Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    P
    Postów
    54
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013

    1.4 95KM podniesienie i poprawa momentu obrotowego

    Wczoraj przypadkowo zgadałem się z właścicielem jednej z firm tuningowych. Rozmowa dała mi dużo do myślenia. Za ok. 1000 zł można w tym silniku zmienić układ dolotowy powietrza, co skutkuje podniesieniem momentu obrotowego o ok. 10 Nm, a w niektórych momentach nawet o 20Nm. Poza tym auto miałoby być bardziej elastyczne i żwawsze w dolnym i średnim zakresie obrotów, co może przełożyć się na trochę niższe zużycie paliwa. Modyfikacje programu odradził, bo efekt będzie mniejszy, a wydatek większy. Przyznam, że do wczoraj nie myślałem o tym. Wiem jaki ten samochód jest i nie spodziewam się niczego więcej. Ale myśl o poprawie elastyczności i podniesieniu momentu w dolnym zakresie obrotów spowodowała, że zacząłem się zastanawiać, czy taki przyrost, w mojej ocenie mały, będzie zauważalny? Czy 10 do 20 Nm to dużo, czy mało w wolnossącej benzynie? Ktoś wie coś więcej na ten temat?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Hipolit-mobilny Zobacz post
    Czy 10 do 20 Nm to dużo, czy mało w wolnossącej benzynie?
    Mało jeśli masz 320 HP i 350 Nm (albo odwrotnie), dużo w przypadku silnika 100 HP / 120 Nm.
    Ludzie robią "chipa" z podobnym zyskiem momentu, i efekt jest odczuwalny. Nie "bardzo", ale da się wyczuć różnicę. Inna rzecz czy to się opłaca.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    P
    Postów
    54
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    ata dzięki za odpowiedź. Pewnie to się nie opłaca. Gdyby była duża oszczędność na paliwie.... ale nie sądzę.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    P
    Postów
    54
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    rafal_rx oglądałem to kiedyś. To, co mi proponowali to zbudowanie nowego układu dolotowego izolowanego termicznie w oparciu u hamownię. Pomiary przed, w trakcie (ewentualne poprawki dolotu) i po. Brzmi poważnie, co?
    Ja się nie zdecydowałem na tą modyfikację.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    443
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    i oczywiście wywalenie kata i dać dwa przelotowe tłumiki[ponad 2 tys pln] da to odetkanie wydechu i górą będzie lepiej ciągło i co ważne wszystkie zwężki w układzie dolotowym zlikwidować, albo zaszaleć z tym https://inter-rally.pl/product-pol-6...4-57-0562.html
    Ostatnio edytowane przez juri ; 26-12-2018 o 12:05
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Prawdopodobnie po wyrzuceniu oryginalnego dolotu silnik straci na elastyczności - oczywiście jakiś zysk przy maksymalnych obrotach i max. mocy będzie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    443
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    przy dedykowanych zestawach z odpowiednią grubością rur nie mam straty z dołu, wystarczy poczytać po oglądać jak to robi K&N
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2019
    Skąd
    Wołomin
    Wiek
    45
    Postów
    16
    Auto
    500L Lounge 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Te silniki kiepsko nadają się do tuningu, przyrost mocy i momentu obrotowego będzie symboliczny i nie przełoży się raczej na realne osiągi. 10Nm więcej to bardzo optymistyczne założenie.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    P
    Postów
    54
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    Limonczik79 oczywiście masz rację. Ale z ciekawości nie przestaję śledzić tego tematu. Może kiedyś ktoś weźmie się za ten silnik i podzieli się wrażeniami po modyfikacji.
    Auto jest bardzo fajne. Mam wiele miłych wspomnień z nim związanych. Ale od niedawna przeszedł w ręce Żony, a w obecnym mocy i momentu nie brakuje

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2019
    Skąd
    Wołomin
    Wiek
    45
    Postów
    16
    Auto
    500L Lounge 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Pewnie, dla chcącego nic trudnego, i z takim silnikiem można coś tam zdziałać, choćby dla faktu że się da. Jeździłem trochę nowym Tipo z silnikiem 1.4 95 KM, dla mnie osobiście dynamika nie do zaakceptowania, męczyłem się jeżdżąc z takim silnikiem, myślę że w 500L problem jeszcze się zwiększa bo to większe i cięższe auto, więc jeśli da się coś tam wycisnąć więcej, to tylko się cieszyć.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Myślę że 1.3 multijet będzie już znacznie lepszym wyborem, moc podobna (zresztą to parametr wtórny) a dużo wyższy moment obrotowy który dużo lepiej przyda się w codziennej jeździe.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    P
    Postów
    54
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    Do jazdy autem z tym silnikiem można się przyzwyczaić. Kwestia czasu. Zrobiłem tym autem prawie 130 tys km i dawało radę.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2019
    Skąd
    Wołomin
    Wiek
    45
    Postów
    16
    Auto
    500L Lounge 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Oczywiście że tak, jak najbardziej da się jeździć, kwestia przyzwyczajenia i odpowiedniego wykorzystania, w końcu to bardzo popularny silnik, małą dynamikę rekompensuję niska awaryjność i szeroki dostęp do tanich i dobrych części zamiennych.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Początek tematu ,zapytanie o to ,czy 20 Nm to dużo itd . No to zależy przy jakich obrotach to uzyskasz i za jaką kasę 1 Nm . Można coś pokombinować z dolotem,wylotem ,wałkami ,ale...koszty chyba nie będą adekwatne do wyniku . Sam miałem w Bravo 2 silnik 95 KM i po krótkim czasie sprzedałem maszynę ,choć podobała mi się, lecz ta moc i elastyczność mnie rozczarowała .


 

Podobne tematy

  1. Wykres mocy i momentu dla Tipo 1.4 95KM
    Napisany przez TipoSedan na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-11-2017, 17:06
  2. Doblo ile wytrzyma mocy i momentu.
    Napisany przez Sobieski na forum Doblo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-02-2017, 16:15
  3. ile włożyliście w samochód od momentu zakupu
    Napisany przez adorator na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 12-04-2013, 21:13
  4. Wymiana żarówek a poprawa widoczności
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-10-2011, 12:26
  5. stilo i jego poprawa
    Napisany przez seth na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-01-2011, 11:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-5321-4-95km-podniesienie-i-poprawa-momentu-obrotowego-42904

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl