Witam brak przyśpieszenia w pierwszej fazie wduszenia gazu na wyższych obrotach jest dobrze wymieniłem kable, świece ,cewke wyczyściłem przepustnice i nie wiem co dalej proszę o pomoc silnik 1,2 16v 2004 rok przebieg 90 tys oryginalny.
Witam brak przyśpieszenia w pierwszej fazie wduszenia gazu na wyższych obrotach jest dobrze wymieniłem kable, świece ,cewke wyczyściłem przepustnice i nie wiem co dalej proszę o pomoc silnik 1,2 16v 2004 rok przebieg 90 tys oryginalny.
Witaj, mam ten sam silnik w Albei - powiedz, powyżej jakich obrotów problem znika? Czy podczas dynamicznego ruszania też czujesz brak przyspieszenia (mimo wyższych obrotów typowych dla mocniejszego ruszenia)? Chodzi o to, czy przy każdym wciśnięciu gazu problem występuje, czy bardziej zależy to od obrotów przy których się go wciska. Sprawdziłbym pompę paliwa (w serwisie Fiata zostałem uświadomiony, że w naszej Albei nie ma typowego filtra paliwa, tylko jest zintegrowany z pompą i wymienia się to jako całość. Filtr powietrza masz w miarę świeży i drożny? Sam miałem problem przy 143 tys. km ze sporadycznym gaśnięciem silnika na niskich obrotach po wciśnięciu sprzęgła (dojeżdżając do skrzyżowania po hamowaniu silnikiem) i słabiej reagował na wciśnięcie gazu przy niższych obrotach - u mechanika okazało się, że winny był czujnik temperatury, który źle dobierał mieszankę paliwową zwłaszcza na niższych obrotach (bo podobnie jak Ty, na wyższych nigdy nie miałem problemów). Zwróciłbym jeszcze uwagę na te elementy (pompa paliwa, filtr powietrza, czujnik temperatury). Daj znać, czy któraś z tych części rozwiąże problem. Pozdrawiam.
Witam filtr powietrza jest nowy ,zastanawia mnie pompa paliwa bo bardzo głośno pracuje,dziura w przyśpieszeniu między 1200 a 2500 obrotów , zdarza się że nieraz jest ok ale bardzo rzadko
Myślę że trzeba po prostu zmierzyć ciśnienie paliwa.Musi oscylować w granicach 3.5bara bez względu na obroty silnika.
Zastanawiam się czy przepustnica nie szwankuje bo ponoć też jest awaryjna.
Witam
Panowie/Panie sprawa u mnie (Albea 1.2 16v benzyna bez gazu) wymienione świecie ngk, kable magneti, cewka bosch, sonda lambda od dołu ta wkręcona do rury wydechowej nowa bosch) auto ma słabą moc rozgrzany silnik stoję np: na światłach ruszam z 1 tak jakby zamula go, lekko szarpie brak płynności i jakby na chwilę chciało go cofnąć do tyłu i ma mało mocy jak na 80 koni nie pali się kontrolka przeczyściłem przepustnicę ........jedno mnie zastanawia obrotomierz nie jest adekwatny co do rozpędzania przykład jestem już na 5 biegu a obroty wskazują przy np 120/140 km 3tyś max 4tys przy 150/160 to samo ???? silniczek krokowy zacina się ???? macie jakieś sugestie. Dodam że jeżdżę dalej na starym akumulatorze tak dokładnie można odkręcić koreczki i dodać wody destylowanej silnik pali normalnie więc nie wymieniam go nie ma problemu z uruchomieniem itd proszę o pomoc
Filtr paliwa. Miałem podobnie w sienie...
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Witam kolegów.
Mam dokładnie takie same objawy w samochodzie żony.
Jestem bliski poddania się.
1. wymieniłem:
- oba czujniki (wału i wałka rozrządu)
- cewki
- świece
- kabli WN jeszcze nie ale są w miarę nowe, poza tym robiłem zamiany z innymi (starymi)
2. wyczyszczona przepustnica, czujnik podciśnienia MAP, pompa paliwa
A jak nie działało dobrze tak nie działa. Nadal objawy są takie, że gwałtowne wciśnięcie gazu ewidentnie dławi silnik (ale tylko gdy jest <2500 obrotów). Pojawiają się błędy wypadania zapłonów.
W tym silniku (przynajmniej w Punto) nie ma filtra paliwa.
Ostatnio edytowane przez pawel_l ; 28-05-2016 o 00:16
Filtr jest w każdy aucie - sprawdź przy baku. Ja miałem podobnie w sienie. Potem z czasem problem się nasilił i ciężko auto wkręcało sie na obroty od jałowych do 3-3,5tys. Auto miało gaz wiec nie był to problem.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
No właśnie wszyscy na forach Punto twierdzą że w PII w tym roczniku z benzyną nie ma osobnego filtra. W pompie jest odstojnik tylko.
Na tym rysunku w eperze jest narysowany ale nie występuje jako część
FIAT ePER
Ostatnio edytowane przez pawel_l ; 28-05-2016 o 11:00
Nie radzę czyścić pomby paliwa tylko wymienić na nowy. Proponuję wymienić też na nowe kable WN miałem tak przy Audi A4 samochód się dławił wymieniłem świece wszystkie, kable WN, filtr paliwa/oleju. Po tych czynnościach samochód odpalał na kopa bez żadnych problemów.
Połóż się pod samochodem i sprawdź. Powinien być w okolicy baku.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Witam u mnie w albei 2004 rok filtr paliwa jest pod plastikową zabudową pod autem od strony baku taka osłona zamontowana do podłogi przy progu
Witam wymieniłem filtr paliwa i nadal to samo ciśnienie na pompie 3,5 bara, brak mi już pomysłów.
Witam Fiatomaniakow, mam podobny problem z nowo zakupiona Albea I z 2002 roku. Kupilem za grosze z Komisu, po tygodniu niby jezdzi ale starsznie muli na 1 przy ruszaniu i delikatnie szarpie i 2 tak jakby nie miala mocy potem na 3 juz jedzie. Dodatkowo pali mi sie check engine ikonka silnika, dziwi mnie bo odpala idelanie,
zastanawiam sie czy mam wymienic kable wn, swiece i cewke, i czy to pomoze moze nie pali na ktorys gar?. Czy takie objawy moze też powodowac czas na wymiane sprzegla, co sprawdzic, BĹAGAM Pomozcie. a tak na marginesie do kolegow we wszystkich wersjach jest filtr paliwa Albea I, i Albea II mam obie wersje aut. a tak z ciekawostek nie dawajcie wymieniac wyzej wymienionego filtru w ASO robia ludzi w Huja bo nie zajrzysz po odbiorze auta pod spod a moja ALbea II z 2006 roku jest od pierwszego wlasciciela z salonu i dziadek ja serwisowal na biezaco a co sie okazalo to Filtr Paliwa znajdowal sie za oslona plastikowa z tylu przy baku i to bylo za trudne dla frrajerow w ASO i ja wymieniam filtr osobiscie, przypominam auto z 2006 czyli 10latek a tu niespodzianka filtr paliwa fabryczny zakladany w Turcji w fabryce z numerem fabrycznym i rokiem produkcji. Pozdro