Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26

Temat: Gaz w Uno 1,4 i.e.S  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2013
    Skąd
    Rzepin
    Wiek
    24
    Postów
    55
    Auto
    Uno 1,4 ie
    Rocznik
    1995

    Gaz w Uno 1,4 i.e.S

    Cześć mam takie pytanie ponieważ mój uniak jest na samej benzynie
    czy mogę do niego zamontować gaz ma wozić mnie do szkoły jeszcze przez 3 lata co dziennie ponad 60 km?
    Jest z przebiegiem 135476km?. Jest taka możliwość jest z roku 1995r koszt instalacji to 1800zł pytałem się.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Witam . warto założyć gaz ale - po pierwsze stracisz trochę miejsca w bagażniku po drugie dużą cenę powiedział Ci gazownik , ja zapłaciłem w tipo 1,4 ie 1400 a to ten sam silnik . teraz pali Ci pewnie około 6l benzyny a gazu będzie 8l tak że warto

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2013
    Skąd
    Rzepin
    Wiek
    24
    Postów
    55
    Auto
    Uno 1,4 ie
    Rocznik
    1995
    Hmm miejsce w bagażniku zapytam o butle na koło a zapasu nie mam zamiaru wozić;p więc mówisz że warto to podjadę i się umówię. Dzięki

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Witam,

    gaz opłaca się zakładać w każdym aucie które chcemy posiadać przez 2-3 lata i których chcemy robić rocznie co najmniej 10000km. Przyjmując że będziesz przejeżdżał Uniakiem 60km przez 330 dni w roku co daje nam przebieg roczny około 19800km gaz jak najbardziej opłaca się zakładać. Teraz tylko pytanie jakiej generacji chcesz mieć instalację. Pewnie w aucie posiadasz metalowe kolektory dolotowe więc możesz zamontować instalację gazową II generacji z tz. silniczkiem krokowym lub instalację sekwencyjną ( IV generacji). Cena instalacji gazowej II generacji w Warszawie to koszt ok 1500-1600zł a instalacji Sekwencyjnej to 2100zł w górę. Ja na twoim miejscu zamontowałbym tylko i wyłącznie instalację sekwencyjną ponieważ jest z nią mniej problemów, nie musisz tak często wymieniać świec zapłonowych ( max. co 15kkm w przypadku inst. II gen.) nie ma problemów z jej regulacja ( sekwencję możesz sam wyregulować kupując odpowiedni kabelek do centralki gazu oraz ściągając z internetu program do jej kalibracji a w przypadku instalacji II gen. do prawidłowego wyregulowania potrzebny jest analizator spalin), rzadziej siadają reduktory, mniejsze jest spalanie gazu .itp. Jeżeli faktycznie chcesz tym autem jeździć 3 lata to warto dopłacić te 600-700zł bo i tak w skali lat kwota ta się Tobie zwróci.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2013
    Skąd
    Rzepin
    Wiek
    24
    Postów
    55
    Auto
    Uno 1,4 ie
    Rocznik
    1995
    Dzięki u mnie sekwencja to właśnie 1800 gazownik mówił że może być 50 zł wahania + - więc jeszcze troszkę pomyślę i pojadę się umówić na to butle chce mieć w kole zapasowym by tego małego bagażnika nie szpecić taka butla będzie miała około 30 35 litrów.
    Będę jeździł nim do szkoły przez 10 miesięcy ale na wakacje to nad morze by się chciało.
    Jak już będę miał założony to napisze co i jak dzięki za wszystko,

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Przed montażem poproś gazownika aby dał Tobie listę podzespołów jakie chce wrzucić Tobie do auta, szczególnie wtryski, reduktor i centralkę gazową. Jak będziesz miał już typ tych części to poszukaj w internecie opinii na ich temat. Pamiętaj że bezawaryjne działanie instalacji gazowej to w 50% dobór odpowiednich podzespołów samej instalacji a drugie 50% to poprawność jej założenia.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    315
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    A nie jest to przypadkiem silnik na monowtrysku?
    Ostatnio edytowane przez Damian-jg ; 14-07-2013 o 10:03

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Coś tu nie gra-to auto jest na gaźniku albo monowtrysku (w 95r. była zmiana wiec nie wiem) i tu sie nie da założyć instalacji sekwencyjnej(chyba że z jednym wtryskiem ale to bez sensu). Do tego auta pasuje instalacja 1/2 gen. zależnie czy gaźnik czy wtrysk i to jest koszt max 1500zł. Sam miałem uno 1.4 '97 i założyłem 2 gen. Landi Renzo i śmigało.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    315
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    II generacja za 1800 to dużo a IV niewykonalne za tą kwote

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2013
    Skąd
    Rzepin
    Wiek
    24
    Postów
    55
    Auto
    Uno 1,4 ie
    Rocznik
    1995
    u mnie jest pod pokrywą filtra jest tak jak by przepustnica j jest na środku jej jest jeden wtrysk więc jaką instalację najlepiej?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    jeśli to silnik 160A1.046 to 100% monowtrysk a w dodatku ma płaszcz wodny na kolektorze dolotowym i można narobić kupę bałaganu w silniku .W samochody do 1996r można wkładać gaz pierwszej generacji i ten silnik bardzo dobrze sobie radzi o ile jest poprawnie ustawiony gaz i luz zaworowy . pierwsza generacja to około 1300-1400 z butlą w koło tylko nie bierz stako zaopatrzysz się w piankę do kół w jakimś markecie i śmigasz najwyżej jak przebijesz koło to wulkanizator będzie Cie wyklinał

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2013
    Skąd
    Rzepin
    Wiek
    24
    Postów
    55
    Auto
    Uno 1,4 ie
    Rocznik
    1995
    jest to raczej na monowtrysku poniewaz jest jeden wtrysk w gazniku taki z góry więc jaka instalacja?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    jest to raczej na monowtrysku poniewaz jest jeden wtrysk w gazniku taki z góry więc jaka instalacja?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Przepraszam ze pytam a co to takiego ten płaszcz wodny?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    w kolektorze dolotowym jest płyn chłodzący . proponuję - zmień gazownika i załóż pierwszą generację . Pierwsza od drugiej różni się tym że nie ma silniczka krokowego i sterownika do niego tylko reguluje się śrubą przed mikserem i bieg jałowy w parowniku załóż Lovato miałem przez 10 lat przynajmniej nie ma się co popsuć

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ja bym założył 2 generacje do tego auta-koszt podobny do 1 gen. a będzíie lepiej się sprawować.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    i miało co psuć często zapycha się silniczek krokowy i wtedy się zdymi koszt nieduży bo 45 zł ale jak padnie to ciężko wrócić na gazie do domu jak zamknięty będzie na pierwszej generacji miałem Tipo z takim silnikiem i bdb sobie radził . przełącznik gazu 3 pozycyjny ! - to dla Mateusz93r


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno 1 4

uno forum

dlaczego czesto zapycha sie silniczek krokowy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl