Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento

    Fabryczne modyfikacje silnika fiat 500 abarth

    Witam panowie, Zwracam się z prośba do osób które być może pracują w fabryce fiata i są na tym forum.
    Potrzebuje jak najwięcej informacji na temat tego silnika. Na początek zadam parę pytań.
    Jeśli ktoś będzie potrafił odpowiedzieć dyskusja pewnie się rozwinie (a myślę że wiele osób będzie potrafiło) .
    Na wiele pytań już sobie odpowiedziałem ale chciałbym pewności i jasności

    1. Czy silnik 1,4 16v montowany w fiacie 500 jest taki sam jak w abarcie tyle że bez turbosprężarki?
    2. Czy silnik t-jet 1,4 z punto, bravo, fiata 500 i alfy romeo giulietta to dokładnie ta sama jednostka z tym samym osprzętem?
    3. czy silnik 1,4 16v wolnossący i 1,4 t-jet z fiata 500 są montowane na identyczne mocowania?
    4, jaką moc może wytrzymać silnik 1,4 t-jet bez modyfikacji? na ile fabryka go przystosowała? Pytam bo w różnych modelach ma on różne moce?
    5. jaka jest wartość fabrycznie ustawionego doładowania w fiacie 500 abarthcie? ile dmuchnie ta turbina?
    6. Czy był produkowany fiat 500 abarth z napędem AWD, 4x4? Jeśli tak to czy był to napęd stały czy tak jak w pandzie na sprzęgle wiskotycznym?

    Proszę wszystkich zorientowanych o odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez Lukas_KWON ; 07-11-2012 o 23:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie odpowiem Ci na ten temat, ale podeślę link do tego tematu koledze, który pracuje w dziale logistyki w Fiacie. Myślę, on na te wszystkie pytania Ci odpowie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Bardzo dziękuje. Będę wdzięczny za pomoc. Cierpliwie czekam na odpowiedzi

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odpowiedź nadesłana przez kolegę, wprost od Fiata


    1. Czy silnik 1,4 16v montowany w fiacie 500 jest taki sam jak w abarcie tyle że bez turbosprężarki?
    ODP: Sa to dwa rozne silniki, roznej generacji.

    2. Czy silnik t-jet 1,4 z punto, bravo, fiata 500 i alfy romeo giulietta to dokładnie ta sama jednostka z tym samym osprzętem?
    ODP: Sa to te same silniki tylko ze z inna moca.

    3. czy silnik 1,4 16v wolnossący i 1,4 t-jet z fiata 500 są montowane na identyczne mocowania?
    ODP: Montowania sa rozne, chocby ze względu na wage silnikow i przenoszenie drgan

    4. Jaką moc może wytrzymać silnik 1,4 t-jet bez modyfikacji? na ile fabryka go przystosowała? Pytam bo w różnych modelach ma on różne moce?
    ODP: Jeśli silnik 1.4 T-Jet ma max 150 KM, a konstrukcja przewiduje dla silnika benzynowego 80-85% mocy max. to resztę można obliczyć (oczywiście bez zmian konstrukcyjnych). Należy pamiętać, że zawsze trzeba pozostawić rezerwę przy modyfikacji.

    5. Jaka jest wartość fabrycznie ustawionego doładowania w fiacie 500 abarthcie? ile dmuchnie ta turbina?
    ODP: Ciśnienie doładowania zawiera się pomiędzy 1600 i 1800 mbar

    6. Czy był produkowany fiat 500 abarth z napędem AWD, 4x4? Jeśli tak to czy był to napęd stały czy tak jak w pandzie na sprzęgle wiskotycznym?
    ODP: Nie było takiego Abartha
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Dzięki wielkie za pomoc, jeśli przez zimę zacznę budowę to na pewno jeszcze o coś zapytam

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie ma sprawy
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2013
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    37
    Postów
    2
    Auto
    Alfa 147
    Rocznik
    2001
    miszko mylisz się 1,4 t-jet osiąga 225KM osobiście takim jeździłem w wersji 500 Abarth Ferrari ze względów bezpieczeństwa został skręcony do 180KM...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    44
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2007
    winiar001 ale nie wiadomo, czy nie wsadzili tam wytrzymalszych elementów silnika, myślę, że na same inne turbo się nie skusili
    Nuova Bravo T-jet

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    44
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2007
    i jeszcze dla przykładu różnice tjet 120 i 150KM

    Pierwsza różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
    Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
    Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
    Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
    Skrzynia biegów jest ta sama i ma oznaczenie C544 (M32).
    Nuova Bravo T-jet


 

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-04-2024, 20:22
  2. [auto na części] Części FIAT PUNTO II 1.8 HGT ABARTH
    Napisany przez prezunio na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2012, 17:43
  3. Fiat Abarth OT1000
    Napisany przez wolo125 na forum Old Timers i inne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-05-2012, 12:38
  4. Hiena 1,6 16V Modyfikacje (z innej beczki)
    Napisany przez treeder na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-10-2011, 00:31
  5. [car-audio] radio cd fabryczne fiat panda
    Napisany przez Przemek22 na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2008, 13:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 500 forum

https:fiatklubpolska.plabarth-500-510fabryczne-modyfikacje-silnika-fiat-500-abarth-16827

punto abarth cisnienie doladowaniafiat 500 abarth info silnikijaki silnik ma seicento abarth silnik fiat abarth 1.6fiat 500 silnik abarthsilniki abarth 500jaki silnik do fiata 500 forumoctavia cisnienie doladowania 1600 mbar 63rozne fiaty abartfiat 500 abarth naped 4x4fiat 500 abarth forum polskafiat 500 abarth forumihi turbo vl36 i vl38 rozniceforum fiat abarth 500vl36 sprzedazsilnik t jet modyfikacja silniki abarthaijakie cisnienie doladowania wytrzyma fabryczny silnikabarth 500 forummodyfikacja silnika fiat punto500 abarth forumsilniki fiata 500wady fabryczne fiata qubo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl