Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    30
    Auto
    Uno 1,4 I.e.S

    [zawieszenie] wymiana wahacza

    Witam
    Staje przed koniecznością samodzielnej (redukcja kosztów) wymiany wahacza (przód od strony kierowcy). Czy oprócz samego wahacza będzie jeszcze coś potrzebne? Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki odnośnie ewentualnych "niespodzianek" bardzo chętnie wysłucham. Z góry dziękuję za wskazówki.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Zwoleń / Bartodzieje
    Postów
    45
    Auto
    UNO 1.0i.e.S 99r JOZIN LIMITED EDITION by LPG
    po wymianie będziesz musiał pojechać na ustawienie zbieżności
    Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
    błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
    DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
    teraz i w godzinę chill-outu naszego.
    MAYDAY

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    30
    Postów
    1,363
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Józek
    po wymianie będziesz musiał pojechać na ustawienie zbieżności
    A po co?

    asgerd, znalazłem Ci opis na forum ( za późno jest żeby pisać wszystko samemu )
    Właśnie wróciłem z garażu gdzie zmieniałem wahacz po stronie kierowcy w moim 16V wię opiszę w miarę jasno.
    Więc tak, z kluczy na pewno 15mm najlepiej nasadka+grzechotka do odkręcenia wahacza, do tego nasadka lub oczkowy 17mm do odkręcenia śruby "unieruchamiającej' sworzeń w zwrotnicy, płaski/oczkowy 19mm do poluzowania łącznika stabilizatora.

    Zrobisz wszytko pod blokiem na parkingu, na początek odkręcasz łącznik stabilizatora, potem śrubę mocującą sworzeń w zwrotnicy, następnie wahacz, wyjmujesz sworzeń wahacza ze zwrotnicy [gdyby opornie wychodził wbij delikatnie w szczelinę w zwrotnicy tu gdzie siedzi sworzeń jakiś śrubokręt] i wyjmujesz wahacz i gotowe, składasz w odwrotnej kolejności.


    Ja osobiście aby sobie ułatwi manewrowanie wahaczem gdy wkładam nowy i nie siłować się to odkręcam sobie całą zwrotnicę od kolumny McPersona [dwie śruby, łeb śruby 16mm nakrętka z drugiej strony 17mm] oraz odpinam końcówkę kierowniczą, zwrotnica z tarcza i zaciskiem hamulcowym ląduje do przodu auta a jaj mam śliczny dostęp do wszystkiego, włożenie wahacza to minutka wtedy i zero siłowania się.

    Co do wahaczy z tych dostępnych w "normalnych cenach" dobre są jeszcze Delphi, po stronie pasażera założyłem niedługo po kupnie auta, jakieś 30tys km zrobiłem na nim po naszych dziurawych drogach i ma się bardzo dobrze, zero luzu na sworzniu, gumy na silentblockach jak nowe prawie co uważam za bardzo dobry wynik jak na twarde zawieszenie w sedicivalvole, teraz taki sam poszedł po stronie kierowcy i myślę że długo pośmigam teraz, poprzedni właściciel założył zaraz przed tym jak mi sprzedał auto jakieś tanie tureckie padło po 80zł za allegro i średnio po 15tys km się rozpadły po kolei.


    Pzdr. i życzę udanej zabawy
    Grzesiek
    Jedynie klucze mogą się różnic ( choć wątpię )
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    30
    Auto
    Uno 1,4 I.e.S
    Witam
    Dziękuję za radę (odkręcenie kolumny). Sprawa jakoś poszła pomimo braku wprawy. Następnym razem będzie pewnie szybciej. Z kluczy jeszcze się przydały 13 i 10.

    Ale tak się zastanawiam nad zbieżnością. Skoro nie ruszałem końcówki drążka (bo chyba ją się wykręca/wkręca do regulacji zbieżności) to przecież wahacz jest jest mocowany na stałe i raczej nie widziałem na nim możliwości jakiejś regulacji na nim. Ale zapewne się mylę.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    30
    Postów
    1,363
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał asgerd
    Ale tak się zastanawiam nad zbieżnością. Skoro nie ruszałem końcówki drążka (bo chyba ją się wykręca/wkręca do regulacji zbieżności) to przecież wahacz jest jest mocowany na stałe i raczej nie widziałem na nim możliwości jakiejś regulacji na nim. Ale zapewne się mylę.
    Jest tak jak napisałeś, nie musisz ustawiać zbieżności po wymianie wahacza jak nie ruszałeś drążka.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Zwoleń / Bartodzieje
    Postów
    45
    Auto
    UNO 1.0i.e.S 99r JOZIN LIMITED EDITION by LPG
    Cytat Napisał ubek
    nie musisz ustawiać zbierzności po wymianie wahacza jak nie ruszałeś drążka.
    to czemu u kumpla po wymianie wahacza koło się rozjechało, bo nowy miał minimalnie przesunięte mocowanie sworznia wahacza i bez regulacji się nie obeszło, a wszystko przez części które teraz wszędzie klepią
    Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
    błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
    DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
    teraz i w godzinę chill-outu naszego.
    MAYDAY

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    30
    Postów
    1,363
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cieżko mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego on musiał ustawiać zbieżność - powinieneś spytać jego jak jak wymieniał wahacz i co odkręcał - Sposób który napisałem wyżej nie wymaga ustawiania zbieżności
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    Zawsze po grzebaniu przy zawieszeniu trzeba sprawdzić zbieżność przecie części teraz są robione przez różne firmy i nie zawsze jest to jeden standard wykonania. Czyli na chłopski rozum "trochu sie wymiary nie zgadzają" a 2 milimetrowa różnica w mocowaniu wachacza to już jest dużo dla opony

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    1
    Auto
    BMW

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,173
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Autor tego tekstu zapomniał dopisać, że trzeba dokręcić śruby...
    Co do treści to moim zdaniem bzdura. Zadam pytanie - jeden powód dlaczego wykręcenie starych i przykręcenie nowych na niestojącym na kołach aucie jest błędne?
    Za to zgodzę się w całości, że należy jechać na zbieżność po takim zabiegu.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 21-11-2011 o 17:04
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2011
    Skąd
    Radom/Zgierz
    Wiek
    30
    Postów
    39
    Auto
    Lancia Dedta SW 1.9T.DS 90KM
    zbieżność obowiązkowa po wymianie wahacza, ja wymieniałem 2 sworznie wahaczy (mam ten komfort że moje sworznie wymienia się bez wymiany wahacza), trzeba było wyjąć wahacze, a potem wstawić TE SAME!! trzeba było odkręcić łącznik stabilizatora, po wymianie sworzni auto zupełnie inaczej sie prowadziło, po ustawieniu zbieżności już prowadziło się idealnie.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2012
    Skąd
    w-w
    Postów
    1
    Auto
    fiat uno
    Ja wymieniałem wahacze i zbieżność była ok

  14. #13
    tgp
    tgp jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    Lancia Kappa
    Zbieżność i geometria to nie to samo. Ja dla tzw. świętego spokoju sprawdziłbym geometrię.

    Pozdrawiam,
    G.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,444
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    W pewnych autach (w BBMach na pewno, w uno, temprach podejrzewam też) nie ma ustawialnej pełnej geometrii kół.. Tylko zbieżność..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<


 

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Jakie amortyzatory ?
    Napisany przez jasiu_m na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 06-04-2010, 13:32
  2. [zawieszenie] Wymienilem amorki i....
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2009, 15:35
  3. [zawieszenie] tył mam kiepską sprawność ...
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-04-2009, 20:42
  4. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 21:57
  5. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 10:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana sworznia wahacza fiat uno

wymiana wahacza fiat uno

wymiana wahacza uno

wymiana wahacza panda

zawieszenie uno

wymiana sworznia wahacza uno

wymiana wahacza fiat siena

wymiana sworznia wahacza w uno

wymiana wahacza fiat panda

wymiana wachacza fiat unonaprawa zwrotnicy - unoschemat wymiana przedniego zawieszenia kawasaki zx9rschemat przedniego zawieszenia kawasaki zx9rprzednie zawieszenie unowymiana wahaczawymiana wahacza w pandziefiat uno wymiana wahaczanaprawa zawieszenia fiat unouno wymiana wahaczawahacze fiat unozawieszenie przednie unowymiana sruby przy wahaczu lanciapanda przednie zawieszenie pandy rysuneksworzeń wahacza fiat unojak wymienić sworzeń wahacza uno