Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2010
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Ulysse 2.1 TD

    Ulysse 2.1 TD - brak mocy

    Witam,

    od jakiegoś czasu mam problem z moim Ulysse - 2.1 TD 97 r. Samochód wyraźnie stracił na mocy. Szczególnie jest to odczuwalne na III, IV i V biegu. Są takie momenty jak jest wkręcony na obroty że "złapie moc" i wtedy go wyrywa. Dla ułatwienia podpowiem że mam problem z vacum pompą (wiem że ona ma coś wspólnego z turbiną) ale nie sądzę żeby to była przyczyna. Będę wdzięczny za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    29
    Auto
    Ulysse 2.1 TD '97
    Witam.

    Na 99% masz to co ja miałem. Mapsensor umieszczony obok lewej lampy, odkręć napsikaj dużo WD40 i załóż, i tak kilka razy, jak mu przejdzie to oki. Jak mu nie przejdzie to nowy 270zł. Komputer silnika nie wie jakie jest ciśnienie doładowania i daje za małą dawkę paliwa. Jeśli nie to zawór EGR ci się zacina. Zaślepić i dla pewności ręką go zamknąć od spodu auta. Jak jakieś szczegóły potrzebujesz to NO PROBLEM, nie wiem na ile samodzielny mechanik z Ciebie. Po zaślepieniu EGR silnik trochę bardziej twardo pracuje ale to wynika z sterowania przez komputer silnika, jak trzeba to opiszę. Vacum Pompa wytwarza podciśnienie do siłownika EGR i tylko tyle, podciśnieniem EGR steruje elektrozawór umieszczony przy nastawniku gazu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2010
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Ulysse 2.1 TD
    Dzięki za informację. Jeśli to jest usterka i uda mi się ją usunąć to będzie dla mnie jak zbawienie. Nie muszę tłumaczyć jaka to męczarnia z tym brakiem mocy. Będę bardzo wdzięczny jeśli wyślesz mi na PW więcej szczegółów na ten temat.

    Z góry dziękuję.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    29
    Auto
    Ulysse 2.1 TD '97
    Witam ponownie. Ponieważ forum jest dla wszystkich odpowiadam tutaj, może innym też się przyda.

    Jeśli chodzi o Mapsensor - to jest umieszczony jak na foto:




    Należy go wykręcić, odpiąć delikatnie wężyk od intercoolera i zapsikać WD40, założyć pojeździć, po trzech próbach nieudanych wymiana na nowy, jego działanie można sprawdzić poprzez podpięcie pod komputer - tylko serwis Citroen, Peugeot to ich silnik, lub elektromechanik który posiada interfejs LEXIA/PROXIA, na programie PEUGEOT PLANET podaje wszystkie parametry bieżące, w tym i ciśnienie doładowania w kPa, można też EUROSCANEM lub na piechotkę miernikiem.
    Na ostatniej fotce podane są wartości ciśnienia min. max. i jakie napięcie powinno być przy zasilaniu +5V, da się to sprawdzić na silniku wkładając we wtyczkę cieniutki kabelek w miejsce odpowiadające na fotce "0" i mierząc miernikiem z jednym wtykiem pomiarowym na "-" masie auta a z drugim "+" do kabelka, na odpalonym silniku ręką dodawać nastawnikiem przy podszybiu i miernik powinien wskazywać płynne wzrosty napięcia od min. do max. w zakresie podanym na fotce, jest to czujnik liniowy i wskazania miernika powinny być liniowe. Czujnik przesyła do komputera sygnał o ciśnieniu doładowania i na podstawie tych danych komputer dawkuje odpowiednio paliwo do ilości dostarczanego powietrza, jeśli ten czujnik pada to pompa daje taką dawkę jakby nie było doładowania co powoduje że silnik ma za dużo powietrza i jest mułowaty (turbina w tym silniku nie jest sterowana więc dmucha odpowiednio mocno do obrotów.



    Na fotce powyżej jest pokazane wejście rurki doprowadzającej gazy spalinowe do silnika od zaworu EGR. Silnik aby być bardziej ekologiczy został wyposażony w zawór recyrkulacji spalin EGR. Ponowne dostarczenie spalin do silnika ma na celu zmniejszenie emisji Tlenków Azotu. Recylkulacja spalin następuje w momentach "ustalonej pracy silnika" czyli w momencie gdy silnik pracuje dłuższy czas na jednakowych obrotach przy jednostajnym obciążeniu np. na biegu jałowym, podczas jazdy po równym terenie ze stałą prędkością. W naszym silniku komputer aby otworzyć zawór EGR podaje napięcie zasilające na elektrozawór umieszczony pod nastawnikiem gazu na podszybiu, zawór otwierając się lączy podciśnienie z wężyka od Vacuum pompy z wężykiem zaworu EGR, podciśnienie z Vacuum pompy działa na membrane zaworu EGR i otwiera go, tym samym mamy recyrkulację spalin. Spaliny idą do kolektora ssącego i są ponownie mieszane z powietrzem i dopalone powtórnie. To tyle pięknej ekologii. Teraz praktyka.

    Nasze "nastoletnie" autka mają już trochę przejeżdżone, membrany od EGR zazwyczaj dziurawe, lub zam zawór poprzez nagromadzony przez lata nagar zaciął się. Fachowo powinniśmy wymienić zawór EGR lub całą turbinę, wyczyścić kolektor ssący (ja po kupnie wydłubałem z niego jakieś 0.5kg nagaru) i wyremontować głowicę, być może wymienić Vacuum pompe aby wszystko pracowało jak w nowym. Realia są takie że zazwyczaj jest to za duży koszt (jest baaaardzo duży) i jeździmy tak jak jest. Aby silnik jako tako pracował należy zaślepić EGR (nie wiemy czy jest otwarty czy nie), najprościej zaślepić rurkę przy kolektorze dolotowym. Ja ponieważ miałem okazje ściągać głowicę zaspawałem go TIG-iem, przy kolektorze i przy turbinie. Brak tej metalowej rurki baaaaarrrdzo ułatwia montaż głowicy z turbiną. Wężyki od Vacuum pompy zaślepiłem kulką metalową przy trójniku przy servo. Od elektrozaworu nie należy odłączać wtyczki, na diagnostyce (Lexia/Proxia, EUROSKAN) komputer łapie błąd, nie sprawdzałem czy jakoś to wpływa na działanie silnika, nie testowałem. Po zaślepieniu EGR silnik trochę bardzie twardo pracuje w "stanach ustalonych" ma to związek z innym składem mieszanki paliwowej, ponieważ nie ma spalin w spalaniu, ale jest za to bardziej elastyczny.

    U mnie wygląda to tak:



    Przy okazji wydłubałem z kolektora ssącego plastikowego około 0.5kg nagaru, z kolektora ssącego aluminiowego 0.25kg nagaru a z kanałów głowicy lepiej nie mówić, miały prawie zero prześwitu, same zawory czyściłem cały dzień, teraz przynajmniej wiem że silniczek oddycha. Tylko trochę nieekologicznie

    Jak coś jeszcze z napraw to pisać, a jak się kwalifikuje to przykleić.

    Mogę opisać jeszcze wiele rzeczy które zrobiłem.

    Ufffff..... ale się rozpisałem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2010
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Ulysse 2.1 TD
    Witam,

    dziękuję za instrukcję. Sądziłem po prostu że na PW będzie dla Ciebie łatwiej, ale widzę że stanąłeś na wysokości zadania i jestem przekonany że przyda to się także innym. Ja przeszukałem wiele stron w internecie zanim trafiłem na jakieś fachowe porady tutaj.

    Jeśli chodzi o Mapsensor to ja już takie jedno czyszcenie mam za sobą (u mnie troszkę inaczej się go nazywa i z początku nie wiedziałem o co chodzi, a jak wcześniej wspominałem jestem domorosłym "mechanikiem"). Dało to połowiczny efekt, autko troszkę się ożywiło i przestało szarpać, ale do stanu pierwotnego nie wróciło.

    Co do zaślepienia EGRu to muszę poczekać na lepszą pogodę, ponieważ majstruję pod chmurką i przede wszystkim na kilka sobotę aż będę miał troszkę wolnego czasu.

    Jeszcze raz dziękuję. Odezwę się jak rezultaty, a jeśli uda mi się odkryć coś nowego to wrzucę kilka fotek.


 

Podobne tematy

  1. fiat Ulysse
    Napisany przez rysek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-12-2016, 07:43
  2. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  3. [silnik] Brak mocy i dymienie
    Napisany przez Leonardo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 22-03-2011, 12:30
  4. [silnik] Spadek mocy w JTD! POMOCY!!!!
    Napisany przez talerz9 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2009, 18:57
  5. [PDF] Ulysse
    Napisany przez miszko na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-01-2008, 14:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat ulysse brak mocy

ulysse 2.1td

Peugeot 806 2.1 brak mocy

peugeot 406 2.1 td 12v brak mocy 98r

ulysse 2.1td egr

egr 2.1td

2.1 td

gdzie znajduje sie egr w fiacie ulysse

2.1td

demontaz Zaworu egr fiat ulisses

umieszczenie zaworu egr w scenic II

brak biegu pierwszego i drugiego fiat ulysse 2.1td

fiat ulysse 2 1td

turbina ulysse 2.1td

fiat ulysse 2.1 td opinie

forum fiat ulysse 2.1 td

montaz turbiny w silniku 2.1

regeneracja vacum pompy 2.1 td

brak mocy fiat ulysse

gdzie znajduje sie czujnik predkosci w fiacie ulysses

ulysse citroen brak gazu

http://www.iparts.pl