Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 55
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    31
    Auto
    Uno 0.9
    Rocznik
    2000

    zgrzyt przy odpalaniu silnika fiat uno 0.9 2000

    Witam, mam problem, otóż wczoraj 28.10.2013 r. gdy już mi się rezerwa zaświeciła to po odpaleniu silnika był niepokojący zgrzyt no i jak odpalił to dojechałem na stacje benzynową i zatankowałem 1/4 zbiornika i przy odpalaniu przy stacji był znów ten zgrzyt. Dojechałem do domu i dziś o 13 odpalam i po raz trzeci zgrzyt no ale odpalił to jadę. O godzinie 18:30 odpalam go i klapa, przekręcam kluczyk włączam zapłon wszystko okej i gdy chcę odpalić silnik to takie coś: "ty ty ty", no ale próbuje aż do skutku no i po którymś tam razie odpalił. Myślałem że akumulator no ale jak dojechałem do domu to go włączyłem znów i odpalił ale znów ten zgrzyt. 3 godziny później odpalam go 5 razy i za każdym razem odpalił ale przy okazji był ten zgrzyt. Ciekawe czy rano mi odpali ale to jutro się okaże, ale również przy odpaleniu na zimnym silniku samochód po prostu tak jak by telepie a jak sprawdzam tłumik to takie "brum brum" robi i się cały trzęsie i coś wylatuje z niego tak jak by woda "tak mi sie zdaję" auto było tankowane przez jakiś czas na kerfurze a ostatnio na lotosie. Dołączam filmik z tym zgrzytem przy odpalaniu.

    Filmik:
    PROBLEM FIAT UNO - YouTube

    Proszę o jakieś dorady, pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2013
    Skąd
    Łódż
    Postów
    7
    Auto
    brak
    Rocznik
    brak
    zobacz czy tłumnik nie spadł z gumy coś mi sie wydaje ze ten dzwięk pochodzi od tłumnika tak jak by spad z tej gumy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    31
    Auto
    Uno 0.9
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Damian4819 Zobacz post
    zobacz czy tłumnik nie spadł z gumy coś mi sie wydaje ze ten dzwięk pochodzi od tłumnika tak jak by spad z tej gumy
    Hmm bym musiał jechać na podnośnik no ale jak będę to wtedy sprawdzę to a wiesz co może być z tym zgrzytem przy odpalaniu? Auto niby ma 91600 tys przebiegu i taki zgrzyt no i praca glosna silnika. Mój dziadek ma uno też 0.9 z roku 2001 i przebieg 45 tys i samochód cichutki nawet jak stoi kilka dni odpala od razu i nawet nie grzechocze nic a w silniku nic nie cieknie kompletnie.
    Ostatnio edytowane przez pawelosek ; 29-10-2013 o 23:49 Powód: dopisek

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    jak na moje to bendix, słychać zgrzyt jak już odpuszczasz zapłon?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    jak na moje to bendix, słychać zgrzyt jak już odpuszczasz zapłon?
    Tak by się mogło wydawać, bo to tłumaczy zgrzyt przy odpalaniu, nie tłumaczy jednak telepania silnikiem i jego głośnej pracy. Bardziej mi to wygląda na uszkodzenie koła zamachowego (wyszczerbiło się), bo to może powodować wibracje silnika i jednocześnie zgrzytać przy rozruchu.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    31
    Auto
    Uno 0.9
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Tak by się mogło wydawać, bo to tłumaczy zgrzyt przy odpalaniu, nie tłumaczy jednak telepania silnikiem i jego głośnej pracy. Bardziej mi to wygląda na uszkodzenie koła zamachowego (wyszczerbiło się), bo to może powodować wibracje silnika i jednocześnie zgrzytać przy rozruchu.
    A czy to nie przeszkadza w normalnej jeździe samochodem? Dziś mi akumulator znów kompletnie padł, pojadę go do jakiejś stacji sprawdzić czy jest sprawny. Jeśli nie to wtedy muszę nowy kupić.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał pawelosek Zobacz post
    coś wylatuje z niego tak jak by woda
    To dość normalne. W układzie zbiera się woda i gdy odpalasz to wylatuje ona.


    Cytat Napisał pawelosek Zobacz post
    A czy to nie przeszkadza w normalnej jeździe samochodem?
    Tak. Możliwe, że przesz uszkodzenie bendixa doszło do uszkodzenia wieńca koła zamachowego. Sumując, trzeba by było to sprawdzić i naprawić jeżeli faktycznie tak jest. Jeżeli tak, to naprawić, bo problemy będą się tylko nasilać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    31
    Auto
    Uno 0.9
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    To dość normalne. W układzie zbiera się woda i gdy odpalasz to wylatuje ona.



    Tak. Możliwe, że przesz uszkodzenie bendixa doszło do uszkodzenia wieńca koła zamachowego. Sumując, trzeba by było to sprawdzić i naprawić jeżeli faktycznie tak jest. Jeżeli tak, to naprawić, bo problemy będą się tylko nasilać.

    Jeśli chodzi o wylatywanie z tłumika wody to poziom chłodzący mam poniżej minimum idę zaraz dolać i jutro trochę "przypałuje" auto i może wtedy ten problem ustąpi ale jeśli będzie ubywać poziom chłodzący to wtedy pewnie najgorsze co może być czyli uszczelka pod głowicą. Kurde auto kupiłem 21 października i już prawie zdążyłem się nim zabić (wyleciał mi klocek hamulcowy, a sprzedający zapewniał że hamulce są nowe...) i teraz ta praca silnika, zaraz wrzucę na YT filmik jak się zachowuje auto.

    Praca silnika i wydechu:
    http://www.youtube.com/watch?v=voBKQ...ature=youtu.be

    A i teraz dodałem płynu chłodzącego i mam pytanie, otóż jak silnik jest wyłączony to jest powyżej minimum w zbiorniku chłodzącego a jak włączam silnik to już schodzi poniżej minimum.
    Ostatnio edytowane przez pawelosek ; 30-10-2013 o 21:22 Powód: dodanie filmu

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    takie zgrzyt to myślę ,że wina tulejek na rozruszniku (kosi się kółko zębate) co ty ty to bendix pewnie nie łapie , po odpaleniu jak trzęsie się to sprawdź przewody i świece ( zapłon) a jak Ci klocki wypadły a facet zachwalał że było robione to bym negocjował cenę albo zrobił zwrot , bo sprzedał auto niesprawne , myślę że Hak64 coś Ci na ten temat pomoże napisz do niego . jak wlałeś płynu powyżej a znika to jest nieszczelność może nagrzewnica cieknie , termostat nie wyrabia , albo zapowietrzony układ chłodzenia

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    31
    Auto
    Uno 0.9
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    takie zgrzyt to myślę ,że wina tulejek na rozruszniku (kosi się kółko zębate) co ty ty to bendix pewnie nie łapie , po odpaleniu jak trzęsie się to sprawdź przewody i świece ( zapłon) a jak Ci klocki wypadły a facet zachwalał że było robione to bym negocjował cenę albo zrobił zwrot , bo sprzedał auto niesprawne , myślę że Hak64 coś Ci na ten temat pomoże napisz do niego . jak wlałeś płynu powyżej a znika to jest nieszczelność może nagrzewnica cieknie , termostat nie wyrabia , albo zapowietrzony układ chłodzenia
    Ale ten zgrzyt to jakoś po naładowaniu akumulatora już czasem mniej słychać ale mniejsza z tym, ale martwi mnie 1 rzecz, gdyż rura wydechowa to leci biały dym z niej no i chlapie wodą i jakimś czarnym osadem (czyżby chrzczone paliwo?) Ale strasznie śmierdzi z tej rury że aż można się udusić. Jutro pojadę do szkoły to trochę go przypiłuje może to coś pomoże? To się jutro okaże. A z tym płynem to nie wiem czemu tak ucieka do środka, bo gdy wyłączony jest silnik to płyn jest powyżej minimum a jak włączam silnik to leci na dół poniżej minimum tak na granicy (nie kumam tego bo u dziadka w uno takim samym tylko o rok młodszym taka maniana się nie dzieje xd. Oraz po zdjęciu zakrętki w silniku kolor oleju u mnie to taki kawowy a u dziadka takie cappuccino.
    Ostatnio edytowane przez pawelosek ; 31-10-2013 o 00:09 Powód: poprawka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pawelosek Zobacz post
    martwi mnie 1 rzecz, gdyż rura wydechowa to leci biały dym z niej no i chlapie wodą i jakimś czarnym osadem (czyżby chrzczone paliwo?)
    Masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Biały dym - płyn chłodzący dostaje się do komór spalania. Czarny osad - niedopalone resztki paliwa (sadza) - zwykle objaw zbyt bogatej mieszanki, ale u ciebie raczej objaw słabej kompresji (przepalona uszczelka). Kolor oleju - kawa z pianką to efekt przedostawania się wody do oleju (uszczelka głowicy). Czekają cię spore wydatki, bo skoro sprzedający zachwalał, że auto porobione, a tak nie jest, to znaczy, że masz do roboty wszystko (rozrząd, płyny i filtry -wymiana, do sprawdzenia - hamulce, układ chłodzenia, elektryka i sterowniki silnika). Zastanów się lepiej nad oddaniem tego wozu sprzedawcy (jeśli to handlarz, komis, to obejmuje go 14 dni tzw. rękojmi), gorzej jeśli kupiłeś od osoby prywatnej i podpisałeś, że zapoznałeś się ze stanem technicznym nie zgłaszając uwag. Do zakupu auta trzeba się przygotować, najlepiej wozić swoje druki umów, w których jest klauzula o 2 tygodniach rękojmi (to taka gwarancja), umożliwiająca zwrot auta w przypadku ujawnienia wad ukrytych, warto też zabrać ze sobą kogoś doświadczonego (znajomy mechanik, inny użytkownik takiego auta, który zna bolączki wozu).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    31
    Auto
    Uno 0.9
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Biały dym - płyn chłodzący dostaje się do komór spalania. Czarny osad - niedopalone resztki paliwa (sadza) - zwykle objaw zbyt bogatej mieszanki, ale u ciebie raczej objaw słabej kompresji (przepalona uszczelka). Kolor oleju - kawa z pianką to efekt przedostawania się wody do oleju (uszczelka głowicy). Czekają cię spore wydatki, bo skoro sprzedający zachwalał, że auto porobione, a tak nie jest, to znaczy, że masz do roboty wszystko (rozrząd, płyny i filtry -wymiana, do sprawdzenia - hamulce, układ chłodzenia, elektryka i sterowniki silnika). Zastanów się lepiej nad oddaniem tego wozu sprzedawcy (jeśli to handlarz, komis, to obejmuje go 14 dni tzw. rękojmi), gorzej jeśli kupiłeś od osoby prywatnej i podpisałeś, że zapoznałeś się ze stanem technicznym nie zgłaszając uwag. Do zakupu auta trzeba się przygotować, najlepiej wozić swoje druki umów, w których jest klauzula o 2 tygodniach rękojmi (to taka gwarancja), umożliwiająca zwrot auta w przypadku ujawnienia wad ukrytych, warto też zabrać ze sobą kogoś doświadczonego (znajomy mechanik, inny użytkownik takiego auta, który zna bolączki wozu).
    Dziękuje za bardzo szczegółową odpowiedź , dziś znów coś nie teges z akumulatorem i już mam dosyć powoli tego auta... Zapytam się znajomego mechanika czy opłaca się to robić.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Podjedź do mechanika i sprawdź specjalnym miernikiem czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma spalin oraz sprawdź kompresję na cylindrach. Jeżeli masz trochę wiedzy mechanicznej to sam możesz zdiagnozować sobie UPG. Sprawdź stan i kolor płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz na powierzchni płynu nie ma oczek oleju ( wygląda jak rosół), sprawdź kolor i poziom oleju - nie może wyglądać jak kawa z mlekiem. Jeżeli faktycznie autko kopci na biało ( gęsty biały dym ) i ubywa Tobie płynu chłodzącego w dużej ilości to tak jak kolega wyżej pisał masz przepaloną UPG. Czy warto naprawiać ten silnik? według mnie warto, włożysz w niego z 1000zł i będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym z tego co się orientuję to silnik 900 jest silnikiem OHV i jest napędzany łańcuchem przez co koszta są mniejsze w przypadku wymiany UPG ponieważ nie musisz demontować rozrządu.
    Musisz zadać sobie pytanie ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na zrobienie i całkowite przejrzenie całego auta.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    31
    Auto
    Uno 0.9
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    Podjedź do mechanika i sprawdź specjalnym miernikiem czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma spalin oraz sprawdź kompresję na cylindrach. Jeżeli masz trochę wiedzy mechanicznej to sam możesz zdiagnozować sobie UPG. Sprawdź stan i kolor płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz na powierzchni płynu nie ma oczek oleju ( wygląda jak rosół), sprawdź kolor i poziom oleju - nie może wyglądać jak kawa z mlekiem. Jeżeli faktycznie autko kopci na biało ( gęsty biały dym ) i ubywa Tobie płynu chłodzącego w dużej ilości to tak jak kolega wyżej pisał masz przepaloną UPG. Czy warto naprawiać ten silnik? według mnie warto, włożysz w niego z 1000zł i będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym z tego co się orientuję to silnik 900 jest silnikiem OHV i jest napędzany łańcuchem przez co koszta są mniejsze w przypadku wymiany UPG ponieważ nie musisz demontować rozrządu.
    Musisz zadać sobie pytanie ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na zrobienie i całkowite przejrzenie całego auta.
    A jakiś akumulator polecacie do tego auta oraz jak sprawdzić akumulator czy jest sprawny? Oraz jakiej firmy świece do tego auta? Bo nie wiadomo kiedy były wymieniane bo poprzedni właściciele to raczej o te auto nie dbali (niby w miarę czysty silnik ale jak takie rzeczy się dzieją jak np. hamulce oraz teraz ten biały dym to świadczą o tym jak poprzedni właściciel dbał o auto...) Tak auto to 900 i ma łańcuszek więc to o tyle dobre że nie będzie wymiany rozrządu. Jutro zrobię zdjęcie oleju w silniku oraz płynu chłodzącego.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Akumulator obojętnie jaki wsadzisz będzie dobry oczywiście parametry musi posiadać takie jaki producent przewidział. U siebie w CC mam akumulator AD Stachura i mój kumpel który sprzedaje oleje i akumulatory mówi że jest to Centra Standard tylko że z inna naklejką. U mnie sprawuje się ok. Co do świec to również musisz zobaczyć jakie producent zaleca ( oznaczenie Oryginalnych świec) i szukać ich zamienników - polecane są firmy beru, bosch, NGK. Co do oleju to wlej albo 5w40 albo 10w40 , mineralnego nie wlewaj i nie słuchaj osób które piszą że wymiana z gorszego na lepszy olej rozszczelni silnik. To jest tylko mit który ja obaliłem już w swoim drugim aucie...


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzynia biegów 1.2 16v zgrzyt przy wrzucaniu biegu
    Napisany przez jj90 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 19:33
  2. zgrzyt przy skręcie
    Napisany przez przemmerc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 24-03-2013, 15:23
  3. Fiat Bravo GT 1.6 - nierówne obroty przy odpalaniu + dziwny zapach
    Napisany przez Stonek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-09-2012, 11:12
  4. [osprzęt silnika] szaprie przy odpalaniu i ruszaniu
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-06-2010, 20:50
  5. Zgrzyt przy redukcji
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-04-2009, 12:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kopci z rury youtube z uno

guma cylindra fiat ubo

fiat uno 0.9 bierze olej

silnik fiat uno 900 kopci na czarno

bialy dym z rury uno 0.9

czarne spaliny fiat uno

silnik uno 900 opinie

zgrzyt przy odpalaniu silnika

wymiana pompy wodnej fiat uno 0.9

uno 0.9 forum

cisnienie na cylindrach w silniku uno fiat 0.9

glosna praca silnika w uno

modu

zgrzyt przy odpalaniu silnika 1 2 fiat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl