Zobacz pełną wersję : [ukł. klimatyzacji] Czy można , za ile, gdzie i czy warto ..
... zamontować sobie klime do Pandolotu? te upały mnie dobijaja a jazda na dłuższe trasy to po prostu koszmar. Zaczałame sie zastanawiać czy jest taka możliwość i jakie to koszty?
Jakies pomysły?
http://www.fiat.pl/forum/viewtopic.php?p=506 tu piszą o cenach 4-8tys. (brak zamienników), choć może się coś zmieniło od tego czasu. może lepiej kupmy sobie wiatraczek samochodowy ( http://allegro.pl/item1147648687_wiatrak_wiatraczek_wentylator_samoc hodowy_12v.html ), bo zmiana auta na takie z klimą to raczej niekoniecznie :)
ehhh czytalem to juz i szukalem cos taniej. Skompletowac na allegro czesci do klimy z pandy dało by rade chyba w granicach tysiaka ale nie wiem czy i za ile ktos by to zamontował.
Iro_2007
02-08-2010, 19:37
Same częście jakie potrzebujesz to Spręrzarka klimy 300zł Łapa mocująca sprężarke 150zł
przewody od klimy 200zł chłodnica do klimy 400zł cały nadmuch przystosowany do klimatyzaci 300zł i sterowanie klimy żeby ją załączyć 200zł razem to 1550zł plus minus same części a gdzie robocizna a wartość aua nie wzrośnie jak postanowisz go sprzedać :red_kartka:
Prawdopodobnie w cigu najblizszych lat i tak nie zamierzam go sprzedawac - nawet jezelit o zostaje w rodzinie. Wiec byla by to inwestycja taka dla siebie a nie z mysla o zyskach przy sprzedazy. Niemniej jednak koszt jest dosyc wysoki relatywnie do ceny auta z rocznika 2004 :/
Szkoda - trza sie pocić dalej ;)
Samo założenie klimy możesz sobie zrobić sam. Po prostu montujesz wszystko na swoim miejscu Sprężarkę z łapą i oczywiście tu dłuższy pasek chłodnice wrzucasz na przedni pas, wywalasz stary nawiew z nagrzewnicą i montujesz taki z parownikiem od klimy.
Potem już tylko podłączyć przewody z czynnikiem (byle by było szczelnie) i masz klimę.
Problem w tym, że nie będzie działać :( :sciana:
I tu zaczynają się schody elektryczno elektroniczne.
Nawet jeżeli wymienisz wiązki w komorze silnika i kabinie to i tak bsi musisz mieć takie które obsługuje klimę.
Można to zrobić oczywiście na około podpiąć jakiś mechaniczny termostat, zrobić układ z przekaźników by wyłączał klimę gdy nawiew nie działa, sterować wentylatorem na chłodnicy (może chodzić non-stop) gdy włączysz przycisk AC, no i oczywiście podpiąć czujniki niskiego i wysokiego (jeżeli w pandzie jest) ciśnienia, bo inaczej jak coś się rozszczelni to zatrzesz sprężarką i w najlepszym wypadku urwie się pasek napędzający.
Od tej strony to wygląda dość topornie i potrafi zakłócić elektronikę auta (miałem tak w caddy 06 po wyjęciu kluczyka potrafił dalej pracować silnik - przypuszczam, że przez to)
Ale wszystko jest do zrobienia.
Firmy montujące życzą sobie tyle kasy bo z elektroniką jest najwięcej zabawy a same części nie są aż tak drogie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-26, 12:59 ]
A i zapomniałem o jeszcze jednym.
Samodzielny układ nie podbije obrotów silnika a to przy tak małym motorze wydaje się być koniecznością bo klima da opór, a na wolnych obrotach to może być problem.
czyli odpada jednym slowem - elektroniki nie wzialem pod uwage. to fakt
Wszystko jest do zrobienia
Albo kupisz body które obsługuje klimę (pewnie trzeba razem z imo) i wiązki
Albo metodą prób i błędów sam będziesz kombinował.
W starszych autach był pin w komputerze silnika który po podaniu masy bądź plusa podbijał obroty.
Może i tu tak jest ale głowy nie daję.
Tak naprawdę sterować klimą może układ trzech połączonych przekaźników i jednego bistabilnego który podtrzyma sygnał z oryginalnego przycisku na desce.
Roboty troszkę ale wieczory coraz dłuższe a nadchodzące lata mają być ciepłe :))
Jak coś pokombinujesz to daj znać.
Pozdro
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.