Jak w temacie - ktoś coś poleci? Jakieś doświadczenia? Chcę korzystać z bagażnika rowerowego montowanego w ten sposób.
Jak w temacie - ktoś coś poleci? Jakieś doświadczenia? Chcę korzystać z bagażnika rowerowego montowanego w ten sposób.
Kupiłem i zamontowałem hak steinhof. Montaż prosty idealnie pasuje pod wszystkie otwory montażowe i technologiczne. Wymagane jest zdjęcie zderzaka więc mogą być potrzebne dodatkowe spinki które zdarza się że ulegają zniszczeniu podczas demontażu. Dostęp do kanału znacznie ułatwia pracę, choć nie jest konieczny. Wymagane jest nieznaczne podcięcie zderzaka około 5x 10 cm, chyba nawet niewidoczne w przypadku zdjęcia haka. Montaż wiązki również bezproblemowy jednakże, w dostępnych zestawach przewody muszą zostać przedłużone aby jakoś estetycznie umieścić centralkę, więc warto uzbroić się w dodatkowe przewody. Kupić centralkę pod wejście 13 pin bo raczej nie przejdzie już rejestracji przy 7 pin.
Przyczepkę co prawda dość lekką można ciągać, ale pod bagażnik rowerowy się sprawdza, nawet rowery na bagażniku nie wystają poza obrys samochodu. Wymagana dodatkowa tablica rejestracyjna ( 57 zł).
Przy wyborze haka pod platformę trzeba patrzeć na nacisk na kulę. Zwłaszcza jeśli chce się wozić e-bike'a
Generalnie producenci haków homologują haki do danego modelu na takie obciążenie jakie deklaruje producent pojazdu.
Jako że przymierzam się do zakupu 500X i także (wzorem min. aktualnie posiadanego haka Westfalii pod bagażnik rowerowy) analizowałem dostępność dedykowanych do tego modelu haków znalazłem to: https://www.westfalia-automotive.com...196900113-950/ . Nacisk na kule ma 95 kg co uważam, za bardzo dobry wynik. Jak wspomniałem w Cromie mam dedykowany do modelu hak Westfalii o max. nacisku na kule 100 kg. Biorąc pod uwagę samą masę platformy (u mnie ok. 24 kg) + 3 rowery po ok. 17 kg jest jeszcze bezpieczny zapas, którego przy wspominanym haku o max. nacisku 60 kg. już nie ma. Miom zdaniem dla bezpiecznego przewozu rowerów 3 rowerów na platformie max. dopuszczalny nacisk na kulę nie może być mniejszy niż 80 kg. "Moja" wspomniana "100" pozwoliła mi trzykrotnie bez problemów zabrać na wakacje w Chorwacji.
Twoje zdanie nie ma nic do rzeczy. Producent jasno mówi, że max. 60kg można obciążyć kulę haka w 500X i koniec - co z tego, że hak może więcej? Jeżeli 60kg jest za małą wartością, to pozostaje wybrać takie auto, które będzie miało odpowiednio dużą wartość.
Uprzedzając, maksymalne obciążenie dachu w 500X to tylko 50kg.
W papierach nie podali , czy obciążenia kuli dotyczy fabrycznie zainstalowanego (tak, było w opcji w 2015 i 2016), czy dokładanego.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-04-2021 o 13:37
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-04-2021 o 13:56
Właśnie sprawdziłem> W Cromie wg. instrukcji str.141 max. obciążenie kuli haka wynosi 70 kg. Jak pisałem, mam zamontowany dedykowany hak Westfalii o max. obciążeniu 100 kg. I z doświadczenia wiem, że wszystko działa poprawnie i bez szkody ani dla samochodu ani przewożonej platformy z 3 rowerami. Jak widać teoria troszkę mija się z praktyką.
Nie do końca. Jest jeszcze margines dla nacisku dynamicznego. Dane producenta są dla nacisku statycznego, czyli auto stoi w miejscu, nie buja się.
Trudno powiedzieć jak zachowają się podłużnice (do nich przykręca się hak), gdy przekroczony jest statyczny nacisk na kulę o 30-40kg, lub więcej, a dojdzie do tego jeszcze dynamiczny. Teoretycznie podłużnice powinny dać radę, ale czy punktów mocowań nie wykrzywi? Ogólnie jakiś zapas jest, tylko producent nie podaje jaki.
Jeszcze jedno, dla wiązki haka Westfalii jak dobrze pamiętam trzeba zrobić jedną dziurę w nadwoziu
Jeżeli planujesz hak w nowym aucie, to dowiedz się, czy nie ma dostępnej opcji fabrycznej.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-04-2021 o 14:21
Będę miał to na uwadze.
Inna sprawa, że biorąc pod uwagę moje aktualne potrzeby (2 rowery) to i te 60/70 kg nacisku raczej wystarczy. Ogólnie rzecz biorąc sprawa haków i platform rowerowych wcale nie jest tak prosta i oczywista w stylu "mam hak to wszystko na niego założę" szczególnie w aspekcie dłuższych tras. Na krótkich "regionalnych" to to i może "hulać" ale w długą wakacyjną trasę raczej sam osobiście bym się nie wybierał z hakiem o dopuszczalnym nacisku max. 60 kg a na nim platforma i 3 "dorosłe" rowery.
- jestem tego samego zdania;
dużo pisze się o strefach zgniotu, bezpieczeństwie , ale niektóre konstrukcyjne blachy ...uginaja się przy dokręcaniu śrub i to średnim momentem
Producenci aut nie chcą odpowiedzialności za poczynania użytkowników -
500X auto m.średniej wielkości z lekkim i wcale nie pancernym tyłem, a sam kompletny hak już dużo waży
Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 28-04-2021 o 00:09
Troszkie zbocze z tematu ale najlzejszy 500x po FL wazy katalogowo 1395 kg, czyli dokladnie tyle samo co najlzejszy Peugeot 3008 FL. Nie moze wiec byc tak zle
Podczas mycia Peugota czy Forda poszycie nadwozia sie poddawalo