Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    24
    Postów
    60
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996

    Jaka uszczelka pod głowicę ?

    Czy ktoś może mi podac linka do UPG która bedzie pasować do mojego uniaka ? 1.0 96r



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Jesteś z warszawy tak? to podjedź np. do sklepu na radzymińska 135 ( przy trockiej), tam jest sklep z częściami do fiatów , skod. Na 100% znajdziesz tam odpowiednia UPG. A jak masz daleko to podjedz do jakiegokolwiek sklepu z częściami motoryzacyjnymi , UPG do fiata UNO 1.0 jest to ta sama uszczelka która była montowana w CC i SC 1.1 55km, Punto I , II i II FL - silnik 1.1 55km, 1.2 60km, 1.2 75km , Siena/palio 1.2 75km. Szukaj jakiejś dobrej uszczelki np. Erlinga

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Podjedz di intercarsu i tam ci dobiorą. Co masz za filozofie w tym.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    24
    Postów
    60
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Siema, korzystając z okazji że odszedłem od wielkanocnego stołu, napiszę trochę o pracach które juz wykonałem. Kupiłem nową głowicę od punciaka 1.2, pierścienie tłokowe ( niestety złe , podobno sa dwa rodzaje do tych silników ), UPG.
    Po zdjęciu głowicy moim oczom ukazały sie czarne tłoki z 2 milimetrowym nagarem. Wszystko pływało w oleju. Generalnie podejrzewam że przyczyną są zużyte pierścienie tłokowe. Niestety nie jestem specem w tym temacie dlatego nie moge tego stwierdzić patrząc na nie.

    Generalnie chciałem sie zapytać o jedną sprawę. W tym poradniku piszą
    Osobiście radziłbym założyć wałek od Punciawki - jest on optymalnym tzn. spalanie praktycznie powinno pozostać bez zmian, a moc odczuwalnie wzrośnie, trzeba tylko pamiętać żeby zmienić wydech bo na seryjnym nie wykorzystamy go w pełni.
    Reasumując, żeby w pełni wykorzystać możliwości tej głowicy to muszę pokombinować z wydechem. Czy samo wycięcie wnętrza katalizatora lub całkowite pozbycie się go i wspawanie zwykłej rury pomoże ?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Kolego zbierz olej z tłoków. Rozgrzej trochę świeżego oleju silnikowego (najlepiej zalatw sobie ze 2 setki oleju 0w40). Ustaw wał korbowy tak by tłoki były na tym samym poziomie. Na każdy z tłoków nalej po równo tego rozgrzanego oleju (cieniutka warstwa tak na max 1mm) i pozostaw na noc. Jak olej będzie stał tak jak wcześniej to pierścienie powinny być dobre. Zawsze mozesz zrobić profilaktycznie remont.

    Zresztą gdyby przepuszczały ci pierścienie na tłoku nie powinno być oleju. Prędzej pękniętą głowica a najprędzej przepuszczają uszczelniacze zaworowe. pytanie jeszcze jak duży jest rant na tulei cylindra. Silniku fire są bardzo żywotne.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    24
    Postów
    60
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Generalnie remont już zrobiłem. Wszystko fajnie śmiga. Jednak martwi mnie jeden fakt. Silnik trzyma caly czas wysoką temperature. Chłodnica jest bardzo gorąca więc termostat jest sprawny. Jakieś propozycje ?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał cinex134 Zobacz post
    Jakieś propozycje ?
    termostat - może otwierać przy zbyt dużej temp.
    wentylator chodzi? ole tam jest biegów wentyla? jak są dwa, to sprawdzić czy pierwszy chodzi...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    24
    Postów
    60
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Termostat sprobuje calkiem wyciagnac i przetestować bez niego. Wentylator ma jeden bieg, włącza się normalnie.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Załatw sobie termometr ze skalą do 110*c. Termometr wrzuć do garnka z zimną wodą i zacznij podgrzewać. Termometrem sprawdzaj temperaturę przy jakiej otwiera się termostat.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Uszczelka pod głowica lub ???
    Napisany przez Gromek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-09-2013, 16:55
  2. Uszczelka pod głowicą
    Napisany przez dawid28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-02-2013, 21:03
  3. Uszczelka pod główicą
    Napisany przez cafka na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 31-08-2010, 09:49
  4. uszczelka glowicy
    Napisany przez drag16 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-02-2010, 21:29
  5. Uszczelka w drzwiach
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-11-2009, 07:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co to jest upg w fiacie uno

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl