Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: 2.4 Tigershark MultiAir2 do tablicy!  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016

    2.4 Tigershark MultiAir2 do tablicy!

    Jak wrażenia? bo moje dobre. Po 6 latach w końcu mocny silnik bez turbo(dziury) Silnik niewiele słabszy od mojego jedynego V6... no dobra, 3.2 Pentastar z wypożyczalni był lepszy

    Ile Wam to bierze oleju? Amerykańskie fora wszystkich marek FCA aż huczą, że bierze bazowy olej (0W20). Niektórym wręcz pożera, niektórym nie bierze wcale, niektórym bierze coraz mniej, niektórym coraz więcej, ale - co mnie cieszy i nie dziwi - są też głosy, że na 5W30 problem znika. Przechodzę na moparowski 5W30, nota bene Pennzoil Platinum, jak zdradzają amerykańskie źródła.
    Kupiłem iksa już po wymianie oleju (Mopar 0W20) i, patrząc na przebieg, stwierdzam, że więcej jak norma Chryslera w USA - 1 quart (0.946 liter) in 2,000 miles (3,200 km) - nie bierze. Jeśli po wymianie było mniej niż max na bagnecie (a tego niestety nie wiem), to bierze jeszcze mniej.

    Pytanie za sto punktów: Gdzie znajdę ten filtr siatkowy, przez który jest podawany olej do multiair? Ktoś już wymieniał?
    Filtr według mojego śledztwa jest i jest to ten sam, który występuje w 1.4.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    U mnie 0W20 Midland Synqron na ponad 7 tyś. km, dolałem ok. 0,5 litra. Może słabo szukałem, ale w wykazie części dla tego silnika, nie ma słowa o filtrze Multiair.

    Co do wrażeń, to w trybie Auto - bez rewelacji. Na szczęście jest Sport

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    No to ładnie To znaczy, że od max do min na bagnecie robisz około 14.000 km.

    Wiadomo jak jest - po "amerykańskim" VINie nic w europejskich katalogach części nie znajdziesz. Rozmawiałem z jednym sklepem i facet powiedział mi, że ktoś zamówił ten filtr do 2.4, nie będąc pewnym, i go nie zwrócił...
    Znalazłem też jednego sprzedawcę w Stanach i miał w opisie "pasuje do: Renegade 1.4/2.4".
    W amerykańskim katalogu Mopara ten filtr jest opisany jako "68189847AA Fiat 500 1.4 w/o Turbo", a wiemy doskonale, że 1.4T ten filtr na wszystkich rynkach posiada.
    Nie upieram się, że on jest, może go dla mnie nie być Nie tęsknię za nim, tak jak nie tęsknię za wymianą paska rozrządu i ewentualnymi problemami z turbosprężarką
    W ten silnik wchodzi 1,4 litra oleju więcej niż w 1.4 - łatwiej utrzymać go w czystości. Myślę nad 10-minutową płukanką (pierwszy i ostatni raz!), zalaniem go dobrym syntetykiem na 30 minut na jałowym biegu i po spuszczeniu go już bez wymiany filtra, żeby wlać docelowy Mopar MaxPro 5W30. Potem już tylko trzymanie stanu na max i wymiany co pół roku.
    Ostatnio edytowane przez Trump ; 01-03-2020 o 13:14

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Po dokładnym spuszczeniu gorącego oleju świeże 5 litrów starcza tylko do połowy miarki, czyli do "max" wchodzi nie 5,2 a co najmniej 5,4 litra

    W wątku obok jest info, że MES nie obsługuje naszego chryslerowskiego cuda. Dostałem odpowiedź od PMfactory, przedstawiciela na Polskę, że obsługuje, wraz z linkiem do listy obsługiwanych modeli. Ja tam tego silnika jednak w spisie nie widzę, albo może trzeba mi iść do okulisty
    2.4 MA jest na pewno obsługiwany przez interfejs TEXA, ale jak patrzę na koszty zakupu, to w grę wchodzi raczej tylko skorzystanie z tego w jakimś warsztacie. Ciekawostka: TEXA ma umowę z FCA i za symboliczną opłatą najnowsza wersja może dostać dostęp do obsługi zablokowanych modeli 2017/2018 i nowszych.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    W wątku obok jest info, że MES nie obsługuje naszego chryslerowskiego cuda. Dostałem odpowiedź od PMfactory,
    Nie lepiej sprawdzać na stronie producenta softu, tudzież ściągnąć i sprawdzić w trybie demo? AlfaOBD ma obsługę 2.4.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Ten link to właśnie do strony MESa: https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
    Skoro kolega obok pisze, że MES nie obsługuje, a AlfaOBD tak (co potwierdzasz), to już nie szukam dalej


    Kupiłbyś coś takiego? https://www.aliexpress.com/item/3290...archweb201603_
    Jak siedziałem w produktach PSA, to ostrzegali, że to wszystko z Chin jest zawirusowane... Masz jakieś doświadczenia?
    AlfaOBD wychodzi taniej - 49 euro + adapter, ale co będzie bardziej wszechstronne?
    Ostatnio edytowane przez Trump ; 03-03-2020 o 23:01

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał koszyk24 Zobacz post
    Może słabo szukałem, ale w wykazie części dla tego silnika, nie ma słowa o filtrze Multiair.
    I jednak jest nasza zgubaSiedzi sobie w bloku silnika u styku z głowicą. Mopar 1028A025. Można kupić pod tym numerem np. w Polsce jako filtr MIVEC do Mitsubishi (w końcu Tigershark to wspólne przedsięwzięcie Chryslera, Hyundaia i Mitsubishi) i wymienić sobie









    jak tylko padnie uszczelka pod głowicą

    Uffff, kolejny problem z głowy
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Co nowego w swiecie rekinow tygrysich?

    Ano podczas gdy FCA dostal pozew zbiorowy w USA https://www.classaction.org/news/fia...umption-defect
    ja zrobilem w 3 miesiace ponad 4.200 km po zmianie na 5W30. Oleju ubylo tak minimalnie, ze nawet nie zabieram sie za dolewanie, bo poziom prawie siega do konca miarki. Po 3.200 km na bagnecie bylo jeszcze "MAX", czyli problem sie rozwiazal.

    Jakie wnioski w takim razie? 0W20 nie nadaje sie do tego silnika. Moparowski MaxPro 5W30 (rowniez MS-6395), bez zadnych dodatkow, jak najbardziej.
    Pozostaje pytanie, jak to mozliwe, ze w przypadku wielkoseryjnego silnika przez kilka lat modelowych tylko niektorzy uzytkownicy maja ogromne zuzycie oleju? Moim zdaniem da sie to wyjasnic tylko zastosowanym olejem. Podejrzewam, ze niektorzy dealerzy, znajac problem i nie chcac stracic klientow w przyszlosci, leja wlasnie po cichu 5W30.
    Nie uwierze w to, ze na przestrzeni kilku lat raz montuje sie pierscienie tlokowe o mniejszym, raz o wiekszym napieciu...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Może tak być. W moim pierwszym Jeepie G.CH. (seria WJ 4,7 Limited), autoryzowany serwis zamiast 5W30 wlewał 15W40 !!
    Były to lata 2000+, i było to robione bez mojej wiedzy !!

