Witam
Potrzebuję porady jak najprościej przeprowadzić montaż kabla zasilającego wideorejestrator . Próbowałem kabel poprowadzić górą przy podsufitce, ale cały czas wypada, a nie chcę rozbierać samochodu, a może jest inny sposób. Pozdrawiam
Witam
Potrzebuję porady jak najprościej przeprowadzić montaż kabla zasilającego wideorejestrator . Próbowałem kabel poprowadzić górą przy podsufitce, ale cały czas wypada, a nie chcę rozbierać samochodu, a może jest inny sposób. Pozdrawiam
Sam dopiero myślę o zakupie i montażu kamerki, więc chętnie zobaczę pomysł na ukrycie kabla. Sam bym myślał, żeby coś od oświetlenia przy lusterku pociągnąć.
Wystarczy, że odkręcisz śrubę mocującą daszek przeciwsłoneczny i wepchniesz kabelek głębiej za śrubkę. Nie ma prawa wypaść. Zastosowane w moim kropku. Przewód schowany pod podsufitkę i słupek, zupełnie niewidoczny. Zasilanie wyciągnięte z przewodów do gniazda zapalniczki. Wszystko schowane w tunelu i pod tapicerką.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie ma szansy, żeby zasilić rejestrator bezpośrednio z lamki oświetlającej. Potrzebna jest przetwornica z 12V na 5-5,5V, bo zazwyczaj przy takim napięciu pracują te urządzenia. Jeśli macie pod lampką tyle miejsca, żeby schować całą przetwornicę (zawartość wtyczki do gniazda zapalniczki) to można się pobawić i podłączyć to z oświetlenia. Zasilanie będzie dostępne tak samo jak dla lampki, czyli zaraz po otwarciu centralnego zamka włączy się rejestrator, a zgaśnie chwilę po jego zamknięciu. Jeśli zależy na rejestracji tylko w czasie jazdy, to podłączać najlepiej równolegle z gniazdem zapalniczki. O ile mowa jest o montażu na stałe
Jak powyzej - inverter/przetwornica na 5V, jest tego duzo na rynku. Nawet gotowe zestawy z roznymi przejsciowkami dlugimi kablami. 12V z zasilania gniazda zapalniczki lub z panela bezpiecznikow. Wyglada na to ze jedyny bezpiecznik w kabinie gdzie mozna sie wpiac to F53 (instruments panel 7,5A) . Kabel 12V w slupek, pod podsufitke i do tej plastikowej puszki za lusterkiem gdzie sa czujniki wycieraczek, swiatel itp. Jest tam sporo miejsca w srodku na upchniecie przetwornicy, a sama puszke latwo sie rozbiera. Oczywiscie kabel wygodniej jest montowac w druga strone , tzn wpuszczac w slupek z gory na dol . Zeby kabel nie wypadal z pod podsufitki w kilku miejscach owin go tasma dwustronna klejaca i dopiero upychaj.
s-l1600.jpgs-l1600 (1).jpg
Bylo: Warszawa, 126p , skoda 100, 126elx, Berlingo 1.9 , mazda 626, Tipo 1.4, citroen AX, Toledo 2.3V5, perodua Kenari, Xara 2HDI , Stilo 1.9JTD,
Jest: Fiat 500L MPW 1.3Multijet 85KM