Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: 2.4 Tigershark MultiAir2 do tablicy!  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Jestem wiec dobrej mysli, jesli chodzi o 5W30 - optymista



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Blad P0128, thermostat rationality, sie mi ukazal. Mialem nadzieje, ze to czujnik temperatury plynu, ale niestety, juz chwile po uruchomieniu silnika waz idacy do chlodnicy robi sie cieply, czyli termostat utknal w pozycji otwartej. Wymiana nie nalezy do najprzyjemniejszych, bo trzeba sobie najpierw zrobic do niego dostep...
    Bardzo popularny problem w silnikach Chryslera. Zalecenie jest takie, zeby wymieniac termostat z cala nowa obudowa, bo ma nowa uszczelke i nowy czujnik temperatury plynu, ktory tez lubi pasc. Zakladac TYLKO moparowski oryginal, bo zamienniki moga pasc juz po 5 miesiacach... W Polsce da sie to kupic od reki.

    Check engine sie swieci, wiec po zdalnym uruchomieniu silnik gasnie po 2 sekundach. Mood selector tez nie dziala
    Ostatnio edytowane przez Trump ; 08-06-2021 o 17:57

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Tak matematycznie to zamiast 0W20 lub 5W30 złotym środkiem byłoby 0w30 ,choć kiero z ASO powiedział onegdaj ,że on w swoim 1.4 MA zalewa 5W30 do multiaira ,no ale jego naprawa moze nie kosztować tyle co nas ( oby nie zapeszać ) . Podłączam 1.4 MA bo chyba najbardziej o moduł chodzi ?

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Tak matematycznie to zamiast 0W20 lub 5W30 złotym środkiem byłoby 0w30
    Matematycznie czyli teoretycznie, a w praktyce to 5W moze miec znaczenie, jesli uwzglednimy, ze na zimnym silniku tez pali olej. Zreszta, jak juz pisalem, 5W20 tez byl "OK" dla MultiAir2 jeszcze kilka lat temu.

    Wszyscy masowi producenci maja cisnienie na nizsze emisje. Sa silnik konstruowane w zalozeniu na oleje W20 czy nawet W16, a sa takie, ktore musialy stac sie z biegiem lat bardziej eko... FCA w Stanach ma kolejny problem z tym silnikiem - spaliny nie spelniaja norm. Jak maja spelniac, jesli olej 0W20 sie pali i katalizator jest pelny sadzy?

    Tigershark to jest silnik, ktory wszedl do produkcji w 2005 roku. Jeszcze 10 lat temu, w zaleznosci od producenta, dopuszczane byly oleje od 0W20 do 10W30. Takze generalnie to nie jest silnik ciasno spasowany z super waskimi kanalami olejowymi, zeby wytworzyc odpowiednie cisnienie bardzo rzadkiego oleju. I tu wielu zapomina, ze oleje o wyzszych lepkosciach wytworza wieksze cisnienie i wejda tam, gdzie wedlug nich wejsc nie moga, bo sa za geste.
    Dopiero w 2013 roku FCA dolozylo do niego MA. W przypadku MA o oleju mozna podyskutowac.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    kiero z ASO powiedział onegdaj ,że on w swoim 1.4 MA zalewa 5W30 do multiaira
    Mi mechanik, ktory jezdzi prywatnie 1.4T MA i w modulach MA grzebal, powiedzial, ze 5W40 tez sie sprawdzi i moge lac. Moze oboje panowie maja wiedze praktyczna, a my tylko spekulowac potrafimy?

    Wyzszej lepkosci niz 5W30 nie zamierzam z MA stosowac. Nie ma takiej potrzeby. W listopadzie przy kolejnej zmianie oleju dodalem do 5W30 tzw. srodek ceramizujacy. Przejechalem poki co 6k km. Zero ubytku oleju, zero nowej sadzy na koncowce wydechu... jakby nie ten silnik

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Blad P0128, thermostat rationality, sie mi ukazal. Mialem nadzieje, ze to czujnik temperatury plynu, ale niestety, juz chwile po uruchomieniu silnika waz idacy do chlodnicy robi sie cieply, czyli termostat utknal w pozycji otwartej. Wymiana nie nalezy do najprzyjemniejszych, bo trzeba sobie najpierw zrobic do niego dostep...
    Bardzo popularny problem w silnikach Chryslera. Zalecenie jest takie, zeby wymieniac termostat z cala nowa obudowa, bo ma nowa uszczelke i nowy czujnik temperatury plynu, ktory tez lubi pasc. Zakladac TYLKO moparowski oryginal, bo zamienniki moga pasc juz po 5 miesiacach... W Polsce da sie to kupic od reki.

    Check engine sie swieci, wiec po zdalnym uruchomieniu silnik gasnie po 2 sekundach. Mood selector tez nie dziala
    Ponad miesiąc temu wymieniałem. Dostęp naprawdę ciężki. Do wyjęcia akumulator, podstawa jego i komputer

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    To jest jak grypa - kazdy kiedys to przejdzie
    Niestety. Pozostaje nadzieja, ze ten nowy bedzie sluzyl kilka lat...

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Zestaw "termostat" OE Mopar. https://www.usaolkusz.pl/ paczkomat = 452 zl.

    https://www.rockauto.com/ DHL Express (po 69 godzinach od zamowienia na miejscu!) + clo/VAT (gotowka przy dostawie) = niecale 300 zl...
    Dobre ceny, duzy wybor jak na sklep z czesciami od Acura do Volvo, koszty przesylki widac juz w koszyku po wyborze kraju i wpisaniu kodu pocztowego - polecam.

    Przykladowa roznica cen: OE chlodnica wody 1.4T MA niecale 1.000 zl ze wszystkimi kosztami, OE polskie ASO 1.365 zl bez kosztow przesylki.
    Gdzie w Polsce mozna kupic najtaniej czesci OE? U tego forumowicza z JATA? Faktycznie spory rabat?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał koszyk24 Zobacz post
    Ponad miesiąc temu wymieniałem.
    Czy zanim padl termostat wymieniales plyn chlodzacy? Jesli tak, w jakim odstepie czasu to bylo?

    Pytam, bo ja zrobilem dwie dluzsze trasy i... check sam z siebie zniknal
    Ostatnio edytowane przez Trump ; 11-07-2021 o 16:37

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Czy zanim padl termostat wymieniales plyn chlodzacy? Jesli tak, w jakim odstepie czasu to bylo?

    Pytam, bo ja zrobilem dwie dluzsze trasy i... check sam z siebie zniknal
    U mnie też potrafił zniknąć po kilku uruchomieniach. Ale niestety wracał. Wymieniłem płyn przy okazji wymiany termostatu.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Mnie to zaskoczylo. Silnik byl uruchomiony za kadym razem na dlugi i bardzo dlugi czas. Po prostu w trasie i na postojach starsznie sie wygrzal i zaczalem podejrzewac, ze uklad nie byl u mechanika dobrze odpowietrzony... Oczywiscie termostat pozostal otwarty.

    Koniec koncow wymienilem i ja. Przy demontazu koszmar, a potem juz jakos poszlo. Mam troche podrapane dlonie, ale generalnie sukces

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2022
    Skąd
    Białystok
    Postów
    19
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 AWD
    Rocznik
    2015
    Czy po wymianie oleju w silniku 2.4 MultiAir 2016r. wymagane jest wykonanie adaptacji MutiAir czy tylko ustawienie tzw. flagi olejowej?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Tylko flaga.
    Krzycho. lubi to.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2020
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat 500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2013
    Hej, mam 500x 2.4, przebieg obecnie 88k km, ubywa mi Ok.1l/1000-2000km na 0w20.

    Czytałem gdzieś o tym, że wystarczy zmiana softu - aby przy odpuszczaniu gazu, nie zasysało oleju. Moje lokalne ASO nic o tym nie wie. Obsługa klienta FIAT Europa twierdzi, że nie ma przypisanej żadnej akcji naprawczej dla mojego auta, mimo, że jest akcja naprawcza w stanach, i FCA US odpisali, że mam podjechać do dowolnego serwisu w mojej okolicy

    Czy znacie kogoś, kto robił taką zmianę softu i może pomóc? Zmiana na olej 5w30 jest dla mnie ostatecznością.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał comptonek Zobacz post
    Czy znacie kogoś, kto robił taką zmianę softu i może pomóc?
    ASO, albo ktoś kto ma Witecha z opłaconym abonamentem. Po podłączeniu Witech pokazuje, czy są aktualizacje.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2022
    Skąd
    Białystok
    Postów
    19
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 AWD
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał comptonek Zobacz post
    Hej, mam 500x 2.4, przebieg obecnie 88k km, ubywa mi Ok.1l/1000-2000km na 0w20.

    Czytałem gdzieś o tym, że wystarczy zmiana softu - aby przy odpuszczaniu gazu, nie zasysało oleju. Moje lokalne ASO nic o tym nie wie. Obsługa klienta FIAT Europa twierdzi, że nie ma przypisanej żadnej akcji naprawczej dla mojego auta, mimo, że jest akcja naprawcza w stanach, i FCA US odpisali, że mam podjechać do dowolnego serwisu w mojej okolicy

    Czy znacie kogoś, kto robił taką zmianę softu i może pomóc? Zmiana na olej 5w30 jest dla mnie ostatecznością.
    Silnik 2,4 nie występuje w europejskiej wersji i dla tego serwis Fiata na Europę wypiera się każdej akcji serwisowej z USA mimo, że fiat USA pisze aby zgłosić się do lokalnego dealera. W europejskiej bazie danych nie pojawiają się kampanię naprawcze z USA.
    Jak już zostało wspomniane musisz znaleźć kogoś z dostępem do witecha online.

    Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Błąd oświetlenia tablicy rejestracyjnej
    Napisany przez armen10 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-11-2018, 21:43
  2. Oświetlenie LED tablicy rej
    Napisany przez qqryk na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-09-2017, 15:02
  3. LED do oświetlenia tablicy
    Napisany przez simonwolfsimon na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-03-2016, 11:15
  4. Podświetlenie tablicy LED
    Napisany przez Bronckey na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 09-09-2015, 19:17
  5. podświetlenie tablicy
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-08-2010, 09:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-5332-4-tigershark-multiair2-do-tablicy-46425

https:fiatklubpolska.pl500x-5332-4-tigershark-multiair2-do-tablicy-464252

Silnik 2.4 MultiAir opinie

2.4 Tigershark opinie2.4 multiair wymiana filtramultiair 2 tigershark2 4 multiairfiltr multiair 2.4 gdzie jestmultiair 2.4silnik 2 4 multiair jaki olej do silnika5w20 to 2.4 multiairjaki olej do silnika 2.4 multiairjaki olej do silnika 2.4 multi air2.4 MultiAir opinieolej do 2.4 multiair5w30 500x 2.4

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl