Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ulysse 2,0 JTD 109
    Rocznik
    2004

    Ulysse I //trójka wchodzi ze zgrzytem

    Na wstępie dzień dobry wszystkim. Przeglądałem forum od dłuższego czasu, w sumie przez moją całą trzyletnią przygodę z Ulysse 1,9 TD z '95, ale w końcu postanowiłem się zarejestrować

    Z moją niebieską lodówą mam ostatnio pewne zgrzyty.

    1. Trzeci bieg zaczął wchodzić z wyczuwalnym oporem i chrupnięciem.
    Na niskich obrotach biegi wchodzą trójka wchodzi gładko, natomiast przy wyższych, czy też redukcji zgrzyta, aż w nadgarstku czuć. Reszta biegów wchodzi super, nawet z nieszczęsnym wstecznym nie mam problemu. Linka sprzęgła wymieniona, linki zmiany biegów też, sprzęgło świeżutkie.
    Próbowałem go podwójnie wysprzęglać, podejrzewając, że synchronizator klęknął, jednak pomimo, że czułem się jak kierowca Ikarusa, zgrzyt jak był, tak jest.
    Jeździć się da, ale na dłuższą metę jest to mocno irytujące, tym bardziej, że sporo nim w trasy jeżdżę.

    2. Obrotomierz wziął i odmówił współpracy. Styki wyczyszczone, cały licznik wymieniony (a działał w poprzednim aucie na bank), jednak wskazówka obrotomierza ani drgnie.

    3. To raczej pytanie, próbował ktoś montować Ledówki T4 do podświetlenia zegarów?

    Dzięki z górki!
    Linde



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2015
    Skąd
    Targowisko Gmina Lipno
    Wiek
    45
    Postów
    19
    Auto
    Ulysse 2.0 JTD Fiat Doblo 1.6 16 V
    Rocznik
    2001
    Na 100000 procent wysprzeglik 1 i 3 sa na jednym wałku . Ciekawe pytanie daj znać co wyszło ....z ledami

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał miksiu2008 Zobacz post
    Na 100000 procent wysprzeglik
    po pierwsze ; nie ma więcej jak 100%, po drugie czytaj ze zrozumieniem :

    Cytat Napisał Lindemann Zobacz post
    Linka sprzęgła wymieniona, linki zmiany biegów też, sprzęgło świeżutkie.
    jak linka z automatyczną regulacją luzu -czy dobrze się napięła ? choć i tak to powinno raczej rzutować na bieg 1 i wsteczny -

    czy cięgna biegów oryginalne ? nowe ? - może tu nie odbija dobrze do położenia 3/4 , do sprawdzenia jeszcze poduszka skrzyni i reakcyjna

    coś będzie jednak z synchronizatorem

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ulysse 2,0 JTD 109
    Rocznik
    2004
    No właśnie nie wysprzęglik bo to TD na linkę

    Linka z manualną regulacją, napinana trzy dni temu. Te z samonapinaczem miałem dwie i dwie pękły.
    Cięgna zmiany biegów wymienione na nowe w zeszłym roku. Poduchy wymienione przy okazji wymiany silnika nieco ponad dwa lata temu.
    Chciałem oszukać przeznaczenie ale to jednak będzie synchronizator ;/
    Teraz zostaje mi znaleźć jakąś skrzynkę z 406/Xantii czy innego osobowego wynalazku z turbopierdkiem DHX, bo skrzynia z dostawczaka będzie pewnie takim samym gulaszem jak to moje cudo z przebiegiem circa 500-600 tysięcy.
    Pzdr
    Linde

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    ja przy benzynie 2,0 RFU też mam linkę ,
    co do skrzyni 406/ Xantia miałbym wątpliwości czy będzie mieć takie same przełożenia /czyt. koła zębate jak dużo większe auto dostawczo/osobowe,
    więc szukałbym nawet z uszkodzoną obudową, ale do Ulysse/scudo , evasion/Jumpy, 806/expert czy do L./ Zeta
    jedna uwaga jeszcze te skrzynie b. ciężko chodzą na oleju mineralnym zwłaszcza zimą , ale to pewnie już wiesz

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ulysse 2,0 JTD 109
    Rocznik
    2004
    Skrzynia zalana olejem 75W80, w zimie faktycznie tak sobie, ale taki jej urok.
    Co do skrzyni z osobówki, ma co prawda trochę inne przełożenia ale jeździ się fajnie i same skrzynie są mniej zdewastowane i łatwiejsze do dostania niż te z dostawczaków.
    Przy mojej skrzynce, która ma jakieś 500-600 tysięcy przejechane to w środku jest już pewnie dwa razy więcej elementów niż to przewidział producent
    Z pewnością dam znać jak się to będzie sprawować.

    Aha, LEDy, działają, tylko w tych T4 z Allegra trzeba podginać dolne blaszki, żeby całość zabanglała.

    Pzdr
    Linde

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    przy podmianie skrzyni trzeba sprawdzić, czy zęby przegubów wewnętrznych półosi będą pasowały do kól koronowych ewentualnej innej skrzyni


 

Podobne tematy

  1. Ulysse I i Ulysse II - różnice
    Napisany przez miszaa na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2016, 23:07
  2. Uno 1.0 fire, wyskakuje trójka, a dwójka piszczy
    Napisany przez kujon6 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-06-2013, 17:45
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-03-2012, 18:36
  4. Nie wchodzi na obroty
    Napisany przez adek723 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-02-2012, 22:39
  5. Nie wchodzi wsteczny
    Napisany przez Godrac na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 09-12-2010, 20:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

doblo trojka i wsteczny

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl