Jestem wiec dobrej mysli, jesli chodzi o 5W30 - optymista
Jestem wiec dobrej mysli, jesli chodzi o 5W30 - optymista
Blad P0128, thermostat rationality, sie mi ukazal. Mialem nadzieje, ze to czujnik temperatury plynu, ale niestety, juz chwile po uruchomieniu silnika waz idacy do chlodnicy robi sie cieply, czyli termostat utknal w pozycji otwartej. Wymiana nie nalezy do najprzyjemniejszych, bo trzeba sobie najpierw zrobic do niego dostep...
Bardzo popularny problem w silnikach Chryslera. Zalecenie jest takie, zeby wymieniac termostat z cala nowa obudowa, bo ma nowa uszczelke i nowy czujnik temperatury plynu, ktory tez lubi pasc. Zakladac TYLKO moparowski oryginal, bo zamienniki moga pasc juz po 5 miesiacach... W Polsce da sie to kupic od reki.
Check engine sie swieci, wiec po zdalnym uruchomieniu silnik gasnie po 2 sekundach. Mood selector tez nie dziala
Ostatnio edytowane przez Trump ; 08-06-2021 o 17:57
Tak matematycznie to zamiast 0W20 lub 5W30 złotym środkiem byłoby 0w30 ,choć kiero z ASO powiedział onegdaj ,że on w swoim 1.4 MA zalewa 5W30 do multiaira ,no ale jego naprawa moze nie kosztować tyle co nas ( oby nie zapeszać ) . Podłączam 1.4 MA bo chyba najbardziej o moduł chodzi ?
Matematycznie czyli teoretycznie, a w praktyce to 5W moze miec znaczenie, jesli uwzglednimy, ze na zimnym silniku tez pali olej. Zreszta, jak juz pisalem, 5W20 tez byl "OK" dla MultiAir2 jeszcze kilka lat temu.
Wszyscy masowi producenci maja cisnienie na nizsze emisje. Sa silnik konstruowane w zalozeniu na oleje W20 czy nawet W16, a sa takie, ktore musialy stac sie z biegiem lat bardziej eko... FCA w Stanach ma kolejny problem z tym silnikiem - spaliny nie spelniaja norm. Jak maja spelniac, jesli olej 0W20 sie pali i katalizator jest pelny sadzy?
Tigershark to jest silnik, ktory wszedl do produkcji w 2005 roku. Jeszcze 10 lat temu, w zaleznosci od producenta, dopuszczane byly oleje od 0W20 do 10W30. Takze generalnie to nie jest silnik ciasno spasowany z super waskimi kanalami olejowymi, zeby wytworzyc odpowiednie cisnienie bardzo rzadkiego oleju. I tu wielu zapomina, ze oleje o wyzszych lepkosciach wytworza wieksze cisnienie i wejda tam, gdzie wedlug nich wejsc nie moga, bo sa za geste.
Dopiero w 2013 roku FCA dolozylo do niego MA. W przypadku MA o oleju mozna podyskutowac.
Mi mechanik, ktory jezdzi prywatnie 1.4T MA i w modulach MA grzebal, powiedzial, ze 5W40 tez sie sprawdzi i moge lac. Moze oboje panowie maja wiedze praktyczna, a my tylko spekulowac potrafimy?
Wyzszej lepkosci niz 5W30 nie zamierzam z MA stosowac. Nie ma takiej potrzeby. W listopadzie przy kolejnej zmianie oleju dodalem do 5W30 tzw. srodek ceramizujacy. Przejechalem poki co 6k km. Zero ubytku oleju, zero nowej sadzy na koncowce wydechu... jakby nie ten silnik
To jest jak grypa - kazdy kiedys to przejdzie
Niestety. Pozostaje nadzieja, ze ten nowy bedzie sluzyl kilka lat...
Zestaw "termostat" OE Mopar. https://www.usaolkusz.pl/ paczkomat = 452 zl.
https://www.rockauto.com/ DHL Express (po 69 godzinach od zamowienia na miejscu!) + clo/VAT (gotowka przy dostawie) = niecale 300 zl...
Dobre ceny, duzy wybor jak na sklep z czesciami od Acura do Volvo, koszty przesylki widac juz w koszyku po wyborze kraju i wpisaniu kodu pocztowego - polecam.
Przykladowa roznica cen: OE chlodnica wody 1.4T MA niecale 1.000 zl ze wszystkimi kosztami, OE polskie ASO 1.365 zl bez kosztow przesylki.
Gdzie w Polsce mozna kupic najtaniej czesci OE? U tego forumowicza z JATA? Faktycznie spory rabat?
Mnie to zaskoczylo. Silnik byl uruchomiony za kadym razem na dlugi i bardzo dlugi czas. Po prostu w trasie i na postojach starsznie sie wygrzal i zaczalem podejrzewac, ze uklad nie byl u mechanika dobrze odpowietrzony... Oczywiscie termostat pozostal otwarty.
Koniec koncow wymienilem i ja. Przy demontazu koszmar, a potem juz jakos poszlo. Mam troche podrapane dlonie, ale generalnie sukces
Czy po wymianie oleju w silniku 2.4 MultiAir 2016r. wymagane jest wykonanie adaptacji MutiAir czy tylko ustawienie tzw. flagi olejowej?
Tylko flaga.
Hej, mam 500x 2.4, przebieg obecnie 88k km, ubywa mi Ok.1l/1000-2000km na 0w20.
Czytałem gdzieś o tym, że wystarczy zmiana softu - aby przy odpuszczaniu gazu, nie zasysało oleju. Moje lokalne ASO nic o tym nie wie. Obsługa klienta FIAT Europa twierdzi, że nie ma przypisanej żadnej akcji naprawczej dla mojego auta, mimo, że jest akcja naprawcza w stanach, i FCA US odpisali, że mam podjechać do dowolnego serwisu w mojej okolicy
Czy znacie kogoś, kto robił taką zmianę softu i może pomóc? Zmiana na olej 5w30 jest dla mnie ostatecznością.
Silnik 2,4 nie występuje w europejskiej wersji i dla tego serwis Fiata na Europę wypiera się każdej akcji serwisowej z USA mimo, że fiat USA pisze aby zgłosić się do lokalnego dealera. W europejskiej bazie danych nie pojawiają się kampanię naprawcze z USA.
Jak już zostało wspomniane musisz znaleźć kogoś z dostępem do witecha online.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka