Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2021
    Skąd
    Keflavik
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500x
    Rocznik
    2016

    Zf9hp- ciężka jedynka

    Witam.
    Pytanie dotyczące automatu ZFa.
    Z rana na totalnie zimnym ciężko mu przeżucić z pierwszego biegu na dwójkę.
    Po przejechaniu paruset metrów działa już gładko bez przeciągania i rusza z dwójki.
    Później już przez cały dzień też jest ok.
    Ostatnio zrobiłem mu "self adaptation reset" i przez dzień czy dwa jakby trochę łatwiej mu szło.
    Co można w tym temacie zrobić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Pierwsze skojarzenie to oczywiście olej - pewnie nie był nigdy wymieniany i stąd takie objawy na zimnej skrzyni.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2021
    Skąd
    Keflavik
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500x
    Rocznik
    2016
    Olej oczywiście zmieniony, więc to nie to.
    Po wymianie wszystkie biegi jakby bardziej gładko wchodzą.
    Wygląda to tak, że pierwsze ruszenie i przeciąga jedynkę, a jak już dojadę do pierwszych świateł, zazwyczaj już rusza z dwójki.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2021
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    13
    Auto
    500X 1,4 MA
    Rocznik
    2018
    Witam !
    Mam tak samo. Dwójka wskakuje przy 3 tys. Potem rusza już z dwójki. Uważam, że to jest w porządku.
    pzdr

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał p_bo Zobacz post
    Co można w tym temacie zrobić?
    Porozmawialbym telefonicznie z jakims dobrym warsztatem od skrzyn automatycznych. Oni maja najwieksza praktyczna wiedze w tej materii.
    Moje pierwsze podejrzenie poszloby w kierunku oleju - niewlasciwy poziom/przepracowany/zabrudzony czyms.

    U mnie ta skrzynia w pierwszym okresie po zakupie (30k km) potrafila brzydko szarpnac na zimno przy zmianie na trojke lub na czworke. Mialem cos podobnego w EAT6 od Aisin.
    Teraz jest 53k km i wlasciwie, w miare starzenia sie oleju, pracuje coraz kulturalniej

    Jak samochod duzo stoi, czyli jezdzi nieregularnie, skrzynia nie rozgrzewa sie nigdy i jest coraz zimniej, kultura jej pracy niestety bedzie spadac.
    Moje ekstremum to jest wlasnie ta skrzynia przy -25°C, silnik uruchomiony zdalnie na moze 10 minut (pompa skrzyni juz tloczy plyn i juz idzie cieplo od silnika) i tak naprawde skrzynia dzialala zupelnie bez zarzutu. Zieloni moga sie pienic, ale prawda jest taka, ze nic tak nie przedluzy zywota silnikowi i skrzyni jak wczesniejsze rozgrzanie i lagodne traktowanie na zimno.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jak dobrze, że nie mam tego wynalazku ZF9, na forum Jeep'a można o tym poczytać (o przeciąganiu obrotów też było). Najwięcej zastrzeżeń jest do walącego dołączanego napędu. Do tego sam z siebie nie włącza 9 biegu. Oglądalem kiedyś na Youtube materiał o siakimś Jeepie z ZF9. 9 bieg tylko z ręki, do tego więcej na 9 palił niż na 8.
    Z drugiej strony żałuję, że nie dobrałem DDCT.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Wiesz, ludzie rozne rzeczy pisza, z "dziennikarzami", ktorzy dorwali sie do kamer i klawiatur a nie potrafia logicznie myslec i skladac faktow w calosc, wlacznie.

    Moze niech sie tez inni uzytkownicy wypowiedza, zeby bylo wiarygodnie, ale ja z perspektywy 5 innych planetarnych automatow uwazam, ze ta skrzynia jest absolutnie w porzadku i nie odbiega od konkurencji. To nie jest tak, ze FCA dorwal sie do taniego bubla, bo ZF to sa pierwsze skrzypce na rynku a ta skrzynia pracuje tez w takich markach jak Acura, Infiniti czy Jaguar. Ja sobie to tlumacze w ten sposob, ze FCA wsadzilo jakis defaultowy soft bez dopracowania go i potem byly potrzebne aktualizacje, zeby to sensownie chodzilo. Prawda jest taka, ze mechanicznie te wszystkie skrzynie sa juz tak zaawansowane i wydajne, ze to co je od siebie odroznia i ewentualnie wkurwia uzytkownikow, to tylko zle lub dobrze dobrany soft.
    Skrzynia rozni sie tym, ze 4te i 5te przelozenie nie maja tradycyjnych sprzegielek ciernych tylko cos o nazwie dog clutch. Jak nie hamujesz silnikiem, manualnie schodzac biegami w dol, np. na stromych zjazdach, to nawet tego nie odczujesz.
    Dla mnie nowoczesny automat ma robic dlugie przebiegi bez remontu, ma miec co najmniej 6 przelozen, zmieniac je w sposob niewyczuwalny przy normalnej jezdzie i robic w 95% to, czego ja akurat oczekuje. Ta skrzynia to potrafi.


    Nie wiem, jak jest w przypadku 1.4T (inne charakterystyka silnika i przelozenie glowne) czy dizli, ale z 2.4 ta skrzynia pracuje po prostu dobrze. 9tka wlacza sie juz na plaskiej ekspresowce przy rzeczywistych 120 km/h, no chyba ze masz mocno obciazowy samochod albo mocno wieje, bo wtedy to i przy 140 jedziesz na 8ce. Tylko ze ta 9tka jest niesamowicie dlugim przelozeniem, ktorego nie ma w innych skrzyniach...
    Walace dolaczanie napedu, przeciaganie obrotow? Nie mam pojecia, o co chodzi. U mnie wszystko dziala bez zarzutu. Sprzeglo wieloplytkowe na przedniej osi i mozliwosc calkowitego "odpiecia" walu od napedu to jest rewolucja.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Nie wiem, jak jest w przypadku 1.4T (inne charakterystyka silnika i przelozenie glowne)
    Przedstawiłem opinie kilku użytkowników z jeep.org.pl (Renegate), nie byle pieniaczy, wiedzą o co chodzi.
    Niezadowoleni są w szczególności posiadacze zestawu 1.4 MultiAir 170KM - dynamika kuleje przy zmianach biegu - utrata momentu obrotowego i łapanie muła - ogólnie mieszane uczucia. W MJ 2.0 tego efektu, według relacji właścicieli, nie ma, bo nisko moment.
    Ogólnie ten pseudo napęd 4x4 daje się we znaki tym użytkownikom, jednemu kilka razy tylny most, jak go zwał, wymieniali. Opisują, że słychać buczenie, które zanika przy zapuszczeniu 4x4 lock, jakieś stukanie. Ogólnie więcej benzyn 1.4 170KM z tym ZF9 tam mają.
    Co ciekawe jeden gościu opisuje, mając wrażenia też z 2.4, że 1.4 170KM lepiej nadaje się w trasę niż 2.4 Ogólnie opisy pracy tej skrzyni nie przekonują, szczególnie z 1.4 170KM. Są też osoby zadowolone z tego zestawienia.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-12-2021 o 23:29

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    mając wrażenia też z 2.4, że 1.4 170KM lepiej nadaje się w trasę niż 2.4
    Nie chce mi sie teraz szukac, ale jesli dobrze pamietam 2.4 ma dluzsze przelozenie glowne. 1.4T bedzie robil lepsze wrazenie, bo jest mniej slyszalny i turbo dmucha, dajac wyczuwalnie lepszego kopa, ale tak realnie, gdyby postawic je obok siebie, nie spodziewalbym sie jakichs wielkich roznic.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Są też osoby zadowolone z tego zestawienia.
    A jednak
    W tym budzecie/segmencie cudow nie kupisz, nie ma sie co czarowac, tym bardziej jak ma byc jakies 4x4. Honda CVT, Ford/GM 6AT nie slyna z trwalosci, a z silnikami (EcoBoosty) moga byc duze jaja.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2021
    Skąd
    Keflavik
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500x
    Rocznik
    2016
    Witam ponownie. Przyczyną znaleziona.
    Zaczne od tego że dorobiłem sobie miarkę oleju
    16406063147665867794065175969028.jpg
    Po sprawdzeniu stanu pokazywało jakieś 10 mm.
    Dolewka 60ml i po sprawie.

    Co do opinii o jeździe tym zestawem też się wypowiem.
    W mieście tryb auto odczuwalnie kastruje ten silnik ale wystarczające do sprawnego poruszania się. Tryb sport zmienia charakterystykę diametralnie, ale po pewnym czasie męczący nie wspominając już o i tak nie małym spalaniu. W trasie nie można się przyczepić do niczego. Gładko, cicho ekonomicznie. Wyprzedzić zawsze można. Bardzo dobre zachowanie na podmuchy wietru (mieszkam na Islandii a tu dmucha zdrowo i często). 4x4 działa o niebo lepiej niż CR-V czy XC90.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2023
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał p_bo Zobacz post
    Witam ponownie. Przyczyną znaleziona.
    Zaczne od tego że dorobiłem sobie miarkę oleju
    16406063147665867794065175969028.jpg
    Po sprawdzeniu stanu pokazywało jakieś 10 mm.
    Dolewka 60ml i po sprawie.

    Co do opinii o jeździe tym zestawem też się wypowiem.
    W mieście tryb auto odczuwalnie kastruje ten silnik ale wystarczające do sprawnego poruszania się. Tryb sport zmienia charakterystykę diametralnie, ale po pewnym czasie męczący nie wspominając już o i tak nie małym spalaniu. W trasie nie można się przyczepić do niczego. Gładko, cicho ekonomicznie. Wyprzedzić zawsze można. Bardzo dobre zachowanie na podmuchy wietru (mieszkam na Islandii a tu dmucha zdrowo i często). 4x4 działa o niebo lepiej niż CR-V czy XC90.
    p_bo jak dorobiłeś tą miarkę? Jaki jest prawidłowy stan oleju na tej miarce?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Coś tematy związane z 500X nie mają wzięcia �� Ale zapytam. Jest ktoś na forum posiadający 1.4 170KM MA z tą skrzynią? Na stronie z linka poniżej

    https://www.transmissionrepaircostguide.com/zf-9hp48/

    Napisano o problemach ze skrzynią w 500X w rocznikach 2016. Czy problemy tam opisywane zostały wyeliminowane zmianą softu skrzyni itd? W niektórych przypadkach (zrzucanie w tryb NEUTRAL) jazda tym autem może być niebezpieczna. Ktoś, coś? Pytam, ponieważ biorę całkiem na poważnie to auto z tym silnikiem i tą skrzynią jako bazę pod LPG. Tigersharka odpuszczam z racji swego rodzaju egzotyki łasej na olej, a do tego bez hydrauliki zaworów.
    Italians Do It Better


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2020, 11:49
  2. Seicento 1.1 - ciężko wchodzi jedynka i dwójka
    Napisany przez Dale na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-05-2018, 22:52
  3. Jedynka coraz ciężej wchodzi, jaka może być przyczyna 2,3,4 ok, jest dodam.
    Napisany przez Artur45672 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-10-2016, 21:06
  4. Źle wchodząca jedynka i dwójka
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-04-2012, 11:20
  5. chacząca biegownia- jedynka
    Napisany przez adrianek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-01-2012, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533zf9hp-ciezka-jedynka-49705

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl