Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Terminux

Temat: Albea - wymiana nagrzewnicy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2010
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    6
    Auto
    Albea 1.2 , 16V
    Rocznik
    2005

    Albea - wymiana nagrzewnicy

    Witam.

    Z roku na rok coraz słabiej w mojej Albei działa ogrzewanie.
    Kupiłem nową nagrzewnicę, chciałem oddać do mechanika do wymiany, ale większość mechaników kręci nosem, nie bardzo chcą się tego podjąć, podobno bardzo czasochłonne zadanie. Chciałbym sam ją wymienić, ale nie znalazłem nigdzie opisu.
    Co i jak demontować? na co uważać? jakieś szczególne narzędzia są do tego potrzebne?

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Nie dziwię się że żaden nie był chętny, roboty od cholery.

    Jeśli nie masz klimy, to żadne specjalistyczne narzędzia nie są potrzebne. Typowe klucze i wkrętaki, ewentualnie do któregoś miejsca dojście może być tak paskudnie ciasne że trzeba będzie dłuższego klucza albo przedłużki.

    Próbowałeś płukać nagrzewnicę? czasem pomaga, w moim rzęchu nie pomogło bo żeby zerwać dziesięcioletni osad trzeba by użyć ciśnienia którego rurki nie wytrzymają (brak wymiany płynu chłodniczego przez 10 lat ... ale co dwa lata wpisany jako usługa przy przeglądzie! tak się zarabia na firmowych autach)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2010
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    6
    Auto
    Albea 1.2 , 16V
    Rocznik
    2005
    Nagrzewnica nie cieknie, (choć już ma 10 lat), więc spróbuję płukania. Na razie kupiłem na stacji benzynowej płyn do czyszczenia chłodnic, cały układ chłodzenia przez 10min trzeba płukać, spróbuję tego użyć, a jak to nic nie da, to jeszcze octem spróbuję samą nagrzewnicę przepłukać. Tylko tyle że ocet reaguje z aluminium i miedzią, mam nadzieję że nie wyżre dziury. Testy na zakamienionym czajniku pokazały, że ocet w około 10min poradził sobie z całym osadem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Palio II
    Rocznik
    2002
    Może to głupie, co napiszę i nie obraź się, ale wymieniłeś filtr przeciwpyłkowy?
    U mnie na pierwszym i drugim biegu prawie w ogóle nie dmuchało. Po wymianie filtra jest OK.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2010
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    6
    Auto
    Albea 1.2 , 16V
    Rocznik
    2005
    Filtr jest wymieniony, mniej więcej raz na rok wymieniam.
    Sprawdzałem też czy grzeje zupełnie wyjętym filtrze i też słabo grzeje, choć rurki do nagrzewnicy gorące.
    Jeszcze zastanawiam się, czy jest możliwe że nagrzewnicę zatkało kurzem, a wtedy na nic płukanie od środka.

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał umarek Zobacz post
    Jeszcze zastanawiam się, czy jest możliwe że nagrzewnicę zatkało kurzem, a wtedy na nic płukanie od środka.
    Wtedy przepływ powietrza byłby słabiutki, nawet na najwyższych obrotach wentylatora. Chyba byś zauważył?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2014
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    28
    Postów
    115
    Auto
    Punto Evo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Terminux Zobacz post
    Może to głupie, co napiszę i nie obraź się, ale wymieniłeś filtr przeciwpyłkowy?
    We wszystkich jest filtr? Czy tylko w tych z klimą?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Palio II
    Rocznik
    2002
    Nie wiem, czy we wszystkich, ale u mnie w Palio II jest filtr przeciwpyłkowy a klimy nie mam
    mixturiusz lubi to.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2010
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    6
    Auto
    Albea 1.2 , 16V
    Rocznik
    2005
    W końcu znalazłem czas żeby pogrzebać w samochodzie.
    Wczoraj miałem do przejechania trasę około 350km, nim wystartowałem wlałem do zbiorniczka wyrównawczego 250ml płynu do czyszczenia chłodnic (kupiony na stacji benzynowej za 10zł) pisało na nim, że nie reaguje z miedzią aluminium, ani gumą, więc bez obaw go wlałem... całe płukanie płynem miało trwać 20min... u mnie trwało 4godz w trakcie jazdy, sądziłem że nagrzewnica zacznie grzać... niestety ciągle zimno w aucie...
    dziś kupiłem 2m węża gumowego (15mm średnica - przezroczysty żeby widać co w nim płynie)... pociąłem na 2 kawałki (jeden 50cm, drugi 150cm)...
    odpiąłem węże gumowe dochodzące do rurek nagrzewnicy i podpiąłem się do nich nowymi wężykami...
    dłuższego dałem do pustego 5l zbiornika po płynie do wycieraczek, do tego krótszego zacząłem dmuchać...
    niestety prawie nie dało się nic wdmuchać.... po kilku próbach w końcu odpuściło i wyszło pełno szlamu...
    wziąłem ocet, wlałem (weszło około 0,3l) do pustej (wydmuchanej) nagrzewnicy na 10 min... wydmuchałem, ciągle sporo szlamu wychodziło... zalałem znów octem na kolejne 10 min... wydmuchałem - było całkiem nieźle ... przepłukałem 2 razy nagrzewnicę wodą demineralizowaną... prawie czysta woda wychodziła i bez większych oporów...
    Skoro w nagrzewnicy było tyle szlamu, to i w całym układzie pewnie tyle go jest...
    zabrałem się do spuszczenia płynu z całego układu... w mojej Albei nie ma na dole chłodnicy kranika do spuszczania płynu... podstawiłem szeroką miskę pod auto (około 5l płynu wyleci)... trzeba było zdemontować zbiorniczek wyrównawczy (jedna śrubka - potrzebny kluczyk nasadowy 8mm), i odpiąć górny gumowy wąż dochodzący do chłodnicy, a potem dolny (w miarę dobry dostęp)... cały płyn do miski spłynął...
    podpiąłem z powrotem węże i zbiorniczek i zalałem cały układ wodą demineralizowaną około 5l... odpowietrzyłem (jeden odpowietrznik na chłodnicy, drugi przy wężyku gumowym idącym do nagrzewnicy)...
    ruszyłem w drogę - radość była wielka ))) wszystko grzeje jak należy...
    wlałem jeszcze jeden płyn do płukania chłodnic do zbiornicza wyrównawczego... jeździłem około 20min na w miarę wysokich obrotach (3,5-4tys) żeby wypłukać dokładniej cały układ...
    idę spuszczać wodę po płukaniu, jak będzie bardzo brudna, to zrobię jeszcze jedno płukanie, ale już samą wodą demineralizowaną... a jak będzie w miarę czysta, to zaleję układ nowym Borygiem...
    Mam nadzieję że komuś przyda się ten opis

    Pozdrawiam.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2010
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    6
    Auto
    Albea 1.2 , 16V
    Rocznik
    2005
    Spuszczona woda nie była bardzo brudna, zalałem układ borygiem bez kolejnego płukania.
    Teraz mam do sprzedania nową nagrzewnicę.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Palio II
    Rocznik
    2002
    Brawo TY! Miejmy tylko nadzieję, że nie wypłukałeś gdzieś dziury na wylot

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał umarek Zobacz post
    Spuszczona woda nie była bardzo brudna, zalałem układ borygiem bez kolejnego płukania.
    Prawidłowo, ale po zimie powtórz płukanie.

    Wrzucę dwa filmiki ("z internetów", nie moje, wersja w języku amerykańskim) żeby było pokazane o co chodzi z tym płukaniem i jak to działa. Od razu mówię, że w porównaniu z tym co ja miałem w aucie czy tym co piszesz przypadek na filmie jest z kategorii "lekkie zabrudzenia, prawie czysto". Tak dla jasności.

    https://www.youtube.com/watch?v=LD2L...P2ex9rWVRxVcTl
    https://www.youtube.com/watch?v=s--5...P2ex9rWVRxVcTl

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2010
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    6
    Auto
    Albea 1.2 , 16V
    Rocznik
    2005
    na filmach rzeczywiście są "lekkie zabrudzenia"... ale dokładnie taki sam patent z przezroczystymi wężami zastosowałem... tylko zamiast wody z kranu, to własnych płuc użyłem...

    co prawda temat jaki zacząłem to była "wymiana nagrzewnicy"... a prawie wszystkie wpisy dotyczą płukania układu... ale najważniejsze, że problem rozwiązany

    Dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. wymiana nagrzewnicy bravo II 1.9 120km
    Napisany przez matijaku na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-04-2016, 15:10
  2. Brava . Wymiana nagrzewnicy
    Napisany przez Mateusz1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-01-2016, 09:31
  3. Wymiana nagrzewnicy w Marea
    Napisany przez wargolek83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-12-2013, 19:00
  4. Wymiana nagrzewnicy jtd (auto z klima)
    Napisany przez pietras_pb na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-01-2012, 22:47
  5. wymiana nagrzewnicy bravo?
    Napisany przez adolf1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-01-2009, 00:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat albea wymiana nagrzewnicy

wymiana nagrzewnicy fiat albea

cieknie nagrzewnica fiat

fiat albea nagrzewnica

jak wymontowac nagrzewnice fiat albea

cieknie nagrzewnica albea

https:fiatklubpolska.plalbea-474albea-wymiana-nagrzewnicy-33985

jaka nagrzewnica do fiata albea 1.4 jest najlepsza

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl