Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000

    Centralny zamek w UNO - dołożenie pilota

    Witam wszystkich.

    Kolega poprosił mnie o pomoc w dorobieniu mu sterowania z pilota zamkiem centralnym jaki ma on w swoim UNO.
    W Uno raczej prawie nigdy nie grzebałem, ale coś niecoś poszukałem , daltego chciałbym się upewnić/dopytać o to, a zapewne przyda się ten temacik na przyszłość innym;

    Centralkę odbiorczą mamy osobną, taki zestaw pilot+centralka( typowy) która w zal. od ustawienia generuje impuls/podaje masę lub + na wybrane styki. Była kiedyś w innym aucie, uniwersalna centralka odbiorcza konfigurowalna, więc można nią wysterować idealnie fabryczny centralny zamek.

    ** Centralny zamek ma fabryczny na kluczyk, my dokładamy pilota ***
    Z tego co przeglądałem na szybko schematy - fabrycznie kolega powinien mieć 2 siłowniki master ze sterowaniem masą, tj jak w typoym uniwersalnym centralnym, siłowniki zwierają w założ. od położenia masę na daną krańcówkę - styk;
    prawda?

    na schematach centralka właściwa jest oznaczona jako urządzenie nr "98", idą do niej do sterowania pozycją siłowników od każdego z nich niebieski i biały (no i czarny - ta masa), no i zasilanie tej centralki;
    prawda?

    powinno być gdzieś w aucie wolne nieobsadzone dodatkowe złącze (na schem.: "103") na którym wyprowadzone powinny być zasilanie, masa i kable niebieski i biały do sterowania centralnym zamkiem z osobnego urządzenia (czyli naszej dokladanej centralki-odbiornika pilota) ; prawda? gdzie szukać tego złącza? mogę przekopać koło skrzynki bezpiecznikow, listwy w okolicach drzwi itp, ale jeśli ktoś wie gdzie ono jest, to po co...

    ktoś pewno sam sobie dokładał i może mógłby mi odpisać, bo w poniedziałek będę musiał poleźć do kolegi bo mnie męczy o dodanie tego pilota mu do UNO
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Zwoleń / Bartodzieje
    Postów
    45
    Auto
    UNO 1.0i.e.S 99r JOZIN LIMITED EDITION by LPG
    Centralka może być za schowkiem, co do sterowania - masa podawana na styki, tak jak pisałeś, co do dodatkowej kostki, instalacja w UNO to loteria, w niektórych są dodatkowe wiązki a w niektórych brak
    Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
    błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
    DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
    teraz i w godzinę chill-outu naszego.
    MAYDAY

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    za schowkiem mówisz? to zerkniemy tam, choć z lewej strony koło kierowcy coś cykało, ale poszukam, szkoda że nie ma standardu i tego złącza... chciałem wiedzieć, gdzie ono jest standardowo, jeśli jest...
    tak czy inaczej dzięki
    jak widać, jak zawsze trzeba przekopać autko będzie...

    [size=2][ Dodano: 2009-04-05, 23:16 ][/size]
    więc tak:

    centralny na pilota -= tu dołożenie pilota do fabrycznego centralnego = na szybko dołożyłem kumplowi w uno tydzień temu;
    jakby ktoś szukał:

    kumpel miał zestaw pilot+centralka odbiorcza, typowa uniwersalna, kdo której tylko podłączamy zasilanie i która wystawia masę lub plus bądź imuls, w zależności od ustawienia, na jeden lub drugi kabel wyjściowy, po odebraniu sygnału; idealna do wysterowania fabrycznej centralki zamka centralnego;
    ustawiliśmy na sterowanie masą;

    wg schematów powinno być wolne złącze, oznaczane różnie, na niektórych schematach bodajże "103", różnie, w którym to są podprowadzone linie od centralnego fabrycznego do sterowania zamkami plus zasilanie i masa;

    u kumpla miałem tego złącza szukać, ale idąc po przewodach, które ze schematu wcześniej wypatrzyłem... znalazłem gotowe złącze po autoalarmie który już dawno umarł śmiercią naturalną więc sprawa była prostsza;

    ogólnie zamki sterowane są masą (krańcowe styki w siłownikach zwierają masę na konkretny kabel w zależności od położenia); centralka i siłowniki są razem na jednych liniach, czyli wspólna masa, wspólna linia do zamykania, wspólna do otwierania;

    szukamy cienkich dość kabli od jakiegokolwiek siłownika idąc najlepiej, można się wpiąć w kable od jakiegoś siłownika równolegle, lub te same przy centralce lub te same przy złączu przygotowanym fabrycznie na dodanie 'pilotowej' centralki (jak ktoś to złącze znajdzie idąc po kablach);
    szukamy cienkich:
    czarny = masa
    biały i błękitny (błęktiny, nie niebieski, jasny niebieski, błękitny, bez żadnego paska który to pasek czasem jest na podobnych ale słabo widoczny!)
    zwieranie masy do białego lub błękitnego powoduje zamykanie/otwieranie drzwi, to samo robią styki w siłowniku jak kluczyk przekręcamy; cała filozofia;

    do naszej dodawanej pilotowej centralki podpinamy plus zasilania, masę a wyjścia na których będzie masę wystawiać do białego i błękitnego; jak się pomylimy zadziała na odwrót, starczy zamienić wtedy;

    szczegółów dalszych nie rozpisuję bo chyba dość to jasne jak ktoś chce sam dołoyć sobie centralkę odbiorczą;
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]


 

Podobne tematy

  1. [zamek] Klamki
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 17-10-2015, 09:27
  2. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:58
  3. Przełożenie gażnika weber
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-12-2008, 10:48
  4. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia i większe felgi.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-09-2008, 15:19
  5. centralny zamek fiat marea
    Napisany przez kasiaitomi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-06-2008, 20:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

centralny zamek fiat uno

centralny zamek do fiata uno

gdzie jest centralka zamka w uno

zamek centralny fiat uno

centralny zamek uno

gdzie jest centralka w fiacie uno

pilot do fiata uno

gdzie szukac centralnego zamka w fiacie uno

fiat uno centralny

centralny zamek uno na pilota

fiat uno fabryczny centralny zamek

fiat uno centralny zamek

centralny zamek w uno

dobry centralny zamek do una

gdzie jest centralka zamka uno

uno centralny zamek

Fiat uno jaki centralny

fiat uno zamek centralny centralka

zamek centralny w fiacie uno

centralny uno

Uno fabryczny centralny zamek

http://www.iparts.pl