Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez 500X

Temat: Przesiadka z Bravo na 500X  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Mulijet 150km
    Rocznik
    2007

    Przesiadka z Bravo na 500X

    Drodzy forumowicze,

    Nadszedł czas na zmianę wozidełka, ukochane Bravo w wersji sport zostało sprzedane i pod wpływem narzeczonej rozglądam się za 500X.
    Jako iż chciałbym kupić autko na co najmniej 5 lat, mam swoiste wymagania co do samochodu, jak:
    - automat,
    - czujniki martwego pola,
    - podłokietnik (wymóg powstał jak przejechałem się po raz pierwszy 500x bez podłokietnika i nie wiedziałem co mam z ręką zrobić )
    - 140 koni jako skrajne minimum.

    Stąd moje pytanie, czy z waszego doświadczenia jest sens rozważania 500x 2.0 mJTD z 9 stopniowym automatem? Oczywiście rozważam zakup jedynie używanego i z polskiego salonu tak aby nie było problemu później zostawić w rozliczeniu przy zmianie

    Na tą chwilę rzucił mi się w oczy ten oto samochód:

    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-5...tml#b1e7ff57e9

    Byłem, widziałem, plastiki jakoś słabo wyglądają i fotel kierowcy na siedzisku a dokładnie na tej pseudo skórze jest pęknięty (jakieś 5cm pęknięcia) i przy próbie odpalenia wywalał błąd hamulca ręcznego (nie odpalał bo aku padł). A tak po za tym to wszystko cacy.
    Oczywiście zamierzam pojechać z nim do ASO na przegląd przed kupnem, jednak bardzo byłbym wdzięczny za info czy taki silnik i ta skrzynia to nie wbicie się na jakąś minę?

    Z góry dzięki za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Silnik i skrzynia jak najbardziej ze sobą grają, nie jest to mina. Na forum Tylko Jeep Klub Polska w dziale Renegade możesz się upewnić. Trzeba zaznaczyć, że nie ma stałego napędu 4x4, w przeciwieństwie do tego co jest w ogłoszeniu - o tym napędzie na forum Renka też coś jest - polecam zapoznać się, niektórzy piszą o stukach tylnego dyfra, trzeba samemu sprawdzić.
    Poproś o VIN i sprawdź faktyczne wyposażenie w forumowym KeyEper, bo w opisie i przy ptaszkach popłynęli.

    Akumulator na bank do wymiany, w tym aucie na 100% jest szrot, więc dodatkowo trzeba będzie wyciągnąć kasę po kupnie, albo zadbać o zniżkę.
    Na zdjęciach za bardzo nie widać co i jak, są odpowiednio zrobione.

    Przy tym przebiegu pęknięta ekoskóra - ktoś musiał się postarać.

    Inną opcją jest odszukanie 1.4 MA Turbo 140KM DDCT

    Cytat Napisał esioslaw Zobacz post
    - podłokietnik (wymóg powstał jak przejechałem się po raz pierwszy 500x bez podłokietnika i nie wiedziałem co mam z ręką zrobić )
    W czasie jazdy kierowcy nie jest potrzebny - jestem z tych, którzy cenią sobie poprawne trzymanie łapsk na kierownicy, a nie nonszalancja, jedna ręka byle jak, a gdy przyjdzie co do czego, to manewru obronnego nie idzie wykonać.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-03-2019 o 09:16

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Jeździłem takim zestawem diesel/automat przed zakupem swojego auta. Czteronapędowiec jest nieco wyżej zawieszony, jest też nieco twardszy, ale jeszcze znośnie. Skrzynia dość "twardo" zmienia biegi i moim zdaniem to najsłabszy element tego auta. Diesel ma sens tylko przy dużych przebiegach w trasie, w jeździe miejskiej z czasem pojawią się kłopoty.

    Tak jak pisał kolega powyżej, lepiej poszukać 1,4L 140/170 KM, z dużo lepszym automatem.
    Pawcio90 lubi to.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Tak jak pisał kolega powyżej, lepiej poszukać 1,4L 140/170 KM, z dużo lepszym automatem.
    MA Turbo 170KM ma ten sam automat co 2.0MJ - niestety z MA 170KM sprawdza się tak sobie Marudzą na to połączenie na forum renka.

    1.4 MA Turbo 140KM ma zautomatyzowaną dwusprzęgłową FPT C635 - połączenie zbiera dobre opinie, napęd tylko na przednią ośkę.


    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Czteronapędowiec jest nieco wyżej zawieszony
    To wynika poniekąd z odmiany Offroad Look - bardziej "terenowy".

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Mulijet 150km
    Rocznik
    2007
    Wielkie dzięki za pomoc! Faktycznie poczytam forum Jeepa bo o wiele więcej tak zestawionych Jeepów wyjechało na ulicę niż Fiatów.

    Docelowo użytkowany będzie po Warszawie z trasami raz w miesiącu. Uzytkowałem 1.9 jtd 150km w wersji sport w Bravo także twardość zawieszenia i diesel w mieście to nie będzie żaden problem szczególnie że mieszkam przy obwodnicy i bardzo często jeżdżenie po mieście oznacza dla mnie jazda 120km/h obwodnicą także o dpf sie nie boję
    Powiem szczerze że trochę boje się spalania w MA, charakterystyka jazdy po Warszawie jest specyficzna i albo stoję w korku albo dosyć żwawo należy przyspieszać.
    1.9 jtd nie oszczędzałem i po mieście palił mi tak 7,8 l na 100. Teraz ze względu na wyższą budę i cięższy samochód chciałbym żeby mi nie spalał więcej jak 9-9.5 na 100 a przy mocnej benzynie fiatowskiej boje się że to będzie niemożliwe.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Napisał esioslaw
    - podłokietnik (wymóg powstał jak przejechałem się po raz pierwszy 500x bez podłokietnika i nie wiedziałem co mam z ręką zrobić )
    W czasie jazdy kierowcy nie jest potrzebny - jestem z tych, którzy cenią sobie poprawne trzymanie łapsk na kierownicy, a nie nonszalancja, jedna ręka byle jak, a gdy przyjdzie co do czego, to manewru obronnego nie idzie wykonać.
    Tutaj po krótkim przemyśleniu stwierdzam że masz rację, jeżdziłem paroma automatami i jakoś podłokietnik mi nie był potrzebny bo ręka cały czas na kierownicy. Także wychodzi że podłokietnik się przydaje jak trzeba duzo machać lewarkiem

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał esioslaw Zobacz post
    Także wychodzi że podłokietnik się przydaje jak trzeba duzo machać lewarkiem
    U mnie podłokietnik jest dla pasażera, oraz dla mnie w czasie postoju, gdy siedzę w aucie Do tego jest to dodatkowy schowek, w moim mam jeszcze w schowku dodatkowe gniazdo USB z racji posiadania nieszczęsnego Uconnect 6,5". Przy zmianie biegów też wygodniej

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    MA Turbo 170KM ma ten sam automat co 2.0MJ - niestety z MA 170KM sprawdza się tak sobie Marudzą na to połączenie na forum renka.

    1.4 MA Turbo 140KM ma zautomatyzowaną dwusprzęgłową FPT C635 - połączenie zbiera dobre opinie, napęd tylko na przednią ośkę.



    To wynika poniekąd z odmiany Offroad Look - bardziej "terenowy".
    Jak kupowałem samochód dostałem informację, że wersja 4x4 ma większy prześwit (jest wyżej zawieszona) ze względu właśnie na napęd 4x4, w jeździe testowej wyraźnie odczułem większą twardość resorowania.
    O tym, że wersja 170KM ma inną skrzynie jak 140KM nie wiedziałem, to dobrze, że jednak ostatecznie się na nią nie zdecydowałem.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Jak kupowałem samochód dostałem informację, że wersja 4x4 ma większy prześwit (jest wyżej zawieszona) ze względu właśnie na napęd 4x4,
    Bzdury Ci gadali. Każda wersja Offroad Look jest tak samo zawieszona, czy to z napędem na przednią ośkę, czy 4x4. Stosuję nazewnictwo z epoki, gdy auta kupowaliśmy. Teraz to Urbany i Crossy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    O tym, że wersja 170KM ma inną skrzynie jak 140KM nie wiedziałem, to dobrze, że jednak ostatecznie się na nią nie zdecydowałem.
    Błąd zrobiłem, że nawet nie myślałem o DDCT, aktualnie przy włączonym automacie świateł drogowych byłaby to wisienka na torcie. Uconnect 6,5" pominę milczeniem.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    MA Turbo 170KM ma ten sam automat co 2.0MJ - niestety z MA 170KM sprawdza się tak sobie Marudzą na to połączenie na forum renka.

    1.4 MA Turbo 140KM ma zautomatyzowaną dwusprzęgłową FPT C635 - połączenie zbiera dobre opinie, napęd tylko na przednią ośkę.



    To wynika poniekąd z odmiany Offroad Look - bardziej "terenowy".
    2.0 i 1.4 mocniejsza mają ZF9HP48 (EP2) ,a 1.4 słabsza C635 (DD Clutch). Szczegóły co do skrzyń automatycznych w każdej marce znajdziecie na portalu PRND skrzynie
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 14-03-2019 o 14:16

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ,a 1.4 słabsza C365 (DD Clutch).
    Nie ma takiej skrzyni

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Już poprawiłem ,czeski błąd 😎


 

Podobne tematy

  1. OPONY w 500x
    Napisany przez dray na forum 500X
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 30-12-2021, 11:18
  2. ABARTH - przesiadka z niemca na fiata, doradzcie.
    Napisany przez alexandrovy na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-06-2018, 00:59
  3. Zakup 500x
    Napisany przez mario0066 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-06-2018, 18:10
  4. Pokrowce 500x
    Napisany przez dakanigo na forum 500X
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-05-2018, 08:48
  5. Gps 500x
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2017, 08:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533przesiadka-z-bravo-na-500x-43999

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl