Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Witam ponownie.

    Silnik krokowy wymieniłem w zeszłą sobotę ale nie miałem czasu o tym napisać. Otóż wszystko było dobrze przez jeden dzień. Teraz trzyma bardzo niskie obroty około 500obr/min, do tego falują 400 - 700.

    Opiszę jak to wygląda z rana.
    Odpalam bez dotykania pedału gazu. Chodzi 5 sekund i gaśnie.
    Odpalam drugi raz bez gazu, chodzi 2 sekundy i gasnie.
    Odpalam trzeci raz z gazem w jednej pozycji ( przypuśćmy 20% ) , chodzi 5 sekund i gaśnie.
    Odpalam czwarty raz ( pompuję gazem ) chodzi cały czas obroty 800 - 2000.

    Pompa paliwa, świece, przewody, krokowy nowy.

    Na ciepłym silniku na benzynie taka sama historia.
    Na gazie na zimnym silniku trzyma obroty w normie, na ciepłym bardzo niskie.

    Po zdjęciu przewodu podciśnieniowego z ufo obroty spadają jeszcze niżej ( chyba działa ? ).

    Już nie wiem za co się zabrać. Pomóżcie.

    P.S Zapomniałem napisać.
    Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
    Objawy :
    - kopci na siwo
    - czuć olej w spalinach
    - ubytek oleju
    - biała maź na korku oleju ( robię długie dystanse - około 200 km dziennie ).

    Nie zauważyłem spadku mocy, dlatego eliminuję układ tłok - pierścienie - cylinder.
    Ostatnio edytowane przez cinex134 ; 15-01-2014 o 21:56

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Jakieś sugestie ?

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    "Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
    Objawy :
    - kopci na siwo
    - czuć olej w spalinach
    - ubytek oleju
    - biała maź na korku oleju ( robię długie dystanse - około 200 km dziennie ).

    Nie zauważyłem spadku mocy, dlatego eliminuję układ tłok - pierścienie - cylinder."


    Najpierw doprowadż silnik do pełnej sprawności bo wtakim stanie nigdy nie będzie dobrze pracował a tym bardziej zapalał.
    Wymień UPG ,sprawdż głowicę ,ewantualnie splanuj ,wymień uszczelniacze zaworowe ,przeszlifuj zawory.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    To nie jest wina tego że bierze olej, dlaczego ? Ponieważ dziś po skończonej jeździe przełączyłem na benzynie żebym łatwiej odpalił go rano. Okazało się że silnik chodzi równiutko i idealnie reaguje na pedał gazu. Jakieś propozycje ?

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Niestety nie masz tutaj racji bo przedostawanie się oleju do komory spalania ma olbrzymi wpływ na pracę silnika, a szczególnie na świece zapłonowe.
    Olej osiadający na elektrodach świecy zapłonowej („zarzucanie" świec) tworzy połączenie (mostek)między elektrodami, wskutek czego przestają one iskrzyć. W razie zaolejenia świec zapłonowych silnik pracuje nieregularnie, przerywa i moc jego wydatnie maleje.Występują problemy z rozruchem.
    Powodem „zarzucania" świecy zapłonowej olejem może być uszkodzona uszczelka głowicy, uszczelniacze lub prowadnice zaworowe zużycie pierścieni i tłoków, wskutek czego olej przedostaje się do przestrzeni nad denkiem tłoka (komory spalania) i osadza się na elektrodach i izolatorze świecy.
    Uszkodzeniu może ulec też sonda lambda i katalizator.
    Nie licząc smrodu i kosztów niepotrzebnie zużytego oleju.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 28-01-2014 o 09:24

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Ty swoje , ja swoje. Silnik nie bierze aż tak dużo oleju żeby nie mógł pracować - w miarę normalnie chodzi na gazie.
    Skoro na gazie chodzi w miarę dobrze to na benzynie również powinien chodzić tak samo lub lepiej.
    Dziś po skończonej jeździe przełączyłem na benzynę - silnik zgasł. Moim zdaniem coś nie łączy tak jak powinno. Raz działa, raz nie. Nie mam zamiaru wymieniać wszystkiego po kolei. Powiedzcie mi co mogę sprawdzić ?

    P.S. Czy to jest normalne że w naszych unikach z odmy wydostaje się olej do puszki filtra powietrza ?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    "Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
    Objawy :
    - kopci na siwo
    - czuć olej w spalinach
    - ubytek oleju
    - biała maź na korku oleju"

    "Ty swoje , ja swoje. Silnik nie bierze aż tak dużo oleju żeby nie mógł pracować "

    Ile to jest według ciebie to dużo?
    Wykręć swiece to zobaczysz jak wyglądają...
    No ale skoro jesteś takim ekspertem od silników to trudno.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Rozwiązanie problemu : czujnik położenia przepustnicy. Temat do zamknięcia.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Niestety problem powrócił. Czy ktoś wie jak sprawdzić czy czujnik położenia przepustnicy jest dobry ? Dysponuje miernikiem więc mogę sprawdzić oporność.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Jak wtyczka od czujnika jest odpięta to silnik krokowy nie działa ( czyli prawidłowo ) ale silnik pracuje "normalnie" na jałowych obrotach. W czasie kiedy silnik pracuje, podłącze wtyczkę to silnik nagle gaśnie. Jakieś wskazówki ?

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Po remoncie silnika ( nie bierze już oleju ) sytuacja nadal taka sama. Po zresetowaniu komputera ( odłączenie klem ) wszystko chodzi jak należy do ponownego uruchomienia silnika. Jakieś propozycje ?

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Coś mi się wydaje że to wina ECU. Teraz pojawiła sie nowa usterka. Zawsze jak rozgrzeje silnik to przełączam centralkę z "auto" na "gaz" ( nie pytajcie dlaczego bo nie chce mi sie tłumaczyć ). Teraz centralka co jakiś czas w różnych odstępach czasowych samoczynnie przerzuca z gazu na benzynę i na odwrót ( najczęściej na jałowych obrotach stojąc na skrzyżowaniu ). Dzisiaj problem się nasilił do takiego stopnia że w ciągu minuty centralka przerzuciła z gazu na benzynę i na odwrót dobre 20 razy. Zresetowałem ( zdjąłem klemy na 10 min ) ecu i problem przeszedł. Nie wiem na jak długo, zobaczymy. Panowie pomóżcie bo już nie mam siły ...

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Wymieniłem komputer , wymieniłem aparat zapłonowy. Brak poprawy.
    Czy ktos może mi podpowiedzieć
    1. co trzeba kupic żeby podłączyć to uno pod laptopa ? ta przejściówka jest chyba niezbedna ?
    2. Czy w ogóle jest sens podłączać uno pod komputer ? Czy pokaże jakieś błędy ?

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2014
    Skąd
    Będzin
    Postów
    93
    Auto
    uno 1.4
    Rocznik
    1997
    może pompa paliwa?

    Nie daje głowy uciąć, że po podłączeniu do lapka znajdziesz usterke. Czasami może być tak, że wskaże błąd czujnika, ale nie określi dokładnie którego i grzeb sobie w czujnikach... w wolnej chwili na ten temat poczytam na innych forach, filmikach może coś gdzieś ciekawego się dowiem i jakoś coś Ci doradzę.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Siena 1.2 na benzynie bardzo kuleje (brak mocy) na lpg nie chodzi
    Napisany przez el_dziki na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-08-2013, 22:54
  2. [silnik] nie chodzi na benzynie:( dymi jak parowoz:(
    Napisany przez damianw12345 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 22-05-2013, 20:31
  3. Fiat Tipo 1.4 Gaz nie chodzi na benzynie
    Napisany przez Grubypce na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-03-2013, 19:18
  4. Fiat Siena 1.2 na LPG chodzi na benzynie nie w czym problem ?
    Napisany przez kuba110596 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 08-06-2012, 23:04
  5. Na Gazie chodzi Na Benzynie nie ma siły ruszyć :(
    Napisany przez Mistrano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-11-2009, 15:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co to jest jak fiat uno kopci spalinami

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl