Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008

    Dławienie silnika przy przyspieszaniu

    Mam problem z dławiącym się silnikiem. Dławienie występuje tylko podczas przyspieszania pod górę i to nie cały czas tylko przez sekundę czy dwie na długości 500m. Dławi się mocniej przy temperaturach poniżej zera oraz wysokich, np. powyżej 20 stopni, ale nie wiem czy zawsze ma to znaczenie.

    Kiedyś nie dławił się w ogóle. Wszystko zaczęło się od wymiany świec, po czym zaczął się dławić cały czas, następnie poszły kable WN, dopiero wymiana wężyka podciśnienia (był cały popękany) pomogła, ale właśnie na tyle, że zostało dławienie przy jeździe pod górę.
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

    Zgodnie z radą miszka przejechałem się pod tę górę z podłączonym MES'em i zebrałem trochę danych w czasie dławienia. Zebrałem trzy temperatury - powietrza (stałe 26st.), wody (rosła - przy dławieniu były 73st.), oleju w silniku (rosła - przy dławieniu 55st.), więc wydają się być normalne. Zebrałem jeszcze ciśnienie w dolocie, kąt przepustnicy, napięcie lambda 1 przed kat., napięcie lambda 1 za kat. Nie jestem pewien czy dokładnie o te chodziło, bo jest ich sporo więcej.

    W momencie dławienia (sekunda 186) widać, że nagle na chwilę podskoczyły obroty z 1800 do 2500 (powinny mieć ok. 1900) oraz spadło też na chwilę ciśnienie w dolocie z 930 do 360mBar. Kąt otwarcia przepustnicy zwiększył się z 30 do 68 i tak już został. Napięcie lambda ciężko opisać i nie wiem jakie są poprawne wartości. Dołączam wykresy - lepiej na nich widać.
    W danych widzę też spory innych miejsc, gdzie obroty mi skaczą razem z ciśnieniem w dolocie, przepustnica już nie aż tak - mimo tego, że nie czułem więcej dławień.

    Co tu może być przyczyną a co skutkiem? Będę wdzięczny za pomoc.
    1.png
    2.png
    3.png
    Ostatnio edytowane przez yaroray ; 26-06-2017 o 22:52



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przydałby się dłuższy log, zwłaszcza sond lamda. Aczkolwiek możesz mieć problem z potencjometrem przepustnicy. Ten skok raczej nie wydaje się być celowy.
    Warto się przyjrzeć odczytom z przepustnicy i warto to też zrobić na dłuższym dystansie, aby mieć więcej danych.
    W MES bodajże można logować do CSV co później łatwo wrzucić do jakiego Excela i sobie przeanalizować.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Przydałby się dłuższy log, zwłaszcza sond lamda. Aczkolwiek możesz mieć problem z potencjometrem przepustnicy. Ten skok raczej nie wydaje się być celowy.
    Warto się przyjrzeć odczytom z przepustnicy i warto to też zrobić na dłuższym dystansie, aby mieć więcej danych.
    W MES bodajże można logować do CSV co później łatwo wrzucić do jakiego Excela i sobie przeanalizować.
    Mam log z 15 minut jazdy, wrzuciłem tylko tyle, bo sądziłem, że wystarczy. Tylko jazda była przez skrzyżowania ze światłami, więc są częste postoje, nie jestem pewien w których miejscach (o ile ma to znaczenie). Dorzucam cały log - wykresy, mam też plik z danymi (jeżeli chciałbyś go obejrzeć) - wruciłem go tu (nie dało się na forum): https://megawrzuta.pl/download/832b7...bb094d88e.html
    Logowałem jeszcze pozycję zaworu przepustnicy, ale pokazuje cały czas 0 - pytanie czy to coś oznacza czy po prostu domyślnie nie mam jakiegoś czujnika. Pisałeś jeszcze o odczycie MAF, nie znalazłem czegoś takiego.

    Co do logów z sondy lambda, to ta przed kat. skacze cały czas od 0 do 0,9V, natomiast ta za kat. czasem ma 0,1V, a czasem 0,9V. Natomiast jest też odcinek, gdzie odczyty są zerowe (780 - 800). Nie wiem na ile jest to poprawne.

    Co myślisz o tym, że odczyt obrotów w momencie dławienia na chwilę nagle podskoczył z 1800 do 2500?Fizycznie nie było to możliwe, bo nie zmieniałem biegu ani nic.

    Jeżeli potrzeba więcej logów, np. z równej jazdy albo więcej parametrów, to mogę to wszystko zrobić, mogę zalogować też prędkość, żeby było widać jak jadę.

    Aha, miałem też czyszczoną przepustnicę i odmę, ale nic to nie zmieniło.

    Dziękuję, że zainteresowałeś się moim problemem, walczę z nim już pół roku.
    1.png
    2.png
    3.png
    Ostatnio edytowane przez yaroray ; 27-06-2017 o 09:27

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008
    Dokładam kolejne wykresy - obroty, prędkość, kąt przepustnicy, sterowanie zaworu przepustnicy, pedał przyspieszenia, sondy lambda oraz plik ze wszytkimi pomiarami (zalogowałem jeszcze ciśnienie w dolocie, oczekiwane ciśnienie w dolocie (są raczej zgodne), pozycja wałka + oczekiwana (są raczej też zhttps://megawrzuta.pl/download/8d6ae...849332589.html
    W tym przypadku nie miałem dławienia - to była dosyć równa jazda po równej ulicy.

    Przy logowaniu MES'em odczyty są co 2-3s. Czy można to przyspieszyć? Kiedy wybieram większą liczbę pomiarów to jest ich więcej, ale w tych samych momentach czasu. Czy prędkość może wynikać z adaptera czy po prostu szybciej się nie da?

    Czy coś wynika z tych wykresów?

    1.png
    2.png
    3.png
    4.png

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Trochę moje podejrzenia idą w kierunku tego, że druga sonda (za katalizatorem) coś raczej (moim zdaniem) nie pracuje prawidłowo lub katalizator masz już wypalony.
    Generalnie 1V to ubogo, a 0V to bogato. Gdy katalizator dobrze działa to powinien się wykres przy utrzymywać względnie przy ubogo. Patrząc na czas widzę, że obroty są stałe, a wykres sondy pierwszej jest ok, a druga raz skacze z bogato (0V) na ubogo (w kierunku 1v). To powinno być przynajmniej w tym czasie stałe, gdyż silnik pracował na jednych obrotach (pierwsza sonda zawsze wtedy będzie skakać góra/dół, druga powinna iść w miarę prosto).

    To może być tylko spostrzeżenie, ale jeżeli masz taką możliwość to można spróbować podmienić na inną drugą sondę. Lub nawet chociaż je podmienić miejscami - to są te same sondy - w celu weryfikacji czy ta druga działa ok - wtedy powinny wykresy iść jak tej pierwszej.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008
    Z tego co widzę sonda za katalizatorem miała wartość 0V kiedy odpuszczałem gaz albo kiedy dopiero zaczynałem przyspieszać. Czy nie powinno tak być? 0V nie oznacza braku spalin?
    Nie wiem ile jest roboty z podmianą i czy dam radę ewentualnie to zrobić sam czy muszę komuś zlecić, musiałbym się zorientować.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    21
    Auto
    Fiat 500 1.2
    Rocznik
    2008
    Znalazłem przyczynę
    Tak jak pisałem wcześniej, wszystko zaczęło się od wymiany świec. Dławił się strasznie, ale wyszło, że popękał przewód podciśnienia, który został wymieniony, jednak dławienie zostało, ale tylko przy przyspieszaniu pod górę. Świece były później sprawdzane wizualnie i mechanik stwierdził, że wyglądają dobrze i że nie ma sensu zmieniać na inne. Stwierdziłem, że jednak spróbuję i zrobię to sam, a nigdy nie zmieniałem świec. Okazało się, że po ich wymianie dławienie ustało - już trzeci dzień jeździ bardzo płynnie i mam nadzieję, że tak już zostanie

    Podsumowując - mechanik wymienił mi świece na NGK ZKR7A-10, które powinny być OK do tego samochodu (pytałem w ASO - wymieniają na takie same). Jednak albo nie przypasowały one mojemu Fiatowi albo coś z nimi nie tak. Nie widzę na nich jakiegoś złego nalotu, ale też nie mam w tym doświadczenia.

    Zmieniłem je na Denso XU22TT i silnik pracuje bardzo równo, już się nie dławi. NGK kosztują ok. 80zł za 4 szt., a Denso 32zł, więc taniej i lepiej


 

Podobne tematy

  1. 1.4 16V - dławienie się przy przyspieszaniu
    Napisany przez Mike01 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2017, 00:25
  2. Drgania przy przyspieszaniu
    Napisany przez KubaPilot na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2017, 21:02
  3. Przerywa przy przyspieszaniu
    Napisany przez bromb87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-02-2016, 20:46
  4. Krztuszenie się silnika przy przyspieszaniu, spadek obrotów
    Napisany przez Adijabol1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2010, 15:04
  5. Stukot przy przyspieszaniu
    Napisany przez jacekn na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-08-2009, 00:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449dlawienie-silnika-przy-przyspieszaniu-37568

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl