Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Drogomysl
    Wiek
    38
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016

    Zmiana bębnów na tarcze?

    Witam pewnie jeszcze nikt tego nie robił ale jeśli ktoś już się trochę interesował w temacie może podzieli się informacjami. Chodzi mi dokładnie o zmianę tarcz z przodu na większe i zmianę bębnów na tarcze z tyłu. Czym dokładnie różni się konstrukcyjnie tył samochody.

    Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Nie odpowiem ci na przykładzie nowego Tipo, ale przy starym sprawa się miała tak, że musisz mieć kompletny układ z innego egzemplarza - czyli:
    * tarcze + klocki
    * jarzmo
    * zacisk
    Powinno być to plug&play bo nie ma tutaj większej filozofii.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Patrząc na ilość części do sedana na portalach aukcyjnych chwilę trzeba poczekać i pojawią się części z HB i kombi

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    48
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    A na co Ci to chłopie? Żeby "lepiej" wyglądało ? Żeby koszty sobie zwiększyć ? Nie wiem jak to tam jest konstrukcyjnie rozwiązane ale pamiętam że w Fiacie Brava żeby to zrobić trzeba było całą tylną belkę zmienić.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,331
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    No właśnie, a po co chcesz to robić ?
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Drogomysl
    Wiek
    38
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Ponieważ mam ładne szprychy w aucie zardzewiale bębny w nowym aucie wyglądają tragicznie

    Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    48
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    To pomaluj bębny i zaciski Białe, czerwone, żółte
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,331
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał duzybobek Zobacz post
    Ponieważ mam ładne szprychy w aucie zardzewiale bębny w nowym aucie wyglądają tragicznie
    To sobie je oczyść i pomaluj.
    Ale nadal nie napisałeś powodu, czemu chcesz zmieniać przednie tarcze na większe ?
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Drogomysl
    Wiek
    38
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Po pierwsze jak zwiększyć koszty? Tarcze i klocki za 300 kupisz nowe wytrzymują 80k. A co do większych tarcz to wydajność takich małych jest średnia. Ja jeżdżę dużo autostradami w Niemczech i nie raz przychodzi do szybkiego hamowania.

    Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Drogomysl
    Wiek
    38
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Temat malowania zacisków przemilcze. Mi chodzi o sprawność bardziej. Ale nie da się ukryć że te bębny z tyłu w rdzawym kolorze lipnie wyglądają.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Ale zdajesz sobie sprawę z ryzyka takich zmian?
    1. stosunek siły hamowania przód tył jest określany dla danego auta, można przyjąć 70% przód i 30% tył ale tipek może mieć inne i np. Cię dupa wyprzedzi, abs nie jest taki super jak sie wydaje.
    2. Co w przypadku wypadku ze skutkiem śmiertelnym - prawie na pewno idziesz siedzieć boś grzebał wiec homologacja nie obowiązuje
    3. Po co Ci to skoro rozmiar tarcz i bębnów dobierany jest/wyliczany do masy pojazdu oraz mocy silnika (dokładnie chodzi o to ile razy jesteś się w stanie rozpędzić i gwałtownie wyhamować by się całość nie przegrzała, na teren górzysty trzeba mieć własny rozum)
    4. Prosty test (gdy juz nie będzie śniegu) rozpędź się i wtedy hamulec do ziemi, jeżeli od razu zadziała ABS znaczy ze mocniejsze hamulce nic ni dadzą, chyba że sobie kolce w opony wkręcisz

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    42
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Ekhm, nie żebym się czepiał co do "dobierania rozmiarów tarcz do masy i mocy pojazdu" ale... Mając Focusa II z benzynowym 1.6 pod maską, widziałem Foki z zarówno tarczami jak i bębnami z tyłu. W zeszłym tygodniu ujezdzalem służbowe Clio IV 1.5 dCi z ASB. Na parkingu stał taki sam ale w lepszej wersji wyposażenia. Mój miał bębny, tamten tarcze.

    Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mis888 Zobacz post
    1. stosunek siły hamowania przód tył jest określany dla danego auta, można przyjąć 70% przód i 30% tył ale tipek może mieć inne i np. Cię dupa wyprzedzi, abs nie jest taki super jak sie wydaje.
    Właśnie dzięki SPRAWNYM systemom ABS i EBD dupa nie wyprzedza przy awaryjnym hamowaniu. Wiele lat jeździłem z mechanicznym w UNO - w zimę porażka.
    Bardziej chodzi o to, że ABS i EBD jest "wyliczony" pod aktualny system hamulcowy. Inaczej biorą bębny, inaczej tarcze. Bębny dodatkowo mają właściwość "samowspomagania" siły hamowania. W Grande Punto mam bębny z tyłu i jakoś mi nie przeszkadzają, przez alusy je widać i co z tego Piękne nie są, ale obrzydliwe też nie, są pokryte rudym nalotem Do tego nie brudzą felg , ale są za to bardziej uciążliwe w serwisowaniu.
    Jeszcze jedna uwaga. Tylne hamulce mało mają do "gadania" w porównaniu z przodem, bardziej służą za stabilizację. Tył jest przy hamowaniu odciążony, a co za tym idzie nie ma sensu ładować dużej siły hamowania, bo będzie problem. Proponuję przejechać sie rowerem i zahamować tylko przednim hamulcem, tylko tylnym i porównać wyniki odległości hamowania
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 23-01-2017 o 10:07

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Ależ oczywiście że są zamienniki tarcza na bęben i odwrotnie. Jeżeli producent przeprowadził testy na homologacje i dobrał odpowiedni rozmiar tarczy to czemu nie.
    Problem sie pojawia gdy ktoś chce sobie wsadzić większe bo myśli że większe lepsze. Tak jak wspomniałem nie da się tego tak na pałę dobrać. Pojazd powinien przejść później testy, no chyba że zastosowano elementy już przetestowane w danym modelu.
    Każde rozwiązanie ma wady i zalety. Bębny potrafią sporo wytrzymać, a wymiana tania, tarcze wytrzymują mniej, łatwo je uszkodzić na większej kałuży itd

  16. #15
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    15 maj 2017
    Skąd
    Austria
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet Lounge
    Rocznik
    2017
    ale w sedanie tez byly tarcze z tylu ja mam sedana ale z silnikiem 1.6 multijet i z tylu mam tarcze


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. hamulce tylne - rozmiar bębnów
    Napisany przez raul_na_102 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-01-2014, 14:04
  2. Problem z autoregulatorem tylnych bębnów
    Napisany przez encete na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-07-2013, 13:20
  3. Piszczenie bębnów tylnych w punto 2
    Napisany przez artur77 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2012, 11:03
  4. Wymiana bębnów
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 30-08-2011, 17:30
  5. [ukł. hamulcowy] Zmiana z bębnów na tarcze
    Napisany przez dymianek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-05-2009, 21:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537zmiana-bebnow-na-tarcze-35220

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537zmiana-bebnow-na-tarcze-352202

co bardziej brudzi bebny vzzy tarvze

fiat tipo wieksze hamulce

Seicento wymiana bebnow

fiat 500 wymiana tylnych hamulcy bebnowych na tarczowe

zmiana bebnow na tarcze panda

fiat tipo zmiana bebnow na tarcze

przod tarcze tyl bebny

grande punto z bebnow na tarcze

fiat tipo brbny po ilu wymiana

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl