Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    02 styczeñ 2019
    Sk±d
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    500L
    Rocznik
    2017

    Auto jeździ jakby na trzech kołach

    Witam serdecznie wszystkich...pomóżcie...
    Mam problem z zawieszeniem w mojej 500L...auto ma 20kkm przejechane...ale ten problem jest od samego poczatku i całý czas im zgłaszam...a ASO twierdzi że jest ok...
    Opis ...auto podczas jazdy na wprost i w zakręcie w prawo się buja ( prawy przód lewy tył), pochyla się nadmiernie na lewym kole za kierowcą...odczuwa się jakby zmieniała się geometria zawieszenia...często jest tak że jadąc powoli i wychodząc z zakrętu można zostawić kierownice skierowaną na godzine 2 i auto jedzie prosto...przez jakis czas...w dodatku odczywalne jest spore pływanie po asfalcie...a jazda po śniegu..chlapie śnieżnej i po mokrym wydaje się niebezpieczną
    A ASO twierdzi dalej że jest ok...pojechałem na stacje diagnostyczną zmierzyli geometrie i wyszło wyprzedzanie sworznia zwrotnicy ze jest sporo poza normą.oraz wyszło pochylenie koła lewego od kierowcy...ASO zrobiło swoj pomiar tez im wyszedł sworzeń ale pochylenie było ok...ASO wymieniło wahacz i troszkę się zmiejszýło ale nadal jest po za normami....ja myślę że towina też tylnej belki skrętnej...ale ASO twierdzi że jest ok...a moi znajomi którzy jeździli tym samochodem mówią że z tym zawieszeniem jest coś nie tak.
    Jestem spokojnym kierowcą cenię sobie małe koszty użytkowania tego auta...spalanie na poziomie 7l lpg na 100km...srednia z 20kkm...wiec to napewno nie moja jazfa doprowafziła do tego stanu...zreszta tak jak pisałem zgłaszam to kilkukrotnie...wcześniej raz było lepiej raz gorzej. Obecnie przy pogodzie śnieżnej aż mam czasami stracha nim jexdzic a mam 22 lata prawko i troche pojazdów za sobą.
    Pytanie czy zrobiliście w swoich autach pomiar geometrii...bo wydaje mi się ze te z rocznika 2017 mogą mieć też pomiar sworznia poza normami...chyba zmienię ASO...



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    02 styczeñ 2019
    Sk±d
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    500L
    Rocznik
    2017
    Witam wszystkich. Jest spory problem. Po zrealizowaniu przez serwis dealera pomiaru geometrii i zbie¿no¶ci u nowej 500L okaza³o sie ¿e takie same wyniki wychodz± jak u mnie. Wiêc wszystkie sprzedane i sprzedawane fiaty 500L ...napewno z silnikiem 1.4 95km maj± ten sam problem. SPRAWD¬CIE SOBIE GEOMETRIE I ZBIE¯NO¦Æ...u mnie wychodzi za duze pochylenie ko³a od kierowcy oraz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy...jedno i drugie poza parametrami ustalonymi przez producenta. Najgorsze jest to, ¿e równie¿ fiat tipo sedan z silnikiem 1.4 95km ma ten sam problem...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    09 wrzesieñ 2012
    Sk±d
    Zielona Góra
    Wiek
    57
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 16V 90 KM
    Witam,

    1) Pomiar geometrii musi byæ zrobiony w warunkach przewidzianych instrukcja serwisow±. O co chodzi - geometria nie jest sta³a w ca³ym zakresie ugiêæ (i "odbiæ") zawieszenia, ale siê zmienia i jest to normalne. Kiedy¶ producent okre¶la³ np. pomiar dla samochodu obci±¿onego masa w³asn±, albo okre¶lonym obci±¿eniem i dla tych warunków podawa³ parametry normatywne. Aktualnie parametry s± podawane dla ¶ci¶le okre¶lonego po³o¿enia nadwozia wzglêdem pod³o¿a i w niektórych typach aut trzeba go obci±¿a prawie maksymalnie albo u¿ywaæ specjalnych przyrz±dów do uginania zawieszenia. Nie wiem jakie warunki s± przewidziane dla Fiata 500L, niezbêdny jest wgl±d do dokumentacji serwisowej albo do baz zawartych w nowoczesnych przyrz±dów do kontroli geometrii. Nie licz, ¿e pierwszy lepszy "ustawiacz zbie¿no¶ci" robi pomiar w pe³ni zgodnie z warunkiem (ASO równie¿). Je¿eli jedno ko³o "odbiega" a pomiar by³ prawid³owy, to nie ma si³y - albo krzywe nadwozie albo krzywe elementy zawieszenia tego ko³a (wahacz, zwrotnica, amortyzator, wadliwa górna poduszka).

    2) Problem ze z³ym prowadzeniem auta mo¿e wynikaæ ze z³ej kalibracji uk³adu kierowniczego (procedura ustawiania po³o¿enia ¶rodkowego itd.).

    Powodzenia w walce z serwisami i oby¶ trafi³ na rozgarniêtych mechaników.
    DaRo

  5. #4
    Master
    Do³±czy³
    08 marzec 2016
    Sk±d
    Toruñ
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Dok³adnie jak przedmówca napisa³. Pomiar by³ robiony zgodnie ze sztuk±? Niestety co nieco wiem jak w ASO potrafi± "poprawiæ" i nie stosowaæ siê do danych serwisowych producenta i sprzêtu pomiarowego.

  6. #5
    Klubowicz
    Do³±czy³
    03 kwiecieñ 2017
    Sk±d
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Tak jak koledzy mówi± - pojed¼ do naprawdê dobrego warsztatu, gdzie maj± rozgarniêtych mechaników (ASO czêsto nie jest dobrym wyborem, bo tam pracuj± na schematach i cokolwiek poza standardem wywo³uje panikê) - wydaje mi siê, ¿e problem jest jednak w twoim aucie, a nie w ca³ej serii, bo jeste¶ jak na razie jedyn± osob± zg³aszaj±c± takie zachowanie auta.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    15 sierpieñ 2023
    Sk±d
    Katowice
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2019
    Cze¶æ,

    Mam ten sam problem w Fiat Tipo Kombi 2019 bez gazu. Auto jak ju¿ stoi bez pasa¿erów, zatankowany do pe³na widaæ wyra¼nie ze auto ni¿ej „siedzi” na lewym tylnym kole (patrz±c od tylu).
    Wymieniono sprê¿yny na nowe, gumy sprê¿yn oraz oczywi¶cie zbie¿no¶æ kilkukrotnie. Niestety auto nadal zachowuje siê niestabilnie, nadmiernie przechyla siê na lewa stronê podczas skrêtu w praw± stronê, wraz z ubywaniem paliwa w baku czuæ wyra¼na zmianê w prowadzeniu co pierwszy raz spotka³em ¿yciu w jakimkolwiek aucie, trudno czasami wycelowaæ w zakrêt w prawo ze wzglêdu na mocne bujanie, brak powtarzalno¶ci - ten sam zakrêt ka¿dego dnia pokonuje siê zupe³nie inaczej, brak stabilizacji toru jazdy na wprost, kierownica nie wraca do swojego po³o¿enia zero po skrêcie w prawo… mo¿na by wiele opisywaæ objawów.
    Czy komu¶ uda³o siê rozwi±zaæ zagadkê co powoduje takie objawy?
    Dlaczego auto poddaje siê pod masa paliwa i stoi krzywo?
    I jak ustawiæ zbie¿no¶æ w tym aucie je¿eli auto krzywo stoi po zatankowaniu?


 

Podobne tematy

  1. Chodzi na trzech cylindral a iskra na ¶wiecy jest ?
    Napisany przez Kamil91919 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-04-2013, 09:59
  2. Tak jakby zacinanie siê czego¶
    Napisany przez arkadioss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-02-2011, 09:50
  3. piszczy jakby pasek marea 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 29-05-2010, 16:40
  4. Jakby brak mocy..
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-05-2010, 08:15
  5. Na zimnym pali jakby na 3 gary
    Napisany przez MaxPleasure na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-02-2010, 23:33

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl