Panowie nowy samochód, falują mi obroty na zimnym silniku. Po zejściu do właściwych obrotów jest OK. CO może być przyczyną, czy ten typ tak ma? W załączeniu filmik.
Panowie nowy samochód, falują mi obroty na zimnym silniku. Po zejściu do właściwych obrotów jest OK. CO może być przyczyną, czy ten typ tak ma? W załączeniu filmik.
Dla mnie osobiście to żaden problem, wzbogacona mieszanka itd. Tak samo zachowuje się mój wolny ssak 1.4 8V od 2007 roku, z tym, że na starcie ma około 1500 obrotów, żeby po chwili zejść do 1200 - Euro 4 Z kolei w MultiAir wskazówa nawet nie drgnie.
W fabrycznie nowej Pandzie też coś takiego zaobserwowałem - zupełnie nieszkodliwe i bezproblemowe przez lata.
Zdaje się widziałem już takie wątki na tym forum dla innych modeli - chyba taki fenomen wolnossących silników Fiata Zapytaj przy okazji w ASO, może jakaś aktualizacja jest.
W żadnym samochodzie tak nie miałem. W oplu corsie 2010r. 1.2 też wolny ssak obroty schodzą płynnie w dół i wskazówka nie skacze góra dół. Co to za precyzja fiatowska? Wzbogacona mieszanka na zimnym też występuje w każdym samochodzie, ale nie występują skaczące obroty. Podobnie mam ze wskazówką prędkościomierza. Też skacze jak jadę na piątym biegu ze stałą prędkością. Jak w starym Żuku. Co może być tego przyczną?
Zaraz tu przeczytasz, że "trzeba było zostać przy Oplach"
Byłem już raz w serwisie odnośnie falującego prędkościomierza. Pan stwierdził, że trzeba wymienić zestaw wskaźników, czyli zegary. Na pytanie , czy do prędkościomierza dochodzi linka odpowiedział TAK. A przecież nie ma żadnej linki. Jest czujnik wkręcony w skrzynię biegów. Sprawdzałem to - wtyczka przy tym czujniku ma luzy ok 2mm- może to jest przyczyną? Na sobotę jestem znowu umówiony do serwisu- tylko innego. Chyba im podpowiem. A może przyczyną skaczącego obrotomierza jest sonda, przepływomierz, itd?
Nie w każdym
Jeżeli się nudzisz, to w tym przypadku szukaj dziury w całym. Chcesz wiedzieć? Przyczyną jest sterownik, który w tym silniku tak, a nie inaczej, steruje powietrzem i paliwem na ssaniu.
Może właśnie precyzja powoduje taki efekt, a tej precyzji nie było w Corsie
Co do precyzji, to zapodam następny temat. Połowa skali temperatury płynu to nie 90stC, a około 70stC, dyga od 50stC Sprzedaj to auto i do Opla wracaj, może do Mokki z podłokietnikiem rodem z Jelcza PR110 Lux
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czy czasami nie ciągasz czujnika wstecznego? Skąd pomysł, że czujnik prędkości jest w skrzyni? Choćbyś rozebrał C510.5, pamiętającą czasy Grande Punto, na części pierwsze, to go tam nie znajdziesz Jeżeli chcesz czujnika szukać, to zacznij od kół, potem ABS/ESP, Body, a na zegarach kończąc. Trochę tego jest po drodze od kół do licznika
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-03-2020 o 21:38
Skoro ten typ tak ma, to nie będę drążył dziury w całym. Potwierdzajcie jak macie taki sam silnik, że u was te zjawiska też występują.
Faluje, faluje.
Tu należy rozróżnić temperaturę płynu a temperaturę oleju. VCDS-em w Audi ma na to podgląd.
A ta przy okazji jest interfejs do fiatów dostępny do miłośników Fiata?
MR2019? to dostęp dla innych interfejsów niż te z ASO jest zablokowany... Może ktoś poda Ci szczegóły, co warto a co nie.
https://www.alfaobd.com/
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Widzę, że nie zauważyłeś, że napisałem tylko o obrotomierzu Prędkościomierz nie faluje, więc masz coś nie tak
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pisałem o płynie, więc po co z olejem i 4 zerami wyskakujesz? Jako, że zacząłeś, to: pierwsza cegła temp. oleju 50stC, druga 70stC. Trzecia i czwarta nie wiem, aż tak nie zagrzałem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do obejścia, wielokrotnie na forum pisałem. Powtarzał się nie będę ani w sprawie AlfaOBD, MES oraz tego co do OBD wsadzić, jak i obejściu SGW. Opcja "szukaj" boli?
Ps. Co do SGW - gwarancja może być przeszkodą
Na mnie też robią, ale negatywne Najwięcej buraków tym jeździ. Użytkowniki pokazują faki jak Lichocka, wyskakują z pałami teleskopowymi - cóż - nowobogackie rytuały
Jeżeli już o pierścieniach prawisz, to niech zatem będzie to fragment krowiego łańcucha
A jakie myślałeś? Wskazówki sterowane są silnikami krokowymi - standard we FIAT-ach od wielu lat. Czujniki prędkości, to czujniki ABS. Trzeba sprawdzić ich wskazania prędkości w czasie jazdy - dla każdego koła. Może się okazać, że równie dobrze jest błąd w sofcie, jeżeli odczyty z czujników kół będą poprawne.
BTW. Są akcje akcja nawrotowe i Service News'y do poliftów na wymianę tylnego prawego zacisku w poliftach, aktualizacja softu z powodu błędów, np. braku włączania postojowego przy wyłączaniu zapłonu. Są też i oszczędności - od września zlikwidowali górne osłony silnika - żenada. Wychodzi na to, że najfajniejsze roczniki 500X, to 2015 i 2016. Potem już kroili, wystarczy zacząć od spojrzenia na wlew paliwa (polifty).
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-03-2020 o 13:02
To co napisałem samemu doświadczyłem, więc ten tego. Zajebiste to są te 3 buraki, których przypadki opisałem, a którzy byli spod znaku krowiego łańcucha, a ubodło ich, że FIAT-em śmiałem wyprzedzić, wolnossącym 1.4 8V 77KM w GP. Wstyd czymś z krowim łańcuchem na grilu jeździć. O innych zachowaniach poganiaczy krów już nie wspomnę. Przebijają woźniców aut spod znaku nerek w grillu.
Tak, FIAT jest więcej niż naj, a reszta to totalny chłam Jestem więcej niż zajebisty Kolejny psycholog na forum się znalazł... Wielkie g... o mnie wiesz i śmiesz oceniać?
Ps. Swoją drogą nadinterpretację masz dobrą. Jakoś nie mogę zauważyć, gdzie o chłamie coś wcześniej pisałem... To nie ja spuszczałem się nad "pierścieniami" Proponuję bardziej sobie zakodować, to forum FIAT-a, a ja jestem miłośnikiem tej marki (nie bez powodu), czy to się w szczególności Tobie podoba, czy nie Na przyszłość proponuję abyś darował sobie osobiste wycieczki
Ps 2. Nie masz obowiązku czerpać informacji z mojej wiedzy, jeżeli moja zajebistość Ci nie odpowiada
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-03-2020 o 12:54