech sprawdzi. Tylko ta wątpliwość mnie powstrzymuje od zakupu!!!
[ Dodano: 2010-08-16, 23:37 ]
UWAGA UWAGA!!! Dobrze, że nie kupiłem euroscana! Nie skasuje on adaptacji sterownika MM IAW 1AF!!! Złapałem dzisiaj kolegę z Visą i sprawdziliśmy. Usunął masakrę błędów a pozostawił magiczny błąd adaptacji chyba - nazywa się "Self-Adaptation".
Jutro jadę do fiata na examiner - koszt w Skierkach podłączenia to 50zł - serwis nazywa się U-CAR. Myślę, że będe to robił sam, bo jak powiedziałem, że mi się rozjechały to postawili oczy jak 5zeta i powiedzieli, że oni tego nie zrobią. Zapytałem czy mają examinera? "No mają, ale oni tylko mogą mi komputron zresetować!!!" Odpowiedziałem, że o to chodzi :lol: Zobaczymy. Examiner da radę?? Jaką macie emulację sondy? Bo nie wiem, czy robić emulację na masę???
[ Dodano: 2010-08-18, 08:21 ]
Examiner nie dał rady :mad: Fiat zainkasował za nic nie zrobienie 50zł brutto.
Pozostaje programowanie - http://www.kocar.com.pl/index.html
Robią to w moim sterowniku IAW1AF za 350zł. 450zł kosztuje u nich cały drugi "czysty" sterownik. Za 350zł wsadzą mu nowy, fabryczny soft bez immo. Jeśli podepnę centralkę Fiat CODE sterownik zostanie zaprogramowany immo. Jak nie podepne będzie chodził bez immo. :) Kurde gryzą mnie trochę te 3 i pół setki :confused:
[ Dodano: 2010-08-18, 12:59 ]
Jak myślicie, czy po zapodaniu poprawnej emulacji powinno "naciągnąć" sterownik na właściwy tor pracy??
po wgraniu czystych map pojeździj troche na noPB i rozwiąż problem emulatorów wtrysków albo emulacji sondy lambda :) jedno z dwóch powoduje ze sie rozjeźdzają mapy wtrysków
miki1406
19-08-2010, 16:11
Kuuuupiiiiłeeeemmmm... tubutubutubu daaam:
Komputer IAW1AF + centralkę od Immo + kluczyk matkę za... 80zł !!!
Hurrrraaaaaaaaa!!! Udało mi się na złomie dorwać :mrgreen: Zobaczymy czy działał będzie ten komplecik :twisted:
We fiacie nie potrafili skasować autoadaptacji? http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000903.gif
Jak myślicie, czy po zapodaniu poprawnej emulacji powinno "naciągnąć" sterownik na właściwy tor pracy??
Nie naciągnie, sonda będzie wyłączona i autoadaptacja nie będzie się zmieniać.
miki1406
20-08-2010, 09:56
Czy jak na drugim kompie zastosuje emulację sondy "na masę" poprzez przekaźnik, to czy nie rozjedzie mi znowu map przy jeździe na LPG?? :idea:
[ Dodano: 2010-08-22, 23:52 ]
Auto lata jak złe!!! Koszt naprawy 80zł... Warto polatać po szrocie hehe!!! Dorobiłem natenczas emlację na masę. Planuje zakup Autronic AL700 i konfigurację emulacji kwadratowej z czasami podanymi przez jakiegoś grupszego profesorka (gdzieś już je wklejałem)
Moje pytanie!!! Czy przy poprawnej emulacji na masę powinna zapalać się marchewa przy jeździe na LPG?? Bo u mnie nic się nie zapala :roll:
[ Dodano: 2010-08-23, 12:39 ]
Pojawił się szczwany plan :-P
Śledzcie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8428457#8428457
[ Dodano: 2010-08-26, 21:42 ]
Zarejestrowałem się na podobno niesłym portalu jakim jest Gazeo.pl. Zadałem pytanie "do eksperta". Oto pytanie i odpowiedź :
Treść pytania: Witajcie! Mam w moim fiaciku aktualnie instalację I generacji. Chodzi wyśmienicie. Wyregulowana została na podstawie artykułu "krótki poemat na temat gazu". Chodzi poprawnie. Niestety po zakupie autka okazało się, że autko niepoprawnie chodzi na Pb. W wyniku dociekliwej diagnozy okazało się, że komputer przekroczył wartości adaptacyjne, rozjechał mapy i czasy wtrysku tak, że paliwo lało się 6 razy dłużej. Błędu nie udało się skasować i byłem zmuszony zakupić drugi sterownik wraz z centralką Fiat CODE i transponderami. Całe szczęście koszt 80zł Zastosowałem przekaźnik, który po przełączeniu instalacji na zasilanie LPG łączy kabel ECU dedykowany sygnałowi z lambdy z masą (emulacja na masę). Mimo to podczas jazdy, komputer nie wyświetla "marchewki" czyli kontrolki MIL. Boje się, że następny sterownik rozjedzie nastawy adaptacyjne i znowu oprze się to o wymianę. Co sugerujecie?? Może być taka konstrukcja, czy lepiej zainwestować w sterownik AL700 i emulować sygnałem prostokątnym? Jakie powinny być czasy bogatej i ubogiej?? Co robić, żeby znowu LPG nie "popsuło" sterownika? Aha naprawa jest możliwa, ale kosztuje 350zł...
Ekspert: Silniki Fiata 1.6 16 V z produkcji do 2001 r. prawidłowo funkcjonują jedynie przy zastosowaniu emulacji "masa". Sterownik benzynowy rejestruje wówczas błąd sondy i "zamraża" korekty adaptacyjne. Każda emulacja prostokątna niestety będzie powodowała przesunięcie adaptacji do wartości skrajnych, a z powodu ułomności tego sterownika rzeczywiście jest problem z ich cofnięciem.
[ Dodano: 2010-08-26, 21:56 ]
A euroscana i tak zamówiłem sobie za 140zł z kablem do fiata, instrukcją, CD i kablem uniwersalnym, pinowym ;D
[ Dodano: 2010-08-29, 00:37 ]
Kupiłem dzisiaj komp do AL700. Koszt nowego?? 130-150zł. Zapłaciłem za używany?? 20zł Dostałem do tego brakujący spód obudowy centralki Fiat CODE i zapasowy kluczyk z poprawnym transponderem do mojej centralki... :D Silniczki krokowe mam 3... Potrzebuje jeszcze wiązkę (nowa 19zł), czujnik temperatury parownika (10-14zł nowy) i przycisk (20-30zł nowy). Wszystkie elementy jak kolega znajdzie na szrocie będe miał za 20zł... Odliczając 5zł za kluczyk i obudowę... Wydam na całego altronic'a AL700 jakieś 35zł :D zamiast 240zł na allegro... Czyli można tanio tak?? ;D Kabel do regulacji zrobiłem z kabla pod COM od... Siemensa c55/s55... hehe :lol: Potrzebny do tego zwykły konwerter sygnałów RS232 na Tx/Rx zrobiony na MAX232... Czyli 90% starych kabli do telefonów pod COM :lalala: Zaoszczędziłem dodatkowe 35zł
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.