Zobacz pełną wersję : [silnik] Punto II 1.2 16V Rozrząd samodzielna wymiana.
Witam.
Z opcją "szukaj" przejrzałem forum ale nie znalazłem potrzebnych informacji dla silnika 1.2 16V
Przymierzam się do wymiany paska,rolki napinacza i pompy wodnej.
Auto jest za granicą,operację przeprowadzi kolega "Pan Stasiu" :)
Mam pytanie.Wiem o tym że stosuje się przyrządy,nie posiadam
-czy można wymienić w ten sposób?
1 po zdjęciu pokrywy zaznaczyć np.rysikiem polożenie kół zębatych
2 zdemontować rolkę,pasek,pompę wodną
3 założyć nowe,dokładnie wg zaznaczeń
Proszę o poradę czy te blokady są niezbędne,czy zaznaczenie wystarczy.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie:
na co uważać,
jaka kolejność montażu
jak sprawdzić prawidłowe ustawienie przed odpaleniem auta
itp
Z góry dziękuję i pozdrawiam
koła od wału i wałków mają znaki. trzeba ustawić na znaki ściągnąc pasek wymienić rolki i pompę założyć pasek (po założeniu paska wszystkie koła muszą być na znakach) tak krótko opisując wymiane paska. Ale jak nigdy tego nie robiłeś to raczej nie radzę się za to zabierać. Bo można więcej szkody narobić niż naprawić.
Dzięki za informację.Z panem Stasiem damy radę.Po prostu wymienić pasek pilnując ustawień.Filozofii nie ma (mam nadzieję :))))
tylko pamietaj żeby pasek nie był za mocno lub za słabo naciągniety, po złożeniu przekręc silnikiem na sucho(śruba na wale) czy gdzieś nie haczy. Bo z tego co wiem to te silniki są kolizyjne. Powodzenia przy wymianie :D
ponczoslaw
14-09-2011, 14:30
Co ile km należy wymieniać w tym silniku pasek rozrządu? Ostatnio miałem pasek wymieniany na 100 000km. Teraz mam 158 000km.
Ponczosław, najwyższa pora.
Co 60kkm spokojnie wymień, choć i zalecają do 80kkm. Lepiej wymienić wcześniej niż później miałby strzelić.
ponczoslaw
28-10-2011, 00:06
W takim razie w najbliższym czasie czeka mnie wymiana.
kamil00512
28-10-2011, 18:49
Witam kolego.
Jeżeli chodzi o wymianę rozrządu to blokady nie sa niezbędne. Wiem napewno że w 8v nie ma znaków. Jeżeli sa znaki to nie musisz mieć. Ja proponuje robić zdjęcia tak robią mechanicy. Albo ustawic pierwszy tłok w GZP na ssanie. Jeżeli masz pojęcie to dasz radę bez problemu. Przy wymianie proponuje bardzo uważać na napiecie paska. Jak wiadomo nie da sie napiać tylko napinaczem. Pompa płynu chłodzącego także go napnie. Jak nie będzie znaków to weż korektor zaznacz sobie sam i zrób zdjęcia. Jak jeszcze nie zrobiłeś i bedziesz mieć jakieś pytania pisz. Jeżeli chcesz mieć to dobrze zrobione to zaopatrz sie w klucz dynamometryczny i zobacz w tabeli najlepiej w ksiażce sam naprawiam z jakim momętem dokręcać.
PabloGarage
28-10-2011, 19:25
W 16v napinacz jest automatyczny i trzeba ustawić go/napiąć na znacznik.
Jest taka strzałka i nacięcie.
Do jego napięcia jeśli nie macie odpowiedniego przyrządu przydadzą się szczypce do pierścieni segera
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.