PDA

Zobacz pełną wersję : problem z doladowanem 2.4td



nervus-ek
30-07-2010, 22:46
witam mam problem z doladowaniem zauwazylem ze u mnie maryska zaczyna miec kopa tak przy 2.7tys obr a nie jak powinna przy 2.2 czy nawet mniej zastanawia mie czy to jest wina przeplywki czy cos z turbina ? moze zawor zamykajacy na kolektorze ktory nie trzyna cisnienia i przepuszcza na nizszych obrotach a trzyma gdy sie wcisnie mocnie i dlatego napelnia sie dopiero przy 2.7 tys obr. albo sama turbina ma problem tylko wlasnie co moze sie w niej zepsuc ze nie bedzie trzymac cisnienia dodam ze jest to zwykla turbina bez zmiennej geometri i w sumie niema tam czego czyscic moze sie myle i dlatego podpowiedzcie mi czego szukac co sprawdzic dodam ze dzisiaj jezdzilem kumpla maryska i ona bylo to czuc trzyma cisnienie doladowania i nawet juz przy 2 tys obr czulem ze jest taka pelna i lekki dotyk pedalu dawal frajde z jazdy mamy jeszcze w planach zmienic na chwile przeplywki ale to zrobimy dopiero za tydzien
p.s czasem moja tez ma kopa przy 2.2 ale wtedy jak zmieniam biegi na nizszych obrotach i jade przez chwile rowno np 1.8 obr i wtedy wcisne albo jak od pierwszego biegu wcisne do oporu potem 2.3.itd wtedy wydaje sie ze jest oki

Hipo
01-08-2010, 20:16
Jest rada, wpiąć manometr w układ i zobaczyć ile ładuje, nominalnie powinno być 1,05 bara. Turbo tam siedzi IHI VL11 i ma klasyczny zawór westgate i nic sie tam nie czyści.

lloovveellaassiikk
03-08-2010, 15:01
Może spróbuj odłączyć przepływomierz zobaczysz efekt. Jeżeli będzie lepiej to wiesz co jest nie tak mam ten sam problem i tak go mniej więcej rozwiązałem :) Pozdrawiam odp czy coś pomogło :) :)

nervus-ek
04-08-2010, 22:04
zamienie w sobote od kolegi i dam znac

[ Dodano: 2010-08-04, 22:05 ]
a jeszcze powiedzcie gdzie ten manometr najlepiej wpinac ?
jest jakies miejsce w ukladzie czy poprostu cos trzeba wymyslec?

[ Dodano: 2010-08-04, 22:35 ]
a jak sie okaze ze turbina nawala to co w niej sie psuje i co trzeba naprawiac?

[ Dodano: 2010-08-07, 09:06 ]
a czuy my mamy czujnik doladowania jak tak to gdzie ?

Hipo
28-08-2010, 19:30
a czuy my mamy czujnik doladowania jak tak to gdzie ?

2.4TD nie ma czujnika doładowania.

[ Dodano: 2010-08-28, 19:30 ]


a jeszcze powiedzcie gdzie ten manometr najlepiej wpinac ?
Najlepiej gdzieś w kolektor, podejscia gotowego niestety nie ma i trzeba kombinować.

hadys8989
29-08-2010, 13:52
u mnie też jest problem z mocą jak jade przez chwile spokojnie i chce dodać ostro gazu to jest zamulony i wcisne sprzęgło obroty spadna do ok 1tys i jest dalej ogień i to jest problem z EGR

kupdan
29-08-2010, 16:38
u mnie też jest problem z mocą jak jade przez chwile spokojnie i chce dodać ostro gazu to jest zamulony i wcisne sprzęgło obroty spadna do ok 1tys i jest dalej ogień i to jest problem z EGR
tak to problem z egr-em, ale nie z samym zaworem tylko z elektrozaworem , który steruje zaworem EGR. musisz znaleść jakiegosc rozbitka 2,4td lub 1,9 td(sa takie same) podmienic i sprawdzic u mnie i u HIPO sprawdziło sie to.

diablo
29-08-2010, 20:48
musisz znaleść jakiegosc rozbitka 2,4td lub 1,9 td(sa takie same) podmienic i sprawdzic u mnie i u HIPO sprawdziło sie to.

czy jesteś pewien że są takie same i 19td podejdzie do 2.4td?
bo jest zasadnicza różnica w cenie (bynajmniej na dzień dzisiajszy na allegro)
a jeśli są takie same to po co przepłacać.

Hipo
30-08-2010, 06:42
czy jesteś pewien że są takie same i 19td podejdzie do 2.4td?

Jestem pewien bo u siebie zakładałem elektrozaworek z 1.9TD no ale zawsze możesz zaryzykować że będzie kolejny padnięty i kupić sobie z 2.4