Czy ktoś orientuje się jakie typy/modele skrzyni znajdują się w naszych wozidłach?
Czy ktoś orientuje się jakie typy/modele skrzyni znajdują się w naszych wozidłach?
6-biegowa to FPT C635.
rewelacja to nie jest. Testowali MA w TVN Turbo i przy szybkiej zmianie biegów haczyła. Moja raz bez uwag,raz przyhacza na 2ce. Na serwis nie liczę,bo niejedno miałem nowe auto i póki się nie rozpadnie,to wg ASO jest OK ,a klient nie umie zmieniać biegów. Może z czasem się ułoży
W moim jeszcze nie przyhaczyła, a jak dziadek nie jeżdżę. Aktualny przebieg 14 125km. Porównując do skrzyni 5-tki z GP jest dużo lepiej, do tego nie trzeba czekać min. 2s po wciśnięciu sprzęgła żeby wrzucić wsteczny bez zgrzytu - jest o tym nawet zapis w instrukcji GP i rzeczywiście tak jest (niestety ludzie nie czytają instrukcji i czasem na forach pojawiają się tematy biegu R). Sprzęgło też lżej pracuje.
Przy naprawdę szybkiej zmianie biegów jest bardzo duże prawdopodobieństwo niedokładnego wysprzęglenia (wiem z doświadczenia i po prostu tego unikam). Jeśli chcesz przetestować synchronizatory, to wrzucaj szybko niższe biegi, bez puszczania sprzęgła, przy wyższych prędkościach, oczywiście za bardzo nie przesadzając, np. tak, aby wrzucić dwójkę z innego biegu, gdy na dwójce po "redukcji" byłyby powiedzmy 4tyś obr).
Do tego, w przeciwieństwie do potworka M32 od GM, nie ma wzmianek na sieci o padaniu tych skrzyń. Jedyne opisywane problemy pochodzą z początku produkcji i dotyczą problemów z wrzuceniem pierwszego biegu.
Te problemy byłyby bardziej spotęgowane przy automatycznej dwusprzęgłowej C635, a takich głosów nie słychać. Oglądałem wiele materiałów z tą skrzynią i bardzo żałuję, że jej nie wybrałem. Manualna skrzynia 6-tka mnie męczy, 5-tka nie daje się tak we znaki.
Ogólnie do "testów" z TVN Turbo podchodzę z przymrużeniem oka. Często są zbyt "oryginalne".
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-04-2017 o 09:29
też nie miałem z nią ani jednego problemu (przebieg teraz 22 tyś), ani jednego "haczenia". Ba, powiem, że działa wyjątkowo precyzyjnie i fajnie. Wiadomo to nie jest auto sportowe, ani skrzynia sportowa, więc nie wiem czego ludzie oczekują.
1. W C635 na pierwszych trzech biegach są "wzmocnione", "potrójne" synchronizatory. Nie wiem dokładnie, jak to wyglądaale ewidentnie te biegi zdecydowanie dłużej się przełącza niż trzy ostatnie.
2. Wsteczny jest synchronizowany!!!
3. W moim aucie, sprzęgło pracuje tak, że w połączeniu z ową skrzynią biegów praktycznie nie daje żadnego wyczucia. Jakbym nożem kroił ciepłe masło![]()
Tak jest ze sprzęgłem, bardzo lekko. Gdy wsiadam do GP, to tam sprzęgło czuć, jest znacznie większy opór. Co ciekawe to nie przeszkadzało do momentu rozpoczęcia jazdy pincetąTeraz lewa noga w GP "odpada"
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W UNO wszystkie biegi były synchronizowane, więc już od dawna FIAT tak ma. Tylko skrzynia 5-tka w GP ma specyficzny bieg R.
Widok na korki wlewu i spustu C635 (wedle serwisu BCS)
c635.JPG
1) jaki olej proponujecie ?
2) czy przelewać ją jak M32?
3) co ile wymiana oleju ?
1. Będę lał taki jaki w instrukcji jest zapisany.
2. Do tej, jak i innych, leje się do przelania, tylko nie wiem dlaczego na podpiętym zdjęciu dali opis, że wlew jest u góry, jeżeli wlew i jednocześnie korek kontrolny znajduje się z boku skrzyniLeje się przez ten otwór do przelewu
Co ciekawe nie jest to śruba, a korek na wcisk.
Korek zlewowy dokręcenie z momentem 39-43Nm.
3. Będę wymieniał około 80tyś.km.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-09-2020 o 13:20
Fotka jest z BCS skrzynie z działu OPLA ,ale oznaczenie C635. Ja zlecę przy 100 tyś km ,ale olej obadam jeszcze jaki . Tak na szybko popatrzyłem z góry na skrzynię ,jest ten czarny korek(?) Ale to chyba odpowietrznik ,kapturek jest niewielki .Jest głębiej drugi kapturek ,taki duży w miejscu gdzie na fotce pokazują wlew ale jako zwykłą śrubę . Z forum Alfy znalazłem ,że zalewać można odpowietrznikiem i 1.9 do 2.2 l ,ale zadałem pytanie do BCS ,może odpowiedzą .Co do M20 odpowiadali na pytania
znalazłem coś ale też rozrzuthttps://fiatklubpolska.pl/doblo-ii-5...ni-c635-41364/
forum lancia ; Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów 1.4 t-jet pcc635
Post autor: norbrys Âť 24 mar 2019, 16:45
Olej wymieniony, wlałem 100ml więcej niż w książce czyli 2.5 litra dla 1.4 t-jeta 120km. Gdzieś wyczytałem że korek zlewowy jest powyżej najniższego punktu skrzyni ale próbowałem odciągać strzykawką z wężykiem i praktycznie nic nie zdziałałem. Po spuszczeniu odzyskałem 1.5 litra ciemnego oleju (przebieg 120tys) .Wymieniłem olej z racji tego że jedynka plus wsteczny czasami haczyły."
https://www.forum.alfaholicy.org/mit..._fpt_c635.html
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 25-09-2020 o 18:59
Czytam z zainteresowaniem ,ale też mam swoje uwagi ,że widzę 2 czarne kapturki u mnie na skrzyni . Jeden z nich w miejscu gdzie BCS podaje ,że jest wlew . Jeśli wlew jest na boku ,to leje się do przelania ,ale niektórzy zalewają odpowietrznikiem i wtedy ciężko lać do przelania i stąd pytanie ile wchodzi .
ok ,to się pokrywa z tym co najczęściej znajduję . Przestanie lać deszcz to sprawdzę co to za drugi czarny kapturek na skrzyni ,jest w miejscu niby wlewu ,ale skoro wlew jest też otworem pomiarowym ,to trzeba to sprawdzić . Czy do wymiany oleju trzeba ściągać jakieś osłony spod auta ? Wlew byłby od np koła ? Tak podpytuję ,bo może ktoś już zagłębiał się w te tematy ? Widzę ,że na innych forach dodają dodatek AR9100 i niby poprawia ,ale kiedyś dodałem takie coś od LM i akurat w M20 pogorszyło zmianę biegów .
Trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, wtedy jest dostęp do zlewu i wlewu.
Co do dodatków do oleju, to nigdy nic nie lałem i lać nie będę.
Co do korka, to u mnie wygląda na to, że jest śruba od przodu skrzyni.
Przy okazji spójrzcie na kabel masowy przy skrzyni. W moim skierowany jest do dołu, co pomogło złapać wodę i powstała zieleń, ale wygląda na to, że jest jeszcze ok.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-09-2020 o 12:05