Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: LPG w 500L  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    41
    Auto
    FIAT 500L Trekking 1,4 16V 120kM
    Rocznik
    06.2014

    LPG w 500L

    Witam, jak w temacie.
    Planuje montaż instalacji gazowej w swoim aucie.
    Nigdy jej nie miałem w żadnym ze swoich samochodów.
    W związku z tym nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie.
    Potrzebuje rady jaką instalacją się zainteresować. Rady oczywiście poparte doświadczeniem ich właścicieli.
    Jeżdżę 500L T-Jet 120KM.
    Z góry dziękuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2018
    Skąd
    JELCZ
    Postów
    11
    Auto
    500 L TREKKING 1.4T-Jet
    Rocznik
    2017
    Za bardzo nie pomogę, ale ja też zakładam. Instalator proponuje Staga lub 100 zł droższego BRC. Ten sam silnik 4 generacja pośredni wtrysk. Zobaczymy już jutro jak to będzie jeździć.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Slask
    Wiek
    44
    Postów
    22
    Auto
    fiat 500L Trekking 1.4 T-jet LPG
    Rocznik
    2015
    mam takiego samego jak ty fiata 500L trekking 1.4 t-jet ( zółty z białym dachem) od 5 lat z lpg. instalacja stag - sterownik stag 4 qnext wtryski ac2 ( zakładałem w warsztacie do którego jeżdzę od ponad 15 lat i zakłada tylko staga), wlew pod klapką a sterownik obok gniazda zapalniczki. przejechałem na gazie jak na razie tylko 30 tyś km bo to drugie auto którym jeździ żona. generalnie żadnego problemu nie ma. po 10 tyś km od założenia padła sonda lambda bezpośrednio za silnikiem. sam wymieniłem a koszt oryginalnej sondy ok 250 pln. filtry od gazu wymieniłem sam. spalanie jest wysokie. w mieście przy jeździe żony wychodzi 12 do nawet 13 litrów gazu na 100 km.
    jak jade ja to jest ok 11 w mieście a na trasie ok 7,5 litrów ( na autostradzie do 110 km/h i 3/4 trasy lokalnej do 90km/h).
    zmieniłem teraz opony z fabrycznych wielosezonówek na sezonowe - wiec moze spalanie spadnie z 0,5 litra a hałas na pewno się zmniejszy. fabryczne opony są kiepskie.
    co do instalacji brc sequent 32 tez jest ok. miałem taką w clio 4 założoną w ASO renault i 80 tyś km na lpg poleciało z płatka. minus tylko taki ze nie wszystkie zakłady zajmują sie brc. stagem każdy za brc czasem co drugi.
    Ostatnio edytowane przez mariuszsc ; 25-03-2022 o 09:55

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Reduktor z lekkim zapasem (może się skusisz kiedyś na lekkie podkręcenie motorka no i z czasem reduktor traci swoją wprawność ) .Stag fajny -warto wyłączyć powiadamianie o serwisie, bo on zlicza odpalenia i możesz się zdziwić gdy wezwie po 8 tyś km . Dotrysk gdy serwisujesz instalkę co rok raczej niepotrzebny . Można się skusić o większą butlę niż klasycznie proponują . W 500X założyłem ponad 70 litrów ,lekka dopłata, ale rzadziej na stację .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2018
    Skąd
    JELCZ
    Postów
    11
    Auto
    500 L TREKKING 1.4T-Jet
    Rocznik
    2017
    20220318_192423.jpg Instalacja Staga założona. Spalanie niewiele większe, "tire doktor" zamiast dojazdówki.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    41
    Auto
    FIAT 500L Trekking 1,4 16V 120kM
    Rocznik
    06.2014
    Witam, zdecydowałem się na LandiRenzo -
    - Omegas 4,0
    - reduktor LI 10
    - wtryskiwacz Girs 4
    - dotrysk benzyny

    Co o tym sądzicie, montaż mam dopiero w połowie kwietnia?
    Proszę o Wasze uwagi.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2018
    Skąd
    JELCZ
    Postów
    11
    Auto
    500 L TREKKING 1.4T-Jet
    Rocznik
    2017
    Na Gazeo to Landi polecają, wieć pewnie jest dobra.
    U mnie po pierszych tankowaniach wchodzi do zbiornika ok. 45 litrów gazu i spalanie ok 1 L wyższe niż na benzynie. Teraz było niecałe 9,2 L. Czyli jakieś 48o km można przejechać. Przełączenie z gazu na beznzynę niezauważalne -- bez szarpania itp.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2018
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    136
    Auto
    500L CROSS T-jet
    Rocznik
    2018
    Tylko Stag. Z landi możesz mieć problem z serwisem, nie każdy warszat serwisuje te instalacje, druga sprawa, że nie są jakieś wybitnie lepsze, trzecia sprawa miałem instalację tej firmy w jednym aucie i były same problemy właśnie ze znalezieniem serwisu, który zajmie się tym g*wnem - mala wioska zwana Krakowem w małopolsce.

    Bierz Staga, żadnych BRC, żadnych LandiRenzo

    Zakładałem gaz w nowym 3miesiecznym fiacie przy przebiegu 7tys km, mam obecnie zrobione 81tys i dalej jeżdzę, zero problemów instalacja Stag parametrów nie pamiętam, pisałem chyba kiedyś o tej instalacji na forum.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    643
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Każdy ma swoje doświadczenia.
    Ja w dwóch Fiatach (Brava i Stilo) mailem właśnie BRC 24 sequent i nie miałem z nimi żadnych problemów (w sumie ponad 150 tyś km).
    Najwięcej zależy od warsztatu. Każdą instalację można spieprzyć, źle skonfigurować.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2019
    Skąd
    Wro
    Postów
    8
    Auto
    F500l Multiair
    Rocznik
    2014
    To u mnie w 500l MultiAir 165KM BRC Sequent24 (komplet). Tyle ze mniejszy niz u Was zbiornik bo moje auto miało koło zapasowe pod podłogą. W sumie wchodzi około 30l gazu.
    W bagazniku pod półką mam włożoną płasko dojazdówke. Zrobione jakies 30tyś km i gaz sie zwrócił. Z gazu jestesmy zadowoleni na 110%.

    Nie zadowoleni jestesmy z montazu. Trzeba było przesunąć filtr par paliwa na tył za zbiornikiem (był przed belką). Niestety albo zły montaż albo dłuższe przewody do tyłu powodują ciąłby bład EVAP small leak. Mimo 5 podejsc do serwisu (próby z dymem i cisnieniem i pod cisnieniem) nie udało sie tego naprawic.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2022
    Skąd
    Ciechocinek
    Postów
    22
    Auto
    500L treking 1.4 T-Jet LPG, Panda II 1.2 LPG, Megane II 1.6 LPG
    Rocznik
    04.2015
    500L 1.4 T-Jet 120 KM. Zamontowany stag qubox plus. Pozostałe elementy też staga. Zbiornik 42l- tankowane 37l. To mój kolejny sam. na LPG. Zaczynałem od I generacji. Montaż bardzo porządny. Po otwarciu pokrywy silnika nic nie widać. Zestrojony poprawnie. Po prostu ma jeździć i jeździ.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    41
    Auto
    FIAT 500L Trekking 1,4 16V 120kM
    Rocznik
    06.2014
    Dziś miałem przegląd instalacji gazowej Landi Renzo po dwóch latach jazdy około 24 tys.km
    Żadnych przykrych zdarzeń, autko śmiga super. Wymiana dwóch filtrów, czyszczenie zaworka
    w myjce, kontrola na kompie. Żadnych uwag. Polecam. Bezcenne przeżycia pod dystrybutorem.


 

Podobne tematy

  1. 500L 1.4 16V - spalanie
    Napisany przez vesatis na forum 500L
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 31-07-2019, 08:14
  2. 500l lpg
    Napisany przez iMateusz na forum 500L
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-08-2018, 15:12
  3. Akcesoria 500l
    Napisany przez Rafal79 na forum 500L
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 16-06-2018, 00:42
  4. 500L i DAB+
    Napisany przez vesatis na forum 500L
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-01-2017, 19:31
  5. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 16:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-532lpg-w-500l-50058

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl