Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Aniversario

Temat: Abarth USA 2014 - relacja, prośba o porady  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014

    Abarth USA 2014 - relacja, prośba o porady

    Zakupiłem w USA Abartha, właściwie to dwa, ale drugi w drodze, jeden zostanie u mnie chyba na dłużej, bo auto mega cieszy. Obecnie przystosowuję 2014 rok, trochę zmian porównująć do USA z 2013. No ale od początku. Zakupiony w kwietniu w stanie NY, już jest u mnie, bez zderzaka i w transporcie uszkodzili obie chłodnice, uchwyt lampy, wiązkę sterowania z czujnika położenia wału i pompki chłodzenia turbiny. Po przyjeździe kontrola oleju i próba odpalenia, błąd czujnika położenia i auto w trybie serwisowym do 3k obrotów maks. Czujnik nie wisi na kole pasowym, jak mówią o tym europejsie instrukcje, a zjanduje się za katalizatorem, pod termiczną małą osłoną w bloku silnika. Wiązka wychodzi poniżej odmy z prawej strony na wysokości akumulatora, i tam jest łączona do wiązki idącej do komputera, kolory pinów z kompa, z którymi się trochę nagłowiłem, bo są inne, niż w wiązce od czujnika, patrząc od góry, bo leży poprzecznie biało zielony, szary, biało czerwony. Podłączone, błąd zgasł, wkręca pięknie. Okaząło się, że nie ma katalizatora, a w miejsce po nim jest wstawiona przelotowa rura, wartości jak sprawdziłem 200 funciaków, także już pozytywnie i szansa, że wypluje na hamowni ponad 160km... Rura przelotowa i po drodze 0 tłumików. głośny mega Dalej byłem zmuszony wymienić amortyzator i wahacz lewy oraz końcówkę drążka, i tu przeprawa, ale z miejsca napiszę, że pasuje amor z 500L, taka sama długość i grubość trzpienia, jak i wysokość mocowania. Także uznałem za dopasowany. Wahacz z 500 abarth europa jest dłuższy o 2 cm i koło‚o wystaje za bardzo, przypasował idealnie z Pandy, identyczne nawet miał tłoczenia jak ten z USA, wczoraj założony. Końcówka drążka jest prosta, natomiast od europejskiego zakrzywiona, sprawdzone u kilka producentów, ale spokojnie, oryginalna jest identyczna jak w Punto II. Wymieniona. Chłodnice niestety trzeba przerabiabiać, uchwyty dolne skrócić trzeba o 3 cm. Skrócone, pasują idealnie, dalej uchwyt górny trzeba roznitować ten oryginalny i wstawić krótszy europejski, pasuje bez rzeźby. Chłodnica klimatyzacji dobrać do tej wodnej i jest ok. Wszystko oczywiście nowe z hurtowni i zwraca uwagę tylko na wymiar. Rury ic pasują od europy, uchwyt zimnej strony jest inny, ale to jest do ogarnięcia dla każdego majsterkowicza. Generalnie, fura mam nadzieję się odwdziećzy, foty zamieszczę jak odwiedzi lakiernika. Aha, lampy, w usa nie mają kierunkowskazów, są w lampach dziennych i te z europy trzeba przerobić, lub kupić europejskie. Ja przerobiłem z jazdy dziennej na pozycyjne i kierunkoskazy, kostki pasują, w wiązce trzeba zmienić 2 piny ze sobą. Jak ktoś będzie potrzebował to służę pomocą.

    Pytanie do Was o radio, czy zakup na allegro wersjii europejskiej załatwi sprawę fal? Czy trzeba przekodowywać coś w systemie auta? Język polski ustawiłem bez problemu, wkodowany fabrycznie
    Ostatnio edytowane przez szczygiel ; 26-06-2019 o 10:54



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    Wczoraj pierwsza jazda, mega wypas, Garret i 160km robi robotę, a że jest przelot praktycznie, to pewnie i 170, dam znać jak dotrę na hamownię. Czy ktoś poradzi jakim programem przekodować wyświetlanie temperatury z Faranhaita na Celcjusza?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Wymieniłeś jeden amortyzator czy oba? I z 500L? DO Abartha chyba montowane są amorki o innej charakterystyce niż w 500L. Ja u siebie mam w ogóle fabrycznie amorki adaptacyjne Koni. Może w wersji na Stany ładowali od 500L. I dziwię się, że ktoś w Stanach wyciął kata. Oni raczej przestrzegają przepisów, a to nielegalne. A końcowy wydech masz fabryczny czy jakiś akcesoryjny? Jeśli chodzi o radio to gdzieś czytałem, że zakup wersji EU nie do końca rozwiązuje problem. Sprawę fal to rozwiąże ale coś nie działa jak trzeba, nie wiem czy nie sterowanie w kierownicy. Widziałem ten temat na innym forum, jak znajdę to napiszę.
    szczygiel lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Wymieniłeś jeden amortyzator czy oba? I z 500L? DO Abartha chyba montowane są amorki o innej charakterystyce niż w 500L. Ja u siebie mam w ogóle fabrycznie amorki adaptacyjne Koni. Może w wersji na Stany ładowali od 500L. I dziwię się, że ktoś w Stanach wyciął kata. Oni raczej przestrzegają przepisów, a to nielegalne. A końcowy wydech masz fabryczny czy jakiś akcesoryjny? Jeśli chodzi o radio to gdzieś czytałem, że zakup wersji EU nie do końca rozwiązuje problem. Sprawę fal to rozwiąże ale coś nie działa jak trzeba, nie wiem czy nie sterowanie w kierownicy. Widziałem ten temat na innym forum, jak znajdę to napiszę.
    Mam możliwość to zamówiłem 3 amortyzatory dedykowane do europejskiej wersji, ale trzpień był inny, mniejsza średnica, zamówiłem z 500L i idealnie to samo. Wymieniłem tylko lewy, auto stoi równo, zbieżność i kąty ustawiane wczoraj, wszystko ok. Temperaturę ustawiłem z panela na kierownicy, przeoczyłem wcześniej,. dzisiaj zamówiłem radio europę, pewnie trzeba będzie coś przerobić w sterowaniu, bo fabrycznie mam z sirriusem i anteną na przedniej szybie. Gdybyś znalazł byłoby fajnie, będę rozkminiać jak dojdzie radio, pewnie w czwartek. Dzięki naklejkom na aucie dotarłem na stronkę z której pochodzi właśnie zamontowany ten downpipe https://shopeurocompulsion.net/colle.../abarth-engine mają wiele ciekawych rzeczy do Abarta

    dodam, że przelot mam ten założony
    https://shopeurocompulsion.net/colle...st-abarth-500t

    no i w układzie nie ma tłumika. Zakończenie standardowe.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    i jeszcze jedno pytanie mam, w wersji Abarth jest pompa do chłodzenia turbiny obok zbiornika wyrównawczego, w 2013 na 2 przewodach +12v i masa, u mnie w 2014 na 3ech, kostkę miałem urwaną, a właściwie zaginęła gdzieś w transporcie, podłączyłem, ale nie mam tam napięcia po wyłączeniu auta i pompa się nie załącza, dodam, że podłączona na krótko śmiga. Może ktoś wie, który przekaźnik i bezpiecznik jest odpowiedzialny za włączanie tej pompy?

    Kolejna drobnostka, wyczytałem że w wersjach USA przy zamykaniu auta uruchamiany jest klakson i nie da się tego wyłączyć, poszperałem w necie i piszą by zamontować elektroniczny opóźniacz sygnału, wolałbym tego uniknąć, może ktoś coś w tym temacie już rozkminił?
    Ostatnio edytowane przez szczygiel ; 09-07-2019 o 11:12

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    Radio europa założone, potrzebna tylko przejściówka ISO-Farra za 9 zł z serwisu aukcyjnego. Migają kilometry i nie działa sterowanie pod kierownicą, ale o tym już czytam (https://fiatklubpolska.pl/instalacja...e-proxy-41477/) , trzeba zaadoptować radio do auta. Kod do radia zdobyłem za free w sieci na forum radiostart.pl (i tutaj jeszcze raz wielkie dzięki!). Koszt radia 120 zł z przesyłką z serwisu aukcyjnego, wersja mp3 SB05. Zmieniłem również już tarczę mph na km/h, cały zabieg około 40 minut, bardzo łatwy demontaż z auta, bez ściągania kierownicy, potem trzeba delikatnie zdjąć plastik z zewnętrznej tarczy, piny od spodu są delikatnie zgrzane, ale wyjdzie, wyprostować je i przy składaniu po założeniu tarczy zgrzać ponownie. Prościzna, naprawdę, oczywiście czyste rękawiczki wymagane, by nie potłuścić tarczy. Został temat klaksonu przy zamykaniu auta, może ktoś coś?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2019
    Skąd
    Tropoje
    Postów
    1
    Auto
    Abarth 500C
    Rocznik
    2013
    Pytanko odnośnie tych lamp w zderzak - jak przerobiłeś EU lampy? Jestem na tym etapie i myślałem żeby kupić EU, rozkleić i wymienić środek bo mam sprawny a tylko obudowa popękana... Ale jak jest prostszy sposób to chętnie wysłucham

    Radio sobie daruje - mam USB i AUX w schowku - mnie wystarczy.

    Tarcze kupowałeś aftermarketowe czy ori z Abartha EU?

    Co do wydechów - ja kupiłem dwa abarthy z usa i właśnie je składam - tam nie ma tłumików końcowych tylko wszystkie mają wydech typu Bombardone.
    W jednym mam walnięta belkę i trzeba będzie dopasować z czegoś innego.... Niestety belka jest zupełnie inna nic EU...
    Ostatnio edytowane przez Marcofromtropoje ; 18-07-2019 o 20:25

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    Tarcz nie kupowalem, w lampach eu gornej czesci wstawilem pozycje, delikatnie trzeba rozwiercic otwor, na dole barwione kierunki, gniazdo pasuje. Co do wydechu to faktycznie drugi mój i jest jak piszesz. Dzisiaj wymienilem poduszkę amortyzatora, pasuje febi nr 50510134 z grande punto. Co do belki, porównałem wymiary abarth usa i eu oraz zwyklej 500, wyszlo na to ze abarth jest wezszy o chyba 4mm, z uwagi na szerokość kół jak mi sie wydaje. Zobacz ile dluzsza jest belka z eu, moze wcale nie pochodzi z abartha. Ale tego nie wiem.

    Aha i szukaj czesci dla pandy, potem punto2 i innych. Wcale sie nie zdziwie jak belka bedzie jak w pandzie, jest tam tez wersja 4x4 nie pomin jej
    Ostatnio edytowane przez szczygiel ; 20-07-2019 o 10:48 Powód: Dodanie tresci

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    Jak wiecie zamontowałem radio eu, pierwsze lepsze z serwisu aukcyjnego, migały kilometry, wczoraj starym fes-em udało się zrobić osiowanie, moduł został poprawnie dopisany do auta. Jednak od momentu założenia nie działa sterowanie z kierownicy poziomem głośności oraz przestawianie stacji radiowych. Po osiowaniu w CAN Info wyświetla się opcja"Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO)" jako "Nie aktywny". Jak macie w wersji EU Abartha? Może to kwestia przerobienia pinów do sterowania, czy w nowszym MESie jest więcej opcji regulacji i możliwość aktywowania tego parametru?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    podbijam, nikt nic nie jest w stanie sprawdzić u siebie?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2019
    Skąd
    śląsk
    Postów
    3
    Auto
    Abarth 595C
    Rocznik
    2019
    Krótka moja odpowiedź : to forum to porażka . Na szczęście mam drugi samochód i tam dostałem odpowiedź w ciągu 15min .

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2019
    Skąd
    Baranów
    Postów
    6
    Auto
    Abarth 500
    Rocznik
    2017
    Niestety mało kto sie tu odzywa


 

Podobne tematy

  1. Zakup fiata 500 Abarth 145/160 KM porady eksploatacja ect
    Napisany przez Abarth_160 na forum Abarth 500
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-03-2019, 19:36
  2. Idea dla żony-prośba o pomoc.
    Napisany przez Marcin_Croma na forum Idea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-10-2018, 22:12
  3. hak holowniczny automat - foto relacja
    Napisany przez stilo3d na forum Croma
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 07-11-2017, 08:24
  4. demontaż fotela kierowcy - foto relacja
    Napisany przez stilo3d na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 12-02-2016, 14:49
  5. Fiat Stilo Abarth - chcę kupić porady na co zwrócić uwagę.
    Napisany przez raper1987 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-08-2010, 06:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl