Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Ulysse 2,2JTD 2004r  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    6
    Auto
    Ulysse 2,2 JTD

    Ulysse 2,2JTD 2004r

    Od kilku miesięcy borykam się z komunikatem błędu w systemie oczyszczania spalin.
    Autoryzowany servis Fiata poddał się i nie jest w stanie określić przyczyny.
    Objawy są dość dziwne:
    1. przy 90km/h (i tylko przy tej prędkości) wyświetlany jest ten komunikat a auto przechodzi w tryb awaryjny (brak mocy).
    2. komunikat znika po kilku uruchomieniach silnika (kontrolka check engine również gaśnie).
    3. auto potrafi stracić moc bez wyświetlania komunikatu i sygnalizacji zapaleniem kontrolki check engine. ten defekt zanika po ponownym uruchomieniu silnika, czasem samoistnie w czasie jazdy (odzyskuje moc).
    4. wszystkie płyny są OK
    5. filtr cząstek stałych OK
    6. turbina nowa
    7. instalacja i przewody podciśnieniowe OK

    Autko jest rewelacyjne ale tracę cierpliwość. Jeżeli ktoś jest w stanie mi coś doradzić będę bardzo wdzięczny.

    TEX



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Proponuję odwiedzić inny serwis, może komuś się wreszcie uda.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    8
    Auto
    fiat ulysse 2,2jtd
    czesc! (moj ulysse, 2006'rok, 501.tkm)

    Podaj przy okazji jakie komunikaty OBD ci podaje (lub co zczytali w serwisie)
    wtedy bedzie latwiej, w kazdym razie przyczyn moze byc wiele.
    Niewiem co podaje Boardcomputer, dokladny text...
    Zobacz jedna zecz, sensory na katalysatorze/filtrze czastek (przed' i za'), one sa
    kabelkami do zlaczek podlaczone, te kabelki przeprowadzone sa np. obok
    oslon termicznych ukladu wydechowego tu sa pochwytane niekiedy takimi
    malymi zciskami , metalowymi klamrami np. do takiej oslony termicznej.
    W miejscu zacisniecia kabelek moze byc (przez mechanicze drgania)
    uszkodzony i zwierac do masy przezco podajac bledne wartosci do jednego z trzech
    boardkomputerow..... tenze wskazuje na anomalia wydechu.tTo tlumaczyloby nagle i
    niesymatryczne pojawianie sie komunikatu...
    Jeszcze jedno moze, filtr czasteczek moze byc zuzyty, tzn: taki filtr z regoly
    (wiem od wlocha) powinien byc co 120tkm regenerowany, poniewaz po kazdym
    cyklu samoczynnego oczyszczania (wypalenia) , ca. co 700-800km (tj. po spaleniu
    pelnego zbiornika paliwa (ca.82-86lit.)) zawsze pozostaje w nim maly procent
    resztek ktore sie przez żarzenie nie utlenily, one zapychaja z czasem filtr.
    Wklad takiego filtru jest wiec regenerowany, wymieniaja go na inny, a zapchany
    wklad wyplukuja specjalna ciecza (jakies moczenie? czy cos podobnego).
    Do zapychanie sie takiego filtru moze prowadzic zle paliwo (mp.brudne slabej jakosci),
    system mieszania paliwa, zuzyty katalizator, tzw. "dymiacy" zawor....
    Ach i jeszcze cos , samochody z tym systemem filtrow czastek jezdzone w miescie i
    na krotkich odcinkach, zapychaja sie czesciej, trzeba taki samochod od czasu do czasu
    rozgrzac do temperatury roboczej i dac "w rure" ze 20 km na autostradzie
    tak ze 3500 obrotow troche potrzymac.... zeby katalysator porzadnie rozgrzac zeby odpalil
    filtr czastek......
    Niestety disle maja za mala temperature spalin i w tym systemie filtrowania jest to problemem, wiec sie zapychaja.... w systemie "ADD BLUE" jest juz lepiej.

    Moj ulisse pokazuje mi "filtr prawie ze pelny" za kazdym razem jak na urlop jade,
    jezdze z podpietym malym laptopem przez OBD wiec jak trzeba to mu zapodam
    co trzeba i jedzie dalej, ale generalnie po jakichs 100km na autostradzie przedmuchuje
    sie i moge jechac bez przeszkod.

    mysle ze znajdziesz tez cos w necie, wiec napisz jak sie wyjasni co bylo przyczyna tych
    komunikatow w twoim ulysse!

    Pozdro!

    -NeTTT-

    [size=2][ Dodano: 2010-10-16, 00:30 ][/size]
    Acha jeszcze jedno, boardkomputer zczytuje wszystkie sensory przy kazdym nowym
    przekreceniu kluczyka w stacyjce i nie zawsze pobiera informacje z tzw. banku danych "Freeze frame" w ktorym sa przechowywane jego wczesniejsze problemy z silnikiem,
    to moze tlumaczyc dlaczego za kazdym uruchomieniem znika komunikat, pojawia
    sie dopiero po pernym czasie, albo po wystapieniu wyzszego cisnienia przed katalizatorem , albo jakims blednym sygnale z jakiegos uszkodzonego kabla lub sensora.....
    -NeTTT the Planet-

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    6
    Auto
    Ulysse 2,2 JTD
    Dziękuję za radę.
    Sprawdziłem to o czym pisałeś.
    Oddałem FAP do servisu Volvo, gdzie go zregenerowali (po znajomości).
    Jak na razie wszystko ustało. Zobaczymy na jak długo.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Francja
    Wiek
    42
    Postów
    57
    Auto
    Fiat ulysse 2.2 jtd
    Rocznik
    2004
    Witam u mnie tez zapala się ta kontrolka i jest komunikat na kompie ale nic się nie dzieje mocy nie traci nie kopci po prostu nic pojeździe trochę i jak zgasze i zapale od nowa to gaśnie nie wiem co jest bo auto mam pare dni ma przejechane 64000km 2004r pomocy

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Francja
    Wiek
    42
    Postów
    57
    Auto
    Fiat ulysse 2.2 jtd
    Rocznik
    2004
    Witam mam pytanie do kolegi neTTT jaki program urzywasz do podpiecia ulyssa

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    72
    Auto
    UNO/ULYSSE
    może poprostu przytkał ci się filtr cząstek stałych ,przegoń go na ciepłym silniku przy wyższych obrotach (wypalają się sadze z tego filtra i znowu jest O.K)
    FIAT ULYSSE 2.0JTD 16V << srebrny >> 145 kkm
    FIAT UNO 1.4ieS LPG << czarny >> 324500 km +++

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Francja
    Wiek
    42
    Postów
    57
    Auto
    Fiat ulysse 2.2 jtd
    Rocznik
    2004
    Witam przegonil i nic dzisiaj bylem w w-wa 100km w jedna stronę ok a spowrotem po 3 godzinach postoju stracił moc tak jakby nie działało turbo nie kopci ani grama tylko bardzo wolno przyspiesza i jest słaby co robic

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2015
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    2
    Auto
    Ulysse 2,2JTD
    Rocznik
    2003
    Ja ostatnio mam taki sam problem, sprawdź zawór EGR i podciśnienia do niego. w moim przypadku zawór jest zablokowany. Musze znaleźć krasnoludka który się tam dostanie bez wyjmowania silnika .

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Francja
    Wiek
    42
    Postów
    57
    Auto
    Fiat ulysse 2.2 jtd
    Rocznik
    2004
    To nie był zawór erg tylko czujnik ciśnienia różnicowego Fap wymieniłem na używany i jak ręką odiol wszystko wróciło do normy

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    było Świętochłowice jest okolice Pilzna ; )
    Postów
    138
    Auto
    Ulysse 2.0JTD
    Rocznik
    2002
    Witam
    mnie dziś wyskoczyło na komputerku w aucie antipollution fault rozumiem,że to błąd podobny do waszych ale nic się nie dzieje nie traci mocy dosłownie nic.
    Mam 2.0jtd bez FAPa co może być przyczyną?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    było Świętochłowice jest okolice Pilzna ; )
    Postów
    138
    Auto
    Ulysse 2.0JTD
    Rocznik
    2002
    dziś po odczytaniu błędów w komputerze są błędy :
    0180 czujnik temperatury paliwa za wysoki sygnał
    1107 przekaźnik przełącz.rury dolotowej przerwa
    0380 Przekaźnik żarzenia -Nadmiar prądu
    0221 Czujnik położenia pedału 2 sygnał niezrozumiały.

    jakieś podpowiedzi od czego zacząć?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    było Świętochłowice jest okolice Pilzna ; )
    Postów
    138
    Auto
    Ulysse 2.0JTD
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał volvgangster Zobacz post
    dziś po odczytaniu błędów w komputerze są błędy :
    0180 czujnik temperatury paliwa za wysoki sygnał
    1107 przekaźnik przełącz.rury dolotowej przerwa
    0380 Przekaźnik żarzenia -Nadmiar prądu
    0221 Czujnik położenia pedału 2 sygnał niezrozumiały.

    jakieś podpowiedzi od czego zacząć?
    Dziś 09.06 problem powrócił tzn Antipollution fault jadę wieczorem do elektryka to jestem ciekawy jakie błędy.Silnik normalnie pracuje

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    452
    Auto
    Ulysse Nuovo 3.0 V6
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał volvgangster Zobacz post
    Dziś 09.06 problem powrócił tzn Antipollution fault jadę wieczorem do elektryka to jestem ciekawy jakie błędy.Silnik normalnie pracuje
    Błąd oczyszczania spalin się nie zapisuje - przynajmniej ja tak mam. I silnik pracuje normalnie, nie wyrzuca "check engine".
    Auto przeskanowane w dwóch róznych miejscach - błąd pojawia się i znika (wyrzucany na ekran, nie zapisuje się do dziennika pokładowego).

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    było Świętochłowice jest okolice Pilzna ; )
    Postów
    138
    Auto
    Ulysse 2.0JTD
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał pääkäyttäjä Zobacz post
    Błąd oczyszczania spalin się nie zapisuje - przynajmniej ja tak mam. I silnik pracuje normalnie, nie wyrzuca "check engine".
    Auto przeskanowane w dwóch róznych miejscach - błąd pojawia się i znika (wyrzucany na ekran, nie zapisuje się do dziennika pokładowego).
    Po odczytaniu błędy:
    P0180 czujnik temperatury paliwa przerwa w obwodzie lub zwarcie do plusa zasilania
    P1107 sygnał wirowego zaworu elektromagnetycznego zwarcie do uziemienia lub przerwa w obwodzie

    Te błędy po wylądowaniu powracają
    P0246 ciśnienie turbodoładowania zmierzone ciśnienie zbyt niskie
    P0380 obwód dodatkowego ogrzewania zwarcie do uziemienia albo przerwa w obwodzie

    Te ostatnie dwa nie wyświetlają się po skasowaniu
    Jakieś podpowiedzi?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fiat Ulysse
    Napisany przez rysek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-12-2016, 07:43
  2. Instrukcja Fiat Ulysse I
    Napisany przez mbred na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-09-2014, 15:50
  3. 450 000 km na ulysse 2,2 jtd
    Napisany przez NeTTT na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-08-2014, 22:03
  4. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 21:47
  5. [PDF] Ulysse
    Napisany przez miszko na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-01-2008, 14:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat ulysse brak mocy

fiat ulysse komunikaty

fiat ulysse rok 2004 2 2jtd

Fiat Ulysse silnyk servis

fiat ulysse 2.2 nie odpala

komunikaty w fiacie ulysse

ulysse jaki program do fapBrak mocy fiat ulissesfiat ulysse 2.2 instrukcjafiat ulysse jest slaby przyczynyulysse odpala ale traci moc i gasniefiat ulysse 2.2 brak mocyfiat ulysse 2.0 jtd mala mockomunikaty w fiacie ulliseturbo fiat ulysse 2.2 jtd brak mocyfiat ulysse gdzie zbiornik fapFiat ulysse 2.2 jtd nie zapalafiat ulysse 2.0 jtd brak mocy 2.2 jtd antipollution faultfiat ulysse 2.2 nie odpala po remoncie
http://www.iparts.pl