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    autoryzowany serwis zamiast 5W30 wlewał 15W40
    ale polsyntetyk czy mineral?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Jakiś tam Castrol, szczegółów nie pamiętam.
    Ale jak sprawa wypłynęła, wierz mi, odkułem się z nawiązką

    Przy zmianie lepkości oleju jak Ty zrobiłeś trzeba mieć na względzie to, że jeśli lejesz olej nie przewidziany przez producenta pogarszasz warunki smarowania. Reasumując, na jakiś czas podratowałeś szczelność tłok/pierścienie/cylinder , ale pogorszyłeś smarowanie w reszcie silnika.
    Np. W Jeepie G.CH. seria WK 3,7L zalecany jest olej 0W20, ale jeśli ktoś lał po staremu jak w starszej serii WJ olej 5W30 to najczęściej po przebiegu 200tkm miał dół i górę silnika do remontu.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    2.4 Tigershark MultiAir2 debiutowal w 2013 w Dodge Dart. Otworzylem sobie instrukcje do Darta z tegoz roku i wtedy 5W20 byl jeszcze odpowiednia alternatywa. W latach pozniejszych juz nie jest... Nie dajmy sie zwariowac - 5W30 ma podobna plynnosc co 5w20 przy rozruchu na zimno. Za to na cieplo daje grubszy film olejowy, czyli wedlug mojego rozumowania lepsze smarowanie...
    Do 1.4 FIRE MultiAir2 Turbo FCA zalecal 5W30 albo moze i nawet 5W40, wiec modul Multiair tez nie pownien miec z tym problemu.

    Sorry, ale dla mnie cywilny silnik palacy olej nie jest czyms normalnym.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Do 1.4 FIRE MultiAir2 Turbo FCA zalecal 5W30 albo moze i nawet 5W40, wiec modul Multiair tez nie pownien miec z tym problemu.
    Było 5W40. Żebyś się nie zdziwił, dobrze, że użyłeś słowa "nie powinien". Fachowcy w internetach twierdzą, że 5W40 w pierwszych modułach miał wpływ na ich awaryjność. Problemy ustąpiły z poprawkami i z przejściem na 0w30, co FCA zrobiło nagle w połowie roku (nie pamiętam którego).


    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Za to na cieplo daje grubszy film olejowy, czyli wedlug mojego rozumowania lepsze smarowanie...
    Jakie to ma znaczenie, gdy jest zamontowany wymiennik ciepła? Jak chcesz, to sprawdź jaką maksymalną temperaturę oleju dostaniesz przy ostrej jeździe Co innego w autach, które nie mają "ogranicznika" temperatury oleju, w postaci płynu chłodzącego.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Dobra, jeszcze w 2016 wersje US 1.4 mialy modul I generacji i 5W40, wersje EU II generacji, jesli Wiki nie klamie. Czyli rozumiem, ze wraz z wprowadzeniem II generacji jedynym zalecanym olejem w Europie byl 0W30?

    Chwila, byla teza, ze 0W20 daje lepsze smarowanie niz 5W30, z czym jakos ciezko mi sie zgodzic, znajac fizyke

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Czyli rozumiem, ze wraz z wprowadzeniem II generacji jedynym zalecanym olejem w Europie byl 0W30?
    Jeżeli pamięć mnie nie myli, to zmianę oleju zrobiono już w I generacji.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błąd oświetlenia tablicy rejestracyjnej
    Napisany przez armen10 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-11-2018, 21:43
  2. Oświetlenie LED tablicy rej
    Napisany przez qqryk na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-09-2017, 15:02
  3. LED do oświetlenia tablicy
    Napisany przez simonwolfsimon na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-03-2016, 11:15
  4. Podświetlenie tablicy LED
    Napisany przez Bronckey na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 09-09-2015, 19:17
  5. podświetlenie tablicy
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-08-2010, 09:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-5332-4-tigershark-multiair2-do-tablicy-46425

https:fiatklubpolska.pl500x-5332-4-tigershark-multiair2-do-tablicy-464252

Silnik 2.4 MultiAir opinie

2.4 Tigershark opinie2.4 multiair wymiana filtramultiair 2 tigershark2 4 multiairfiltr multiair 2.4 gdzie jestmultiair 2.4silnik 2 4 multiair jaki olej do silnika5w20 to 2.4 multiairjaki olej do silnika 2.4 multiairjaki olej do silnika 2.4 multi air2.4 MultiAir opinieolej do 2.4 multiair5w30 500x 2.4

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl