Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 51
Like Tree1lubi to!

Temat: jak z trakcją 500x w śnieżnych warunkach ?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09

    jak z trakcją 500x w śnieżnych warunkach ?

    napiszcie Koledzy jak spisują się wasze 500x na śliskim , czy na śniegu ?
    czy auta z FWD mają w standardzie kontrolę trakcji ? czy trzeba mieć pomocników lub łańcuchy ?
    zakładam, że zimowe "buty" założone



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Zachowuje się tak samo jak każde inne cywilne auto FWD. Jedyna różnica to większy prześwit

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Raczej wszystkie dzisiejsze samochody mają kontrolę trakcji. Na pewno na sporcie bardziej mieli kołami i pozwala na niewielkie uślizgi. W trybie AW - najlepiej przenosi moc na przyśpieszenie samochodu.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    Raczej wszystkie dzisiejsze samochody mają kontrolę trakcji.
    ???
    np, 500L pop star nie ma,
    stąd moje pytanie czy crossoverem 500x można spokojnie zjechać na śliskie podłoże i...wyjechać na asfalt - bez dodatkowego mielenia kołami

    mnie nie chodzi o "zmulenie mocy "w trybie AW, ale o poprawę trakcji auta przy ślizgającym się jednym kole
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 17-01-2021 o 18:13

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Jeździłem nawet 20 letnim Passatem, który miał ASR. Dziwne, jeśli nie ma tego w 500L. No trakcja się na pewno poprawia w trybie AW.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    20 letnim Passatem, który miał ASR
    znajomy zamawiał nowego Passata w 1998r , żeby było ASR musiał wziąść 1,8T z bogatym wyposażeniem i prawdę mówiąc w nowym aucie działało to tak sobie ,
    parę lat temu jechałem LR Freelanderem z 2001, który miał zdjęty wał na tył , jak ruszał na śliskim gdy jedno koło zaczęło buksować auto zaraz jednak pojechało choć wcale obrtów silnika nie dławiło -zapaliła się wtedy kontrolka TC w zestawie wskażników

    zapytałem bo jak auta mają system ABS to i modyfikacja o TC nie stanowi problemu tym bardziej w takim aucie co niby może pojechać polną drogą
    rozumiem, że to rozbija się o konkretną dopłatę
    natomiast instalowanie m.in trybu AW to taki ersatz dla podwójnego dywanika pod pedałem gazu , tylko tak ładnie nazwane
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 17-01-2021 o 22:10

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Jako, że lubię samochody 4x4, to jakoś bardzo przejąłem się systemem Traction+ w naszych Fiatach. Zgodnie z opisem i reklamą (sic.) ma on przybliżać jazdę 500X FWD do wersji AWD.
    Niestety to totalna ściema, wręcz uważam, że np. Opel Astra, czy Ford Focus lepiej sobie radzą na śliskim, a nie mają żadnych buńczucznie nazwanych systemów.
    W VW Golfie który ma elektroniczną szperą mogę naprawdę dojechać dużo dalej niż 500X, a przecież Traction +, to taka fiatowska wersja elektronicznej szpery.
    Norberth lubi to.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    tak niektóre auta , w zależności od dociążenia przedniej osi napędzanej potrafią ciągnąć zaskakująco dobrze ,
    natomiast kontrola trakcji wykorzystując układ Absu powinna po prostu przyblokować kręcące się koło względem stojącego - i uwaga niezależnie od zużycia opon, czy faktu niewłaściwe opony -

    teraz sobie przypominam , że 500L powinna mieć m.in kontrolę trakcji , ale na śliskim (starsze opony) nie ma problemu z buksowaniem jednej strony i niechęcią do ruszenia

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jak jest z ASR? Przy wyprzedzaniu na śniegu but w podłogę i jedzie jak trzeba Oczywiście wszystko z zachowaniem zdrowego rozsądku.
    Warto zauważyć, że ASR w 500X inaczej zachowuje się przy ruszaniu, czy toczeniu się, a jazdą przelotową. Brak możliwości wyłączenia, stąd automatyka ustala co i jak.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    np, 500L pop star nie ma,
    W EU ESP, aka ESC, stal sie obowiazkowy dla noworejestrowanych od 11.2014, tak wiec wszystkie iksy juz jakas "nianke" maja.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    stal sie obowiazkowy dla noworejestrowanych od 11.2014
    Dokładnie to miałem na myśli.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    W EU ESP, aka ESC, stal sie obowiazkowy dla noworejestrowanych od 11.2014, tak wiec wszystkie iksy juz jakas "nianke" maja.
    tak tylko,ze ten wyłącznik szumnie ASR-em nazwany- to jakaś opcja ESP -owszem przydatna w trakcie jazdy, ale jak już sobie ruszymy,
    w instrukcji bajki o dobrym jednakim, bieżniku itp - brakuje tylko wskazania o wiaderku z żużlem

    podtrzymuje chodziło o wsparcie ruszania auta, które ma być suvem , nawet jak nie ma napedu na 4 koła, sam prześwit można powiększyć nawet plaskaczom

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    ASR, osobiscie wole skrot TC od Traction Control, jest wlasnie najczesciej integralna czescia calego systemu, opartego na czunikach ABS. Moze to dzialac lepiej lub gorzej, ale fizyki nie oszukasz, z napedem na jedna os i na wzniesieniach tym bardziej nie.
    Pewien uslizg musi byc, bo jak jest naprawde slisko, nie pojechalbys nigdzie, gdyby system dlawil moment obrotowy na kolach tak, zeby uslizgu nie bylo. Takze nie bardzo wiem, jakiego wsparcia oczekujesz.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    tak tylko,ze ten wyłącznik szumnie ASR-em nazwany- to jakaś opcja ESP -owszem przydatna w trakcie jazdy, ale jak już sobie ruszymy,
    w instrukcji bajki o dobrym jednakim, bieżniku itp - brakuje tylko wskazania o wiaderku z żużlem

    podtrzymuje chodziło o wsparcie ruszania auta, które ma być suvem , nawet jak nie ma napedu na 4 koła, sam prześwit można powiększyć nawet plaskaczom
    raczej crossover ,a to taka zabawka jest

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    osobiscie wole skrot TC od Traction Control, jest wlasnie najczesciej integralna czescia calego systemu, opartego na czunikach ABS. Moze to dzialac lepiej lub gorzej,
    pisałem wyżęj chodzi mi o TC - ale w wersji działającej , gorzej mnie nie interesuje jak to w 500L ,
    jak pomiędzy napędzanymi kołami jest mech. różnicowy to na śliskim (pod jednym z kół ) robi kiepską robotę , aby temu zapobiec stosuje się blokadę mech różnicowego mechaniczną lub elektron. z wykorzystaniem ABS-u czyli właśnie TC - prawidłowo działając wyhamowuje buksujące koło ( bez dławienia momentu obrotowego ) który trafia na drugie koło z lepszą przyczepnością i auto rusza, a system jeszcze trochę pilnuje równomierności kręcenia się kół,
    tak pod sporą górę auto może się nie wciągnąć , gdy obydwa napędzane będą buksowały i braknie 4x4
    wierz mi są auta, które mają TC działający , na który w wielu przypadkach można liczyć - jak nie wierzysz popytaj posiadacza Freelandera jak ma czynny ABS to TC bajka
    Kolego Rajtkezjusz , jak zabawka to droga , jak płaci się za to że ma w wyposażeniu ...to niech działa
    zwłaszcza , że mała modyfikacja programowa i fizyczna pompy ABSu znikomo kosztuje producenta
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 18-01-2021 o 17:49


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo w warunkach arktycznych
    Napisany przez kjk na forum Tipo
    Odpowiedzi: 121
    Ostatni post: 01-04-2018, 15:13
  2. Prześwit (płyta pod silnikiem) w różnych wersjach
    Napisany przez Teg na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-06-2016, 19:53
  3. Wyząbkowana opona - naprawa w domowych warunkach.
    Napisany przez mrozek na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 11-05-2013, 17:17
  4. Seicento Van 1.1 MPI 2002r - dużo różnych części
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-01-2013, 09:57
  5. Pare ważnych kwestii:)
    Napisany przez kam5 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 21:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533jak-z-trakcja-500x-w-snieznych-warunkach-481892

https:fiatklubpolska.pl500x-533jak-z-trakcja-500x-w-snieznych-warunkach-48189

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl