Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2019
    Skąd
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    500L
    Rocznik
    2017

    Auto jeździ jakby na trzech kołach

    Witam serdecznie wszystkich...pomóşcie...
    Mam problem z zawieszeniem w mojej 500L...auto ma 20kkm przejechane...ale ten problem jest od samego poczatku i całý czas im zgłaszam...a ASO twierdzi że jest ok...
    Opis ...auto podczas jazdy na wprost i w zakręcie w prawo się buja ( prawy przód lewy tył), pochyla się nadmiernie na lewym kole za kierowcą...odczuwa się jakby zmieniała się geometria zawieszenia...często jest tak że jadąc powoli i wychodząc z zakrętu można zostawić kierownice skierowaną na godzine 2 i auto jedzie prosto...przez jakis czas...w dodatku odczywalne jest spore pływanie po asfalcie...a jazda po śniegu..chlapie śnieżnej i po mokrym wydaje się niebezpieczną
    A ASO twierdzi dalej że jest ok...pojechałem na stacje diagnostyczną zmierzyli geometrie i wyszło wyprzedzanie sworznia zwrotnicy ze jest sporo poza normą.oraz wyszło pochylenie koła lewego od kierowcy...ASO zrobiło swoj pomiar tez im wyszedł sworzeń ale pochylenie było ok...ASO wymieniło wahacz i troszkę się zmiejszýło ale nadal jest po za normami....ja myślę że towina też tylnej belki skrętnej...ale ASO twierdzi że jest ok...a moi znajomi którzy jeździli tym samochodem mówią że z tym zawieszeniem jest coś nie tak.
    Jestem spokojnym kierowcą cenię sobie małe koszty użytkowania tego auta...spalanie na poziomie 7l lpg na 100km...srednia z 20kkm...wiec to napewno nie moja jazfa doprowafziła do tego stanu...zreszta tak jak pisałem zgłaszam to kilkukrotnie...wcześniej raz było lepiej raz gorzej. Obecnie przy pogodzie śnieżnej aż mam czasami stracha nim jexdzic a mam 22 lata prawko i troche pojazdów za sobą.
    Pytanie czy zrobiliście w swoich autach pomiar geometrii...bo wydaje mi się ze te z rocznika 2017 mogą mieć też pomiar sworznia poza normami...chyba zmienię ASO...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2019
    Skąd
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    500L
    Rocznik
    2017
    Witam wszystkich. Jest spory problem. Po zrealizowaniu przez serwis dealera pomiaru geometrii i zbieżności u nowej 500L okazało sie że takie same wyniki wychodzą jak u mnie. Więc wszystkie sprzedane i sprzedawane fiaty 500L ...napewno z silnikiem 1.4 95km mają ten sam problem. SPRAWDŹCIE SOBIE GEOMETRIE I ZBIEŻNOŚĆ...u mnie wychodzi za duze pochylenie koła od kierowcy oraz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy...jedno i drugie poza parametrami ustalonymi przez producenta. Najgorsze jest to, że również fiat tipo sedan z silnikiem 1.4 95km ma ten sam problem...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2012
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    57
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 16V 90 KM
    Witam,

    1) Pomiar geometrii musi być zrobiony w warunkach przewidzianych instrukcja serwisową. O co chodzi - geometria nie jest stała w całym zakresie ugięć (i "odbić") zawieszenia, ale się zmienia i jest to normalne. Kiedyś producent określał np. pomiar dla samochodu obciążonego masa własną, albo określonym obciążeniem i dla tych warunków podawał parametry normatywne. Aktualnie parametry są podawane dla ściśle określonego położenia nadwozia względem podłoża i w niektórych typach aut trzeba go obciąża prawie maksymalnie albo używać specjalnych przyrządów do uginania zawieszenia. Nie wiem jakie warunki są przewidziane dla Fiata 500L, niezbędny jest wgląd do dokumentacji serwisowej albo do baz zawartych w nowoczesnych przyrządów do kontroli geometrii. Nie licz, że pierwszy lepszy "ustawiacz zbieżności" robi pomiar w pełni zgodnie z warunkiem (ASO również). Jeżeli jedno koło "odbiega" a pomiar był prawidłowy, to nie ma siły - albo krzywe nadwozie albo krzywe elementy zawieszenia tego koła (wahacz, zwrotnica, amortyzator, wadliwa górna poduszka).

    2) Problem ze złym prowadzeniem auta może wynikać ze złej kalibracji układu kierowniczego (procedura ustawiania położenia środkowego itd.).

    Powodzenia w walce z serwisami i obyś trafił na rozgarniętych mechaników.
    DaRo

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,632
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Dokładnie jak przedmówca napisał. Pomiar był robiony zgodnie ze sztuką? Niestety co nieco wiem jak w ASO potrafią "poprawić" i nie stosować się do danych serwisowych producenta i sprzętu pomiarowego.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Tak jak koledzy mówią - pojedź do naprawdę dobrego warsztatu, gdzie mają rozgarniętych mechaników (ASO często nie jest dobrym wyborem, bo tam pracują na schematach i cokolwiek poza standardem wywołuje panikę) - wydaje mi się, że problem jest jednak w twoim aucie, a nie w całej serii, bo jesteś jak na razie jedyną osobą zgłaszającą takie zachowanie auta.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2023
    Skąd
    Katowice
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2019
    Cześć,

    Mam ten sam problem w Fiat Tipo Kombi 2019 bez gazu. Auto jak już stoi bez pasażerów, zatankowany do pełna widać wyraźnie ze auto niżej „siedzi” na lewym tylnym kole (patrząc od tylu).
    Wymieniono sprężyny na nowe, gumy sprężyn oraz oczywiście zbieżność kilkukrotnie. Niestety auto nadal zachowuje się niestabilnie, nadmiernie przechyla się na lewa stronę podczas skrętu w prawą stronę, wraz z ubywaniem paliwa w baku czuć wyraźna zmianę w prowadzeniu co pierwszy raz spotkałem życiu w jakimkolwiek aucie, trudno czasami wycelować w zakręt w prawo ze względu na mocne bujanie, brak powtarzalności - ten sam zakręt każdego dnia pokonuje się zupełnie inaczej, brak stabilizacji toru jazdy na wprost, kierownica nie wraca do swojego położenia zero po skręcie w prawo… można by wiele opisywać objawów.
    Czy komuś udało się rozwiązać zagadkę co powoduje takie objawy?
    Dlaczego auto poddaje się pod masa paliwa i stoi krzywo?
    I jak ustawić zbieżność w tym aucie jeżeli auto krzywo stoi po zatankowaniu?


 

Podobne tematy

  1. Chodzi na trzech cylindral a iskra na świecy jest ?
    Napisany przez Kamil91919 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-04-2013, 08:59
  2. Tak jakby zacinanie się czegoś
    Napisany przez arkadioss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-02-2011, 08:50
  3. piszczy jakby pasek marea 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 29-05-2010, 15:40
  4. Jakby brak mocy..
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-05-2010, 07:15
  5. Na zimnym pali jakby na 3 gary
    Napisany przez MaxPleasure na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-02-2010, 22:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl