Dziś wymieniłem filtr kabinowy -10 minut roboty .
Narzędzia :
-TORX 25 ,
-latarka może się przydać
-nasadkowy kluczyk na łepek 5.5 mm (zamieniłem po odkręceniu na coś bardziej ludzkiego ,czyli na wkręt z łepkiem krzyżakowym).
1) Wyciągamy wszystko ze schowka ,odkręcamy 6 TORX 25 (3 u góry schowka ,3 pod spodem -nie trzeba odczepiać dywanika) fot 1 i 2
Załącznik 36892 2.jpg
2)Demontujemy plastykowy boczek prawy -podda się łatwo ,ale nic na siłę .
Fot 3 widok po demontażu ,strzałki pokazują aby złapać całe pudło schowka i pociągnąć na siebie (trzymać w poziomie - bo łatwo złamać kołek ustawiający na górze tej skrzyni . Po wyjściu odczepić kostkę lampki .
Załącznik 36893
3)Po wyjęciu tej skrzyni widzimy 2 wkręty TORX i wkręt łepek 5.5 mm (czerwone kółka ) - odkręcamy
Załącznik 36894
4)Po prawej stronie mamy zatrzask klapki filtra ,po lewej nie ma ,jest zawias . Odginamy palcami i klapka nam schodzi ładnie
Załącznik 36895
5)Montujemy nowy filtr -sprawdziłem dla pewności kierunek przepływu powietrza-w Oplu od początku montowano mi odwrotnie filtr
,więc teraz to sprawdziłem
Załącznik 36896
6)Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności ,zamieniłem wkręt z łepkiem 5.5 mm na wkręt z łepkiem krzyżakowym
Załącznik 36897
7)Powodzenia ,mój filtr po 8 miesiącach wyglądał tak
IMG_20191006_125901.jpg
wymieniam co przegląd.