Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    uno 899

    [silnik] Ciężko pali i duże spalanie Uno 899 cm3 2001r.

    Witam. Może ktoś podsunie jakiś pomysł. Mam uno jak w tytule. Na zimnym silniku trzeba pokręcić ze 2-3 sekundy rozrusznikiem zanim załapie a czasami po odpaleniu zadusi się a jeśli nie to słychać wyraźne dławienie - dopiero po chwili wchodzi na wyższe obroty. Na ciepłym zapala od strzała. Spalanie też wydaje mi się za duże bo ok. 10 litrów po mieście (a w końcu mrozów nie ma). Oprócz tego żadnych innych objawów nie zauważyłem. Silnik dość dynamiczny jak na 39 KM. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie przy otwieraniu wlewu paliwa występuje zasysanie powietrza do wewnątrz zbiornika. W zbiorniku jest podciśnienie i to dość spore. Wiem, że jest tam pochłaniacz par paliwa itp. ale nie jestem pewien czy tak ma być.
    Co zrobiłem/ sprawdziłem:
    1. wymiana świec zapłonowych
    2. wymian kabli zapłonowych
    3. wymiana czujnika temperatury wody (ten od kompa)
    4. wyjęcie uszczelki pod korkiem wlewu paliwa (żeby nie występowało to podciśnienie w
    zbiorniku
    5. sprawdzenie sondy lambda voltomierzem (wychylanie co ok. 2 sek. do ok. 1v - podobno tak ma być)
    6. czyszczenie tego czujnika który znajduje się w ukł. wtryskowym od strony zasysanego powietrza (wg. mnie czujnik temperatury zasysanego powietrza) - nie mam pojęcia jak sprawdzić
    7. wyjęcie i wyczyszczenie krokowca
    8. ufo raczej działa bo po odłączeniu podciśnienia obroty się zmieniają a jak zasysam powietrze z niego też słychać zmianę pracy silnika
    9. chyba resetowanie kompa (odłączyłem klemy na jakieś 2 h , podłączyłem, włączyłem zapłon na parę sekund, wyłączyłem zapłon na parę sekund i odpaliłem. Czekałem bez dodawania gazu aż włączy się wentylator - tak to się robi w daewoo nie wiem czy w uno też dlatego napisałem, że chyba).
    10. wymiana filtrów powietrza i paliwa
    Żadnych widocznych rezultatów. Proszę o jakieś podpowiedzi.
    P.S. przebieg 50000 km . Zaglądałem do świec po przejechaniu 100 km: Piękne spalanie - Brązowy jasny nalot, żadnego zaolejenia, nagaru itp.

    [ Dodano: 2009-09-20, 18:14 ]
    P.S. skąd mogę ściągnąć PDF - naprawa uno itp?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    30
    Auto
    Uno 1,4 I.e.S
    Witam. Może jednak spróbuj wymienić czujnik temperatury w kolektorze ssącym ( u mnie w 1.4 jest z niebieską wtyczką). Koszt to około 30 zł więc niewielka strata. Sprawdź też odpowietrznik zbiornika paliwa, może jest zapchany. A co do spalania zmierz ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    uno 899

    Dzięki za odpowiedź.

    Niestety u mnie jedyny czujnik z niebieską kostką to ten który już wymieniłem

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Uno
    Zdaję sobie sprawę ze to ostateczność ale polecam serwis w Czeladzi przy ul. Rzemieślniczej. Kilka razy korzystałem. Bez zastrzeżeń.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,120
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał sliski79
    6. czyszczenie tego czujnika który znajduje się w ukł. wtryskowym od strony zasysanego powietrza (wg. mnie czujnik temperatury zasysanego powietrza) - nie mam pojęcia jak sprawdzić
    Czujnik ATS klik
    Poszukaj WTS, to samo tylko dotyczy czujnka temperatury wody i tez możesz sobie go sprawdzić.

    Cytat Napisał sliski79
    9. chyba resetowanie kompa (odłączyłem klemy na jakieś 2 h , podłączyłem, włączyłem zapłon na parę sekund, wyłączyłem zapłon na parę sekund i odpaliłem. Czekałem bez dodawania gazu aż włączy się wentylator - tak to się robi w daewoo nie wiem czy w uno też dlatego napisałem, że chyba).
    Czy coś się zmieniło zaraz po tym zabiegu? Odpalałeś z zimnego silnika?

    Cytat Napisał sliski79
    5. sprawdzenie sondy lambda voltomierzem (wychylanie co ok. 2 sek. do ok. 1v - podobno tak ma być)
    W jakim przedziale się wychyla? Bliżej mu do 1V czy tak w granicach 0,5V się utrzymuje?
    Im bliżej 1V tym mieszanka bogata i odwrtonie im bliżej 0V tym uboga. Idealna to 0.5V.

    7. wyjęcie i wyczyszczenie krokowca
    Wyjmij krokowiec tak, abyś go widział i podłącz go. Na zimnym silniku włącz zapłon i zobacz czy poprawnie pracuje.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    uno 899

    Dzięki za konkretne podpowiedzi.

    Więc tak, po tym niby resecie który opisałem paliłem z zimnego silnika i nie zauważyłem żadnej różnicy. Ogólnie jakby miał trochę za niskie obroty na zimnym silniku ale tak już było wcześniej.
    Przy sprawdzaniu lambdy, raczej było jej bliżej do 1v niż do 0,5.
    Co do wyciągania krokowca- jeśli wyciągnę go z obudowy a on np mi się wysunie po włączeniu zapłonu to jak go później wsunąć do pozycji wyjściowej? jak wogóle powinien wyglądać prawidłowy reset? Niestety mój multimetr umarł po upadku i nie miałem możliwości sprawdzenia. Musze zakupić nowy i sprawdzimy. Dzięki za odpowiedz.


 

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 07:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 12:35
  3. Bravo 1.9TD duzo pali :(
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-01-2009, 08:06
  4. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 01:48
  5. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 15:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno 899 spalanie

fiat uno 899 silnik

uno 899 spalanie

fiat uno długo odpalaile wchodzi oleju do fiata uno 899uno 900 pali olejfiltr oleju fiat uno 899fiat silnik 899fiat uno 899 cm3zmianie świec uno zapala ciężejfiat uno 899fiat uno 900 2001r ciężko odpalafiat 899 duze spalanieuno 899 czujnik podcisnieniaczujnik temperatury silnika do fiata uno 899fiat uno cięzko pali gdy zimnyfiat uno ciężko odpalafiat uno 900 spalaniekorek wlewu paliwa fiat uno 899silnik uno 899fiat uno 899 cm3 silnikfiat 899 cm3 silnikfiat uno 1.4 ies czujnik temperatury w kolektorze ssącymfiat uno silnik 899uno wysokie spalanie