Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 73
Like Tree2lubi to!

Temat: silnik FireFly Turbo 1.0 120 km.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019

    silnik FireFly Turbo 1.0 120 km.

    Hej
    Ma ktoś już fiacika z tym silnikiem, jak tak proszę o opinię
    1,6 110 km trochę za slaby na tasie, więc zostaje 1,0 trzy cylindry albo inna marka do września trzeba się zdecydować.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał seboastian Zobacz post
    Hej
    Ma ktoś już fiacika z tym silnikiem, jak tak proszę o opinię
    1,6 110 km trochę za slaby na tasie, więc zostaje 1,0 trzy cylindry albo inna marka do września trzeba się zdecydować.
    Jakie alternatywy wobec 500X bierzesz pod uwagę?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    Jakie alternatywy wobec 500X bierzesz pod uwagę?
    Zastanawiam się nad Hyundaiem

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał seboastian Zobacz post
    Zastanawiam się nad Hyundaiem
    Kona?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    Kona?
    Kona ewentualnie sedan elantra po weekendzie majowym mam umówioną jazdę testową jednym i drugim

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Wiek
    36
    Postów
    3
    Auto
    500x 1.0 firefly
    Rocznik
    09.2018 FL
    Cześć, mam Fiata 500x z tym silnikiem. Przejechanie już ponad 29 000 km.
    Silnik do tej pory nie sprawia żadnych problemów. Turbo włącza się od 1750 obrotow. W ruchu miejskim jest bardzo dobry. Na autostradzie daje radę. Nie jest demonem elastyczności, ale od 90 do 120 ladnie się wkręca. Spalanie zależne od stylu jazdy.
    Średnie spalanie:
    Miasto 7.5-8L/100km
    Trasa (90km/h) 5.9L/100km (rekord 5.5L na płaskim terenie)
    Trasa (120km/h) 7.0L/100km
    Trasa (140km/h) 9.3 L/100km

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Od wczoraj jeżdżę (w zasadzie żona) 500x z 1.0. Wrażenia po pierwszych kilkudziesięciu km co do silnika:
    - dobrze wyciszony, ale nie da się nie zauważyć, że to 3 cylindry,
    - po uruchomieniu na zimnym trochę się telepie przez kilka minut, ale po rozgrzaniu (dosłownie po kilku minutach) obroty wyraźnie spadają i robi się bardzo cichy na wolnych obrotach,
    - w czasie jazdy już po osiągnięciu prędkości podróżnej prawie niesłyszalny,
    - subiektywnie odczuwalna moc (moment) niższa niż w tipo t-jet, ale jeszcze nie wkręcam go na wyższe obroty, mówiąc inaczej, oddaje moc łagodniej niż t-jet
    -spalanie po ok 70 km jazdy wokół komina: 8,5
    A co do samego samochodu... Prowadzenie i komfort resorowania ok, ale w tipo nieco bardziej komfortowo mimo profilu 45 (500x profil 60). Nie odczuwam różnicy na plus dla 500x w prowadzeniu względem tipo HB. Natomiast mam wrażenie, że tipo jest nieco lepiej wyciszone. W 500x słychać szum powietrza wokół auta przy niezbyt wysokich prędkościach. Siedząc w środku czuć jakby większą przestrzeń i przez to niby...pogłos jak w vanie/busie? W tipo czuję się bardziej otulony i odizolowany od dźwięków. Mimo dość dobrego wyposażenia (Lounge + pakiet X tech + inne dodatki) brakuje takich drobiazgów (w porównaniu do tipo lounge) jak podświetlany schowek, haczyki w bagażniku, uchwyty dla pasażerów z tyłu, gniazda 12V w bagażniku, plastikowej osłony na silniku + podłoga bagażnika w tipo lepiej zrobiona i wykonczona.

    P.S. Pytanie do jeżdzących 500x: czy w waszych autach górny schowek zamyka się na dwa razy, tzn. jedno kliknięcie zamka, dociskam i jest drugie kliknięcie? Pokrywa schowka wtedy jest bardziej dociągnięta. To normalne?
    Ostatnio edytowane przez aegean ; 19-09-2020 o 10:20

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    podłoga bagażnika w tipo lepiej zrobiona i wykonczona.
    Oszczędności wprowadzone w 2017.


    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Pytanie do jeżdzących 500x: czy w waszych autach górny schowek zamyka się na dwa razy, tzn. jedno kliknięcie zamka, dociskam i jest drugie kliknięcie? Pokrywa schowka wtedy jest bardziej dociągnięta. To normalne?
    U mnie zamyka się od razu, bez dwuklików, a i chłodzony jest, chłodzenie zniknęło w ramach oszczędności w 2017.


    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    gniazda 12V w bagażniku
    Tego nie było.


    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Natomiast mam wrażenie, że tipo jest nieco lepiej wyciszone. W 500x słychać szum powietrza wokół auta przy niezbyt wysokich prędkościach. Siedząc w środku czuć jakby większą przestrzeń i przez to niby...pogłos jak w vanie/busie? W tipo czuję się bardziej otulony i odizolowany od dźwięków.
    Kwestia wysokiej budy, jednak w moim do 100km/h szumu powietrza za bardzo nie słychać. Może w polifcie kolejna oszczędność na wyciszeniu, w opcji jak dobrze pamiętam dali dodatkowe uszczelki, przedlift ma komplet
    w standardzie.

    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    500x profil 60
    Profil wynika z felg 16", czy zmienili konfigurację kół?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    -spalanie po ok 70 km jazdy wokół komina: 8,5
    Spalanie nie powala, bo takie wyniki uzyskuję bez problemu w 1.4MA.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    -spalanie po ok 70 km jazdy wokół komina: 8,5
    A co do samego samochodu... Prowadzenie i komfort resorowania ok, ale w tipo nieco bardziej komfortowo mimo profilu 45 (500x profil 60). Nie odczuwam różnicy na plus dla 500x w prowadzeniu względem tipo HB. Natomiast mam wrażenie, że tipo jest nieco lepiej wyciszone. W 500x słychać szum powietrza wokół auta przy niezbyt wysokich prędkościach. Siedząc w środku czuć jakby większą przestrzeń i przez to niby...pogłos jak w vanie/busie? W tipo czuję się bardziej otulony i odizolowany od dźwięków.
    Nie resetowalem spalania od czerwca. Komputer pokazuje mi aktualnie srednie 8,3, jazda tez tylko wokol komina, tyle ze 2.4 AT9 4x4 z panorama i kompletem dodatkow Downsizing jego mac

    Resorowanie w 500x jest bardzo malo komfortowe.

    Przypuszczam, ze wartosci wyciszenia bylyby w obydwu podobne, ale wrazenie akustyczne jest jednak inne. U mnie szumy powietrza tez wystepuja, ale nawet na autostradzie nie sa uciazliwe, i to mimo panoramicznego dachu.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    brakuje takich drobiazgów (w porównaniu do tipo lounge) jak podświetlany schowek, haczyki w bagażniku, uchwyty dla pasażerów z tyłu,
    W przedlifcie dolny schowek ma oświetlenie górny nie. Co do uchwytów z tyłu, to chodzi o wieszaki, czy coś innego?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Oszczędności wprowadzone w 2017.



    U mnie zamyka się od razu, bez dwuklików, a i chłodzony jest, chłodzenie zniknęło w ramach oszczędności w 2017.
    można samemu wykonać ,koszt ok 40 zł ,na tvn turbo pokazano jak zrobić schładzanie szampana w schowku

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    można samemu wykonać ,koszt ok 40 zł ,na tvn turbo pokazano jak zrobić schładzanie szampana w schowku
    W przedlifcie można zrobić na oryginalnych częściach, w polifcie pewnie też.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    krowka1978, w samochodzie są alufelgi 16.
    A co do spalania... W instrukcji jest napisane, że spalanie ustabilizuje się po 5-6 tys. km. Czy tak będzie? Mam nadzieję. W tipo teraz mam (po ponad 4 tys km bez resetowania komputera) 6.9 co uważam za niezły wynik. Może ten nowy wynalazek FCA ułoży się i uspokoi po pewnym czasie.
    Ostatnio edytowane przez aegean ; 19-09-2020 o 17:02

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W przedlifcie można zrobić na oryginalnych częściach, w polifcie pewnie też.
    Pewnie tak ,w programie miało być po kosztach ,więc dali zaworek z golfa ze szrotu , Prosta robota za mała kasę ,a zimny trunek na randkę jak znalazł

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Wczoraj zrobiłem ok 100 km trasę drogami lokalnymi, prędkości do 100 km/h, dwa kilkukilometrowe odcinki 110 km/h i spalanie wyszło 6,5 l.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowy silnik FireFly Turbo 1.0
    Napisany przez bnbn1 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2023, 11:40
  2. FireFly Turbo 1.3 DCT - Opinie
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 07-02-2023, 12:59
  3. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  4. Silnik 1.9 TD soft turbo 75 KM
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-02-2012, 20:03
  5. [silnik] Turbo?
    Napisany przez Mathijas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-05-2009, 00:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-44409

1.0 firefly forum

1.0 firefly opinie

silniki firefly opinie

1.0 firefly

silnik fiat 1.0 FireFly

FireFly Turbo 1.0 opinie

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-444094

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl