Witam.
Montował ktoś instalacje gazową do Fiata 500L 1,4 ?Jaką polecacie? Czy ten silnik będzie dobrze współpracował z LPG?
Witam.
Montował ktoś instalacje gazową do Fiata 500L 1,4 ?Jaką polecacie? Czy ten silnik będzie dobrze współpracował z LPG?
obie wersje 1.4 16v czy też 1.4 tjet, znoszą bardzo dobrze gaz bo oba mają hydraulikę zaworową, jak masz jakieś pytania to pisz, przegoniłem już 18tys w 7 miesięcy, ważne liczy się dobry montaż
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Ja założyłem tartarini na gwarancji w 1.4. 8000 km bez problemów
Silnik 1,4 gość który robił mi instalacje w 2 innych samochodach (super chodziły) mówił że wszystko powinno być dobrze, chyba że trafi się jakaś "zła wersja sterownika" bo taka mu się trafiła już jednym egzemplarzu i problem jest z przełanczaniem, szarpnięcie jest, później chodzi ok.Więc jestem ciekaw jak to jest u Was w 1,4.
Koszt Staga QBOX 2700zł.
Dzięki za informacje.
jakie wtryski i sterownik i jaka butla? bo sam sterownik nie za wiele mówi i gdzie będziesz montował?
moje spalanie http://www.motostat.pl/vehicle-stats/57017
moja instalacja http://lpg-forum.pl/fiat-500l-1-4l-9...13-t56255.html
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Sterownik Stag 4 QBOX Plus planuje w Bochni butla w koło, a wtryski to nie wiem jakie planują. Gdzie zakładana była instalacja u Ciebie?
W Tarnowie na ulicy wiadukt 3, w Bochni masz też dobrego instalatora gość nazywa się Migdał,
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
U niego właśnie mam zamiar robić. ok dzięki za informacje. Mam nadzieje że czarne wizje się nie sprawdzą i ten silnik będzie śmigał bez problemów na gazie.
Nie ma się czym martwić zanadto, nasze 1,4 są na hydrauliczne zaworowej, a trzeba pamiętać tylko o oleju, bo nasze silniki troszkę go piją u mnie średnia to 1l na 15tys km. Pokaż potem zdjęcia jak zamontował gościu instalacje.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Ja założyłem Lovato Smart ( grupa Landi Renzo ) bo miałem w Fiacie Albea i była bezawaryjna, prosta , a zarazem inteligentna, tania w serwisowaniu ( cen części poza filtrami nie odczułem bo nic się nie sypało, ale po sprawdzeniu cen o 50% taniej niż np Tartarini ( dziesięciu moich znajomych za namową założyła w ciagu 7 lat i nikt nie ma problemów). Na Tartarini się nie zdecydowałem bo miałem w Punto 2012 i powiem tyle instalacja dobra ale osprzęt ( wtryski i reduktor ) to dno w dodatku drogie jak cholera... Reduktor 800zł listwa 600zł zestaw naprawczy reduktora 150zł z robotą 400zł. Listwę jak i regenerację reduktora musiałem robić dwa razy w ciągu 100tyś km, a za każdym razem nim gazownicy wzięli się do konkretnej roboty to jeździłem po 5 razy i twierdzili że wszystko jest ok i spychali na np ustawienie zaworów, świece, kable,... ja jestem mechanikiem ale jeśli ktoś się nie zna to straci majątek na przepychanki między gazownikami a serwisem ( można serwisować Tartarini w serwisie Fiata tam gdzie zakładają instalację ale jest jeszcze drożej, a i panowie z fiata znają się tylko na podstawowych sprawach, więc ja jeździłem do Auto gaz Śląsk- importer instalacji na Polskę, a i tak było jak było . Jeśli instalacja jest sprawna to super pracuje ale wystarczy że listwa zaczyna szwankować i zaczynają się cuda. Podobno jeśli jeszcze w aucie nie ma S&S to jakoś ogarnia ale ogólnie ja nie polecam!!!
Szanowni koledzy, mam od półtora roku instalacje Stag w Lancii Delta 1.4 T-Jet 150 KM. Instalacja kosztowała 2600 złotych z ukrytym gniazdem tankowania pod klapką wlewu paliwa. Wszystko działa idealnie z tym, że po przebiegu kilka tysięcy kilometrów zaczynają się nasilające minimalnie problemy z rozruchem. Opinia dobrego elektromechanika była taka,żeby co kilka tysięcy km przejechał kilkadziesiąt km tylko na benzynie wówczas problem z rozruchem zanika. Tak też zrobiłem za pierwszym razem i robię tak regularnie. Problemy wszelkie zanikają. Chodzi o to, że jak dużo pracuje na gazie to komputer się uczy innych ustawień itp. Nie znam szczegółów ale zwróćcie na to uwagę. Silniki 1.4 T-Jet doskonale współpracują z lpg.
Miałem to samo z instalacją Tartarini i zalecam pofatygować się do innego gazownika bo ewidentnie widać że mapa gazowa nie pokrywa się z benzynową... lub nie ma podłączenia do obd i nie ściąga potrzebnych do dynamicznej korekcji mapy korektorów benzynowych. U mnie wystarczyło ustawić lpg i wyłączyć pobieranie korektorów, ponieważ nie w każdym silniku ( Magneti mareli w silnikacz 1.4, 1.2, z Boschem można włączyć ) wolnossącym fiata można włączyć tą funkcje z uwagi na ograniczone możliwości jednostki sterującej. W silnikach turbo pobieranie korektorów jeśli komuś zależy na trwałości jednostki jest koniecznością
Witam forumowiczów.
Jestem posiadaczem fiata 500L trekking 1.4 T-jet. Kilka tygodni temu zalozylem do niego lpg - STAG QNEXT Plus, reduktor R01 AC150 ( do 150 km), wtrysk ACW-02. Cena 2800pln. montowane u gazownika u którego montowalem i serwisowalem gaz w poprzednim aucie ( blisko 10 lat do nich jezdze). Gazownicy montowali juz instalacje w t-jetach. jak na razie za malo przejechalem km by cos wiecej powiedziec. chodzi bez problemu, nie szarpie i nawet nie wiadomo kiedy sie przelacza. nie odnotowalem jeszcze problemów przy odpaleniu jakie kiedys byly opisywane. wg gazownika nie wystapia, gdyz oni ten problem znaja i juz przerabiali. spalanie ok 10-12 litrów LPG w miescie ( zona ma bardzo ciezka noge). na pewno napisze cos wiecej w miare pokonywania km.
Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pytanie mam takie. samochód ma kompensacje luzu zaworowego. czy nalezy co 40-50 tys km go sprawdzac czy ufac ze automatycznie sie kasuje ( to mój pierwszy samochód z takim wynalazkiem - poprzednie 3 z lpg luzy sprawdzalem co max 50 tys)
Sterownik gazowy przez podłączenie do obd miesza w oryginalnym sterowniku... niech ci to odłączą i ustawią instalacje klasycznie i problem zniknie. W sterownikach magneti po podłączeniu lpg pod obd i pobieraniu korektorów tak się dzieje ( w starszych bosch też "podobno" ) dopiero sterowniki po 2013r są na to odporne. Przerabiałem ten temat u siebie.
pozdrawiam