Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2012
    Skąd
    Birmingham
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Ulysse 2.2 JTD 2004

    Ulysse 2.2 jak działa czujnik(i) na katalizatorze?

    Witam. Myślałem o usunięciu filtra cząstek stałych. Poczytałem o tym że są tam czujniki mierzące ciśnienie gazów wylotowych. Zastanawiam sie jak one dzialają i czy komputer wyświetla ten komunikat przy takim samym ciśnieniu czy kiedy to ciśnienie jest różne. Czy ktoś domowym sposeb i bez elektronicznych zmian próbował ominąć ten problem. Dzięki za wszelką pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    czujnik róznicowy mierzy różnice ciśnień pomiędzy wejściem a wyjściem filtra. im większa różnica ciśnień tym bardziej zapełniony jest filter.
    podłączając kompa można odczytać aktualna różnicę ciśnień.
    Ostatnio edytowane przez marcin.b2508 ; 17-10-2012 o 00:56

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2012
    Skąd
    Birmingham
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Ulysse 2.2 JTD 2004
    To w czym jest problem? Wystarczy wywalić wnętrzności i po krzyku. Cisnienie jest takie same z jednej jak i drógiej strony, tak?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No to takie banalnie niestety nie jest ale dlaczego to też nie wiem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał azbach Zobacz post
    Cisnienie jest takie same z jednej jak i drógiej strony, tak?
    Niestety nie pewna różnica ciśnień jest cały czas. im bardziej zapełniony tym większa różnica. jakby to było takie proste to nie trzeba by było przeprogramowywać ecu. chyba że znajdziesz jakiś emulator tego czujnika to możesz wypruć fapa.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2012
    Skąd
    Birmingham
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Ulysse 2.2 JTD 2004
    A więc to jest haczyk.... dzięki za informacje.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Gdyby chodziło tylko o stałą różnice ciśnienia to by dało to b. prosto oszukiwać.. Tam musi być coś sprytniejszego..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Jak obserwujesz wskazania z czujnika w wart rzeczywistych to się zmieniają w zależności od obrotów silnika, temp, obciążenia. wszystko zależy od tego jaki strumień spalin przepływa przez wydech.
    w czujniku różnicowym masz 3 piny +, - i sygnał do kompa. według danych z ostatniego szkolenia na którym koleś prowadzący o tym troche mówił na pinie sygnałowym jesty napięcie:
    - czysty 0,3-0,7 V
    - około 35-45% 2,5-3,5 V
    - nasycony 4,0-4,7 V
    Można się pobawić i wpakować tam jakiś rezystor i zobaczyć czy komputer to przyjmie czy będzie głupiał. ale raczej stawiam na to drugie.
    Ostatnio edytowane przez marcin.b2508 ; 20-10-2012 o 11:18

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czujnik wskazuje bewnie bezwzględną różnice ciśnienia a ta różnica przy małym ciśnieniu spalin będzie też inna niż przy wysokim.. Temp też ma może znaczenie itp.. Tak więc emulator musiałby to wszystko mierzyć pewnie i dobierać sygnał wg. charakterystyk..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2012
    Skąd
    Birmingham
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Ulysse 2.2 JTD 2004
    Może ktoś coś wie jak działają w takim razie emulatory, jak są skonstruowane i może tak ja kolega pisze , że wystarczy zwykły rezystor albo coś takiego. Mam nadzieje że taka osoba niedługo się odezwie. Pozdrawiam.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Rezystor na pewno nie będzie starczył - na 100%.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. 450 000 km na ulysse 2,2 jtd
    Napisany przez NeTTT na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-08-2014, 22:03
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-03-2012, 18:36
  3. ciągle działąjący Wentylator Termowłącznik czujnik Fiat bravo 1.6 klima
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-03-2012, 09:56
  4. ulysse 2.1td
    Napisany przez chudy20 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2012, 21:20
  5. ulysse 2.1 tds
    Napisany przez Piteros1 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-07-2010, 12:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik roznic cisnienia katalizator

czujnik temperatury spalin bravo jtd

czujnik temperatury spalin jtd

czuunik katalizatora spalin

emulator czujnika temperatury

fiat ulysse zbyt wysoka temperatura

czujnik przy katalizatorze

jak ominac czujnik cisnienia spalin

czujnik temperatury spalin fiat

emulator fap fiat ulysse 2.2 jtd

jak usunac katalizator fiat ulysse

czujnik katalizatora spalin

katalizator ulysse 2004

Czujnik katalizatora

katalizator za fiat ulisse

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl