Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    ulysse
    Rocznik
    1994

    Założenie klimatyzacji ulysse 2.0 94r

    Witam... jako że na dworze upał, temperatura w ulyssie nie nastraja do jazdy, naszło mnie na założenie klimatyzacji.
    lubie podłubać przy autach, lecz ulyysa mam nie dawno i kompletnie nic o nim nie wiem.
    znajomy ma pugeota 806 i ma tam zwykłą klime, nawiewy na suwaki , (tak jak u mnie).
    Ma ktoś schemat takiej klimatyzacji ? bądź informacje czym się różni w składzie elementów ta na suwaki a ta na przyciski ( bo może warto by było od razu polecieć z taką wypasioną)Bądź czy orientujecie się czy wiązka jest już przygotowana pod klimę, czy wiązki do "golasów" się różniły ?
    Ewentualnie jakiś schemat mocowań deski rozdzielczej

    No i ogólnie jak ktoś jest zainteresowany niech się wypowiada ze swoimi pomysłami, radami...

    od razu uprzedzę że nie zamierzam sprzedawać i kupować auta z klimą.na ten rok pewnie tego nie wykonam , ale na przyszłe lato już bym chciał.Skupię się na zbieraniu gratów w "okazyjnych" cenach



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Radzę przemyśleć bo poza nielicznymi przypadkami zapaleńców z warsztatami i masą części z rozbitków nikomu się to nie opłaca.. Nie zdajesz sobie sprawy ile to jest roboty chyba
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    ulysse
    Rocznik
    1994
    a jakie koszta poniosę po za zakupem kompletnej klimy z jakiegoś auta przeznaczonego na części i nabiciem jej ? (nie licząc własnej pracy) Nie przesadzajmy z tymi kosztami, to nie jest specjalnie drogie auto w częściach, a jeśli mam poświęcić kilka dni na montaż i potem cieszyć się z jazdą w upalne dni w chłodzie no to uważam to za dobry pomysł...kwestia odpowiedzi na pytania z mojego pierwszego postu.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Musiałbyś skompletować dość dużo części. Do tego integracja z komputerem silnika i wykonanie całej instalacji do sterowania klimatyzacją. Warsztat policzy za to dość dużo, prościej kupić auto które już tą instalację posiada.
    Zobacz sobie przykład z naszego forum gdzie klubowicz pokusił się o montaż klimatyzacji w Temprze -> Tempra Tipo Team :: Jak założyć klimatyzację do tipo tempra 1,4/1,6 manualną cz1

    Pytanie, chcesz to samemu robić czy oddać komuś? Jak samemu, masz czas i zapał to można się bawić. Jako komuś oddasz to skasuje trochę za robociznę.
    Jeżeli sam będziesz się bawił to poszukaj Ulysse które taką instalację posiada. Trzeba by było z niego wyjąć tą instalację i zaadaptować u siebie.

    Co do pytań Twoich pozostałych to myślę, że pewnie informację znajdziesz w eLearn dla Ulysse -> http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/20
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Problemem jest to że takiego zestawu typowo to nie kupisz. Jak masz np. anglika czy rozbitka obok w garażu z klimą - ok jest szansa.. Same graty do klimy pewnie z 500-800 + drugie tyle za pierdoły, uszczelki, kable itp, roboty i rozgryzania jak to działa na tydzień pewnie, do tego nabicie i w ogóle złożenie tego aby było szczelny. Rozbierasz na części pierwsze przy tym całe auto.. Nie warto po prostu. Taniej i szybciej sprzedaj i kup takie z klimą..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    ulysse
    Rocznik
    1994
    chcę to zrobić samemu,na graty od klimy liczyłem z 800-+ parę złotych,uszczelki? (to chyba nie jest koszt kilku set złotych bez przesady) jaki problem złożyć żeby było szczelne? po to się wymienia uszczelnienia, byrrt dramatyzujesz chyba trochę, zdjęcie deski to jeszcze nie rozebranie całego auta...a do włożenia rurek od klimy chyba nie potrzeba silnika wyciągać.Wydaje mi się że instalacja elektryczna jest przystosowana do klimy, bo w bezpiecznikach pod maską jest miejsce na stycznik bodajże od wentylatora do klimy czy coś podobnego, i są tam normalne wsuwki z kablami a nie zaślepione miejsce...nie mogę sprzedać samochodu bo po po 1 używam go do pracy, więc odpada miesięczne szukanie auta, po 2 wymieniłem w nim silnik na świeższy, po 3 szkoda mi go bo nie ma na nim kropki rdzy, po 4 kupując kolejne auto zawsze coś jest do roboty nowego, tego już znam i nie chcę zapoznawać się z nowym ;] nie mam styczności z mechaniką pierwszy raz , ale też nie jestem mechanikiem, parę aut już naprawiałem,dwa odrestaurowuje,kwestia tylko poznać się z tematem.Swoją drogą w tej temprze z tego co widzę nie było większych problemów...Pozdrawiam

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie dramatyzuje, sam nie mam może doświadczenia w tej materii (zakładania klimy) ale od czasu kiedy siedzę tu i nie tylko tu na forum czytałem nie jeden temat o dokładaniu klimatyzacji.. I nawet widziałem parę projektów gdzie ludziom się to udało, ale po pierwsze mieli oni warunki, po drugie rozbitki, po trzecie auta które robili nie były zwyczajne a raczej mocno podpicowane - rozumiem, że mogło się opłacać.. Chodzi w tym wszystkim również o to, że wieloma rzeczami auta się różnią w wersji z klimą a bez i coś co teoretycznie jest w aucie musisz i tak wymienić żeby dało się to odpalić z klimą.. Bywają czasem na allegro zestawy klimy do auta - niby kompletnej, wężyki, nagrzewnice, sterowniki, czujniki, chłodnice, ale tak naprawdę ile brakuje zobaczysz jak będziesz to zakładał. Czy silnik trzeba wyciągać - pewnie nie, chociaż są na pewno auta gdzie jest tak mało miejsca pod maską że trzeba i to zrobić.. Sam lubię mechanikę, lubie moje auto i chciałbym dołożyć klimę.. Jeśli dałoby się za 1000-1500 taką klimę dorzucić właściwie nie zastanawiałbym się wcale. Nie mam natomiast warsztatu z kanałem, tygodnia czasu i dostępu do części jakie by mi było potrzeba. Dochodzi do tego pewna wiedza której również mi brakuje, bo mimo wszystko trzeba wiedzieć jak to działa dokładnie, gdzie są czujniki, jak idą oryginalne wiązki, które piny w kostkach są od czego itp a za taką wiedzą też trzeba trochę połazić..

    Poza tym bazuje również na stwierdzeniach paru userów którzy to już robili - udało się, ale chyba każdy pisał że pierwszy i ostatni raz..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    ulysse
    Rocznik
    1994
    mam garaż, tydzień na montaż można podzielić, nie musi być wszystko na raz, zresztą nie napisałem tematu o nazwie "przełożenie klimy czy się opłaca?" tylko konkretnie.Niestety mój angielski jest na poziomie Hi i ok więc odpadam już na starcie z eLearnem pytania były chyba wyraźne więc skończmy niepotrzebną przepychankę czy warto, czy nie warto i kto co potrafi
    Jśli ktoś dysponuje informacjami niech się wypowiada, bez zbędnych "nie opłaca się"

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    ulysse
    Rocznik
    1994
    Witam, trochę czasu mienęło, ale ruszam powoli z tematem

    Czy ktoś ma schemat klimatyzacji do ulysse 2.0 ? Bo nie mogę nigdzie w necie znaleźć

    Z tego co widziałem to czy diesel czy benzyna , układ klimy się nie różni.
    Czy układ pod maską różni się czymś miedzy wersjami klimy z jednym przyciskiem a tej z nowszą deską (chyba taki ala klimatronic) ?
    Czy nagrzewnice zdemontuję wyjmującśrodową , dolną część deski? czy trzeba góre całą zdejmować?


    Gdyby ktoś mógł mi zrobić fotki spod maski, bo mam pare ale mało one mi pokazują.

    Z tego co się zorientowałem po za układem klimatyzacji potrzebna będzie jeszcze miska olejowa z mocowaniem do sprężarki, i inne przewody do pompy wspomagania...

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    ulysse
    Rocznik
    1994
    A wiec może dla wszystkich nie dowiarków jestem w połowie walki z klimą...Nagrzewnica pod deską zastąpiąna nagrzewnicą z wersji z klimą (wyjęcie odbywa się bez zdejmowania deski rozdzielczej, wystarczy odkręcić dolną część) przy okazji dowiedziałem się że są dwie wersje -na jedną i na dwie dmuchawy.

    osprzęt na silniku zamontowany, pompa wspomagania poszła na górę, sprężarka klimy zamontowana do miski olejowej którą trzeba było wymienić na taką z odpowiednimi mocowaniami, i wymienić przewód od pompy wspomagania na dłuższy.

    Zostało zamontować chłodnicę od klimy oraz podwójny wentylator i spiąc wszystko elektrycznie (jakaś prosta wiązka własnej produkcji)
    Niestety blokuje mnie chwilowy brak chłodnicy- potrzebna ta ze zebiorniczkiem u góry. Do tej co ma zintegrowany zbiornik w chłodnicy nie ma szans założyć wentylatora...

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No gratuluję samozaparcia Daj znać czy się udało, ile czasu i pieniędzy to pochłonęło..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    28
    Postów
    18
    Auto
    ulysse
    Rocznik
    1994
    Sorki ale praca i urlop mnie pochłonęła trochę....

    Dzisiaj klima została uruchomiona....Działa, chłodzi-czego chcieć więcej


    Napiszę co potrzebne :

    Nagrzewnica od wersji z klimą (są dwa rodzaje, jedna i dwie dmuchawy)
    chłodnica klimy
    chłodnica z wersji z klimą
    wiatrak podwójny
    sprężarka
    łapa do alternatora
    miska olejowa z mocowaniem do sprężarki
    przewód wysokiego ciśnienia od wspomagania
    komplet węży od klimatyzacji
    osuszacz-nie ma sensu kupować używanego bo nadaje się on zupełnie do niczego
    zbiornik wyrównawczy i pare kształtek żeby go podpiąć-ja się "wciąłem" w chłodzenie parownika od gazu
    jakiś przekaźnik i z 6m przewodu, wsówki , włącznik itp. żeby to jakoś wyglądało
    Ja wyrobiłem się w tysiącu z nabiciem wystarczy poszukać, potargować się

    w razie W służę pomocą


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 11:38
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-03-2012, 18:36
  3. [ukł. klimatyzacji] Demontaż panelu klimatyzacji
    Napisany przez IRON na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 18:19
  4. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 06:31
  5. [ukł. klimatyzacji] montaż klimatyzacji
    Napisany przez karmad na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-05-2010, 12:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ulysses wymiana parownika klimatyzacji

fiat ulysse 1996 wymiana nagrzewnicy

klimatyzacja fiat ulysse 2.schemat

wymiana nagrzewnicy fiat ulisse

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl