Od tygodnia jestem posiadaczem Fiata UNO 1.4 z 1986 roku, którego obecnie szykuje dla siebie w celu dojazdów do pracy i ew. jeździe po mieście. Samochód jest w dość dobrym stanie ale wymaga jeszcze pewnych zabiegów.
Zacząłem od poprawek lakierniczych na tylnej klapie: przy otworach do których przykręca się rejestrację likwiduje „pajączki” pod lakierem – nie ma tragedii, ale przez długi czas nie będę tego oglądać (pod rejestracją) a cenię sobie spokój ducha.
Robię tradycyjnie: szlifowanie mini szlifierką ze szczotką drucianą i 2 x Brunox Epoxy (już było).
Teraz planuje na to lakier zaprawkowy lub w spayu (ale powierzchnia zaprawek jest mała by używać puchy).
Dodatkowo szukam plastikowych spinek (kwadratowych) do których będzie można przykręcić ramkę.
Plan awaryjny to zastąpienie ich nierdzewnymi śrubami M5 lub M6 w koszulce termokurczliwej by nie kaleczyć krawędzi otworu przykręconymi od strony bagażnika na szerokich podkładkach (mogą być też podklejone tworzywem). Zaletą tego rozwiązania jest nie rozpieranie otworu przez spinkę ze śrubą.
Za wszelkie sugestie rozwiązania tego problemu dziękuję.