Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Montaż haka w 500X  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2015
    Skąd
    SJZ
    Wiek
    50
    Postów
    12
    Auto
    500X 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015

    Montaż haka w 500X

    Jak w temacie - ktoś coś poleci? Jakieś doświadczenia? Chcę korzystać z bagażnika rowerowego montowanego w ten sposób.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał synod74 Zobacz post
    Jak w temacie - ktoś coś poleci? Jakieś doświadczenia? Chcę korzystać z bagażnika rowerowego montowanego w ten sposób.
    Kupiłem i zamontowałem hak steinhof. Montaż prosty idealnie pasuje pod wszystkie otwory montażowe i technologiczne. Wymagane jest zdjęcie zderzaka więc mogą być potrzebne dodatkowe spinki które zdarza się że ulegają zniszczeniu podczas demontażu. Dostęp do kanału znacznie ułatwia pracę, choć nie jest konieczny. Wymagane jest nieznaczne podcięcie zderzaka około 5x 10 cm, chyba nawet niewidoczne w przypadku zdjęcia haka. Montaż wiązki również bezproblemowy jednakże, w dostępnych zestawach przewody muszą zostać przedłużone aby jakoś estetycznie umieścić centralkę, więc warto uzbroić się w dodatkowe przewody. Kupić centralkę pod wejście 13 pin bo raczej nie przejdzie już rejestracji przy 7 pin.
    Przyczepkę co prawda dość lekką można ciągać, ale pod bagażnik rowerowy się sprawdza, nawet rowery na bagażniku nie wystają poza obrys samochodu. Wymagana dodatkowa tablica rejestracyjna ( 57 zł).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Przy wyborze haka pod platformę trzeba patrzeć na nacisk na kulę. Zwłaszcza jeśli chce się wozić e-bike'a

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mehau Zobacz post
    Przy wyborze haka pod platformę trzeba patrzeć na nacisk na kulę. Zwłaszcza jeśli chce się wozić e-bike'a
    Obciążenie kuli haka powiadasz? W papierach patrzyłeś jakie może być maksymalne? Producent samochodu też ma swoje do powiedzenia. Dużego wyboru nie ma, całe 60kg

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Obciążenie kuli haka powiadasz? W papierach patrzyłeś jakie może być maksymalne? Producent samochodu też ma swoje do powiedzenia. Dużego wyboru nie ma, całe 60kg
    i wystarczy

    Przykładowo, Thule VeloCompact 3+1 też ma 60 kg ładowności. Piszę po prostu by sprawdzać ten parametr przy zakupie, w tańszych produkcjach może być z tym problem (nie wiem czy akurat w hakach dla fiata).

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Generalnie producenci haków homologują haki do danego modelu na takie obciążenie jakie deklaruje producent pojazdu.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Jako że przymierzam się do zakupu 500X i także (wzorem min. aktualnie posiadanego haka Westfalii pod bagażnik rowerowy) analizowałem dostępność dedykowanych do tego modelu haków znalazłem to: https://www.westfalia-automotive.com...196900113-950/ . Nacisk na kule ma 95 kg co uważam, za bardzo dobry wynik. Jak wspomniałem w Cromie mam dedykowany do modelu hak Westfalii o max. nacisku na kule 100 kg. Biorąc pod uwagę samą masę platformy (u mnie ok. 24 kg) + 3 rowery po ok. 17 kg jest jeszcze bezpieczny zapas, którego przy wspominanym haku o max. nacisku 60 kg. już nie ma. Miom zdaniem dla bezpiecznego przewozu rowerów 3 rowerów na platformie max. dopuszczalny nacisk na kulę nie może być mniejszy niż 80 kg. "Moja" wspomniana "100" pozwoliła mi trzykrotnie bez problemów zabrać na wakacje w Chorwacji.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Miom zdaniem dla bezpiecznego przewozu rowerów 3 rowerów na platformie max. dopuszczalny nacisk na kulę nie może być mniejszy niż 80 kg. "Moja" wspomniana "100" pozwoliła mi trzykrotnie bez problemów zabrać na wakacje w Chorwacji.
    Twoje zdanie nie ma nic do rzeczy. Producent jasno mówi, że max. 60kg można obciążyć kulę haka w 500X i koniec - co z tego, że hak może więcej? Jeżeli 60kg jest za małą wartością, to pozostaje wybrać takie auto, które będzie miało odpowiednio dużą wartość.
    Uprzedzając, maksymalne obciążenie dachu w 500X to tylko 50kg.

    W papierach nie podali , czy obciążenia kuli dotyczy fabrycznie zainstalowanego (tak, było w opcji w 2015 i 2016), czy dokładanego.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-04-2021 o 13:37

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Producent jasno mówi, że max. 60kg można obciążyć kulę haka w 500X i koniec
    Podzielisz się źródłem tych informacji?
    Inna sprawa, że jak pisze user steyr
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Generalnie producenci haków homologują haki do danego modelu na takie obciążenie jakie deklaruje producent pojazdu.
    Wydaje się, że tak renomowany producent jakim jest Westfalia nie ignorował by tak drastycznie danych producenta.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Podzielisz się źródłem tych informacji?
    Instrukcja obsługi.

    Przed chwilą zajrzałem również w wyciąg homologacji mojego auta (nie ma haka) i jest co napisano:
    19. Technically permisible maximum static vertical mass at the coupling point: 60kg
    Daje to do zrozumienia, że dotyczy również dokładanego haka.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-04-2021 o 13:56

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Właśnie sprawdziłem> W Cromie wg. instrukcji str.141 max. obciążenie kuli haka wynosi 70 kg. Jak pisałem, mam zamontowany dedykowany hak Westfalii o max. obciążeniu 100 kg. I z doświadczenia wiem, że wszystko działa poprawnie i bez szkody ani dla samochodu ani przewożonej platformy z 3 rowerami. Jak widać teoria troszkę mija się z praktyką.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Właśnie sprawdziłem> W Cromie wg. instrukcji str.141 max. obciążenie kuli haka wynosi 70 kg. Jak pisałem, mam zamontowany dedykowany hak Westfalii o max. obciążeniu 100 kg. I z doświadczenia wiem, że wszystko działa poprawnie i bez szkody ani dla samochodu ani przewożonej platformy z 3 rowerami. Jak widać teoria troszkę mija się z praktyką.
    Nie do końca. Jest jeszcze margines dla nacisku dynamicznego. Dane producenta są dla nacisku statycznego, czyli auto stoi w miejscu, nie buja się.
    Trudno powiedzieć jak zachowają się podłużnice (do nich przykręca się hak), gdy przekroczony jest statyczny nacisk na kulę o 30-40kg, lub więcej, a dojdzie do tego jeszcze dynamiczny. Teoretycznie podłużnice powinny dać radę, ale czy punktów mocowań nie wykrzywi? Ogólnie jakiś zapas jest, tylko producent nie podaje jaki.

    Jeszcze jedno, dla wiązki haka Westfalii jak dobrze pamiętam trzeba zrobić jedną dziurę w nadwoziu

    Jeżeli planujesz hak w nowym aucie, to dowiedz się, czy nie ma dostępnej opcji fabrycznej.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-04-2021 o 14:21

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeżeli planujesz hak w nowym aucie, to dowiedz się, czy nie ma dostępnej opcji fabrycznej.
    Będę miał to na uwadze.
    Inna sprawa, że biorąc pod uwagę moje aktualne potrzeby (2 rowery) to i te 60/70 kg nacisku raczej wystarczy. Ogólnie rzecz biorąc sprawa haków i platform rowerowych wcale nie jest tak prosta i oczywista w stylu "mam hak to wszystko na niego założę" szczególnie w aspekcie dłuższych tras. Na krótkich "regionalnych" to to i może "hulać" ale w długą wakacyjną trasę raczej sam osobiście bym się nie wybierał z hakiem o dopuszczalnym nacisku max. 60 kg a na nim platforma i 3 "dorosłe" rowery.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Trudno powiedzieć jak zachowają się podłużnice (do nich przykręca się hak), gdy przekroczony jest statyczny nacisk na kulę o 30-40kg, lub więcej, a dojdzie do tego jeszcze dynamiczny. Teoretycznie podłużnice powinny dać radę, ale czy punktów mocowań nie wykrzywi? Ogólnie jakiś zapas jest, tylko producent nie podaje jaki.
    - jestem tego samego zdania;
    dużo pisze się o strefach zgniotu, bezpieczeństwie , ale niektóre konstrukcyjne blachy ...uginaja się przy dokręcaniu śrub i to średnim momentem
    Producenci aut nie chcą odpowiedzialności za poczynania użytkowników -
    500X auto m.średniej wielkości z lekkim i wcale nie pancernym tyłem, a sam kompletny hak już dużo waży
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 28-04-2021 o 00:09

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Troszkie zbocze z tematu ale najlzejszy 500x po FL wazy katalogowo 1395 kg, czyli dokladnie tyle samo co najlzejszy Peugeot 3008 FL. Nie moze wiec byc tak zle
    Podczas mycia Peugota czy Forda poszycie nadwozia sie poddawalo


 

Podobne tematy

  1. Montaż haka a gwarancja Tipo
    Napisany przez sotapl na forum Tipo
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post: 30-04-2024, 20:58
  2. Dobór + montaż haka
    Napisany przez gruby33 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-04-2019, 16:39
  3. montaż haka
    Napisany przez pawel.rm na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-02-2019, 16:34
  4. Montaż haka Siena
    Napisany przez adas11 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2016, 21:59
  5. montaż haka
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 12-12-2010, 19:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533montaz-haka-w-500x-48636

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl