Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Luboń
    Wiek
    35
    Postów
    329
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał maciekp2007 Zobacz post
    witam klubowiczów,
    jestem nowy na forum, ale przeczytałem wszystkie posty na temat wymiany licznika "analogowego" na TFT, która to wiedza również mi pomogła w działaniu, zatem czuję się w obowiązku podzielić własnymi doświadczeniami.
    Kupiłem Fiacika "na spółkę" z dorastająca córką jako jej pierwsze autko, mam już sporo "na liczniku" i wiele aut za sobą, ale jak wielu połączyła mnie z 500-tką wyjątkowa chemia , która potrafi wybaczyć wiele, a nawet wszystko ...
    Fiacik jest z 2015 roku, przedliftowy, 1,2 lounge, a więc lepiej wyglądał niż jechał ! droga do domu od sprzedającego była dla mnie wyjątkowym przeżyciem jak możecie się domyśleć negatywnym. To auto w ogóle nie jedzie !!!
    Zacząłem dłubać w necie i znalazłem info o magicznym przycisku SPORT ! i się zaczęło ... zakup taniego modułu OBD i licencji na Alfa OBD. Poszło gładko, 10 minut i auto jak nowe
    To był początek mojej grypy na 500 tkę !

    Drugi temat to absolutnie outschoolowy licznik, na którym bez okularów nic nie widziałem, ale przecież są też wersje z licznikiem digital TFT'
    Poczytałem po polsku, angielsku, niemiecku, pooglądałem, ściągnąłem informacje techniczne, schematy elektryczne i wyszło, że się da

    Rzeczywistość okazała się mocno brutalna, ale nie żałuję kłopotów, a załączone fotki powinny rozgrzać chętnych "do czerwoności"

    Poniżej lista informacji, przeze mnie zdobytych z uwagą, że nie należy wszystkiego traktować na 100%, jestem amatorem i w moim przypadku się to sprawdziło, ale nie odpowiadam za rozczarowania, czy ewentualne usterki przy modyfikacjach dokonywanych przez czytających.

    1. licznik TFT występuje w 2 wersjach, pierwsza, starsza, kompatybilna z Blue&Me, druga z radiami poliftowymi, obie maja takie same wtyczki podłączeniowe i okablowanie !

    to ważne, bo jeśli założycie licznik poliftowy do autka sprzed 2016 to nie ma wyświetlania informacji z zestawu Blue&Me, nie ma wyświetlanych informacji z RDS radia, co ciekawe, wcześniej sparowany telefon z Blue&me w dalszym ciągu działa przez zestaw głośnomówiący, wycisza radio, ale oczywiście nie możemy sparować już żadnego innego, nowego telefon i nie mamy żadnych informacji w tym zakresie na liczniku

    każdy licznik ma z tyłu datę produkcji, na podstawie której można wnioskować jaka to wersja. oczywiście im starszy licznik tym możliwy większy przebieg, który przy pomocy urządzeń diagnostycznych OBD możemy korygować wyłącznie do góry, przebiegu nie cofniemy ! trzeba zatem liczyć się z sytuacją, że sprzedawca dostarczy nam liczni z przebiegiem 150 tkm, gdy nasze autko ma np. 69 tkm ...

    2. TFT w wersji do 2015 ma "długie menu", które umożliwia ustawienie wielu rzeczy w tym godziny i daty, wersja poliftowa ma "krótkie menu", gdzie brakuje ustawień czasu i daty, można to zrobić wyłącznie na podłączonym do CAN'a radiu uconnect. Nigdzie na świecie nie znalazłem informacji, że da się ten czas i datę ustawić w jakiś inny sposób !

    3. licznik TFT można zaprogramować, aby uzyskać dowolny layout np. standardowy 500, Riva, Sport, Turbo, Abarth czy tez ikonka autka w wersji std lub cabrio

    można to robić poprzez custom proxi i zmienianie słynnego byte 65, ale akurat Alfa OBD ma w menu Car Configuration Change dość czytelne opcje zmian ustawień, takie bardziej dla amatorów, he he. z moich doświadczeń wynika, że to całkiem dobry sposób, a z pewnością dość "bezpieczny"

    moja droga :
    - kupiłem niedrogo, ale "w ciemno" licznik TFT, bardziej na próbę, bez spinki
    - po podłączeniu okazało się, że ma +6000 większy przebieg (do zaakceptowania), jest poliftowy (krótkie menu) i przepiękny loyout z nowego Abarth'a, wow, mało nie popuściłem ...
    - oczywiście po wyłączeniu zapłonu zaczął mrugać przebieg kilometrów, a więc co ? PROXI ! nie minęło 5 minut i miałem już na liczniku przecudnej urody layout 500 std
    k...wa, na co mi to było ?
    - po kolejnych kilku godzinach programowania różnych opcji znalazłem fajne ustawienie w wersji Sport, uff
    - na nieszczęście zobaczyłem zajebisty, skórzany daszek na licznik z Abartha, był mój już następnego dnia, co gorsza miał w komplecie śliczny zegar Turbo Gauge i znowu się zaczęło...
    - sam montaż mechaniczny nie stanowił wielkiego kłopotu, czarny owal obudowy zegara zdecydowanie lepiej wyglądał na tle białej kierownicy niż oryginalny biały plastik, co z tego jak podłączenie elektryczne wskaźnika Turbo to nie podłączenie +,-, podświetlenie, ale niestety magistrala LIN, znalazłem schemat, podłączyłem do wiązki licznika, ale niestety wskaźnik nawet się nie podświetlał po włączeniu świateł, wyglądało to marnie...
    - zacząłem żmudne i systematyczne programowanie, zmieniając wiele ustawień dostępnych w Alfa OBD, engine type, model type, turbo type, brand configuration. w końcu po zmianie wersji silnika wskaźnik turbo się podświetlił oraz prawidłowo wskazywał napisem SPORT tryb pracy silnika. niestety pojawiły się błedy ABS, ESP,Hill Holder. Niemniej jednak pojawiło sie światełko w tunelu
    Za każdym razem robiłem backupy tych zmian i analizowałem poszczególne bajty by rozkminić gdzie te zmiany się odbywają
    - po kilkunastu dniach i wykonaniu custom proxy po analizie bajtów uzyskałem następujący efekt :

    - przypominam fiacik jest 1,2 Lounge !
    - grafika powitalna na liczniku po otwarciu drzwi 595 Biposto !
    - podświetlenie Turbo Gauge z regulacją siły oświetlenia wraz z licznikiem przy pomocy czujnika oświetlenia zamontowanego w liczniku
    - prawidłowe wyświetlanie SPORT na wskażniku Turbo Gauge wraz z wybranym trybem normal/sport
    - w trybie normal wskażnik ECO coś tam się przemieszcza, ale nie jest to działanie miarodajne
    - w trybie sport działa wskażnik %GAS oraz wskażniki przeciążenia bocznego, tylnego i przedniego, zarówno graficzne jak i w postaci cyfrowej G

    w celu uprzedzenia pytań podaję moje Mody :

    - byte 42 C1 (diesel, pokazuje obrotomierz do 6 tys. zamiast do 8 tys.)
    - byte 65 22 (Biposto)
    - byte 81 11 (silnik 1,2)

    chciałbym jeszcze uruchomić na wyświetlaczu wskazanie czujnika cofania, jeśli ktoś to ma rozkminione i jest w stanie się z e mną podzielić wiedzą w zamian za moje wypociny to będę niezmiernie wdzięczny, Maciek

    Załącznik 42827

    Załącznik 42828

    Załącznik 42829

    Załącznik 42830

    Załącznik 42831

    Załącznik 42832

    Załącznik 42833
    Co musiałeś zrobić żeby zadziałał wskaźnik gas% w liczniku oraz przeciążenia? Samo programowanie czy fizycznie coś jeszcze trzeba było montować jeśli tak to co?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2023
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    500 1,2 Lounge
    Rocznik
    2015
    wyłącznie programowanie, nic do auta nie dokładałem. wskaźnik położenia gazu, to logiczne to sygnały, które biegają po magistrali CAN bo przecież pedał gazu jest elektroniczny.
    Nie wiem skąd czerpie info o przeciążeniu, ale przypuszczam, że może to pochodzić z modułu ESP, w końcu ESP musi wiedzieć o przeciążeniach bocznych, aby ewentualnie z ABS reagować na możliwość wpadnięcia pojazdu w poślizg

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    Gdzieś czytałem, że przed liftem do licznika dochodził jeden CAN więcej, po lifcie go tam nie ma i dlatego %gas nie działa... Nie znam szczegółów, wspominam tylko o czymś co czytałem chyba na forum MES albo czymś takim..

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2023
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    500 1,2 Lounge
    Rocznik
    2015
    schemat licznika.jpg

    powyżej schemat wiązki licznika i wskażnika turbo sprzed liftu, CAN jest jeden, mam również oryginalną wiązkę do Abarth'a po lifcie i ilość, kolory kabli, wtyczka do licznika są takie same.
    Z pewnością również mam autko z 2015 z 1 CAN'em na zegarze do tego zegar poliftowy, a %gaz działa bez zarzutu, aczkolwiek oczywiście nie od pierwszego strzała...

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    No to są świetne wieści! Możesz dać całe PROXI? Może uda się znaleźć co jest co, bo przyznam, ze %gas bym sam chętnie u siebie odpalił

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2023
    Skąd
    Krakow
    Wiek
    43
    Postów
    1
    Auto
    Fiat 500 hybrid
    Rocznik
    06/2023
    Czesc,

    Posiadam Fiata 500 Hybird 2023 i chciałbym zamontować nawigator oraz licznik przebiegu TFT (już je kupiłem, FIAT nowy/oryginalny).
    Ale nie mogę znaleźć nikogo, kto mógłby je zamontować i wykonać ustawienie i modyfikację proxi. Mieszkam w Krakowie, ale jestem gotowy do podróży, aby dokonać tych zmian.
    Prosze czy znasz kogoś, kto może podjąć się tego zadania?

    Dziękuję
    Pozdrawiam

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2023
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2009
    Witam wszystkich. Czy znajdzie sie tu moze dobra duszyczka i pomoze mi w rozwiazaniu 3 problemow? Zaczynajac od poczatku: 500 1,4 z 2009r oraz licznik tft z 2014r z dlugim menu. Wszystko niby dziala i mozna bylo by tak jezdzic ale... jako ze jestem perfekcjonista to przrszkadza mi ze na trybie "sport" nie pokazuje "gas%", przeciazen G, oraz na liczniku turbo napis "sport" swieci non stop bez roznicy od trybu jazdy. Czy te 3 problemy sa do ogarniecia a jesli tak to czy ktos pomoze, a jesli nie wszystkie to chociaz ktores z nich?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2023
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał maciekp2007 Zobacz post
    schemat licznika.jpg

    powyżej schemat wiązki licznika i wskażnika turbo sprzed liftu, CAN jest jeden, mam również oryginalną wiązkę do Abarth'a po lifcie i ilość, kolory kabli, wtyczka do licznika są takie same.
    Z pewnością również mam autko z 2015 z 1 CAN'em na zegarze do tego zegar poliftowy, a %gaz działa bez zarzutu, aczkolwiek oczywiście nie od pierwszego strzała...
    Czesc. Czy jestes w stanie i pomozesz mi w rozwiazaniu 3 problemow? Zaczynajac od poczatku: 500 1,4 z 2009r oraz licznik tft z 2014r z dlugim menu. Wszystko niby dziala i mozna bylo by tak jezdzic ale... jako ze jestem perfekcjonista to przrszkadza mi ze na trybie "sport" nie pokazuje "gas%", przeciazen G, oraz na liczniku turbo napis "sport" swieci non stop bez roznicy od trybu jazdy. Czy te 3 problemy sa do ogarniecia a jesli tak to czy pomozesz, a jesli nie wszystkie to chociaz ktores z nich?

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Wrocek
    Postów
    5
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2013
    Witam Was mam 2009 automat - musze wymienic licznik. Stary typ chcą 700 za tft 750 czy kazdy tft bedzie pracował z automatem po kodowaniu czy lepiej szukac przed 2015 . Na forum eng pisali ze tft musi byc od automata kolega wyżej pisał ze może być każdy. Jak jest realnie.
    Ostatnio edytowane przez tacim ; 18-03-2024 o 12:28

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Wrocek
    Postów
    5
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2013
    Dzisiaj przyszedł żółty kabelek za 25 zł od PMFactory- nie jest to reklama można kupić inny, ale skoro są przedstawicielem MSC to przy tej cenie uważam, że warto.
    I TFT w minutę zmienił się w licznik dualogic . Pojawiło się N na zegarach. Pokazała się grafika czujników parkowania. Oczywiście kabelek ELM miałem swój jakiś 5 letni ale łączył się z częścią modułów tylko tam gdzie chciał żółty nie działał więc dokupilem tylko żółty.

    Przebieg przestał mrugać. Miałem fabrycznie 10.000 km ale przestawiłem na 100 zgodnie z realiami. (takie mało polskie )

    W wersji 4,8 MSC można samemu zmieniać już datę i godzinę więc możecie brać zegary TFT po lift za 500 a nie 1300 tylko po zmianie czasu trzeba kabelek podpiąć .

    Jeszcze mnie irytuje eco na zero ale to może koledzy podpowiedzą jak zmienić na %Gas aby cos tam latało.
    Ostatnio edytowane przez tacim ; 23-04-2024 o 09:56


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449fiat-500-tft-modding-44788

https:fiatklubpolska.pl500-449fiat-500-tft-modding-447882wymiana locznika na tft fiat 500

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl