Czy ktoś orientuje się jakie typy/modele skrzyni znajdują się w naszych wozidłach?
Czy ktoś orientuje się jakie typy/modele skrzyni znajdują się w naszych wozidłach?
6-biegowa to FPT C635.
rewelacja to nie jest . Testowali MA w TVN Turbo i przy szybkiej zmianie biegów haczyła. Moja raz bez uwag,raz przyhacza na 2ce. Na serwis nie liczę,bo niejedno miałem nowe auto i póki się nie rozpadnie,to wg ASO jest OK ,a klient nie umie zmieniać biegów. Może z czasem się ułoży
W moim jeszcze nie przyhaczyła, a jak dziadek nie jeżdżę. Aktualny przebieg 14 125km. Porównując do skrzyni 5-tki z GP jest dużo lepiej, do tego nie trzeba czekać min. 2s po wciśnięciu sprzęgła żeby wrzucić wsteczny bez zgrzytu - jest o tym nawet zapis w instrukcji GP i rzeczywiście tak jest (niestety ludzie nie czytają instrukcji i czasem na forach pojawiają się tematy biegu R). Sprzęgło też lżej pracuje.
Przy naprawdę szybkiej zmianie biegów jest bardzo duże prawdopodobieństwo niedokładnego wysprzęglenia (wiem z doświadczenia i po prostu tego unikam). Jeśli chcesz przetestować synchronizatory, to wrzucaj szybko niższe biegi, bez puszczania sprzęgła , przy wyższych prędkościach, oczywiście za bardzo nie przesadzając, np. tak, aby wrzucić dwójkę z innego biegu, gdy na dwójce po "redukcji" byłyby powiedzmy 4tyś obr).
Do tego, w przeciwieństwie do potworka M32 od GM, nie ma wzmianek na sieci o padaniu tych skrzyń. Jedyne opisywane problemy pochodzą z początku produkcji i dotyczą problemów z wrzuceniem pierwszego biegu.
Te problemy byłyby bardziej spotęgowane przy automatycznej dwusprzęgłowej C635, a takich głosów nie słychać. Oglądałem wiele materiałów z tą skrzynią i bardzo żałuję, że jej nie wybrałem. Manualna skrzynia 6-tka mnie męczy, 5-tka nie daje się tak we znaki.
Ogólnie do "testów" z TVN Turbo podchodzę z przymrużeniem oka. Często są zbyt "oryginalne".
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-04-2017 o 09:29
też nie miałem z nią ani jednego problemu (przebieg teraz 22 tyś), ani jednego "haczenia". Ba, powiem, że działa wyjątkowo precyzyjnie i fajnie. Wiadomo to nie jest auto sportowe, ani skrzynia sportowa, więc nie wiem czego ludzie oczekują.
1. W C635 na pierwszych trzech biegach są "wzmocnione", "potrójne" synchronizatory. Nie wiem dokładnie, jak to wygląda ale ewidentnie te biegi zdecydowanie dłużej się przełącza niż trzy ostatnie.
2. Wsteczny jest synchronizowany!!!
3. W moim aucie, sprzęgło pracuje tak, że w połączeniu z ową skrzynią biegów praktycznie nie daje żadnego wyczucia. Jakbym nożem kroił ciepłe masło
Tak jest ze sprzęgłem, bardzo lekko. Gdy wsiadam do GP, to tam sprzęgło czuć, jest znacznie większy opór. Co ciekawe to nie przeszkadzało do momentu rozpoczęcia jazdy pincetą Teraz lewa noga w GP "odpada"
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W UNO wszystkie biegi były synchronizowane, więc już od dawna FIAT tak ma. Tylko skrzynia 5-tka w GP ma specyficzny bieg R.
Widok na korki wlewu i spustu C635 (wedle serwisu BCS)
c635.JPG
1) jaki olej proponujecie ?
2) czy przelewać ją jak M32?
3) co ile wymiana oleju ?
1. Będę lał taki jaki w instrukcji jest zapisany.
2. Do tej, jak i innych, leje się do przelania, tylko nie wiem dlaczego na podpiętym zdjęciu dali opis, że wlew jest u góry, jeżeli wlew i jednocześnie korek kontrolny znajduje się z boku skrzyni Leje się przez ten otwór do przelewu Co ciekawe nie jest to śruba, a korek na wcisk.
Korek zlewowy dokręcenie z momentem 39-43Nm.
3. Będę wymieniał około 80tyś.km.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-09-2020 o 13:20
Fotka jest z BCS skrzynie z działu OPLA ,ale oznaczenie C635. Ja zlecę przy 100 tyś km ,ale olej obadam jeszcze jaki . Tak na szybko popatrzyłem z góry na skrzynię ,jest ten czarny korek(?) Ale to chyba odpowietrznik ,kapturek jest niewielki .Jest głębiej drugi kapturek ,taki duży w miejscu gdzie na fotce pokazują wlew ale jako zwykłą śrubę . Z forum Alfy znalazłem ,że zalewać można odpowietrznikiem i 1.9 do 2.2 l ,ale zadałem pytanie do BCS ,może odpowiedzą .Co do M20 odpowiadali na pytania
znalazłem coś ale też rozrzut https://fiatklubpolska.pl/doblo-ii-5...ni-c635-41364/
forum lancia ; Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów 1.4 t-jet pcc635
Post autor: norbrys Âť 24 mar 2019, 16:45
Olej wymieniony, wlałem 100ml więcej niż w książce czyli 2.5 litra dla 1.4 t-jeta 120km. Gdzieś wyczytałem że korek zlewowy jest powyżej najniższego punktu skrzyni ale próbowałem odciągać strzykawką z wężykiem i praktycznie nic nie zdziałałem. Po spuszczeniu odzyskałem 1.5 litra ciemnego oleju (przebieg 120tys) .Wymieniłem olej z racji tego że jedynka plus wsteczny czasami haczyły."
https://www.forum.alfaholicy.org/mit..._fpt_c635.html
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 25-09-2020 o 18:59
Czytam z zainteresowaniem ,ale też mam swoje uwagi ,że widzę 2 czarne kapturki u mnie na skrzyni . Jeden z nich w miejscu gdzie BCS podaje ,że jest wlew . Jeśli wlew jest na boku ,to leje się do przelania ,ale niektórzy zalewają odpowietrznikiem i wtedy ciężko lać do przelania i stąd pytanie ile wchodzi .
ok ,to się pokrywa z tym co najczęściej znajduję . Przestanie lać deszcz to sprawdzę co to za drugi czarny kapturek na skrzyni ,jest w miejscu niby wlewu ,ale skoro wlew jest też otworem pomiarowym ,to trzeba to sprawdzić . Czy do wymiany oleju trzeba ściągać jakieś osłony spod auta ? Wlew byłby od np koła ? Tak podpytuję ,bo może ktoś już zagłębiał się w te tematy ? Widzę ,że na innych forach dodają dodatek AR9100 i niby poprawia ,ale kiedyś dodałem takie coś od LM i akurat w M20 pogorszyło zmianę biegów .
Trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, wtedy jest dostęp do zlewu i wlewu.
Co do dodatków do oleju, to nigdy nic nie lałem i lać nie będę.
Co do korka, to u mnie wygląda na to, że jest śruba od przodu skrzyni.
Przy okazji spójrzcie na kabel masowy przy skrzyni. W moim skierowany jest do dołu, co pomogło złapać wodę i powstała zieleń, ale wygląda na to, że jest jeszcze ok.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-09-2020 o 12:05