Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015

    Multiscan problem z połączeniem ELM 327

    Witam

    Zakupiłem Fiata 500 2015 1.4 Sport w USA. Lekko uszkodzone drzwi i błotnik. Właśnie się za to zabrałem ale napotkałem problem:
    Samochód kręci ale nie odpala. W związku z tym chciałem podłączyć się i sprawdzić jakie to błędy są zapamiętane. Zwykłym androidowym czytnikiem wyczytałem tylko 2 - pierwszy dotyczył czujnika temperatury zewnętrznej (lusterko nie posiada obudowy - może przy tym uszkodził się i czujnik. Drugi błąd to P1D7F - ten chyba też dotyczy tej temperatury zewnętrznej.
    Załatwiłem program Multiecuscan 3.1. Posiadam Elm 327 przez BT. W ustawieniach programu zaznaczyłem ELM 327 1,3+ BT - w teście wyszło że wszystko się łączy i jest to wersja 1.4 i powinna odczytywać wszystkie dane pojazdu. Ale jak klikam na POŁĄCZ - niestety FAILURE. Co może być tego przyczyną. Przyznam że nie spotkałem się z czymś takim że program wykrywa interfejs i twierdzi że wszystko jest OK ale się nie łączy. Aktualnie posiadam Forda i z Programem fordowskim łączy się bez problemu.

    Początkowo uważałem że jest to blokada pokolizyjna - i rzeczywiście taka była - kierunki działały odwrotnie itp. Po przejściu procedury z kierunkami wszystko jest z nimi OK ale samochód nie odpala. Tzn rozrusznik kręci ale nie odpala. Co powinienem sprawdzić - może coś pominąłem, Może są jeszcze jakieś przekaźniki, przyciski itp.
    Po przekręceniu kluczyka słychać jakby działał przez kilka chwil pompka w baku (jak chyba zawsze we Fiatach - a że to nie pierwszy fiat w życiu to jakoś mi się kojarzy że tak i wcześniejsze samochody działały).

    PS Czy w trakcie łączenia od razu trzeba wybrać jaki to model itp?? Wybierałem FIAT 500 1.4 16V Multiair. Czy zmienia coś fakt że jest to samochód z USA ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Mi przez BT też nie przeszło,po kabelku bez uwag. Z tego co poszukałem po sieci ,to niestety często tanie ELM z BT są właśnie problematyczne. Może też takowy masz . Mój ELM BT kosztował ok 20 zł i miał być super ,jest ,w autach sprzed 2010 r,po tym roku już nie łączy się prawidłowo z ECU

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015
    Nabyłem BT bo za chiny ludowe nie mogłem połączyć się z ELM na USB po tym jak wymusiło mi aktualizację do win 10. Będę musiał się chyba z nim przeprosić i jakoś spróbować go zainstalować na WIN 10.

    Pobrałem też nową wersję Multiecu i zobaczymy co będzie.

    Niepokoi mnie jeszcze to kręcenia a nie odpalanie. Czy oprócz odblokowania tymi kierunkami po kolizji trzeba jeszcze coś zrobić ??? Może jakiś przekaźnik czy coś w tym stylu ??

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    49
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    2017
    Pod siedzeniem kierowcy jest taki wyłącznik przeciążeniowy który odłącza pompę paliwa, spróbuj może odpali

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015
    OOO to jeszcze takie coś jest w tych rocznikach ?? W instrukcji jest tylko o tej metodzie z kiedunkami. A jak wygląda ten przycisk - gdzieś wisi pod siedzeniem czy pod tapicerką szukać ?? Samochód stoi 90km w garażu rodziców i dopiero za tydzień się nim zajmę.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    49
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    2017
    Faktycznie może nie być. Za młody rocznik, wybacz podpowiadałem na przykładzie starszych modeli

    http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=142974
    Ostatnio edytowane przez Semper ; 01-10-2017 o 14:33

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Karwoś Zobacz post
    Nabyłem BT bo za chiny ludowe nie mogłem połączyć się z ELM na USB po tym jak wymusiło mi aktualizację do win 10. Będę musiał się chyba z nim przeprosić i jakoś spróbować go zainstalować na WIN 10.

    Pobrałem też nową wersję Multiecu i zobaczymy co będzie.

    Niepokoi mnie jeszcze to kręcenia a nie odpalanie. Czy oprócz odblokowania tymi kierunkami po kolizji trzeba jeszcze coś zrobić ??? Może jakiś przekaźnik czy coś w tym stylu ??
    Może ustaw zgodność instalacji do win 8 ? Mam 8.1 i chodzi jak złoto

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015
    Żebym jeszcze wiedział jak w tej 10 to zrobić - wszystko jest na opak - znajduję za każdym razem że musi to być sterownik Prolific 3.3.2.105 - ale przy instalacji i tak wyskakuje błąd kod:10
    Będę próbował ale ciężko będzie coś tak czuję.
    Chyba że znacie jakiś sposób podłączenia przez ELM na BT. Może trzeba porty pozmieniać i szybkość transmisji? Ale to raczej metoda prób i błędów.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jeśli uda się zainstalować to ikonka (skrót) programu na pulpicie ,prawy przycisk myszy i "właściwości" ,wtedy "zgodność" i tam wybierasz tryb zgodności z odp Windowsem . Może tak się uda uruchomić

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015
    Dzięki - jutro sprawdzę co i jak.

    A Elm na kabel nie daje się uruchomić. Masakra jakaś z tym win10. Żadne porady, instalacja starych wersji Prolific nie działa.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2018
    Skąd
    łódz
    Wiek
    34
    Postów
    1
    Auto
    500 1.3 Multijet
    Rocznik
    11.2008
    rozwiązałeś problem


 

Podobne tematy

  1. Problem z podłączeniem się do GP
    Napisany przez GRyBi na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-05-2017, 17:04
  2. Problem z połączeniem USB VAG KKL z Multiscan!! POMOŻCIE
    Napisany przez JaCkASsSia na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-06-2015, 09:02
  3. problem z połączeniem
    Napisany przez baca74 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-03-2015, 18:04
  4. problem z połączeniem z ecu
    Napisany przez jozek na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-01-2014, 21:13
  5. Problem z podłączeniem Punto 2 - Multiscan.
    Napisany przez madmax_1986 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-11-2012, 11:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449multiscan-problem-z-polaczeniem-elm-327-a-38701

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl