Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2017
    Skąd
    Katowice/Kłobuck
    Wiek
    43
    Postów
    4
    Auto
    Albea 1.2 16V 59kW 80KM
    Rocznik
    2004

    Angry Nieudana przekładka silnika 1.2 16V z Punto II do Albeii -kontrolka Code nie gaśnie /nie podpięty 1 przewód masy

    Cześć Forumowicze,
    Słowem wstępu - jestem tu pierwszy raz, ale jak się bawić w zabieranie czyjegoś życia na odpisywanie na forum to na całego

    Pierwszy raz w życiu robię przekładkę silnika, zresztą większość moja kontaktów z mechaniką samochodową wynika raczej z potrzeb niż z braku wolnego czasu.

    Zastanawiałem się czy ten temat nie powinien być podpięty pod inne modele w których występował ten silnik, ale myślę że Moderator będzie wiedział najlepiej czy to słuszny pomysł.



    SILNIK: 1.2 benzyna (+LPG) 16V 59 kW 80KM, samochód Albea 2004(Made in Turkey)

    Po krótce, dlaczego przekładka: pękł plastikowy kruciec zbiorniczka na którym mocowany był wąż przychodzący do górnej części zbiorniczka wyrównawczego - > wyciekł cały płyn - > zatarł się silnik (choć na początku była nadzieja że to tylko będzie kwestia wymiany uszczelki itp.).
    A więc do sedna:
    Znalazłem 'taki sam' bo to dokładnie ten sam silnik tyle że w obu montowany był troszkę inny gaz, nie znam się, nie wiem jak będzie chodził na gazie, ale na razie chciałbym go odpalić, przełożyłem i popodpinałem wszystko do kupy.

    Stanęło na tym że...
    ... PO PIERWSZE - > nie wiem gdzie podłączyć przewód masy idący w 'wiązce' trzech przewodów masy z czego 2 z nich idą odpowiednio do alternatora a drugi do rozrusznika????

    - zastanawiam się czy fakt że ten przewód jest niepodpięty nie wpływa (bądź wpływa) na KŁOPOT DRUGI -> po włożeniu kluczyka do stacyjki nie gaśnie kontrolka 'Code' (jak wiecie zapewne - ta z kluczykiem). Jako podpowiedź - po wczorajszych bojach, dopiero dzisiaj zauważyłem że przewód masy który miał być dokręcony do 'komputera' (tam gdzie przychodzą takie 2 dziwne, grube klemy/zaciski elektro z wiązkami kabli) był luźny, dzisiaj więc został przykręcony według wzoru ze zdjęcia jakie było robione w ramach zebrania instrukcji przed demontażowej.
    Rozrusznik kręci jak szalony a silnik nie odpala.
    Po przekręceniu kluczyka w z pozycji MAR świecą się kontrolki aku, oleju, code, silnika, poduszki(może którąś pominąłem ale na pewno wszystkie które świeciły 'normalnie'). Po czym kontrolki silnika i poduszki migotają a następnie gasną w takiej właśnie kolejności. Kontrolka code świeci nieustannie.


    Komputer pozostał ze starego auta, jedynie przekładany był cały słupek wraz z okablowaniem.
    Próbowałem odpalania awaryjnego według instrukcji z Instrukcji Obsługi, oraz według info podanego na innym forum typowo elektronicznym - jednak żaden ze sposobów nie pozwala wywołać migania kontrolki silnika (a według niej w instrukcji powinno się deptać odpowiednią ilość razy pedał gazu) a następnie jego uruchomienia.
    Wszystko poza wspomnianym kabelkiem zostało podpięte. Radio gra, światła świecą, bezpieczniki OK, oczywiście trop idzie w kierunku immo... tylko że ... no właśnie, co dalej i jak poradzić żeby odpalić auto?


    Zwracam się więc do Was z prośbą o pomoc: czy ktoś z Was Panie i Panowie spotkał się kiedykolwiek z podobnym problemem? A może po prostu znacie rozwiązanie powyższego kłopotu? Czy możecie mnie poinstruować gdzie powinien być podpięty ten jeden kabel masy (o ile to w ogóle istotne dla immo, aczkolwiek może się przydać kiedyś w trakcie użytkowania samochodu )?


    Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi które pozwolą zasugerować strategię która odmieni losy tej nierównej walki mojego umysłu z mechaniką i elektroniką!!!

    PAPAmoBILE
    Ostatnio edytowane przez PAPAmoBILE ; 25-02-2017 o 02:44



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2017
    Skąd
    Katowice/Kłobuck
    Wiek
    43
    Postów
    4
    Auto
    Albea 1.2 16V 59kW 80KM
    Rocznik
    2004
    Okazało się że kabel masowy trzeba było dokręcić z tyłu do silnika, lampka zgasła, autko pali i jeździ - radocha jest

    Temat do zamknięcia

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Sprawa rozwiązania, ale jak zauważyłeś to sprawa immo. Fiat code to nazwa na immo. Jest zaszyty w kodzie oprogramowania ECU. Skoro został stary ECU to powinno grać. Czyli tylko brak masy był?


 

Podobne tematy

  1. Przekładka silnika z 1.4 12v na 1.6 16v we fiacie bravo
    Napisany przez kru_czekd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 09-06-2015, 13:05
  2. fiat siena 1.6 16v przekładka silnika
    Napisany przez viali9 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-01-2015, 14:39
  3. Przekładka silnika w Palio 1.2
    Napisany przez biniu30 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-08-2014, 07:51
  4. Fiat Brava 1.6 16v 90 km przekładka silnika na 103 km.
    Napisany przez Daro1710 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-04-2014, 21:49
  5. Przekładka silnika
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-08-2010, 22:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl