Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: 500L trekking 1.4 t-jet wraĹźenia po zakupie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    13
    Auto
    500L
    Rocznik
    2014

    500L trekking 1.4 t-jet wraĹźenia po zakupie

    Witam,

    jestem tu od niedawna ale już miał‚em okazję™ się™ wypowiedzieć‡ w kilku kwestiach dot. tego sympatycznego modelu.
    M.in. na począ…tku miałem dość‡ sł‚abe odczucia odnośnie foteli przednich, które wydawał‚y mi się™ zbyt mał‚e(siedziska).
    Teraz z czasem jakoś się™ tam do te go przyzwyczaiłem, więc zalecam nie denerwować‡ się™ od razu, tylko dać im szansę™ aby się™ zakumplowały z twoim tył‚kiem
    Oczywiś›cie trzymanie boczne też ....nie urywa ale to w końcu to van więc moĹźna wybaczyć tym bardziej.

    Co mi się najbardziej spodobało:
    1. Przestronność i duża uniwersalność‡ w kształ‚towaniu powierzchni bagażowej(pię™trowy bagażnik, zwijane fotele itp.). Niby wszyscy o tym wiedzą… ale 4,2m i takie możliwoś›ci.....robi wrażenie.
    2. Śšwietna widoczność‡. Również chwalony element przez testują…cych i użytkowników. Super lusterka.
    3. Komfort zawieszenia. Tu jest duże zaskoczenie i szacun dla konstruktorów bo po podwyższonej wersji i tak już wysokiego vana nie spodziewałem się aż tak komfortowych nastawów przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznych właś›ciwo›ści jezdnych. No i wisienka na torcie bo same zawieszenie jest bezgłośne.
    4. Prostota konstrukcji w wielu elementach(proste wyposażenie, elektronika nie w nadmiarze) czyt. niezawodność‡. Zero dziwactw w stylu np. aut francuskich, jest to co musi być‡ i nic wię™cej. Odnoszę™ wrażenie że fiat mocno zwracał‚ uwagę™ na statystyki usterkowoś›ci i konstruują…c te auto starał się minimalizować ryzyko usterek. Np. po co czujniki martwego pola, lepiej dać lusterka wielkości patelni.
    5. Dobry dostęp do żarówek(psuje też do pkt.4), jeszcze nie miałem okazji, ale wyglą…da to bardzo przyzwoicie. Do tego fajny element w postaci maski na teleskopach, warto docenić‡.
    6. Fajny monitoring stylu jazdy w uconnect. Można się™ pobawić‡ i nauczyć‡ jeździć‡ eko. dane zgrywane na pena można analizować‡ na kompie w domu.
    7. Tryb city czyli coś co każdy fiatowiec wie i zna. Ja nie miałem styczności wcześniej z tą… marką… więc był‚em nastawiony raczej na nie, ale muszę przyznać‡, że w mieś›cie na parkingach się przydaje.
    8. Dobra tylna kanapa, po prostu wygodna z długim siedziskiem czyli odwrotność‡ przednich foteli. Fajny patent z składanym oparciem przedniego siedzenia, już się™ przydało do wożenia mebli
    9. Auto wydaje mi się dość‡ skrętne.

    Co mi się nie podoba:
    1. 1.4 t-jest, jest dynamiczny, kulturalny ale z tym nadwoziem pali jak smok. 100% miasto to wg. kompa 10-10,5l(zima, opony wielosezonowe) i to bez szaleństw w stylu eco drivingu.
    Wiem, że widział‚y gał‚y co brał‚y i trekking jest podwyższony ale mimo wszystko uważam, że to z 1l za dużo. Lpg nie wchodzi w grę™ więc moĹźe chip......myślę i rozglą…dam się™.
    Jeśli macie jakieś› doś›wiadczenia odnośnie chipowania tego właś›nie silnika i najlepiej w tym modelu to poproszę™ o opinie i wrażenia.
    2. Wyciszenie, to również efekt wysokiego nadwozia. Nie jest absolutnie źle ale szczegółnie drażni mnie słaba izolacja od hałasów z zewną…trz. Najbardziej od strony bagażnika. Tak wię™c może niewielkim kosztem również to sobie poprawię™ wyciszając matą… kufer i może nadkola jeś›li bę™dzie taka możliwość‡.
    3. Przebieg 24tyś(3 lata) i popiskuje sprzęgło(pedał‚) przy puszczaniu. Pierdółka ale trochę™ chyba nie wypada w tym wieku....
    4. Dziwne zjawisko: na wolnych obrotach po wciśnięciu sprzę™gł‚a i nastę™pnie puszczeniu przez moment silnik podbija sobie obroty o jakieś› 200-300 po czym wraca do jał‚owych. Taki jeden delikatny pik na obrotomierzu. Nie zawsze ma to miejsce. Jeś›li ktoś› tak ma również to poproszę™ o opinię™. A może ktoś› ma jakąś› teorię co to może być‡ i czy to normalne, albo to może jakiś pierwszy symptom usterki....oby nie
    5. Za duża stacyjka+kluczyk. Są tak duże, że zdarza mi się™ je pomylić‡ z dzwignią… wycieraczek.

    No i tyle. Jak widać zalet jest dwa razy więcej, wię™c reasumują…c na razie nie można absolutnie narzekać‡.
    Nie ma auta idealnego więc tym bardziej do zaakceptowania w/w wady, a może cześć‡ z nich bę™dzie można z czasem zniwelować‡

    Jak ktoś ma jakieś› spostrzeżenia to zapraszam do dyskusji.
    Ostatnio edytowane przez henol79 ; 07-12-2017 o 00:55



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2017
    Skąd
    Slask
    Wiek
    30
    Postów
    85
    Auto
    Fiat 500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    4 punkt na liście Twoich wad to system który ułatwia ruszanie, możesz ruszyć bez naciskania od razu pedału gazu i auto Ci się nie zdławi
    !!! Grupa wsparcia na FB !!!
    Wpisz na FaceBook:
    Fiat 500L Polska i dołącz do Nas dzisiaj!

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Czujniki martwego pola, przydają się, bo one również wykrywają auta, gdy wyjeżdża się tyłem z zaslonietego miejsca parkingowego - jednak w instrukcji piszą kiedy działa - jeśli ktoś czyta, to nie jest zdziwiony. Tryb City nie jest dostępny we wszystkich FIAT-ach, 500X nie ma.
    Co do spalania MultiAir pije mniej

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    13
    Auto
    500L
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Double Zobacz post
    4 punkt na liście Twoich wad to system który ułatwia ruszanie, możesz ruszyć bez naciskania od razu pedału gazu i auto Ci się nie zdławi
    Hmmm. Jesteś pewien? Nic takiego w specyfikacji wyposażenia nie widziałem. Fakt że tego typu ekstrasy na zasadzie hill holder itp do tego auta(w końcu trekking) byłyby logiczne. Muszę poobserowować to bardziej dogłębnie w akcji.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    500X ma korzenie amerykańskie(Jeep) więc się nie dziwie, że nie ma city. 500L wer. USA/Kanada również nie ma tego. Widocznie stwierdzili, że nie ma potrzeby, duże przestrzenie, szerokie ulice itp.
    Co do czujników to na pewno nie zaszkodzą ale w tym konkretnym przypadku nie są niezbędne aż tak jak np., w normalnym osobowym aucie z maksymalnie zmniejszonymi lusterkami aerodynamicznie.
    W ogóle jeżeli chodzi o mały opór powietrza to w przypadku 500L trekking raczej jego to nie dotyczy I tak jestem zdziwiony, że hałas wiatru podczas jazdy nie jest zbyt uciążliwy, są na pewno gorsi.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał henol79 Zobacz post
    Nic takiego w specyfikacji wyposażenia nie widziałem
    Podbijania obrotów przy ruszaniu w specyfikacji nie podają

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał henol79 Zobacz post
    500X ma korzenie amerykańskie(Jeep)
    Niestety, trochę rozwiązań FIAT-owych brakuje. Co do braku City, to zostało to inaczej rozwiązane. W pełni progresywnie działające wspomaganie + zmiana reakcji siły wspomagania dla różnych trybów jazdy (idzie za tym jeszcze przestawienie czułości ESP, reakcji na gaz itd). Można powiedzieć, że ma automatyczno-ręczne City

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Zwiększanie obrotów to dobra sprawa. Sam rusza. Kwestia przyzwyczajenia.
    W mieście w dużych korkach pali 9,5l (licznik zaniża o ok 0,7l względem baku)- koła 16" zimówki. W jeździe mieszanej 1:1 ok 7,8l z baku.
    Wrażenie z jazdy i samego użytkowania mam bardzo pozytywne. Jedyny mały minus to sama kultura pracy silnika. Przy przyspieszaniu dźwięk w połowie miedzy benzyną a dieselem. Jak do wieku rzeczy można się przyzwyczaić.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2017
    Skąd
    Slask
    Wiek
    30
    Postów
    85
    Auto
    Fiat 500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    HillHolder jest w każdej 500L, nie tylko Trekking. Co do podbijania obrotów też ma to chyba każda 500L, zastosowano też teraz to w Tipo.
    !!! Grupa wsparcia na FB !!!
    Wpisz na FaceBook:
    Fiat 500L Polska i dołącz do Nas dzisiaj!

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Double Zobacz post
    Co do podbijania obrotów też ma to chyba każda 500L, zastosowano też teraz to w Tipo.
    Nie tylko w 500L, Tipo,...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2012
    Skąd
    Trąbki Wielkie
    Postów
    28
    Auto
    500L Cross 1.4T-Jet
    Rocznik
    09.2017
    Podbijanie obrotów po puszczeniu sprzęgła nie tylko w Fiacie, kolega ma to również w Skoda Octavia. Troche denerwujące bo "działa" też w położeniu neutralnym skrzyni biegów...

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    W 500X na neutralu nie podbija.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Slask
    Wiek
    43
    Postów
    22
    Auto
    fiat 500L Trekking 1.4 T-jet LPG
    Rocznik
    2015
    tez posiadam trekkinga 1.4 t-jet. spalanie jest duze. najmniejsze jakie udalo mi sie wyciagnac to ok 7,5litra lpg. najwiecej 12 litrów lpg - srednio pomiedzy 9-10 litrów lpg. ale potem zaczalem sprawdzac w samochodach podobných - dacia duster, nissan qashqai, dacia lodgy - i spalania bardzo nie odbiegaja ( oczywiscie na silnikach z wtryskiem posrednim)
    komputer pokazujacy spalanie zyje swoim zyciem. nawet dodajac 20% z racji lpg pokazuje za malo. co do dzwieku to taki miks diesla i benzyny. mozna sie zdziwic.
    co do podbijania obrotów tez to zauwazylem. mam dojazd do garazu pod lekka górka i zazwyczaj dojezdzam tam na biegu bez dodwania gazu. jak nacisne sprzeglo obroty potrafia sie podbic czasem i do 2 tys. ale takie samo podbijanie mam tez w Renault clio IV 1.2 16V.
    jezdzilem 1.4 16 V i byl dla mnie za slaby dlatego wybór t-jeta. dla mnie optymalny do tego auta. turbina fajnie ciagnie od 2 tys i dynamika auta jest na poprawnym poziomie - a jechalem nim w 5 osób po 450 km w jedna strone i dawal na autostradzie rade bez redukcji.
    instalacje lpg zalozylem zaraz po zakupie. pelny kit staga, butla ma ok 38 litrów netto i ruchoma podloga lezy na swoim najnizszym miejscu. oprócz poczatkowych problemów z odpaleniem/dlawieniem sie auta po nocy ( najprawdopodobniej komputer nie resetowal map i z rana odpalal na ostatniej gazowej) zadnych problemów - zakladalem u gazownika do którego jezdze od 10 lat.
    z minusów to niestety ale mój model wyposazony jest w turbine IHI (pekajacy korpus), bardzo ciezko zapina sie pasy - w tylnym rzedzie ukryte gleboko zapinania utrudniaja zapiecie fotelika z dzieckiem, z przodu podobnie, dla mnie przez pierwsze km bardzo nieczytelny predkosciomierz ( moze przyzwyczajenie z cyfrowego w Renault), tandetna raczka od lusterka wstecznego - boje sie ze przy opuszczaniu lub podwyzszaniu sie po prostu zlamie.
    jak na razie wszyskim sie podoba bo mam bi colore zólto bialy
    Ostatnio edytowane przez mariuszsc ; 15-02-2018 o 17:55

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Zgadzam się, że zapięcia pasów są głęboko i przy zapinaniu fotelika trzeba głęboko sięgać. Przynajmniej nie wbija się w tyłek😀 Środkowe zapięcie jest niestandardowe.
    Mi przez pierwsze 3 tys strasznie skrzypiały hamulce.
    Deska jest czytelna ale prędkosciomierz umieściłbym po prawej str.
    Grzałka PTC to świetna sprawa i lepiej odmraża szybę™ niż ogrzewanie przedniej szyby.
    Czasem po wyłączeniu wstecznego i próbie wrzucenia jedynki ponownie wskakuje wsteczny.
    Ostatnio edytowane przez Siks ; 16-02-2018 o 19:39

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Abarth Grande Punto / 500L
    Rocznik
    2009 / 2014
    Nie wiem ile jeździcie już 1.4 T-Jet, ale z czasem można się tego silnika "nauczyć" i zmniejszyć spalanie o dobry litr niż przez pierwsze 10-15k km. Polecam dla chętnych box znanej brytyjskiej firmy TMC. Mam w Grande i spisuje się doskonale.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    13
    Auto
    500L
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    Zgadzam się, że zapięcia pasów są głęboko i przy zapinaniu fotelika trzeba głęboko sięgać. Przynajmniej nie wbija się w tyłek�� Środkowe zapięcie jest niestandardowe.
    Mi przez pierwsze 3 tys strasznie skrzypiały hamulce.
    Deska jest czytelna ale prędkosciomierz umieściłbym po prawej str.
    Grzałka PTC to świetna sprawa i lepiej odmraża szybę™ niż ogrzewanie przedniej szyby.
    Czasem po wyłączeniu wstecznego i próbie wrzucenia jedynki ponownie wskakuje wsteczny.
    jaki masz silnik? Co to za grzałka PTC? To jest jakieś dodatkowe dogrzewanie jak w dieslach czy może jakiś gażet którego nie zauważyłem? mój 1.4 t-jet rozgrzewa się szybko aczkolwiek ogrzewanie przedniej szyby jak w moim drugim aucie mondeo to naprawdę świetny bajer który za każdym razem doceniam patrząc jak inni skrobią na mrozie

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    1,4Tjet. Grzałka PTC to dodatkowe elektryczne ogrzewanie nawiewu. Działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego. Im cieplejszy silnik tym słabiej grzeje. Szybko nagrzewa się w środku. Ogrzewanie przedniej szyby działa przez 4min i gdy włączasz silnik to prąd pobiera: ogrzewanie przedniej, tylnej szyby, lusterek i grzałka PTC jednocześnie i nie da się włączyć tego wszystkiego oddzielnie. Dlatego też ogrzewanie przedniej szyby nie jest takie wydajne jak mogłoby być. Jednakże pomimo wszystkiego jeszcze nie skrobałem szyby w tym roku 😀


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. TPMS w 500L Trekking
    Napisany przez SpEcMeN na forum 500L
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-09-2021, 12:05
  2. 500l Trekking żółto-biały Salon PL `13
    Napisany przez krzysztof hevea na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-02-2017, 13:19
  3. 500l trekking żółty sorrento
    Napisany przez krzysztof hevea na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 01-09-2016, 22:25
  4. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 16:38
  5. Fiat 500L Trekking
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-12-2012, 21:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

opor powietrza 500l

fiat 500l trekking forum

fiat 500l forum

500l 1 4 t-jet test automat

1.4 t jet

fiat 500l 1.4 t-jet test

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl