Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V

    Płukanie układu chłodzenia

    Mój teść ostatnimi czasy, wszedł w posiadanie Fiata Uno 1.0ie. Wczoraj zajrzałem pod maskę i stwierdziłem, że jest ciut przymało płynu chłodniczego. Odkręcam korek... patrzę, a tam jakiś dziwny specyfik zalany. Wącham... dziwnie pachnie, jak żaden płyn chłodniczy. Sprawdzam po półkach w garażu, obwąchuję butelki... i oto jest, znalazłem ową ciecz która jest w zbiorniczku wyrównawczym... O ZGROZO!!! płyn hamulcowy!!! taki jak w linku tutela plus!!! Nie wiem, kto to zrobił, teść, czy poprzedni właściciel. Podejrzewam,ze z tak zalanym układem było zrobione jakieś 200km, może mniej.

    Trzeba przepłukać układ. Robiłem to w swoim Bravo, więc myślę, że i tutaj będzie podobnie, ale wolę się upewnić.
    Rozumiem, że trzeba odkręcić najniżej zamontowany wąż, który idzie do chłodnicy, czy jest jakiś korek? Zlać cały płyn, płukać wodą... czy dodać coś do płukania chłodnic? bo nie wiem czy woda wypłucze ten płyn.
    Odpowietrznik widziałem tylko jeden, jest jeszcze jakiś?
    Proszę o potwierdzenie, lub poprawienie mojego, opisanego wyżej, "sposobu działania".
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    odpowietrznik masz jeden na wężu, spuszczasz albo jak masz korek spustowy albo jak nie to przez waż, płukać wodą i dobrze było by coś dodać jeszcze co zneutralizuje płyn hamulcowy

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    lukq, tak też myślałem, z tym, zer nie zdążyłem zerknąć, czy jest korek spustowy, ale powinien być, bo na wężach są jeszcze fabryczne opaski. Zwykły środek do płukania chłodnic będzie dobry, czy macie jakieś patenty na takie rzeczy?
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    myślę, że standardowy powinien wystarczyć, sprawdzisz jak to wygląda w wyrównawczym.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Dobra, to wiem już chyba wszystko, dzięki lukq, pojutrze będę dłubał.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Spuść co masz. Zalej środek, dolej wody. Silnik niech trochę popracuje na takim płynie. Spuść co masz i dopiero zalej nowym płynem.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    miszko, wiem jak wyczyścić układ, bardziej mnie interesowało, czy jest jakiś korek spustowy, ale zajrzę, to będę wiedział, oraz czy zwykły środek do czyszczenia chłodnic wystarczy, ale poczytałem sobie o płynach hamulcowych i w większości składają się z glikolu, więc powinien styknąć. Mimo to dzięki za zainteresowanie tematem

    [size=2][ Dodano: 2010-09-14, 09:15 ][/size]
    Zrobione, obeszło się bez żadnych kłopotów, bo niby skąd miały by być problemy z taką pierdołą.
    Jest jeszcze odpowietrznik nagrzewnicy, po lewej stronie grodzi, tuż pod szybą i tam też trzeba odpowietrzyć.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.


 

Podobne tematy

  1. Układ chłodzenia
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-03-2010, 15:04
  2. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 22:55
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 20:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno uklad chlodzenia

uklad chlodzenia fiat uno

jak przeczyscic uklad chlodzenia w fiacie

jak wyplukac uklad chlodzenia

jak odpowietrzyc uklad chlodzenia fiat uno 1.0

czym najlepiej czyscic uklad chlodzenia w puncie 2

http://www.iparts.pl