Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 1.6 16V Problemy z pradem...
spaf_antynazi
08-08-2010, 13:31
Mam Fiata Bravo 1.6 16V 103KM 1995r
Ogolnie auto jeździ bez zastrzezen ale problemy zaczynaja sie po dluzszej jeździe.... Mieszkam niedaleko Wroclawia.... U siebie na podworku odpalam normalnie auto... Jade 50km i jest ok.... problem sie zaczyna jak musze zgasic atuo i je potem odpalic... Rozrusznik ledwo kreci, przygasaja kontrolki ale np opuszczenie szyb, radio i swiatla norlamnie swieca... Miernikiem bylo mierzone ladowanie i wszystko jest w porzadku.... Mozna powiedziec ze auto jest humorzaste.... Nie ma reguly kiedy odpali a kiedy nie...
rozbierz rozrusznik i przesmaruj. wydaje mi się że masz tuleje wyrobione i na rozgrzanym silniku może mieć to znaczenie. wyjmij rozrusznik przesmaruj i sprawdź tuleje. i zobacz jeszcze testerem w jakiej kondycji jest akumulator. bo ja miałem podobnie i niestety akumulator do wymiany poszedł i działa teraz bez zastrzeżeń. zacznij może od tej prostszej przyczyny
[ Dodano: 2010-08-08, 13:33 ]
P.S popraw profil zgodnie ze wskazówką Krzyśka
spaf_antynazi
08-08-2010, 18:12
Akumulator zostal zmieniony wiec to na pewno odpada..... jutro sobie wyciagne i pogrzebie :)
co do nowości akumulatora to ja już też to przerabiałem. cela mi strzeliła po miesiącu i po zawodach. diagnoza?? sam go ponoć popsułem więc nici z gwarancji.
to rozbierz rozrusznik i czekam na rezultaty
Masę jeszcze niech poprawi na akumulatorze tj. oczyści i wyrówna ołowiany czop na aku i zeskrobie śniedź z zacisków.
spaf_antynazi
09-08-2010, 18:36
wyciągnąłem rozrusznik.... wyrobiona jest tuleja od strony zębatki, wiec łukosuje i się nagrzewa przez to... efektem jest przegrzanie i problemy z odpalaniem... Ma ktoś wymiary tulejek kupiłbym jutro i wymienił...
spaf_antynazi, powinny podejść od malucha.Sprawdź w sklepie czy wymiary będą pasować.
spaf_antynazi
09-08-2010, 20:39
Nie no luzik... tylko jest male ale.... rozrusznik mam w samochodzie ktorym mam dojechac do sklepu...
spaf_antynazi, pojedz do sklepu i powiedz jaki masz rozrusznik najlepiej spisz numery i dadzą ci cały komplet tylej. wymień wszystkie i po krzyku. doradzę przesmarowanie ich przy skręcaniu smarem miedzianym.
naj leosze rozwiązanie wymontowanie rozrusznika i do sklepu tulejki dobiera sie indiwidualnie jeder rozrusznik będzie bardziej zużyty a jeden mniej a co do smary to odradzam smar +kurz =pasta ścierna
jaski82, na tuleje musi pójść smar a jeśli nigdy nie stosowałeś takiego czego jak smar miedziany firmy Würth to może nie pisz o pastach śmierci. gdy nie dasz smarowidła tuleje szybciej sie wyrobi będzie bardziej nagrzewała i będa kłopoty.
spaf_antynazi
10-08-2010, 09:05
Panowie... ze smarowaniem nie bedzie wiekszego problemu poniewaz owe tuleje sa w sumie na wierzchu trzeba tylko wykrecic rozrusznik...
tak są ale przed skręceniem trzeba psiknąć bo tak to nie zaleci tam. proponuje przed składaniem nasmarować
spaf_antynazi
11-08-2010, 19:13
zmienione, nasmarowane i jeździ poki co.... jak dlugo nie bede pisal znaczy ze chodzilo o tuleje
spaf_antynazi
15-08-2010, 12:26
zauwazylem ze wskazowka temperatury wody sie ustabilizowala... wczesniej plywala nieregularnie a teraz pokazuje jak nalezy
spaf_antynazi
05-03-2013, 09:41
Znowu mam problem z odpaleniem. Auto było uderzone w przód. Rozbitym wjechałem na warsztat. Wyklepaliśmy co mieliśmy wyklepać, założyliśmy chłodnice i auto nie chce odpalić. Wyłącznik kinetyczny jest wciśnięty, a auto nie chce odpalić. Sprawdziliśmy potem świece i okazało się, że nie ma iskry. Próbówką sprawdziliśmy czy prąd dochodzi do cewki i dochodzi, ale tylko gdy pompa paliwowa podaje paliwo do rozruchu. Po zgaśnięciu kontrolki wtrysku prąd już nie dochodzi. Co dalej robić?
Akumulator zostal zmieniony wiec to na pewno odpada..... jutro sobie wyciagne i pogrzebie :)
moderator a dał sie wkręcić z reklamacja akumulatora
ja tez sie dałem ale innym razem widziałem co sprawdzaja na reklamacji i wiecej sie nie dam
sprawdźcie gruszka poziom naładowania
ale najistotniejsze to jest czystość kwasu wszelkie czarne kawałki to macie gwarancje ze akumulator nie zostanie wymieniony
Polecam wylanie kwasu przefiltrowanie by był klarowny i wlanie z powrotem do aku
Następnie aku do ładowania na maksa naładować znowu gruszka sprawdzić
i do reklamacji i powodzenia
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.