Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
Like Tree1lubi to!

Temat: Skrzynia biegów manualna w 500x  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    34
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair, Doblo 1.4T
    Rocznik
    2016,2019

    Skrzynia biegów manualna w 500x

    Czy ktoś orientuje się jakie typy/modele skrzyni znajdują się w naszych wozidłach?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    6-biegowa to FPT C635.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    rewelacja to nie jest . Testowali MA w TVN Turbo i przy szybkiej zmianie biegów haczyła. Moja raz bez uwag,raz przyhacza na 2ce. Na serwis nie liczę,bo niejedno miałem nowe auto i póki się nie rozpadnie,to wg ASO jest OK ,a klient nie umie zmieniać biegów. Może z czasem się ułoży

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W moim jeszcze nie przyhaczyła, a jak dziadek nie jeżdżę. Aktualny przebieg 14 125km. Porównując do skrzyni 5-tki z GP jest dużo lepiej, do tego nie trzeba czekać min. 2s po wciśnięciu sprzęgła żeby wrzucić wsteczny bez zgrzytu - jest o tym nawet zapis w instrukcji GP i rzeczywiście tak jest (niestety ludzie nie czytają instrukcji i czasem na forach pojawiają się tematy biegu R). Sprzęgło też lżej pracuje.
    Przy naprawdę szybkiej zmianie biegów jest bardzo duże prawdopodobieństwo niedokładnego wysprzęglenia (wiem z doświadczenia i po prostu tego unikam). Jeśli chcesz przetestować synchronizatory, to wrzucaj szybko niższe biegi, bez puszczania sprzęgła , przy wyższych prędkościach, oczywiście za bardzo nie przesadzając, np. tak, aby wrzucić dwójkę z innego biegu, gdy na dwójce po "redukcji" byłyby powiedzmy 4tyś obr).

    Do tego, w przeciwieństwie do potworka M32 od GM, nie ma wzmianek na sieci o padaniu tych skrzyń. Jedyne opisywane problemy pochodzą z początku produkcji i dotyczą problemów z wrzuceniem pierwszego biegu.

    Te problemy byłyby bardziej spotęgowane przy automatycznej dwusprzęgłowej C635, a takich głosów nie słychać. Oglądałem wiele materiałów z tą skrzynią i bardzo żałuję, że jej nie wybrałem. Manualna skrzynia 6-tka mnie męczy, 5-tka nie daje się tak we znaki.

    Ogólnie do "testów" z TVN Turbo podchodzę z przymrużeniem oka. Często są zbyt "oryginalne".
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-04-2017 o 08:29

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    też nie miałem z nią ani jednego problemu (przebieg teraz 22 tyś), ani jednego "haczenia". Ba, powiem, że działa wyjątkowo precyzyjnie i fajnie. Wiadomo to nie jest auto sportowe, ani skrzynia sportowa, więc nie wiem czego ludzie oczekują.
    krowka1978 lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    1. W C635 na pierwszych trzech biegach są "wzmocnione", "potrójne" synchronizatory. Nie wiem dokładnie, jak to wygląda ale ewidentnie te biegi zdecydowanie dłużej się przełącza niż trzy ostatnie.
    2. Wsteczny jest synchronizowany!!!
    3. W moim aucie, sprzęgło pracuje tak, że w połączeniu z ową skrzynią biegów praktycznie nie daje żadnego wyczucia. Jakbym nożem kroił ciepłe masło

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    3. W moim aucie, sprzęgło pracuje tak, że w połączeniu z ową skrzynią biegów praktycznie nie daje żadnego wyczucia. Jakbym nożem kroił ciepłe masło
    Tak jest ze sprzęgłem, bardzo lekko. Gdy wsiadam do GP, to tam sprzęgło czuć, jest znacznie większy opór. Co ciekawe to nie przeszkadzało do momentu rozpoczęcia jazdy pincetą Teraz lewa noga w GP "odpada"

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    2. Wsteczny jest synchronizowany!!!
    W UNO wszystkie biegi były synchronizowane, więc już od dawna FIAT tak ma. Tylko skrzynia 5-tka w GP ma specyficzny bieg R.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Widok na korki wlewu i spustu C635 (wedle serwisu BCS)

    c635.JPG

    1) jaki olej proponujecie ?
    2) czy przelewać ją jak M32?
    3) co ile wymiana oleju ?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Widok na korki wlewu i spustu C635 (wedle serwisu BCS)

    c635.JPG

    1) jaki olej proponujecie ?
    2) czy przelewać ją jak M32?
    3) co ile wymiana oleju ?
    1. Będę lał taki jaki w instrukcji jest zapisany.
    2. Do tej, jak i innych, leje się do przelania, tylko nie wiem dlaczego na podpiętym zdjęciu dali opis, że wlew jest u góry, jeżeli wlew i jednocześnie korek kontrolny znajduje się z boku skrzyni Leje się przez ten otwór do przelewu Co ciekawe nie jest to śruba, a korek na wcisk.
    Korek zlewowy dokręcenie z momentem 39-43Nm.
    3. Będę wymieniał około 80tyś.km.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-09-2020 o 12:20

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Fotka jest z BCS skrzynie z działu OPLA ,ale oznaczenie C635. Ja zlecę przy 100 tyś km ,ale olej obadam jeszcze jaki . Tak na szybko popatrzyłem z góry na skrzynię ,jest ten czarny korek(?) Ale to chyba odpowietrznik ,kapturek jest niewielki .Jest głębiej drugi kapturek ,taki duży w miejscu gdzie na fotce pokazują wlew ale jako zwykłą śrubę . Z forum Alfy znalazłem ,że zalewać można odpowietrznikiem i 1.9 do 2.2 l ,ale zadałem pytanie do BCS ,może odpowiedzą .Co do M20 odpowiadali na pytania

    znalazłem coś ale też rozrzut https://fiatklubpolska.pl/doblo-ii-5...ni-c635-41364/

    forum lancia ; Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów 1.4 t-jet pcc635
    Post autor: norbrys Âť 24 mar 2019, 16:45

    Olej wymieniony, wlałem 100ml więcej niż w książce czyli 2.5 litra dla 1.4 t-jeta 120km. Gdzieś wyczytałem że korek zlewowy jest powyżej najniższego punktu skrzyni ale próbowałem odciągać strzykawką z wężykiem i praktycznie nic nie zdziałałem. Po spuszczeniu odzyskałem 1.5 litra ciemnego oleju (przebieg 120tys) .Wymieniłem olej z racji tego że jedynka plus wsteczny czasami haczyły."

    https://www.forum.alfaholicy.org/mit..._fpt_c635.html
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 25-09-2020 o 17:59

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Tak na szybko popatrzyłem z góry na skrzynię ,jest ten czarny korek(?) Ale to chyba odpowietrznik ,kapturek jest niewielki .Jest głębiej drugi kapturek ,taki duży w miejscu gdzie na fotce pokazują wlew ale jako zwykłą śrubę
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    2. Do tej, jak i innych, leje się do przelania, tylko nie wiem dlaczego na podpiętym zdjęciu dali opis, że wlew jest u góry, jeżeli wlew i jednocześnie korek kontrolny znajduje się z boku skrzyni Leje się przez ten otwór do przelewu Co ciekawe nie jest to śruba, a korek na wcisk.
    Korek zlewowy dokręcenie z momentem 39-43Nm.
    Nie czytasz uważnie tego, co wklepuję.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Czytam z zainteresowaniem ,ale też mam swoje uwagi ,że widzę 2 czarne kapturki u mnie na skrzyni . Jeden z nich w miejscu gdzie BCS podaje ,że jest wlew . Jeśli wlew jest na boku ,to leje się do przelania ,ale niektórzy zalewają odpowietrznikiem i wtedy ciężko lać do przelania i stąd pytanie ile wchodzi .

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ale niektórzy zalewają odpowietrznikiem i wtedy ciężko lać do przelania i stąd pytanie ile wchodzi .
    Według papierów wchodzi 1,8l do ręcznej C635.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    ok ,to się pokrywa z tym co najczęściej znajduję . Przestanie lać deszcz to sprawdzę co to za drugi czarny kapturek na skrzyni ,jest w miejscu niby wlewu ,ale skoro wlew jest też otworem pomiarowym ,to trzeba to sprawdzić . Czy do wymiany oleju trzeba ściągać jakieś osłony spod auta ? Wlew byłby od np koła ? Tak podpytuję ,bo może ktoś już zagłębiał się w te tematy ? Widzę ,że na innych forach dodają dodatek AR9100 i niby poprawia ,ale kiedyś dodałem takie coś od LM i akurat w M20 pogorszyło zmianę biegów .

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, wtedy jest dostęp do zlewu i wlewu.
    Co do dodatków do oleju, to nigdy nic nie lałem i lać nie będę.
    Co do korka, to u mnie wygląda na to, że jest śruba od przodu skrzyni.

    Przy okazji spójrzcie na kabel masowy przy skrzyni. W moim skierowany jest do dołu, co pomogło złapać wodę i powstała zieleń, ale wygląda na to, że jest jeszcze ok.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-09-2020 o 11:05


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzynia biegów manualna do 130 multijet
    Napisany przez tomi3111 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-11-2016, 23:36
  2. fiat 500x skrzynia
    Napisany przez daniel10015 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2016, 15:12
  3. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 14:02
  4. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 20:24
  5. Manualna Skrzynia M32 - wymieniać czy regenerować?
    Napisany przez wojtazzz na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-02-2013, 20:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

grande punto 1.4 hacza biegi

fiat 500x jaka skrzynia 5 biegowa byla montowana

fiat 500x skrzynia biegow

fiat 500x problem z biegami

c635 problem z pierwszym biegiem

https:fiatklubpolska.pl500x-533skrzynia-biegow-manualna-w-500x-36184

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl