Zobacz pełną wersję : Jaka croma najlepsza?
Oczywiście, że nowa :P wiem wiem ale mam pytanie w imieniu szwagra, ktory chciałby sobie takie autko sprawić - na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Jaki silnik najlepszy ? Typowe dolegliwości i jak z serwisem/częściami ?
Z góry dzięki za info!
Poprawiłem bo coś ci chyba klawiatura litery poprzestawiała ;)
Znajomy kupuje takie auto ;)
Chmm co do silnika, akurat on chce kupić egzemplarz z 1.9 JTD 8v 120 koni mechanicznych.
Naprawdę bardzo ładnie ciągnie autko do przodu. I jest to jeden z najtrwalszych silników.
Płyta podłogowa jest wspólna z Oplem Vectrą C. Więc nie zdziw się jak wejdziesz pod spód, a ujrzysz tam loga GM (np. na tłumnikach).
Generalnie miło się siedzi i duużżoo miejsca z przodu i z tyłu.
Usterki, typowe dla Fiata, czyli jakieś drobne problemy z elektryką (szyb, CZ). Silniki raczej bezawaryjne, o ile serwisujesz jak trzeba (oleje, paski). Zawieszenie, zależy gdzie jeżdżone, ale też mało awaryjne.
Jest to jeden z modeli Fiata, który jest dobrze wykonany, ale wiadomo - stereotypy i nie każdemu stylistyka tego modelu przypada do gustu.
w ogóle to ma być nowe, czy używane?
osobiści wolałbym autko z 16-zaworowym dieslem (150KM). zawsze to nowsza konstrukcja, lepsze osiągi ... (jak się mylę poprawcie)
Optymalna jednostka to 1,9 16V 150 KM. Wersja 8v radzi sobie też wporządku, z kolei motor 2.4 200KM traci cały urok przez automat z którym go sprzęgnięto.
To Croma ma tylko w 2.4 automat?
Są wersje słabsze z automatem? Bo tak szczerze też rozglądam się za nowszym autem i mój wybór to w miarę świeże Stilo 3D lub właśnie Croma.
Ale to za rok dopiero pewnie.
KrzychuB
18-07-2010, 10:50
Według tego jest jeszcze wersja słabsza z aut 1.9 16v http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma
Są 1.9 JTD z automatem, ale oficjalnie tego w Polsce nie sprzedawano. Więc, chyba lepiej pozostać przy manualnej skrzyni.
stangmer
06-11-2013, 21:11
a co sądzicie o 1.8 16v benzyna?
1.8 16V to konstrukcja GM czyli Opel. To ulepszona wersja starszej odmiany tego silnika (o mocy 122KM). Ma zmienne fazy rozrządu, a pompa wody nie jest napędzana na pasku rozrządu. Nadaje się do LPG z uwagi, że to wtrysk wielopunktowy, anie bezpośredni (jak w JTS). Nie będzie to demon szybkości w Cromie, ale jeżeli ktoś tego oczekuje to wybiera mocniejsze jednostki. Przy normalnej eksploatacji ten motor powinien dobrze służyć.
Są 1.9 JTD z automatem, ale oficjalnie tego w Polsce nie sprzedawano. Więc, chyba lepiej pozostać przy manualnej skrzyni.
Sprzedawano - tu jest katalog: Katalog Fiata Croma (http://pdfcatalogs.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=86:katalog-fiata-croma&catid=24:samochody&Itemid=48)
pzdr
2.4 200KM traci cały urok przez automat z którym go sprzęgnięto. A niby co ma tracić? Skrzynia pracuje poprawnie i nie jest ospała. I piszę to z doświadczenia oraz po porównaniu z innymi skrzyniami (od lat jeżdżę automatami).
Emenems-m
13-11-2013, 22:26
W Vectrze C te automaty (pracuje w serwisie Opla) są delikatnie problematyczne. Ogólnie nie można powiedzieć o nich ani dobrze, ani źle. Ogólnie po konsultacjach, tez zaniechałem poszukiwań Cromy z Automatem i skupiłem się na manualu.
A co powiesz o problematyczności M32?
Pzdr
A co powiesz o problematyczności M32?
Pzdr
Przyłączam się do pytania kolegi ;-)
Przyłączam się do pytania kolegi ;-)
Zero problemów z M-32
W Vectrze C te automaty (pracuje w serwisie Opla) są delikatnie problematyczne. Ogólnie nie można powiedzieć o nich ani dobrze, ani źle. Ogólnie po konsultacjach, tez zaniechałem poszukiwań Cromy z Automatem i skupiłem się na manualu.
A co się psuje, przy jakich przebiegach i z jakiej przyczyny? :)
To tak jak zero problemow z automatem.
Przy okazji wpisz w google: m32 problem.
Pzdr
A co się psuje, przy jakich przebiegach i z jakiej przyczyny? :)
auto ma przejechane 160 tyś i na razie jest wszystko ok wymieniany był termostat i naprawa klamki kierowcy, niestety czasem odpali za drugim razem,chyba trzeba sprawdzić świece czy odpowiednio się nagrzewają i ewentualnie wymienić:
Emenems-m
15-11-2013, 22:38
W Oplach M32 sypią się przede wszystkim łożyska. Średnio raz w miesiącu mamy remont takiej skrzyni. GM stworzył nawet taki specjalny zestaw naprawczy do tej skrzyni.
Jednak we Fiatach ta skrzynia jest mniej problematyczna, a to z tego względu że Fiat ją zalewa większa ilością, innego niż Opel (czyt lepszego) oleju.
Co do Aisina to tak jak napisałem wyżej, Nie twierdze że to są złe skrzynie, to po prostu klasyczne średniaki (przynajmniej w Oplach). Rozmawiam dużo z klientami to mam już jakieś zdanie wyrobione. Czyli w jednym przypadku sypie się na potęgę lub generuje błędy, a w drugim działa przez 200 tys całkowicie bez problematycznie.
Czyli w jednym przypadku sypie się na potęgę lub generuje błędy, a w drugim działa przez 200 tys całkowicie bez problematycznie.
No nie do końca. Kupiłem auto z przebiegiem 52 tys km (oryginalny, potwierdzony przez kumpla, który serwisował auto od nowości). Niestety, auto jeździło najczęściej po mieście i było używane przez kobietę, która odwoziła/przywoziła dzieci do/z szkoły. Przy takim przebiegu miałem klasyczne objawy padających łożysk w skrzyni: ruch drążka zmiany biegów w przód i w tył przy dodawaniu/ujmowaniu gazu na 1, 2, delikatnie 3 oraz 5 i najmocniej 6 biegu.
Mechanik wymienił - w sumie - 4 łożyska, te najmniejsze bo przy takich momentach to głównie one padały. Dobrze, że zrobiłem to w miarę wcześnie bo gdyby choć jedno się rozsypało to koszt byłby dużo wyższy niż 900zł w sumie (200zł łożyska).
PZDR
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.